Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

welke bbq hebben jullie? iemand ervaring met de skottelbraai

+10
Klompemeiske
Summerlovin
Caro
Atelier Madame
Sarah1985
Tsjip
Susan
Julia
Pien
duckie
14 plaatsers

Ga naar beneden

welke bbq hebben jullie? iemand ervaring met de skottelbraai Empty welke bbq hebben jullie? iemand ervaring met de skottelbraai

Bericht  duckie zo 26 jun 2011 - 5:47

we zijn aan het rondkijken voor een bbq.... we wouden eerst graag een grote stenen bbq maar daar horen we toch ook wel slechte verhalen over... dus gaan nu ook even verder kijken
dus ben benieuwd welke bbq hebben jullie? en waarom is het die geworden?
wat is fijner, kolen of op gas?

heb al een paar keer zitten kijken voor een skottelbraai, iemand daar ervaring mee?
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

welke bbq hebben jullie? iemand ervaring met de skottelbraai Empty Re: welke bbq hebben jullie? iemand ervaring met de skottelbraai

Bericht  Gast zo 26 jun 2011 - 5:48

Wij hebben een Weber, een kleintje. Groot genoeg voor ons tweetjes en geen sta-in-de-weg op het balkon.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

welke bbq hebben jullie? iemand ervaring met de skottelbraai Empty Re: welke bbq hebben jullie? iemand ervaring met de skottelbraai

Bericht  Pien zo 26 jun 2011 - 5:53

Wij hebben een wat grotere buitenkeuken. Hebben hem gekregen voor onze verjaardagen een jaar of 3 terug... Het is een gas bbq en veel mensen knappen daarop af, ik moet zelf ook heel eerlijk bekennen dat op kolen voor mij het echte bbq-en is. Ik zou zelf als ik dus een nieuwe zou kopen, ook kiezen voor een kolen!.


edit: hij lijkt op deze:
welke bbq hebben jullie? iemand ervaring met de skottelbraai Campingaz-texas-de-luxe-extra-barbecue


Laatst aangepast door Pien op zo 26 jun 2011 - 5:59; in totaal 1 keer bewerkt

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

welke bbq hebben jullie? iemand ervaring met de skottelbraai Empty Re: welke bbq hebben jullie? iemand ervaring met de skottelbraai

Bericht  duckie zo 26 jun 2011 - 5:55

mijn ouders hebben ook zon buitenkeuken, en die vinden we wel erg fijn en ook erg lekker,... alleen zo 1 is bij ons te groot, hij kan niet binnen dus moet het hele jaar buiten staan dan...en ze zijn ook nog wel een beetje aan de prijs als je een beetje een goeie wilt hebben...

hebben jullie hem wel binnen staan of ook buiten?
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

welke bbq hebben jullie? iemand ervaring met de skottelbraai Empty Re: welke bbq hebben jullie? iemand ervaring met de skottelbraai

Bericht  Julia zo 26 jun 2011 - 5:57

Wij hebben een skottelbraai voor het kamperen. Daar koken we alles op zeg maar.
Ik zou het niet kopen als je er alleen op wil barbequen, zou dan eerder gaan voor een bbq op kolen, dat is voor mij het echte barbequen. Maar mocht je er ook gewoon op willen koken en het eventueel meenemen op vakantie, vind ik de skottelbraai echt een aanrader!
Julia
Julia
Prater
Prater

Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

welke bbq hebben jullie? iemand ervaring met de skottelbraai Empty Re: welke bbq hebben jullie? iemand ervaring met de skottelbraai

Bericht  Pien zo 26 jun 2011 - 6:00

duckie schreef:mijn ouders hebben ook zon buitenkeuken, en die vinden we wel erg fijn en ook erg lekker,... alleen zo 1 is bij ons te groot, hij kan niet binnen dus moet het hele jaar buiten staan dan...en ze zijn ook nog wel een beetje aan de prijs als je een beetje een goeie wilt hebben...

hebben jullie hem wel binnen staan of ook buiten?

wij hebben hem nu binnen staan maar als het wat langer mooi weer blijft staat hij in onze partytent, dan koken we een langere tijd ook echt buiten...

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

welke bbq hebben jullie? iemand ervaring met de skottelbraai Empty Re: welke bbq hebben jullie? iemand ervaring met de skottelbraai

Bericht  Susan zo 26 jun 2011 - 6:05

Wij hebben zelf geen barbecue, maar mijn vader heeft bij het vakantiehuisje een Weber en een Skottelbraai.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

welke bbq hebben jullie? iemand ervaring met de skottelbraai Empty Re: welke bbq hebben jullie? iemand ervaring met de skottelbraai

Bericht  Tsjip zo 26 jun 2011 - 6:24

Wij hebben een skottelbraai. We hebben 'm vorig jaar gekocht toen we keer gingen barbecueën. We hebben er meerdere dingen bij zoals een rooster, een pan etc. Zo vaak gebruiken wij het niet daarom hebben we gekozen voor een skottelbraai. Makkelijk schoon te maken en op te bergen.

Tsjip
Prater
Prater

Aantal berichten : 1489
Punten : 1512
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

welke bbq hebben jullie? iemand ervaring met de skottelbraai Empty Re: welke bbq hebben jullie? iemand ervaring met de skottelbraai

Bericht  Sarah1985 zo 26 jun 2011 - 7:27

wij hebben een skottelbraai maar gebruiken hem alleen met vakantie, vind dat niet echt BBQ . We hebben ook nog een kleine BBQ die kan je open vouwen dan heb je een grotere ideaal voor ons.

Met een skottelbraai heb je wel een gasfles nodig
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

welke bbq hebben jullie? iemand ervaring met de skottelbraai Empty Re: welke bbq hebben jullie? iemand ervaring met de skottelbraai

Bericht  Gast zo 26 jun 2011 - 7:58

Ik heb een Cobb barbecue, dit is een kleintje die niet zo rookt. In de winter staat ie dan ook gewoon binnen in de opbergtas. Ik vind m echt ideaal!! Hij is bedoeld voor op de boot op camping, maar ook echt ideaal op een klein balkonnetje omdat ie dus niet rookt. Ik heb hem gekregen van mijn toenmalige werk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

welke bbq hebben jullie? iemand ervaring met de skottelbraai Empty Re: welke bbq hebben jullie? iemand ervaring met de skottelbraai

Bericht  Atelier Madame zo 26 jun 2011 - 20:31

Onlangs hebben wij deze voor onze verjaardag gehad:
welke bbq hebben jullie? iemand ervaring met de skottelbraai VB_2307228Eigenlijk gewoon een simpele van de blokker. had m in mn oude huis ook en die werkte perfect!
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

welke bbq hebben jullie? iemand ervaring met de skottelbraai Empty Re: welke bbq hebben jullie? iemand ervaring met de skottelbraai

Bericht  Caro ma 27 jun 2011 - 1:38

Wij hebben zowel een echte buitenkeuken (op gas) als een Weber. Er gaat voor mij qua smaak niks boven de Weber, maar de buitenkeuken is door de week zo warm. En voor de grotere stukken vlees (bijvoorbeeld een heel kip) of om spare ribs op te maken is de buitenkeuken ideaal.

Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

welke bbq hebben jullie? iemand ervaring met de skottelbraai Empty Re: welke bbq hebben jullie? iemand ervaring met de skottelbraai

Bericht  Gast ma 27 jun 2011 - 4:07

Wij doen alleen aan Action-wegwerpbbq's. Wel zo makkelijk. Geen sta in de weg en geklooi met kooltjes en aanmaakblokjes.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

welke bbq hebben jullie? iemand ervaring met de skottelbraai Empty Re: welke bbq hebben jullie? iemand ervaring met de skottelbraai

Bericht  Summerlovin ma 27 jun 2011 - 4:22

welke bbq hebben jullie? iemand ervaring met de skottelbraai Bbq

De reden voor deze bbq is dat het met gas makkelijker werkt. Tuurlijk mis je wel de echt bbq smaak maar het vlees smaakt er echt niet minder om.



Op de camping gebruiken we een skottelbraai, ideaal ding! Maar toch gebruiken we dat meer om bijvoorbeeld krieltjes op te bakken enzo dan echt als bbq.
Summerlovin
Summerlovin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1700
Punten : 1803
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Het noorden van Noord-Holland.

Terug naar boven Ga naar beneden

welke bbq hebben jullie? iemand ervaring met de skottelbraai Empty Re: welke bbq hebben jullie? iemand ervaring met de skottelbraai

Bericht  Klompemeiske ma 27 jun 2011 - 5:07

Wij hebben een grote pan, zon ding die ook bij menig slager kunt huren; alleen dan zonder grote houten steel,
maar met 2 handvaten! De pan heet eigenlijk een pealla pan, maar is ook prima om in te bakken!
Super handig als je regelmatig met een grote groep mensen gaat bbq-en.

Ook gebruiken wij m vaak als we gewoon met 4 of 5 man gaan BBQ-en omdat een kolen-bbq die er ook nog wel is,
niet werkt! Woon buitenaf, en vaak veel wind. Kolen gaat eerst veelste hard, vlammen er hoog uit, en als het eenmaal uitgevlamt is, zijn de kolen dood en word je vlees niet meer gaar. Waardeloos dus:P

Onder deze pan hebben wij gewoon een driepotig gaspitje staan met n gasfles eraan.

welke bbq hebben jullie? iemand ervaring met de skottelbraai Paella-pan

Zo een! ^^

op tcwgroep.nl zag ik er net heel wat staan van verschillende formaten!

Klompemeiske
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 28
Punten : 43
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

welke bbq hebben jullie? iemand ervaring met de skottelbraai Empty Re: welke bbq hebben jullie? iemand ervaring met de skottelbraai

Bericht  Gast ma 27 jun 2011 - 5:55

Wij hebben deze

welke bbq hebben jullie? iemand ervaring met de skottelbraai Princess_2243

Handig, maar erg laag als hij op z'n poten staat. Het bovenste gedeelte kan er vanaf en als tafelbbq gebruikt worden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

welke bbq hebben jullie? iemand ervaring met de skottelbraai Empty Re: welke bbq hebben jullie? iemand ervaring met de skottelbraai

Bericht  Antibes ma 27 jun 2011 - 6:03

Deze, maar dan in het oranje! =D Staat nu in ons huisje in Zuid Frankrijk..

welke bbq hebben jullie? iemand ervaring met de skottelbraai Barbecue-eva.jpg_e_9c53654d7f7c9c72667efde1daba6b35
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

welke bbq hebben jullie? iemand ervaring met de skottelbraai Empty Re: welke bbq hebben jullie? iemand ervaring met de skottelbraai

Bericht  duckie ma 27 jun 2011 - 6:10

je hebt voor de skottelbraai toch verschillende accesoires dus ook een bbqrooster? dan hoef je niet in zon wokpan achtig iets te doen
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

welke bbq hebben jullie? iemand ervaring met de skottelbraai Empty Re: welke bbq hebben jullie? iemand ervaring met de skottelbraai

Bericht  pindaatje ma 27 jun 2011 - 7:27

Birgit schreef:Wij hebben deze

welke bbq hebben jullie? iemand ervaring met de skottelbraai Princess_2243

Handig, maar erg laag als hij op z'n poten staat. Het bovenste gedeelte kan er vanaf en als tafelbbq gebruikt worden.

+1
Wij hebben hem ook altijd op een tafel staan (onze oude tuintafel), omdat we hem om z'n poten ook erg laag vinden!

pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

welke bbq hebben jullie? iemand ervaring met de skottelbraai Empty Re: welke bbq hebben jullie? iemand ervaring met de skottelbraai

Bericht  loesje di 28 jun 2011 - 1:28

Wij hebben een skottelbraai en ik vind het een ideaal ding: makkelijk om op de barbucuewen en ook makkelijk om weer schoon te maken. Dit is iets wat ik van een gewone barbecue niet kan zeggen!
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

welke bbq hebben jullie? iemand ervaring met de skottelbraai Empty Re: welke bbq hebben jullie? iemand ervaring met de skottelbraai

Bericht  Gast di 28 jun 2011 - 1:52

Wij hebben deze weber.
Een fijn ding en het vlees krijgt een echte barbecuesmaak.
Met een gasbarbecue vind ik dat toch minder.

welke bbq hebben jullie? iemand ervaring met de skottelbraai Weber-one-touch-original-barbecue-47-cm-zwart

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

welke bbq hebben jullie? iemand ervaring met de skottelbraai Empty Re: welke bbq hebben jullie? iemand ervaring met de skottelbraai

Bericht  Minx di 28 jun 2011 - 8:21

Alina schreef:

welke bbq hebben jullie? iemand ervaring met de skottelbraai Weber-one-touch-original-barbecue-47-cm-zwart
die hebben mijn ouders geloof ik ook een enorm groot ding mss hebben zij zelfs nog wel een slag groter of is dit de grootste? Daarnaast nog een kleine Weber. De sjotten gebruiken we meestal voor aardappels enzo. Als je gaat bbq'en moet je wel die typische bbq smaak hebben vind ik anders kun je net zo goed het gewoon in de pan bakken
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

welke bbq hebben jullie? iemand ervaring met de skottelbraai Empty Re: welke bbq hebben jullie? iemand ervaring met de skottelbraai

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum