Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Arme moedermerel..

3 plaatsers

Ga naar beneden

Arme moedermerel.. Empty Arme moedermerel..

Bericht  Gast zo 26 jun 2011 - 0:43

Wij hebben sinds 2 weken een nest merels in de tuin. Weet niet zeker of de eieren al uit zijn gekomen.
Hoor ik net een hele hoop gefladder in de boom en die moedermerel helemaal over de flos gaan. Ga ik kijken zie ik een ekster uit dat nest komen met óf een jong vogeltje, óf een ei. :shock:
Andere ekster wilde er ook in gaan, maar die heb ik even weggejaagd!
Pokkebeest.. moeder is nog steeds over de flos..
Iemand een idee of eksters werkelijk jonge merels (vogels) eten?!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Arme moedermerel.. Empty Re: Arme moedermerel..

Bericht  M@niek zo 26 jun 2011 - 0:47

Lize schreef:Wij hebben sinds 2 weken een nest merels in de tuin. Weet niet zeker of de eieren al uit zijn gekomen.
Hoor ik net een hele hoop gefladder in de boom en die moedermerel helemaal over de flos gaan. Ga ik kijken zie ik een ekster uit dat nest komen met óf een jong vogeltje, óf een ei. :shock:
Andere ekster wilde er ook in gaan, maar die heb ik even weggejaagd!
Pokkebeest.. moeder is nog steeds over de flos..
Iemand een idee of eksters werkelijk jonge merels (vogels) eten?!

ja! Doen ze bij ons ook. Er Hebben een hele tijd 2 jonge merels (die waren al wel wat langer uit het ei) hier in de tuin rondgehuppeld, zo schattig. Snachts gingen ze schuilen achter ons molentje en smorgens kwam de moeder weer eten geven. 1tje is toen doodgegaan de ander is ondertussen alweer uitgevlogen.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Arme moedermerel.. Empty Re: Arme moedermerel..

Bericht  Rumble zo 26 jun 2011 - 0:49

Zielig...

Maarre..wat is "over de flos"?? Nog nooit van gehoord.. confused
(kan uit de context wel halen wat het zou moeten betekenen overigens)
Rumble
Rumble
Prater
Prater

Aantal berichten : 1438
Punten : 1584
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Arme moedermerel.. Empty Re: Arme moedermerel..

Bericht  Gast zo 26 jun 2011 - 0:51

Het is natuurlijk wel de natuur, maar vind het echt sneu.

(Over de flos = Over de zeik Wink )

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Arme moedermerel.. Empty Re: Arme moedermerel..

Bericht  Gast zo 26 jun 2011 - 0:56

Aww, altijd zó zielig! Het is de natuur, dat klopt, maar de natuur is wreed en ik vind dat echt nooit leuk om te zien.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Arme moedermerel.. Empty Re: Arme moedermerel..

Bericht  Gast zo 26 jun 2011 - 1:14

Nee ik vond dat ook niet leuk.. Merel is nu nog steeds zo aan het piepen, terwijl je normaal niks van dr ziet of hoort.
Was allemaal aan t schelden tegen die ekster Suspect

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Arme moedermerel.. Empty Re: Arme moedermerel..

Bericht  Gast zo 26 jun 2011 - 1:24

Hier thuis bij mijn vader en broertje en zusjes zat er in de achtertuin bij de schuur ook een vogelnestje met jongen. Mijn vader hoorde in de ochtend heel veel lawaai met veel getjilp. Wat blijkt? Een ekster had het nestje leeggegooid en de ouders kwamen in gevecht met die ekster... Cry

Het schijnt dat eksters geen nestjes bouwen en dus vaak nestjes van andere vogels inpikt. Dan eten ze de jongen op of erger, gooien ze de eieren uit het nestje als de ouders even weg zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Arme moedermerel.. Empty Re: Arme moedermerel..

Bericht  Gast zo 26 jun 2011 - 1:29

@ Bitterkoek: Nu jij dat zegt van dat nest, wist ik het ineens ook weer ja.

Vriend heeft net even gekeken, maar moedermerel zit er nog wel op. Dus gok dat er nog jongen inzitten.
Hij vond het ook niet echt grappig, dus houden het nu als we thuis zijn een beetje in de gaten Rolling Eyes
Alleen als ze dalijk echt uit het nest komen, mogen we onze hond wel in de gaten gaan houden. Denk niet dat ze ze opeet, maar misschien wil ze er mee spelen ofzo...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Arme moedermerel.. Empty Re: Arme moedermerel..

Bericht  Gast zo 26 jun 2011 - 1:52

Klote ekster! Nu alweer een weggehaald.. Vriend keek net en nu is het nest leeg. Wie weet hoe lang hij er al mee bezig is geweest.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Arme moedermerel.. Empty Re: Arme moedermerel..

Bericht  Gast zo 26 jun 2011 - 2:56

Ahhhh, eksters zijn echt krengen!

Kun je geen vogelhuisje ophangen? Niet dat een merel daar wat aan heeft, maar zodat andere (kleinere) vogeltjes er geen last van hebben ...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Arme moedermerel.. Empty Re: Arme moedermerel..

Bericht  Linnie1985 zo 26 jun 2011 - 8:47

Vlaamse Gaaien zijn al net zulke krengen. Heb ik een keer gezien dat een VG een jong koolmeesje uit een nestje meenam Sad.
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Goeree Overflakkee

Terug naar boven Ga naar beneden

Arme moedermerel.. Empty Re: Arme moedermerel..

Bericht  Gast zo 26 jun 2011 - 10:05

Bitterkoek_ schreef:Hier thuis bij mijn vader en broertje en zusjes zat er in de achtertuin bij de schuur ook een vogelnestje met jongen. Mijn vader hoorde in de ochtend heel veel lawaai met veel getjilp. Wat blijkt? Een ekster had het nestje leeggegooid en de ouders kwamen in gevecht met die ekster... Cry

Het schijnt dat eksters geen nestjes bouwen en dus vaak nestjes van andere vogels inpikt. Dan eten ze de jongen op of erger, gooien ze de eieren uit het nestje als de ouders even weg zijn.

Denk dat eieren uit het nest gooien juist wat minder erg is aangezien het nog geen vogeltjes zijn. De kans dat er amper een beestje in zit is er dus als het al een vogeltje is wat net uit het ei is gekomen vind ik dat erger.

Ik heb een keer geprobeerd een jong eendje te redden, want er zat een kraai/kauw bovenop het arme beestje letterlijk aan het doodpikken (zo lijden ze heel erg).
Beestje piepen joh, niet normaal, echt zielig, ik erachteraan, kraai vloog wel......................heel naar! Cry


Eksters doen dat ook en de jonge eendjes worden ook door snoeken onder water getrokken terwijl ze lekker aan het zwemmen zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Arme moedermerel.. Empty Re: Arme moedermerel..

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum