Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Dilemma na verbouwing door Bulgaren!

Ga naar beneden

Dilemma na verbouwing door Bulgaren! Empty Dilemma na verbouwing door Bulgaren!

Bericht  Bliss wo 29 jun 2011 - 8:16

Ik heb pas een huis gekocht en de badkamer wilde ik laten verbouwen. Ik moest dit nogal snel regelen en ben via MP bij een Nederlandse man terechtgekomen. Toen er iemand kwam kijken voor een offerte, bleek het om Bulgaren te gaan die de klus zouden gaan doen. Die Nederlandse man bemiddelt tussen klanten en Bulgaarse klusbedrijven. Nou ja, ik zag er geen kwaad in en ben met ze in zee gegaan. Ze konden snel beginnen, dus dat was mooi. Ik heb een bouwdepot en daaruit wilde ik dit betalen. De eerste factuur (met daarop de helft van het totaalbedrag) moest ik meteen betalen, dus die heb ik snel ingediend bij de bank. De klus startte en zou in 5 tot 7 dagen klaar zijn. Dat moest ook, want na een week ging ik er echt wonen en wilde ik daar kunnen douchen. Echter, het schoot niet echt op, vooral de eerste dagen niet. Eerst kwamen ze met zn tweeën, toen weer alleen, later met zn drieën. De werktijden waren ook wisselend. Hoe dan ook, de week was voorbij en de badkamer was niet klaar. Een paar dagen lang zei hij dat het 'morgen' klaar zou zijn, maar uiteindelijk hebben ze er elf dagen over gedaan en kon ik dus dagen niet thuis douchen, heel vervelend! Intussen waren er ook nog wat problemen met de eerste factuur, het duurde lang voordat dat geld werd overgemaakt. Zowel die Bulgaar als die bemiddelaar bleven mij vragen waar het geld bleef, maar het lag aan de bank. Uiteindelijk, toen de klus af was, hebben ze het geld ook ontvangen. Ik heb een paar keer contact gehad met de bemiddelaar, die vriendelijk was en vroeg of ik tevreden was. Er waren echter nog wat dingen waar ik ontevreden over was en ik heb gezegd dat de Bulgaar daarvoor nog een keer terug moest komen. Vervolgens mailt de Bulgaar mij de nieuwe factuur en zegt dat er nog extra kosten berekend moeten worden voor het afvoeren van het sloopafval. Dit heb ik samen met ze weggebracht en het zelf betaald, maar hij wil geld hebben voor dat uurtje dat het hem heeft gekost. Ik heb toen gemaild dat ik nog wat dingen gedaan wil hebben, voordat ik de tweede factuur betaal, en dat die bemiddelaar het daar met hem over zou hebben. Ook heb ik gezegd dat ik niet extra wil betalen voor het afvoeren van het sloopafval, omdat dat uurtje niet opweegt tegen alle extra dagen die ze nodig hadden voor de badkamer. De Bulgaar mailde nog een keer terug wat er dan nog moest gebeuren en dat heb ik hem verteld.

Dit is nu ruim een week geleden en sindsdien heb ik niks meer van hem gehoord!! Vervolgens heb ik die bemiddelaar ook nog een mailtje gestuurd en ook gezegd dat ik op het punt sta een andere klusser te benaderen om de laatste dingen af te handelen. Ook van hem hoor ik sindsdien (mailtje is vrijdag verstuurd) niks! Vind dit wel zo vreemd en ben er zó klaar mee! De hele tijd moet ik overal achteraan zitten en ik wil het gewoon klaar hebben nu. Eigenlijk vind ik dat ze naar dat geld kunnen fluiten, aangezien ik niks meer hoor. Maar ik moet natuurlijk niet hebben dat ik iemand anders regel en dat ze dan ineens weer moeilijk gaan doen over dat geld.

Wat is wijsheid?!

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma na verbouwing door Bulgaren! Empty Re: Dilemma na verbouwing door Bulgaren!

Bericht  Gast wo 29 jun 2011 - 8:30

Ik zou eerst telefonisch contact opnemen met die bemiddelaar. Is die bemiddelaar ook hun baas? Of doet hij alleen een beetje vertaalwerk voor ze? Anders zou je dus met die bemiddelaar af kunnen spreken over dat uurtje.

En dan kun je gelijk peilen of je andere klussers in kunt huren of dat ze het zelf nog gaan doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma na verbouwing door Bulgaren! Empty Re: Dilemma na verbouwing door Bulgaren!

Bericht  Bliss wo 29 jun 2011 - 8:41

Ja dat dacht ik ook al. Heb hem dus zojuist twee keer gebeld (hij belde mij zelf ook altijd 's avonds en nog wel later dan dit), maar ik krijg de melding "dit mobiele nummer is niet bereikbaar, u wordt doorgeschakeld"... Ik snap er niks van joh, wat een vaag gedoe!

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma na verbouwing door Bulgaren! Empty Re: Dilemma na verbouwing door Bulgaren!

Bericht  Bliss vr 1 jul 2011 - 0:32

Nou, inmiddels heb ik de bemiddelaar gesproken, hij is op vakantie. De Bulgaar blijkt in Bulgarije bij een bruiloft te zijn, dus dat schiet niet op. Nu wilde zijn neef de klusjes wel komen afmaken, maar ik heb daar dus geen zin in. Ik heb net tegen de bemiddelaar gezegd dat ik de laatste dingen gewoon door een Nederlandse klusser uit de buurt wil laten afmaken en dat ik die kosten van de factuur van de Bulgaar aftrek. Daar ging hij mee akkoord, mits het niet meer is dan 250 euro. Denk dat dat moet lukken, dus ik ga nu wéér achter een klusser aan en dan is t hopelijk snel voor elkaar!

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma na verbouwing door Bulgaren! Empty Re: Dilemma na verbouwing door Bulgaren!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum