Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

inkomens afhankelijke combinatie korting

+3
CCC
Didi
Lejow
7 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

inkomens afhankelijke combinatie korting - Pagina 2 Empty Re: inkomens afhankelijke combinatie korting

Bericht  Gast za 2 jul 2011 - 3:52

Tuurlijk, heb ik ook gedaan. Maar ik zou me er niet al veel op vastpinnen. Er zijn nog zoveel bijkomende factoren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

inkomens afhankelijke combinatie korting - Pagina 2 Empty Re: inkomens afhankelijke combinatie korting

Bericht  Gast za 2 jul 2011 - 3:56

ProudMama schreef:Tuurlijk, heb ik ook gedaan. Maar ik zou me er niet al veel op vastpinnen. Er zijn nog zoveel bijkomende factoren.

Dat ben ik met je eens.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

inkomens afhankelijke combinatie korting - Pagina 2 Empty Re: inkomens afhankelijke combinatie korting

Bericht  Darius za 2 jul 2011 - 9:08

Fiebje schreef:
Lejow schreef:JE hebt
- zorgtoeslag
- kinderopvangtoeslag
- kind gebonden budget
- inkomensafhankelijke combinatie korting

En heb je dan ook nog kinderbijslag? Of bestaat dat nie meer..

Zijn dit de dingen die je kan aanvragen i.v.m. een baby?
Ik weet dat je kinderbijslag automatisch bericht van krijgt zodra de baby bij de gemeente is aangegeven.
Moet je de rest allemaal bij de belastingdienst aanvragen?
Dit is ook niet mijn sterkste kant........ maar ja als je geld kan krijgen, altijd doen!

Fiebje, bij mijn weten moet je bij de eerste baby dit wel zelf aangeven bij de SVB. Bij tweede kindjes gaat dit automatisch. (heb niet verder gelezen, dus weet niet of iemand deze reactie al heeft gegeven)
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

inkomens afhankelijke combinatie korting - Pagina 2 Empty Re: inkomens afhankelijke combinatie korting

Bericht  Lejow za 2 jul 2011 - 9:29

Ik pin me ook nergens op vast, maar wil wel gewoon weten wat de mogelijkheden zijn, hoe alles werkt enz.
Toen we ons huis gingen kopen hebben we ook uit laten zoeken waar we de goedkoopste hypotheek konden krijgen.
En ongetwijfeld zal tegen de tijd dat ik zwanger/bevallen ben alles weer veranderd zijn, maar dat zien we dan wel weer :P
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

inkomens afhankelijke combinatie korting - Pagina 2 Empty Re: inkomens afhankelijke combinatie korting

Bericht  Annie24 za 2 jul 2011 - 9:40

Lejow ik vind het juist slim van je hoor. Ondanks dat er nog van alles kan veranderen weet je dan toch globaal de dingen. Wat er veranderd hoor je vanzelf wel op het nieuws. Ik verbaas me er juist altijd over dat er stellen zijn die bewust gaan voor een kindje terwijl ze het al niet breed hebben. Ik ontzeg niemand een zwangerschap en/of kindje, maar kleintjes worden groot en studeren steeds duurder....het lijkt me niet de bedoeling dat mensen nu al weten dat ze een lening aan moeten gaan als hunn kindje over 18 jaar wil gaan studeren. Je kan alles zo duur of goedkoop maken wat je wil, maar zulk soort dingen kosten nou eenmaal veel geld.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

inkomens afhankelijke combinatie korting - Pagina 2 Empty Re: inkomens afhankelijke combinatie korting

Bericht  Bruintje Beer za 2 jul 2011 - 9:55

Darius schreef:
Fiebje schreef:
Lejow schreef:JE hebt
- zorgtoeslag
- kinderopvangtoeslag
- kind gebonden budget
- inkomensafhankelijke combinatie korting

En heb je dan ook nog kinderbijslag? Of bestaat dat nie meer..

Zijn dit de dingen die je kan aanvragen i.v.m. een baby?
Ik weet dat je kinderbijslag automatisch bericht van krijgt zodra de baby bij de gemeente is aangegeven.
Moet je de rest allemaal bij de belastingdienst aanvragen?
Dit is ook niet mijn sterkste kant........ maar ja als je geld kan krijgen, altijd doen!

Fiebje, bij mijn weten moet je bij de eerste baby dit wel zelf aangeven bij de SVB. Bij tweede kindjes gaat dit automatisch. (heb niet verder gelezen, dus weet niet of iemand deze reactie al heeft gegeven)

Ik heb bij de 1e gewoon automatisch bericht gehad van SVB. Toen ze was aangegeven bij de gemeente kregen we bericht van hun zonder dat we het bij hun hadden aangegeven.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

inkomens afhankelijke combinatie korting - Pagina 2 Empty Re: inkomens afhankelijke combinatie korting

Bericht  CCC za 2 jul 2011 - 23:06

Kruumel schreef:
chococupcake schreef:Hihi! Ja zo ben ik ook hoor, ik blijf een Nederlander :p

Nee maar wat ik bedoelde, ik meende te zien dat iemand reageerde in de topic die al best ver in de zwangerschap was, en zich nog niet had verdiept hierin... Ik kan me dat gewoon niet voorstellen... Ik heb me ook al georienteerd op de kosten wbt kamer en benodigdheden...

Misschien kunnen zij wel rondkomen zonder die toeslagen, en wist ze niet dat die bestaan. En nu jullie het er over hebben kan ze zich toch alsnog gaan orienteren. Als je iets terug kunt krijgen, maar je kunt zonder ook rondkomen wil het toch niet zeggen dat je het niet de moeite vindt om het aan te vragen.

Persoonlijk vind ik het wat vroeg om je al te gaan orienteren op sommige dingen terwijl je nog niet zwanger bent. Dat blijft toch een mening waarin mensen verschillen. Ik vind het heel goed dat mensen van te voren kijken of ze het allemaal kunnen betalen, dat voorkomt problemen. Maar als je van sommige dingen niet weet dat ze er zijn, of dat je er recht op hebt kan je het ook niet nakijken.

Zo had ik het niet bekeken, maar dat kan natuurlijk ook...

Ik vind het prettig om alles van te voren een beetje uit te zoeken ed. Wij redden het ook zonder toeslagen ed. Maar er zijn ook andere dingen die we graag de komende jaren willen gaan doen. Daarbij vind ik het niet niks om aan een kindje te beginnen, dus ook al kan er van alles veranderen het is voor mij/ ons prettig (omdat we nog niet veel weten over dit soort dingen) om globaal de lijnen de te weten hierover. Sowieso zullen er altijd dingen zijn die je niet verwacht of veranderen...


CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

inkomens afhankelijke combinatie korting - Pagina 2 Empty Re: inkomens afhankelijke combinatie korting

Bericht  Lejow zo 3 jul 2011 - 1:29

chococupcake schreef:
Kruumel schreef:
chococupcake schreef:Hihi! Ja zo ben ik ook hoor, ik blijf een Nederlander :p

Nee maar wat ik bedoelde, ik meende te zien dat iemand reageerde in de topic die al best ver in de zwangerschap was, en zich nog niet had verdiept hierin... Ik kan me dat gewoon niet voorstellen... Ik heb me ook al georienteerd op de kosten wbt kamer en benodigdheden...

Misschien kunnen zij wel rondkomen zonder die toeslagen, en wist ze niet dat die bestaan. En nu jullie het er over hebben kan ze zich toch alsnog gaan orienteren. Als je iets terug kunt krijgen, maar je kunt zonder ook rondkomen wil het toch niet zeggen dat je het niet de moeite vindt om het aan te vragen.

Persoonlijk vind ik het wat vroeg om je al te gaan orienteren op sommige dingen terwijl je nog niet zwanger bent. Dat blijft toch een mening waarin mensen verschillen. Ik vind het heel goed dat mensen van te voren kijken of ze het allemaal kunnen betalen, dat voorkomt problemen. Maar als je van sommige dingen niet weet dat ze er zijn, of dat je er recht op hebt kan je het ook niet nakijken.

Zo had ik het niet bekeken, maar dat kan natuurlijk ook...

Ik vind het prettig om alles van te voren een beetje uit te zoeken ed. Wij redden het ook zonder toeslagen ed. Maar er zijn ook andere dingen die we graag de komende jaren willen gaan doen. Daarbij vind ik het niet niks om aan een kindje te beginnen, dus ook al kan er van alles veranderen het is voor mij/ ons prettig (omdat we nog niet veel weten over dit soort dingen) om globaal de lijnen de te weten hierover. Sowieso zullen er altijd dingen zijn die je niet verwacht of veranderen...


+ 1 Very Happy
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

inkomens afhankelijke combinatie korting - Pagina 2 Empty Re: inkomens afhankelijke combinatie korting

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum