Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat zouden jullie doen?

+3
Paper Crown
Sarah1985
Zininzon
7 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen?  - Pagina 2 Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  Sarah1985 di 28 jun 2011 - 8:24

Angel Blue Eyes schreef:
Sarah1985 schreef:ik zou een lening ervoor nemen, wij hebben dat ook gedaan met onze auto. en zou het zo weer doen.

Dan ben ik wel benieuwd hoe jullie het geregeld hadden/hebben.

Wij hebben destijds een goede 2e hands gekocht, en hebben toen bij de volkswagen dealer een lening genomen en in 4 jaar afbetaald. En sinds 1 juni helemaal klaar Very Happy

We konden het gewoon bij de dealer regelen, ze moesten gegevens van ons weten inkomen enzo. En hun regelden
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen?  - Pagina 2 Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  Gast di 28 jun 2011 - 8:32

2CKC2 schreef:Ik heb altijd geleerd dat een auto een hele slechte investering is. Dus een nieuwe auto, waar je 24mnd na aanschaf voor moet betalen, lijkt mij echt een slecht idee. Je moet niet denken dat je met een nieuwe auto nooit wat hebt.. houdt er ook rekening mee dat een nieuwe auto, nieuwe kosten met zich meebrengt.. zelfs al is de aanschaf makkelijk, een aanschaf zijn de kosten ook niet.

Ik zou zeggen, lap die auto nog een keertje op. Of geef in ieder geval de kans voor een extra keuring en blijf even de helft van ja salaris doorsparen. Dan komt er een moment dat je de auto gelijk kunt kopen. Als je 600 euro pm kan sparen zit je over een jaar alweer op 6000.- dat is al een end in de goede richting..

Verder, als je in je hart al weet wat je wil doen, open dan geen topics om vervolgens van je af te bijten.

Ik heb het nagelaten om de financiering toe te lichten.

Ik koop een auto in mijn league. Ik betaal hiervoor maandelijks 253,00 euro. 24 maanden lang. Na 24 maanden kies ik voor een nieuwe auto, geef ik de auto terug of betaal mijn dan huidige auto in éénmaal af. Dit met een gegarandeerde inruilwaarde, welke wel hoger kan uitvallen, maar niet lager.

En je hebt gelijk, sparen. En het bedrag dat je hebt geschetst klopt. Maar ik weet niet hoelang mijn auto het volhoudt. Als mijn auto niets meer doet en ik diep moet vragen in mijn portometniks, dan heb ik er op het eind niets meer aan. Qua buitenkant is hij 2500 euro waard, en dat is wat ik voor de binnenkant moet uitgeven om het nog te laten werken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen?  - Pagina 2 Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  ThinkPink di 28 jun 2011 - 8:39

Ik zou zelf nooit geld lenen voor een auto. Echter zou ik ook nooit een 2e hands auto kopen.
Dus ik zou doorsparen en wachten tot je de auto uit eigen zak kunt betalen.

En als je een nieuwe auto hebt, berekenen wanneer je de auto weer wilt vervangen en kijken wat je er dan ongeveer nog bij moet en dan iedere maand een bedrag opzij leggen.

Ben je de Ford Ka helemaal zat of zou de nieuwe Ka nog een overweging zijn? Bij de Ka krijg je toch vaak een hoop waar voor een relatief 'laag' bedrag.

ThinkPink
Prater
Prater

Aantal berichten : 705
Punten : 720
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen?  - Pagina 2 Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  Gast di 28 jun 2011 - 8:49

ThinkPink schreef:Ik zou zelf nooit geld lenen voor een auto. Echter zou ik ook nooit een 2e hands auto kopen.
Dus ik zou doorsparen en wachten tot je de auto uit eigen zak kunt betalen.

En als je een nieuwe auto hebt, berekenen wanneer je de auto weer wilt vervangen en kijken wat je er dan ongeveer nog bij moet en dan iedere maand een bedrag opzij leggen.

Ben je de Ford Ka helemaal zat of zou de nieuwe Ka nog een overweging zijn? Bij de Ka krijg je toch vaak een hoop waar voor een relatief 'laag' bedrag.

De enige reden waarom ik ooit voor een Ford Ka heb gekozen is omdat het lijkt op een speelgoedwagen. Dat vond ik iets lieflijks hebben en vandaar ook mijn Ford Ka. De huidige Ka vind ik lelijk. Het is een kleine, grote wagen, waarvoor de Ka mijn inziens niet voor is bedoeld. Maar goed, anderen vinden hem met sprongen vooruit gegaan. Dus dat is echt persoonlijk.

Zelf wil ik dus graag een Ford Fiesta. Waarom? Omdat kleine auto's momenteel snel hun waarde verliezen. Omdat een nieuwe kleine auto al snel nieuw wordt gekocht, omdat hij tweedehands weinig van de prijs verschilt met nieuw. Ik heb bijgehouden wat een Fiesta doet op de markt en die doet het echt niet slecht. Alle opties, waarvoor ik niet eens zou kiezen, staat nu te koop, ruim een jaar oud, voor 19.000 euro.

Ik snap de mensen, dan maar wat minder opties, maar dan wel nieuw. Daar loop ik met mijn huidige ka ook tegenaan. Oud model, weliswaar alle opties, maar een nieuwe Ka zal net zo duur zijn met nog meer opties. De wereld versnelt en de prijzen van nieuwe auto's liggen al relatief laag. Zelfs voor een Fiesta.

Maar goed, al met al, moet ik nog beslissen of ik wel 253 euro wil betalen. Het is geen pak suiker en het komt maandelijks terug. Ik kan nu eigenlijk alles kopen wat ik wil en straks toch 253 euro minder.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen?  - Pagina 2 Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  luisa di 28 jun 2011 - 8:51

Is financieringsplan een nieuwe (minder eng klinkend ofzo) naam voor lening? Het gaat natuurlijk gewoon om een lening hier, ik zelf zou nooit voor een auto lenen.Je weet immers niet wat er gebeurt en ik vind het niet slim om geld wat je niet nog hebt wel uit te geven.
En je zegt na 24 mnd aflossen dat je dan alsnog een bedrag op tafel moet leggen of auto inleveren. Dat geld ga je dan nu sparen?.
Tja, ik zou het niet doen maar geloof dat jij neigt naar wel doen.
1 tip, wacht tot je daadwerkelijk dat vaste contract hebt.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen?  - Pagina 2 Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  Gast di 28 jun 2011 - 8:55

luisa schreef:Is financieringsplan een nieuwe (minder eng klinkend ofzo) naam voor lening? Het gaat natuurlijk gewoon om een lening hier, ik zelf zou nooit voor een auto lenen.Je weet immers niet wat er gebeurt en ik vind het niet slim om geld wat je niet nog hebt wel uit te geven.
En je zegt na 24 mnd aflossen dat je dan alsnog een bedrag op tafel moet leggen of auto inleveren. Dat geld ga je dan nu sparen?.
Tja, ik zou het niet doen maar geloof dat jij neigt naar wel doen.
1 tip, wacht tot je daadwerkelijk dat vaste contract hebt.

Het bedrag kan ik nu sparen. Ik kan naast 'de lening', want dat is het gewoon, driehonderd euro sparen, plus dat ik in april een bonus krijg en vakantiegeld, wat zegt dat het bedrag bij elkaar moet zijn. Belastinggeld. Och, waar kun je nog meer geld van terugkrijgen? Al met al, alles staat op een rijtje, financieel. Maar goed, je weet nooit.

En ja, ik koop niet eerder dan oktober of ik moet al eerder goede redenen hebben om over te gaan tot koop. Maar weloverwogen. Daarom ook dit topic. Irl zeggen ze allemaal, kopen. Maar ja, het is wel MIJN geld.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen?  - Pagina 2 Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  Roxi3 di 28 jun 2011 - 10:49

Als ik vanuit mezelf moet spreken dan heb je daar niet zoveel aan. Ik vind een auto helemaal niet belangrijk, ga net zo makkelijk met het ov en bezit een hele oude auto die ik gratis van iemand heb gehad.
Ik ben echter helemaal niet tegen lenen of een financieringplan als je weet dat je het per maand gewoon gaat redden. Als ik jou verhaal zo lees zou ik het geld niet meer uitgeven om je "oude" auto op te lappen. Je geeft aan er goed over nagedacht te hebben, je hebt alle opties overwogen en volgens mij heb je de keuze diep van binnen al gemaakt. Als het voor jou goed voelt dan zou ik er gewoon voor gaan, 2 jaar valt nog te overzien.

Roxi3
Prater
Prater

Aantal berichten : 1099
Punten : 1130
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen?  - Pagina 2 Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  Lady4 di 28 jun 2011 - 11:06

Ik zou je auto niet meer laten opknappen, want dat lijkt hij echt niet meer waard te zijn.

Daarnaast zou ik geen nieuwe auto kopen met een financiering, omdat je je altijd verkijkt op onverwachte kosten waardoor je alsnog in de problemen komt of dreigt te komen. Maar goed, dat wil je niet horen Wink

Derde optie zou zijn om wel een nieuwe auto te kopen, maar een ander merk/model die goedkoper is. Als je nu een nieuwe auto koopt die al zo ongeveer de goedkoopste is, dan adviseer ik je wederom om dit niet te doen, omdat je het eigenlijk niet kunt betalen. Kom ik toch weer uit op een occassion, die trouwens ook vrij nieuw kunnen zijn.

Succes!
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen?  - Pagina 2 Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  Gast di 28 jun 2011 - 11:13

Lady4 schreef:Ik zou je auto niet meer laten opknappen, want dat lijkt hij echt niet meer waard te zijn.

Daarnaast zou ik geen nieuwe auto kopen met een financiering, omdat je je altijd verkijkt op onverwachte kosten waardoor je alsnog in de problemen komt of dreigt te komen. Maar goed, dat wil je niet horen Wink

Derde optie zou zijn om wel een nieuwe auto te kopen, maar een ander merk/model die goedkoper is. Als je nu een nieuwe auto koopt die al zo ongeveer de goedkoopste is, dan adviseer ik je wederom om dit niet te doen, omdat je het eigenlijk niet kunt betalen. Kom ik toch weer uit op een occassion, die trouwens ook vrij nieuw kunnen zijn.

Succes!

Jawel. Dat wil ik wel lezen. Ik wil alleen niet tweedehands.smile

Ik heb bij alle merken gekeken en er is geen merk zo mooi als Ford. Embarassed (en zo goedkoop) Ik heb een vriend gevraagd of hij met me mee wil, omdat hij meer kijk heeft op auto's en dat gaan we dus binnenkort ook even doen. Mijn auto wordt sowieso gekeurd, dan kan ik er nog even tegenaan, maar dat wil ik gaan jaar meer. Maar goed, ik denk hier heel erg goed over na. Ik ga echt niet over een nacht ijs. smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen?  - Pagina 2 Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum