Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Bultjes achterkant bovenarmen

+2
minoessepoes
Jerry
6 plaatsers

Ga naar beneden

Bultjes achterkant bovenarmen Empty Bultjes achterkant bovenarmen

Bericht  Jerry zo 26 jun 2011 - 21:20

Al zo lang ik me kan herinneren, heb ik bultjes op de achterkant van m'n bovenarmen. Het lijkt net alsof ieder haarzakje daar een bultje is... En als 't geen bultje is, dan is 't een rood vlekje...

Ik scrub onder de douche altijd zachtjes de huid daar, in de hoop dat 't weggaat, maar dat wordt 't niet...

Wie herkent dit en heeft de oplossing?
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bultjes achterkant bovenarmen Empty Re: Bultjes achterkant bovenarmen

Bericht  minoessepoes zo 26 jun 2011 - 21:43

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/38821-keratosis-pilaris-wat-kun-je-doen-tegen-rode-bultjes.html

Is het dit? Ik heb het ook maar niet alleen op mijn armen maar ook op mijn hele benen en mijn billen. Het is ook verwand met eczeem en astma, wat ik ook beide heb. Het is puur cosmetisch maar ik baal er wel flink van. Ik heb wel een creme van de dermatoloog maar het helpt niet echt eigenlijk.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Jerry zo 26 jun 2011 - 22:31

ja dat heb ik dus...

Heb geen astma maar wel een gevoelige huid (geen eczeem, maar wel pigmentvlekken en schilferige vlekjes op m'n bovenarmen, hangt volgens de huisarts tegen eczeem aan).

Hm, m'n mond spoelen met olie, lekker zeg :P

Ik heb 't ook op m'n kuiten. Alsof het geepileerd is en allemaal van die rode stipjes achterblijven...

Misschien na de vakantie eens naar de huisarts of drogist voor een middeltje Rolling Eyes
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112

Bericht  Arwyn zo 26 jun 2011 - 22:34

Ik heb het ook op mijn bovenarmen en billen.
Zelf stoor ik me er niet heel erg aan, ben er aan gewend na al die jaren, haha.
Hoe je er vanaf komt weet ik niet zo goed. De een zegt scrubben, de ander zegt juist van niet..
Ik heb nu een massagebar van Lush met scrubdeeltjes en olie. Die moet je na het douchen dan over je huid halen, in masseren en afspoelen en dan blijft er een vettig laagje achter. Dat laagje moet er dus erg goed voor zijn. Ik heb het pas een paar keer gebruikt, maar heb wel het idee dat het helpt.
Oh, zon moet er ook goed tegen zijn trouwens! Alleen heb ik zonneallergie, dus voor mij is het weer geen goed idee, haha.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787

Bericht  Gast ma 27 jun 2011 - 0:44

Ik had het ook een aantal jaren, maart sinds dit jaar is het ineens weg, geen idee hoe dat kan. Maar ben er uiteraard wel blij mee!
Onder de zonnebank werd het bij mij trouwens ook wat minder. Ik heb 1x een kuurtje gedaan van een aantal keer, en toen was het wel minder aanwezig.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 27 jun 2011 - 0:50

_MamaRosa_ schreef:Ik had het ook een aantal jaren, maart sinds dit jaar is het ineens weg, geen idee hoe dat kan. Maar ben er uiteraard wel blij mee!
Onder de zonnebank werd het bij mij trouwens ook wat minder. Ik heb 1x een kuurtje gedaan van een aantal keer, en toen was het wel minder aanwezig.

Ik heb dit ook en IEDEREEN zegt altijd oooh jij bent verbrand Mad. Niet dus, dat zijn die stomme bultjes. Bij mij gaan ze helemaal weg als ik een paar dagen in de zon ben geweest. Helaas schijnt de zon hier niet zo vaak dus heb ik er behoorlijk last van..

Gast
Gast

Bericht  minoessepoes ma 27 jun 2011 - 0:59

Of als het 30 graden is en ik een zomerjurkje aan heb, heb je het koud je heb helemaal kippenvel over je benen heen Mad

Bij mij gaat het trouwens ook niet weg in de zon, helaas.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Bericht  Serena ma 27 jun 2011 - 1:15

oh ik heb dat ook heel vaak. Wist niet dat dat een aandoening is ofzo, maar dat kan wel verklaren waarom ik laatst een soort eczeemplekje had om mn gezicht... Nou ben ik alleen net aant kijken en zie ik geen rode bultjes, maar voel het wel.
Serena
Serena
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1653
Punten : 1694

Bericht  Gast ma 27 jun 2011 - 1:17

minoessepoes schreef:Of als het 30 graden is en ik een zomerjurkje aan heb, heb je het koud je heb helemaal kippenvel over je benen heen Mad

Bij mij gaat het trouwens ook niet weg in de zon, helaas.

Herkenbaar! Bij mij gaan de bultjes weg maar je blijft de rode vlekjes zien. Ik heb er echt een hekel aan!

Gast
Gast

Bericht  Happydobby ma 27 jun 2011 - 1:58

Misschien kan het ook aan je voeding liggen, mijn schoonvader beweerd dat dit door varkensvlees komt.
Hij had ook bultjes en sinds hij vegatarier is is het weg.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320

Bericht  minoessepoes ma 27 jun 2011 - 2:27

Daar heeft het bij mij in ieder geval helemaal niks mee te maken, ik eet al bijna nooit varkensvlees en ik heb jaren bij de dermatoloog gelopen en die heeft ook gezegd dat het niks met mijn voeding te maken heeft!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 27 jun 2011 - 2:46

Mijn zusje en ik hebben het ook.. Geen idee hoe we ervan af komen. Vroeg ze me toevallig van de week nog Wink

Gast
Gast

Bericht  Error ma 27 jun 2011 - 3:25

Ik heb ze ook, met name op me benen en armen idd. Moet wel zeggen dat het in de zomer echt minder is!

En ik smeer mezelf altijd wel goed in zodat ik wel 'zacht' blijf. Vaak wel 2-3 x per dag.
Error
Error
Prater
Prater

Aantal berichten : 1374
Punten : 1580
Registratiedatum : 02-03-11

Bericht  Arwyn ma 27 jun 2011 - 6:57

@ Happydobby: KP zelf is geen allergische reactie ergens voor, dat heb je of dat heb je niet. Kan natuurlijk wel heel goed zijn dat sommige mensen iets soortgelijks krijgen als allergische reactie! Helaas bij mij niet het geval. Ik eet zo goed als nooit varkensvlees, maar de bultjes zitten er nog steeds.

Salicylzuur oid schijnt ook te helpen! Misschien een idee? Weet zo niet precies waar het in zit, maar er zijn bepaalde reinigers waar het in zit volgens mij.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud