Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Darmklachten (bezorgd)

+6
Monte
Antibes
Silver
loesje
Mamsie
Zininzon
10 plaatsers

Ga naar beneden

Darmklachten (bezorgd) Empty Darmklachten (bezorgd)

Bericht  Zininzon di 28 jun 2011 - 1:37

Dit wordt niet zo'n smakelijk topic, maar moet even van me afschrijven.

Na 1,5 week de kop in het zand te hebben gestoken, ga ik vanmiddag eindelijk naar de huisarts.
Heb last van mijn buik, ik denk mijn darmen. Mijn ontlasting is anders, heb wat pijnlijke plekken in mijn buik .Vanmorgen werd ik wakker met diarree en op het werk had ik ook slijm bij de ontlasting.
De hele tijd had ik al het gevoel dat er iets niet goed was, maar ik durfde niemand er over te vertellen en zeker niet naar de huisarts.
Vanmorgen met die slijm zag ik mezelf al bestralingen en chemo's krijgen (laatste tijd veel mensen in mijn omgeving die darmkanker hadden) en toen bedacht ik me dat er toch iets moest gebeuren. Toen ik bijna 3 jaar geleden moest worden geopereerd aan mijn galblaas heeft mijn toenmalige huisarts ook aan mijn buik gevoeld en hij zei toen dat ik een verdikking in mijn darmen had. Ik gaf toen aan dat ik daar nooit last van had en daarmee was de kous af. Nu denk ik daar natuurlijk steeds aan terug. Want wat als het wel wat is, dan zit het daar al 3 jaar!!

Ik heb op het werk mijn moeder gebeld en gezegd waar ik mee zat en dat ik niet naar de dokter durfde. Ze bood aan om mee te gaan. Daarna heb ik de huisarts gebeld. Eigenlijk kon ik vandaag niet meer komen, maar heb gezegd dat ik erg bezorgd was en toen kon ik er nog tussen. Ik moet om 15.10 uur. Ik maak me nog steeds onwijs zorgen, maar ben blij dat ik nu de moed heb gehad om te bellen.

Moest het even kwijt Sad
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Darmklachten (bezorgd) Empty Re: Darmklachten (bezorgd)

Bericht  Mamsie di 28 jun 2011 - 1:38

Nou succes dan maar en hopelijk is er niks aan de hand!
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Darmklachten (bezorgd) Empty Re: Darmklachten (bezorgd)

Bericht  loesje di 28 jun 2011 - 1:39

je zelf niet te druk maken misschien is het gewoon een virusje/buikgriepje dat op het moment heerst.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Darmklachten (bezorgd) Empty Re: Darmklachten (bezorgd)

Bericht  Zininzon di 28 jun 2011 - 1:42

Ik hoop ook dat het niks is, maar mijn gevoel zegt wat anders Cry
Ga nu naar mijn moeder, ik laat wel weten wat de ha zei.
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Darmklachten (bezorgd) Empty Re: Darmklachten (bezorgd)

Bericht  Gast di 28 jun 2011 - 1:43

Joh, jezelf niet zulke gekke dingen aanpraten hoor.
Er bestaan nog 1001 andere dingen waardoor je last kunt hebben van je darmen.

Misshcien is het maar iets heel onschuldigs.
Slijm bij de ontlasting hoeft gelukkig niet persé op darmkanker te wijzen.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Darmklachten (bezorgd) Empty Re: Darmklachten (bezorgd)

Bericht  Silver di 28 jun 2011 - 1:44

Succes straks! Hopelijk is het niet dat wat jij denkt, en net wat Hazeltje zegt, het kan zoveel anders zijn.....
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Darmklachten (bezorgd) Empty Re: Darmklachten (bezorgd)

Bericht  Antibes di 28 jun 2011 - 1:47

Hartstikke goed dat je nu naar de huisarts gaat. Probeer jezelf niet overstuur te maken, de kans dat het darmkanker is, is (zeker op jouw leeftijd, ik neem tenminste aan dat je binnen de forumnorm van 20-30 valt) behoorlijk klein!

Kom het in je naaste familie voor?

Probeer maar gewoon af te wachten, over een uurtje weet je meer en het heeft geen zin je nu al druk te maken om worst case scenario's!

Sterkte!
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Darmklachten (bezorgd) Empty Re: Darmklachten (bezorgd)

Bericht  Monte di 28 jun 2011 - 1:59

Hopelijk is het niet iets ergs. Succes!
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Darmklachten (bezorgd) Empty Re: Darmklachten (bezorgd)

Bericht  RioolSpook di 28 jun 2011 - 2:00

Ik weet hoe je je voelt, want zit nu al een maand te wachten totdat ik naar de internist mag voor mijn darmen. Heb al tijden last van mijn darmen, veel diarree, regelmatig bloed en alleen maar slijm bij de ontlasting. En de laatste paar maanden heb ik erg veel last van buikpijn.
Ben nu bijna een maand geleden bij de huisarts geweest hiervoor en die zei dat als ik een oude vrouw zou zijn geweest ik met spoed door gestuurd was geweest. Hij denkt bij mij aan een darmontsteking. Dat valt dan gelukkig wel mee, maar toch.. Ik zit me nu al een maand druk te maken of het misschien niets ergers is, ook omdat ik nog meer klachten erbij heb.
Gelukkig mag ik donderdag eindelijk naar de internist.

Veel succes vanmiddag en hopelijk valt het mee!

RioolSpook
RioolSpook
Prater
Prater

Aantal berichten : 824
Punten : 905
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Darmklachten (bezorgd) Empty Re: Darmklachten (bezorgd)

Bericht  Rapunzel di 28 jun 2011 - 2:02

Slijm bij de ontlasting komt heel vaak voor hoor en gaat vaak samen met pijn. Zelf heb ik ook de nodige problemen op darmgebied, maar ik word keer op keer door de huisarts naar huis gestuurd met de diagnose: prikkelbare darm. De klachten die jij hebt herken ik daar ook in. Maar toch verstandig om even naar de huisarts te gaan, voor jouw geruststelling en om ernstige ziektes uit te sluiten.
Rapunzel
Rapunzel
Prater
Prater

Aantal berichten : 657
Punten : 732
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Darmklachten (bezorgd) Empty Re: Darmklachten (bezorgd)

Bericht  Gast di 28 jun 2011 - 2:20

Als het goed is ben je nu bij de huisarts (geweest). Hopelijk kan hij je geruststellen en is er niets (ernstigs) aan de hand.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Darmklachten (bezorgd) Empty Re: Darmklachten (bezorgd)

Bericht  Sterre di 28 jun 2011 - 2:26

Ik hoop ook dat de dokter je een beetje gerust heeft kunnen stellen! Goed dat je bent gegaan in elk geval. Beterschap!

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Darmklachten (bezorgd) Empty Re: Darmklachten (bezorgd)

Bericht  Zininzon di 28 jun 2011 - 3:56

Bedankt voor jullie reacties. Ik ben inderdaad geweest.

Onderweg naar de huisarts zag ik dat er iemand onwel was geworden (aan de kant van de straat, werd een stoel en water gehaald). Toen ik bij de huisarts kwam, werd daar net over gebeld en moest ze dus daar op spoedbezoek. Heb 45 minuten in de wachtkamer gezeten!!!

Op dit moment denkt ze nog aan een ontsteking in de darmen. Ik moet een paar dagen zacht voedsel (soep, vla) eten en rustig aan doen. Vrijdag moet ik weer bellen hoe het gaat. Ik mag morgen ook niet naar het werk van haar. Braaf als ik ben, heb ik me maar ziek gemeld.

(Oja, ik riep het altijd al, maar nu ben ik er zeker van: Gaatje 2 is een UITgang, geen INgang)

Rioolspook: jeetje, wat duurt dat wachten dan lang he?! Ik hoop voor jou dat het ook alleen maar een ontsteking is en dat je dat gauw bevestigd krijgt in het ziekenhuis. Je verhaal stelt mij wel enigszins gerust, al had ik liever dat we ons beiden prima voelden.

Oh, ik ben trouwens 25, dus inderdaad geen risicogroep. Maarja, ik was ook 22 toen ik galstenen had en dat vonden ze ook raar.
Er zijn de afgelopen tijd mensen overleden in mijn omgeving met darmkanker, dus ik ben extra alert/bang. Geen familie trouwens, dus volgens mij is er geen sprake van erfelijkheid.

Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Darmklachten (bezorgd) Empty Re: Darmklachten (bezorgd)

Bericht  Monte di 28 jun 2011 - 4:00

ok, maar ben je zelf wat meer gerust gesteld of is dat pas als het helemaal over is/beter gaat? Hopelijk gaat het stukken beter door even anders te eten en rustig aan te doen. Beterschap!
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Darmklachten (bezorgd) Empty Re: Darmklachten (bezorgd)

Bericht  Zininzon di 28 jun 2011 - 4:02

Monte schreef:ok, maar ben je zelf wat meer gerust gesteld of is dat pas als het helemaal over is/beter gaat? Hopelijk gaat het stukken beter door even anders te eten en rustig aan te doen. Beterschap!

Nee, echt gerustgesteld ben ik nog niet. Al is de grootste paniek er nu wel even af.
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Darmklachten (bezorgd) Empty Re: Darmklachten (bezorgd)

Bericht  Antibes di 28 jun 2011 - 4:12

Galstenen komen ook meer voor bij personen op leeftijd, maar het is niet ZO duidelijk een ouderdomsziekte als kanker natuurlijk. En als er in je naaste familie geen darmkanker voorkomt, dan is die kans helemaaaaaaaaaaaaaaaaal klein.. Don't worry, be happy! Wink

Kanker krijg je pas als er meerdere genen gemuteerd zijn. Iedere mutatie in juist ZO'n gen is afhankelijk van toeval, vandaar dat het gewoon tijd kost om kanker te ontwikkelen (laat even dingen als leukemie in het midden dan, dat is een andere situatie). Ik zou me dus op jonge leeftijd echt niet teveel zorgen maken!
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Darmklachten (bezorgd) Empty Re: Darmklachten (bezorgd)

Bericht  Beachgirl di 28 jun 2011 - 5:04

Je klachten klinken erg bekend hoor!

Ik heb vaak last van obstipatie, en (sorry vies praatje) het enige dat in je darmen dan nog doorloopt is diarree, dus het kan goed zijn dat je verstopt zit.
Slijm bij de ontlasting heb ik dan ook vaak last van. Mijn huisarts kan er (op extra vezels na om de darmen aan te sporen) niet veel mee, zegt steeds dat ik prikkelbare darmen heb.
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Darmklachten (bezorgd) Empty Re: Darmklachten (bezorgd)

Bericht  Zininzon wo 29 jun 2011 - 0:09

@ Antibes: ik ken echt teveel dertigers die kanker krijgen, dus ik geloof daar niet zo in.

Sinds gistermiddag zit ik op vloeibaar voedsel en heb wel het gevoel dat mijn darmen wat rustiger zijn.
En ik ben zo blij, ik had nog kloppudding in huis!! Die staat nu in de koelkast op te stijven.. Hmmm!
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Darmklachten (bezorgd) Empty Re: Darmklachten (bezorgd)

Bericht  Antibes wo 29 jun 2011 - 0:30

Je moet onderscheid maken in vormen van kanker.. Allereerst heel belangrijk het verschil tussen carcinomen (epitheel) en kanker van bloedcellen (leukemie, lymfoom).

De meest voorkomende kankervormen zijn afkomstig van epitheel. Denk aan borstkanker, longkanker, darmkanker. In principe correleren deze HEEL erg met leeftijd. Mocht je erfelijke aanleg hebben, dan kun je het jaren eerder krijgen. Die erfelijke aanleg houdt namelijk in dat je van nature een van de benodigde mutaties al hebt.. Daarom duurt het dan minder lang voor je het krijgt.

Dit zijn decennia van wetenschap waar ik over praat, dit verzin ik zo niet even hoor.. Wink Je kunt er niet in geloven, dat is prima. Maar dan maak je jezelf onnodig druk, want de kans om voor je dertigste darmkanker te ontwikkelen is zonder erfelijke aanleg gewoon minimaal..
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Darmklachten (bezorgd) Empty Re: Darmklachten (bezorgd)

Bericht  Zininzon wo 29 jun 2011 - 0:33

Antibes schreef:Je moet onderscheid maken in vormen van kanker.. Allereerst heel belangrijk het verschil tussen carcinomen (epitheel) en kanker van bloedcellen (leukemie, lymfoom).

De meest voorkomende kankervormen zijn afkomstig van epitheel. Denk aan borstkanker, longkanker, darmkanker. In principe correleren deze HEEL erg met leeftijd. Mocht je erfelijke aanleg hebben, dan kun je het jaren eerder krijgen. Die erfelijke aanleg houdt namelijk in dat je van nature een van de benodigde mutaties al hebt.. Daarom duurt het dan minder lang voor je het krijgt.

Dit zijn decennia van wetenschap waar ik over praat, dit verzin ik zo niet even hoor.. Wink Je kunt er niet in geloven, dat is prima. Maar dan maak je jezelf onnodig druk, want de kans om voor je dertigste darmkanker te ontwikkelen is zonder erfelijke aanleg gewoon minimaal..

Haha, nee ik weet dat het is onderzocht en ik weet ergens ver weg ook dat het klopt. Maar mijn omgeving bewijst het tegendeel. 30ers met darmkanker, borstkanker, hersentumoren.. Rolling Eyes

Maargoed, ik ga er maar vanuit dat het mijn deur nu heeft overgeslagen.
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Darmklachten (bezorgd) Empty Re: Darmklachten (bezorgd)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum