Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

even snel een vraagje

+6
Pien
Lady4
Gizmo
Penny Blossom
Gigi_
ExpressoB
10 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

even snel een vraagje - Pagina 2 Empty Re: even snel een vraagje

Bericht  ExpressoB zo 26 jun 2011 - 22:47

oke ik snap 'm

heb ook de diana geprobeerd maar was dus ook niks, veelste zwaar

het staat ook wel op m'n wallet geschreven dat ik alle 28 tabletten moet innemen en zonder pauzedag(en) met de volgende wallet moet beginnen maar ik twijfelde er eigenlijk aan

daarom informeerde ik ff hier
ExpressoB
ExpressoB
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8264
Punten : 8549
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

even snel een vraagje - Pagina 2 Empty Re: even snel een vraagje

Bericht  Gast zo 26 jun 2011 - 22:48

ExpressoB schreef:waarom reageer je eigenlijk smikkel
Waarom niet?
Ik zal in de openingspost niet staat dan ik niet mocht reageren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

even snel een vraagje - Pagina 2 Empty Re: even snel een vraagje

Bericht  ExpressoB zo 26 jun 2011 - 22:58

Smikkell schreef:
ExpressoB schreef:waarom reageer je eigenlijk smikkel
Waarom niet?
Ik zal in de openingspost niet staat dan ik niet mocht reageren.


lees je eigen zin eens terug...

klopt ik geef je helemaal gelijk.. nu blij?
maar kansloze reacties geef je iig wel
ExpressoB
ExpressoB
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8264
Punten : 8549
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

even snel een vraagje - Pagina 2 Empty Re: even snel een vraagje

Bericht  Gast zo 26 jun 2011 - 22:58

Met dit soort vragen kan je ook altijd de apotheek bellen, die is iedere werkdag open.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

even snel een vraagje - Pagina 2 Empty Re: even snel een vraagje

Bericht  Rush zo 26 jun 2011 - 22:59

ProudMama schreef:Met dit soort vragen kan je ook altijd de apotheek bellen, die is iedere werkdag open.
En anders de apotheek bij de dokterswacht o.i.d.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

even snel een vraagje - Pagina 2 Empty Re: even snel een vraagje

Bericht  Gast zo 26 jun 2011 - 23:02

Als we nou hadden gezegd dat je moest stoppen met slikken nu, had je dat dan ook gewoon gedaan?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

even snel een vraagje - Pagina 2 Empty Re: even snel een vraagje

Bericht  ExpressoB zo 26 jun 2011 - 23:06

1 iemand zei.. 21 pillen slikken .... dus begon toen helemaal te twijfelen

wat een kinderachtige vraag.. hoevaak stellen mensen hier niet vragen over van alles en nog wat en dan denk je ook wel is, zou ze 'mijn' advies opgevolgd hebben
ExpressoB
ExpressoB
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8264
Punten : 8549
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

even snel een vraagje - Pagina 2 Empty Re: even snel een vraagje

Bericht  Pien zo 26 jun 2011 - 23:45

Ik vind zulke vragen gewoon meestal niet nodig. Je kunt zelf even op google intypen of je bijsluiter erbij pakken. Ik vind het vrij onvolwassen en "dom" om ook niet voordat je begint met slikken de bijsluiter te lezen... Je wilt toch weten wat je slikt en hoe dat moet....

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

even snel een vraagje - Pagina 2 Empty Re: even snel een vraagje

Bericht  Gast zo 26 jun 2011 - 23:50

Ik kan me ook niet voorstellen dat de gynaecoloog het niet uitgelegd heeft.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

even snel een vraagje - Pagina 2 Empty Re: even snel een vraagje

Bericht  Gast zo 26 jun 2011 - 23:56

Zeker als je verhaal anders is dan normaal (zoals dat nu is bij jou), dan laat je je toch goed informeren voordat je begint?

En wat betreft je vraag over roken en het gebruiken van de pil. Wat maakt het uit of dat ook bij andere pillen in de bijsluiter staat? Jij slikt toch niet die andere pillen, jij slikt deze pil en bij deze pil staat dat roken wordt afgeraden. Dit zijn dingen die je gewoon beter met je arts kunt bespreken dan met ons. Wij kennen jouw achtergrond ook niet allemaal en helemaal.

Ik snap best dat de hele situatie je erg onzeker maakt en heeft gemaakt, maar juist daarom zou je verwachten dat je je goed laat informeren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

even snel een vraagje - Pagina 2 Empty Re: even snel een vraagje

Bericht  ExpressoB ma 27 jun 2011 - 0:12

_Leaf_ schreef:Ik kan me ook niet voorstellen dat de gynaecoloog het niet uitgelegd heeft.

echt niet...hij heeft er niks over uitgelegd! ja wat voor soort pil het is maar verder niet!

had ook een tijd terug een topic geopend over qlaira, wou ervaringen van andere lezen / delen
ExpressoB
ExpressoB
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8264
Punten : 8549
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

even snel een vraagje - Pagina 2 Empty Re: even snel een vraagje

Bericht  Gizmo ma 27 jun 2011 - 0:12

ExpressoB schreef:
_Leaf_ schreef:Ik kan me ook niet voorstellen dat de gynaecoloog het niet uitgelegd heeft.

echt niet...hij heeft er niks over uitgelegd! ja wat voor soort pil het is maar verder niet!

had ook een tijd terug een topic geopend over qlaira, wou ervaringen van andere lezen / delen

Waarom vraag je zelf dan niet om uitleg?

Edit: en waarom lees je dan niet al voor het beginnen met slikken de bijsluiter? Als je al vanaf het begin met vragen zit, vind ik het dom ja om er gewoon mee te beginnen...
Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Aantal berichten : 1151
Punten : 1285
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

even snel een vraagje - Pagina 2 Empty Re: even snel een vraagje

Bericht  ExpressoB ma 27 jun 2011 - 0:19

omdat het laatste gesprek bij de gyn. heel raar verliep en ik helemaal dicht sloeg door die gyn. Mijn moeder was deze keer ook eens mee gegaan en samen waren we verbijsterd van wat die man allemaal te zeggen had
we zaten er ook vet lang en geen verdere uitleg gevraagd of hoe ik precies deze pil moet slikken

ik dacht... hoe moet het dan als je een pil vergeten bent en dacht dus dat er reserve op je strip zaten en die 2 witte (staat in bijsluiter dat die niet werken) gewoon vaag! en dan heb ik nog die 2 rode tabletjes ...

wie mij dom vind of what ever.. lekker boeiend
ExpressoB
ExpressoB
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8264
Punten : 8549
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

even snel een vraagje - Pagina 2 Empty Re: even snel een vraagje

Bericht  Gast ma 27 jun 2011 - 0:22

De volgende keer, als je bij je arts niet uit komt, gewoon bij de apotheek even vragen. Die kunnen ook extra uitleg printen voor je.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

even snel een vraagje - Pagina 2 Empty Re: even snel een vraagje

Bericht  Gast ma 27 jun 2011 - 0:33

Kan me wel voorstellen hoor, dat je dichtklapte, en zeker in jouw situatie (want die heb ik gevolgd). Alleen is het juist daarom verstandiger om info te vragen bij de HA of apotheek.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

even snel een vraagje - Pagina 2 Empty Re: even snel een vraagje

Bericht  Gast ma 27 jun 2011 - 0:43

Ik vind het zoooooo'n dooddoener: Check google en je bijsluiter.

9 van de 10 dingen van het forum zijn op google terug te vinden.
Ze is wat onzeker (duh, in zo'n situatie) en vraagt hier wat ze moet doen.

Ja, misschien had ze de bijsluiter eerst moeten lezen, maar eerlijk is eerlijk, toen ik voor het eerst aan de pil ging en dat hele ding niet kende vond ik de bijsluiter ook niet heel makkelijk.

En ik heb ook weleens bij een arts gezeten en weer thuis was en dacht: shit, stom. Vergeten te vragen.

Maar gelukkig zitten hier op het forum bijna alleen maar mensen die alles weten en nooooooit iets belangrijks vergeten na te vragen. Is ook wel te zien aan de hoeveelheid vragen die er dagelijks gesteld worden....

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

even snel een vraagje - Pagina 2 Empty Re: even snel een vraagje

Bericht  ExpressoB ma 27 jun 2011 - 1:49

tnx hazeltje:)

en anderen voor jullie serieuze reacties

ik volg de 'aanwijzingen' maar op de strip en houd verder alles bij in een schriftje(bijzonderheden/bloedingen enzo)

ExpressoB
ExpressoB
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8264
Punten : 8549
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

even snel een vraagje - Pagina 2 Empty Re: even snel een vraagje

Bericht  Prosecco ma 27 jun 2011 - 17:23

ExpressoB schreef:oke ik snap 'm

heb ook de diana geprobeerd maar was dus ook niks, veelste zwaar

het staat ook wel op m'n wallet geschreven dat ik alle 28 tabletten moet innemen en zonder pauzedag(en) met de volgende wallet moet beginnen maar ik twijfelde er eigenlijk aan daarom informeerde ik ff hier

Want je vond het niet duidelijk genoeg? Je dacht dat ze een grapje maakten?
Prosecco
Prosecco
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

even snel een vraagje - Pagina 2 Empty Re: even snel een vraagje

Bericht  Gast ma 27 jun 2011 - 18:51

Hazeltje schreef:Ik vind het zoooooo'n dooddoener: Check google en je bijsluiter.

9 van de 10 dingen van het forum zijn op google terug te vinden.
Ze is wat onzeker (duh, in zo'n situatie) en vraagt hier wat ze moet doen.

Ja, misschien had ze de bijsluiter eerst moeten lezen, maar eerlijk is eerlijk, toen ik voor het eerst aan de pil ging en dat hele ding niet kende vond ik de bijsluiter ook niet heel makkelijk.

En ik heb ook weleens bij een arts gezeten en weer thuis was en dacht: shit, stom. Vergeten te vragen.

Maar gelukkig zitten hier op het forum bijna alleen maar mensen die alles weten en nooooooit iets belangrijks vergeten na te vragen. Is ook wel te zien aan de hoeveelheid vragen die er dagelijks gesteld worden....

Helemaal mee eens!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

even snel een vraagje - Pagina 2 Empty Re: even snel een vraagje

Bericht  Gast ma 27 jun 2011 - 20:40

Ostara schreef:
Hazeltje schreef:Ik vind het zoooooo'n dooddoener: Check google en je bijsluiter.

9 van de 10 dingen van het forum zijn op google terug te vinden.
Ze is wat onzeker (duh, in zo'n situatie) en vraagt hier wat ze moet doen.

Ja, misschien had ze de bijsluiter eerst moeten lezen, maar eerlijk is eerlijk, toen ik voor het eerst aan de pil ging en dat hele ding niet kende vond ik de bijsluiter ook niet heel makkelijk.

En ik heb ook weleens bij een arts gezeten en weer thuis was en dacht: shit, stom. Vergeten te vragen.

Maar gelukkig zitten hier op het forum bijna alleen maar mensen die alles weten en nooooooit iets belangrijks vergeten na te vragen. Is ook wel te zien aan de hoeveelheid vragen die er dagelijks gesteld worden....

Helemaal mee eens!
In de meeste gevallen ben ik het hier ook helemaal mee eens, maar in dit geval dus niet!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

even snel een vraagje - Pagina 2 Empty Re: even snel een vraagje

Bericht  Happydobby ma 27 jun 2011 - 21:48

Ik ben erg goed met google.

Om de dagelijkse inname van de pil te controleren zitten er 7 weekstickers in de strip. Elke sticker begint met een verschillende dag van de week.

Kies de weeksticker die begint met de dag waarop je begint met het innemen van de tabletten. Bijvoorbeeld: als u op woensdag begint, gebruikt u de weeksticker die met ‘woe’ begint.
Plak de weeksticker bovenaan de Qlaira strip waar staat geschreven: “Plaats hier de weeksticker” zodanig dat de eerste dag boven de tablet met “1” zit.
Boven elke tablet staat nu een dag aangegeven. U kunt daardoor makkelijk controleren of u een pil hebt ingenomen op een bepaalde dag. Volg de richting van de pijl op de strip totdat alle 28 tabletten zijn ingenomen.
Gewoonlijk krijgt u een zogenaamde onttrekkingsbloeding op de dagen dat u de laatste twee actieve (donkerrode) of de twee niet-actieve (witte) tabletten inneemt. Het kan zijn dat deze nog niet voorbij is als u met de volgende pilverpakking begint.

Nadat u alle gekleurde actieve pillen hebt ingenomen, begint u met de witte niet-actieve (placebo) pillen. Begin zonder pauze met een volgende pilverpakking. Met andere woorden, begin op de dag nadat u de laatste tablet hebt ingenomen, ook als uw bloeding nog niet voorbij is. Dit betekent dat u met de volgende strip moet beginnen op dezelfde dag van de week als je huidige strip en dat de onttrekkingsbloeding elke maand op dezelfde dagen van de week zal vallen.
Als u Qlaira op deze manier gebruikt, bent u ook tegen zwangerschap beschermd tijdens de twee dagen dat u een niet-werkzame tablet gebruikt.

Het is wel een lastiger verhaal dan een pil met een stopweek.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

even snel een vraagje - Pagina 2 Empty Re: even snel een vraagje

Bericht  Pien ma 27 jun 2011 - 22:10

Hazeltje schreef:Ik vind het zoooooo'n dooddoener: Check google en je bijsluiter.

9 van de 10 dingen van het forum zijn op google terug te vinden.
Ze is wat onzeker (duh, in zo'n situatie) en vraagt hier wat ze moet doen.

Ja, misschien had ze de bijsluiter eerst moeten lezen, maar eerlijk is eerlijk, toen ik voor het eerst aan de pil ging en dat hele ding niet kende vond ik de bijsluiter ook niet heel makkelijk.
Ik ben het hier in niet met je eens, maar dat lijkt me duidelijk aangezien dit volgens mij een reactie is op o.a. mijn antwoord.

Het gaat hier om een anti conceptie, iets wat voor mij héél belangrijk zou zijn. Er hangt namelijk nogal veel vanaf, neem je hem namelijk niet goed in, ben je niet beschermt etc.
Ik snap gewoon niet dat iemand voor hij/zij pillen gaat slikken niet de bijsluiter leest.
Ik snap wel dat als je bij een arts zit je helemaal dicht kan slaan, of dat je vergeet te vragen hoe het werkt. Maar voordat je gaat beginnen zie je toch hoeveel pillen erop een strip zitten? Dan kun je je toch gelijk bedenken dat je er meer moet slikken?

Ik vind zelf anti conceptie dusdanig belangrijk dat ik echt het fijne er van wil weten vóór ik ermee begin!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

even snel een vraagje - Pagina 2 Empty Re: even snel een vraagje

Bericht  ExpressoB di 28 jun 2011 - 6:11

HD: bedankt voor het verhaal heb het wel gelezen(ook op internet)

je moet ook niet altijd alles maar aannemen wat op de verpakking/bijsluiter staat zeggen ze toch..
nee maar wou gewoon ff zeker weten en dacht dat er misschien wel iemand hier ervaren mee zou zijn

ik dacht dus ook dat ik een stopweek houden!maar niet dus.... hiervoor was ik steeds aan het doorringen met de nuvaring en dat was ook weer geen succes

heb gewoon erom moeten huilen, dat ik in deze 21dagen echt nog veel ongesteld ben geweest!
was net ruim 3,5 maand non-stop ongesteld geweest

soms heb ik gewoon even bevestiging nodig!


Laatst aangepast door ExpressoB op di 28 jun 2011 - 6:16; in totaal 1 keer bewerkt
ExpressoB
ExpressoB
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8264
Punten : 8549
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

even snel een vraagje - Pagina 2 Empty Re: even snel een vraagje

Bericht  Gast di 28 jun 2011 - 6:16

ExpressoB schreef:HD: bedankt voor het verhaal heb het wel gelezen(ook op internet)

je moet ook niet altijd alles maar aannemen wat op de verpakking/bijsluiter staat zeggen ze toch..
nee maar wou gewoon ff zeker weten en dacht dat er misschien wel iemand hier ervaren mee zou zijn

ik dacht dus ook een stopweek houden! want ik was hiervoor steeds aan het doorringen met de nuvaring en dat was ook weer geen succes

heb gewoon erom moeten huilen, dat ik in deze 21dagen echt nog veel ongesteld ben geweest!
was net ruim 3,5 maand non-stop ongesteld geweest

soms heb ik gewoon even bevestiging nodig!
:shock:

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

even snel een vraagje - Pagina 2 Empty Re: even snel een vraagje

Bericht  Gizmo di 28 jun 2011 - 6:16

Meid, ik vind het echt heel vervelend voor je dat het zo'n gedoe is met je menstruatie, ik hoop dat er toch een oplossing voor gevonden kan worden.

Maar men zegt juist; je moet niet alles geloven wat je op internet leest. Waarom zouden ze onwaarheden in de bijsluiter zetten? Als je twijfelt, neem dan contact op met de juiste instantie, inplaats van onbekende mensen op hun woord geloven (ook al hebben die ervaring met de pil).
Ik snap dat je ervaringen zoekt, maar dat kwam totaal niet naar voren uit je beginpost.
Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Aantal berichten : 1151
Punten : 1285
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

even snel een vraagje - Pagina 2 Empty Re: even snel een vraagje

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum