Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Heeeeeel dom geweest met overboeking naar de IB-groep! HELP!

+3
BJA
Xanna
Mizzie
7 plaatsers

Ga naar beneden

Heeeeeel dom geweest met overboeking naar de IB-groep! HELP! Empty Heeeeeel dom geweest met overboeking naar de IB-groep! HELP!

Bericht  Mizzie za 2 jul 2011 - 22:49

Wat zit ik te balen. Gisteren met mijn vriend besloten dat we een grote aflossing gaan doen van mijn studieschuld en na alles netjes te hebben ingevuld en op verzenden te hebben gedrukt, kreeg ik toch een beetje de kriebels vanochtend en heb alle gegevens gecontroleerd.

Nu heb ik mijn sofinummer verkeerd ingevuld ipv bijv 00000000001 heb ik 0000000002 ingevuld. Ben nu helemaal in paniek. Het gaat echt om VEEL geld en ben nu bang dat deze fout niet meer te herstellen is! Het is wel de rekening waar maandelijks een x bedrag wordt geincasseerd, maar ik ben zoooo bang dat het geld nu gebruikt wordt voor de lening van iemand anders! Sad
Terugboeken kan niet want het is geen automatisch incasso! Morgenochtend 09.00 kan ik bellen en dat duurt nog zooooooo lang.

Iemand ervaring? Een geruststelling? Mezelf op mijn kop geven doe ik al!
Mizzie
Mizzie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 416
Punten : 571
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Amstelveen

Terug naar boven Ga naar beneden

Heeeeeel dom geweest met overboeking naar de IB-groep! HELP! Empty Re: Heeeeeel dom geweest met overboeking naar de IB-groep! HELP!

Bericht  Gast za 2 jul 2011 - 22:54

Gewoon bellen en zeggen dat je een fout hebt gemaakt? Je bent ook maar mens.... Ze kunnen het heus wel rechtzetten hoor!

En anders hoop ik dat onze sofinummers op elkaar lijken smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Heeeeeel dom geweest met overboeking naar de IB-groep! HELP! Empty Re: Heeeeeel dom geweest met overboeking naar de IB-groep! HELP!

Bericht  Xanna za 2 jul 2011 - 22:55

Kijk maar uit dat je niet gaat bevallen van de stress Wink

Maar ik denk dat je je meer zorgen maakt dan nodig is hoor! Als de rest van de gegevens oke is, lijkt mij dat het met een telefoontje wel opgelost moet zijn. Het zou wel heel toevallig dat iemand met dat BSN nummer ook net een studieschuld heeft bij de DUO.

Dus ik denk wanneer je er morgen even achteraan belt en desnoods mailt (dan heb je het ook op papier) of mocht je het echt op safe willen spelen; een aangetekende brief, moet het niet zo'n punt zijn...

Xanna
Prater
Prater

Aantal berichten : 504
Punten : 556
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heeeeeel dom geweest met overboeking naar de IB-groep! HELP! Empty Re: Heeeeeel dom geweest met overboeking naar de IB-groep! HELP!

Bericht  Mizzie za 2 jul 2011 - 22:58

Hoop het maar!!!!! Dit is niet leuk!
Maar je laatste opmerking, maakte me wel aan het lachen! 👅
Mizzie
Mizzie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 416
Punten : 571
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Amstelveen

Terug naar boven Ga naar beneden

Heeeeeel dom geweest met overboeking naar de IB-groep! HELP! Empty Re: Heeeeeel dom geweest met overboeking naar de IB-groep! HELP!

Bericht  BJA za 2 jul 2011 - 23:08

Ik neem aan dat jouw bsn nummer gematched is aan jouw bankrekeningnummer waar weer jouw adres aan is gelinkt.
Gaat heus wel goedkomen!
BJA
BJA
Prater
Prater

Aantal berichten : 874
Punten : 961
Registratiedatum : 11-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heeeeeel dom geweest met overboeking naar de IB-groep! HELP! Empty Re: Heeeeeel dom geweest met overboeking naar de IB-groep! HELP!

Bericht  Pandora za 2 jul 2011 - 23:20

Ze kunnen wel zien van welk rekeningnummer het geld afkomstig is en komen er dan vanzelf achter dat het niet matcht met je sofinummer. Die andere persoon heeft misschien wel helemaal geen studieschuld, en kan al helemaal geen geld afkomstig van jou rekening overmaken.... relax, komt helemaal goed!
Morgenochtend meteen even belle en uitleggen. Bovendien heb je altijd nog het bewijs dat jet hebt betaald in de vorm van een bankafschrift toch?
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heeeeeel dom geweest met overboeking naar de IB-groep! HELP! Empty Re: Heeeeeel dom geweest met overboeking naar de IB-groep! HELP!

Bericht  Gast za 2 jul 2011 - 23:45

BJA schreef:Ik neem aan dat jouw bsn nummer gematched is aan jouw bankrekeningnummer waar weer jouw adres aan is gelinkt.
Gaat heus wel goedkomen!
Zo geavanceerd is het systeem bij DUO helaas niet..

Anyway, maak je geen zorgen. Een betalingskenmerk is maar een betalingskenmerk. Iets wat door de ontvangende partij intern gebruikt wordt voor de administratie. Het geld komt gewoon bij DUO binnen, dus als je morgen even belt om aan te geven dat je per ongeluk een foutje hebt gemaakt bij het intypen van het betalingskenmerk komt het helemaal goed.

Hier hoef je je echt niet druk om te maken hoor. Een verkeerd rekeningnummer was een stuk vervelender geweest, jouw fout is met 1 telefoontje opgelost.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Heeeeeel dom geweest met overboeking naar de IB-groep! HELP! Empty Re: Heeeeeel dom geweest met overboeking naar de IB-groep! HELP!

Bericht  Mizzie za 2 jul 2011 - 23:47

Bedankt voor al jullie geruststellende reacties! Morgen meteen bellen en laat het dan even weten!

Mizzie
Mizzie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 416
Punten : 571
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Amstelveen

Terug naar boven Ga naar beneden

Heeeeeel dom geweest met overboeking naar de IB-groep! HELP! Empty Re: Heeeeeel dom geweest met overboeking naar de IB-groep! HELP!

Bericht  Atelier Madame za 2 jul 2011 - 23:59

Het had veel erger geweest als het rekeningnummer niet klopte, een omschrijving is maar een omschrijving. Die kunnen ze zo handmatig goed boeken!
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heeeeeel dom geweest met overboeking naar de IB-groep! HELP! Empty Re: Heeeeeel dom geweest met overboeking naar de IB-groep! HELP!

Bericht  Gast zo 3 jul 2011 - 0:38

Dat komt wel goed na een belletje, het is het niet waard om je zorgen over te maken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Heeeeeel dom geweest met overboeking naar de IB-groep! HELP! Empty Re: Heeeeeel dom geweest met overboeking naar de IB-groep! HELP!

Bericht  Mizzie zo 3 jul 2011 - 20:21

Zoals beloofd een update.....niet helemaal zoals gehoopt, maar het begin is er.

Hij heeft meteen in het systeem gekeken, maar de betaling is nog niet binnen of niet zichtbaar bij hun. Hij raadt aan om volgende week terug te bellen zodat er bij de betaling een notitie kan worden gezet.

Ik moest me er niet al te druk om maken omdat zij zelf ook goed de betalingen controleren (naam, rekeningnummer) EN ik had genoeg tijd om het te corrigeren, want de betalingverwerkingsafdeling ligt een maand achter. (HOERA!)
Owja, en het feit dat er elke maand een automatisch incasso wordt gedaan van die rekening was ook een voordeel.


Nou, ben al een stuk meer gerustgesteld! Volgende week maandag het vervolg!

X Mizzie


Mizzie
Mizzie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 416
Punten : 571
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Amstelveen

Terug naar boven Ga naar beneden

Heeeeeel dom geweest met overboeking naar de IB-groep! HELP! Empty Re: Heeeeeel dom geweest met overboeking naar de IB-groep! HELP!

Bericht  Gast zo 3 jul 2011 - 20:22

Je kunt weer rustig ademhalen dus, het komt wel goed!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Heeeeeel dom geweest met overboeking naar de IB-groep! HELP! Empty Re: Heeeeeel dom geweest met overboeking naar de IB-groep! HELP!

Bericht  girli zo 3 jul 2011 - 21:20

Er staat volgens mij ook iets van 6 weken verwerkingstijd voor, voor het zelf overmaken van geld.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Heeeeeel dom geweest met overboeking naar de IB-groep! HELP! Empty Re: Heeeeeel dom geweest met overboeking naar de IB-groep! HELP!

Bericht  blondje1313 ma 4 jul 2011 - 19:17

Ik weet het niet heel zeker, maar volgens mij bestaat dat andere bsn-nummer ook niet, er zit geloof ik een of andere code achter om te kunnen controleren of ze wel echt zijn en twee opeenvolgende bestaan daarom niet.

Fijn dat het allemaal toch goed komt

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heeeeeel dom geweest met overboeking naar de IB-groep! HELP! Empty Re: Heeeeeel dom geweest met overboeking naar de IB-groep! HELP!

Bericht  Mizzie zo 24 jul 2011 - 23:47

Hoi Allemaal,

Zoals beloofd een update: Het is helemaal goed gekomen. Doordat ik ben bevallen heeft het allemaal wat langer geduurd, maar ik heb zojuist gezien dat het bedrag is afgeschreven van mijn schuld! YES!

Heb nog contact gehad met de klantenservice waarbij de dame zei: Wat wilt u nu eigenlijk dat ik doe?? :shock: Vond ik erg bijzonder, maar ze heeft het toch goed geregeld en vergeef ik het haar! Very Happy


Groetjes Mizzie!!!
Mizzie
Mizzie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 416
Punten : 571
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Amstelveen

Terug naar boven Ga naar beneden

Heeeeeel dom geweest met overboeking naar de IB-groep! HELP! Empty Re: Heeeeeel dom geweest met overboeking naar de IB-groep! HELP!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum