Ouderavond: trots!
+3
mzcharlotte
Lejow
RYW
7 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Ouderavond: trots!
Van de week was er ouderavond over mijn oudste zoon. En ik ben me toch apetrots! De juf heeft aangegeven dat hij op de Cito (in groep 2, kan je nagaan ) het hoogste scoorde van de hele klas, zowel taal als rekenen. Hij heeft voor een zesjarige een enorme algemene ontwikkeling, spreekt wat Engels en kan uitzonderlijk goed tekenen. Sociaal is hij ook prima, heeft veel vriendjes, zit lekker in zijn vel en is er helemaal aan toe om naar groep 3 te gaan. De juf zei dat ze zelden zo'n intelligent kind gezien had.
In groep 3 gaat hij een aangepast traject volgen voor bovenintelligente kinderen, zodat hij uitdaging blijft vinden. Het enige waar hij zo nu en dan op gecorrigeerd moet worden is dat hij anderen niet altijd de kans geeft om vragen te beantwoorden, omdat hij het antwoord al gelijk geeft.
Ik ben zo ontzettend trots op mijn apie! Ik wist natuurlijk wel dat hij slim was, maar heb dat altijd een beetje gerelativeerd: elke moeder vindt haar eigen kind slim, dus ja... Maar hij doet het gewoon echt heel erg goed, en daar ben ik supertrots op. En ook een beetje op mezelf, als je bedenkt wat hij (ons hele gezin) allemaal heeft moeten doormaken de afgelopen jaren. Prachtig is het dan om te zien hoe goed hij op zijn pootjes terecht komt!
In groep 3 gaat hij een aangepast traject volgen voor bovenintelligente kinderen, zodat hij uitdaging blijft vinden. Het enige waar hij zo nu en dan op gecorrigeerd moet worden is dat hij anderen niet altijd de kans geeft om vragen te beantwoorden, omdat hij het antwoord al gelijk geeft.
Ik ben zo ontzettend trots op mijn apie! Ik wist natuurlijk wel dat hij slim was, maar heb dat altijd een beetje gerelativeerd: elke moeder vindt haar eigen kind slim, dus ja... Maar hij doet het gewoon echt heel erg goed, en daar ben ik supertrots op. En ook een beetje op mezelf, als je bedenkt wat hij (ons hele gezin) allemaal heeft moeten doormaken de afgelopen jaren. Prachtig is het dan om te zien hoe goed hij op zijn pootjes terecht komt!
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Ouderavond: trots!
Wow! Ik snap dat je daar trots op bent!
Goed hoor! Hopelijk krijgt hij het naar zij nzin in groep 3
Goed hoor! Hopelijk krijgt hij het naar zij nzin in groep 3
Gast- Gast
Wat goed zeg!!
De Cito's (en zeker de nieuwe) zijn vrij lastig, dus het is super om te horen dat hij er zo goed op scoort!
Goed ook dat de school het gelijk aanpakt om hem extra uitdaging te geven!
De Cito's (en zeker de nieuwe) zijn vrij lastig, dus het is super om te horen dat hij er zo goed op scoort!
Goed ook dat de school het gelijk aanpakt om hem extra uitdaging te geven!
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Gefeliciteerd! Wat leuk om zulke woorden van de juf te horen en het klinkt als een goede school, wanneer ze hem een apart traject aanbieden om hem niet te laten vervelen.
mzcharlotte- Ratel
- Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Ik ben inderdaad herl blij met de school, dat ze er ook op inspelen en hem uitdaging bieden.
Lejow, ik was vergeten te vragen aan de juf hoe die toetsen in elkaar zitten. Kan jij me er meer over vertellen? Ze zei dat hij 58 van de 60 vragen goed had bij de een, en 45 van de 48 bij de ander.. Prachtig natuurlijk, maar het komt bij mij over als zoveel vragen voor zulke jonge kinderen. Of is dat heel erg spelenderwijs?
Lejow, ik was vergeten te vragen aan de juf hoe die toetsen in elkaar zitten. Kan jij me er meer over vertellen? Ze zei dat hij 58 van de 60 vragen goed had bij de een, en 45 van de 48 bij de ander.. Prachtig natuurlijk, maar het komt bij mij over als zoveel vragen voor zulke jonge kinderen. Of is dat heel erg spelenderwijs?
RYW- Ratel
RYW schreef:Ik ben inderdaad herl blij met de school, dat ze er ook op inspelen en hem uitdaging bieden.
Ok wow, dat is echt een goede score hahaha Dan heeft hij een zeer hoge A score gehaald.
De toets wordt in twee delen afgenomen. Dus 30 om 30 en 24 om 24. Er is helaas niet veel spelenderwijs aan al vinden mijn kinderen het meestal wel leuk om een toetsje te maken.
Het zijn allemaal plaatjes, waar een vraag bij hoort en zij moeten dan een streepje zetten onder het goede antwoord.
Als in: Waar zie je een hoef, zet een streep onder het plaatje met de hoef.
Als in: Pietje mag 10 minuten achter de computer, hij heeft al 1 minuut gehad, hoeveel minuten mag Pietje nog computeren?
Lejow- Lady Post-a-lot
Aha oké, dan heb ik er een beetje een beeld bij. Ik verwachtte al niet dat er een rijtje sommen onder elkaar stond, maar nu snap ik een beetje hoe dat gaat. En als het opgedeeld is valt het inderdaad wat mee met de hoeveelheid. Ik zag die kleuters al in een tentamenweek zitten
Leuk om er een wat beter beeld van te hebben, dank je!
Leuk om er een wat beter beeld van te hebben, dank je!
RYW- Ratel
Wat goed van hem, ik zou ook trots zijn, en je mag ook trots zijn op jezelf!!
Ik vind die toetsen ook best moeilijk uitzien, die plaatjes zijn vrij klein en sommige dingen zijn heel moeilijk te onderscheiden. Ch.ristian had ook een goede score de eerste keer alleen op het laatst had hij geen zin meer en gaf de verkeerde antwoorden om er van af te zijn. Morgen heb ik weer gesprek, kijken of hij het nu wel allemaal normaal gemaakt heeft.
Ik vind die toetsen ook best moeilijk uitzien, die plaatjes zijn vrij klein en sommige dingen zijn heel moeilijk te onderscheiden. Ch.ristian had ook een goede score de eerste keer alleen op het laatst had hij geen zin meer en gaf de verkeerde antwoorden om er van af te zijn. Morgen heb ik weer gesprek, kijken of hij het nu wel allemaal normaal gemaakt heeft.
Bolleke- Kletskop
- Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10
kruimelje schreef:Wat goed van hem, ik zou ook trots zijn, en je mag ook trots zijn op jezelf!!
Dat is zeker waar, wij kopieren de toetsen in zwart wit, en sommige bladzijdes in kleur om het net iets duidelijker te maken. Als je aangeeft dat het moeilijk te onderscheiden is, krijg je als antwoord: Daar onderscheiden de A leerlingen zich van de rest (die kunnen dus die kleine details zien)
Lejow- Lady Post-a-lot
Dat is ook een vaag antwoord, Lejow. Waar gaat het dan over, de opmerkzaamheid? Je test hun ogen toch niet? Ik heb die toetsen niet gezien, maar kan me best voorstellen dat je afhaakt als je een tijd lang zo geconcentreerd moet kijken omdat het klein is...
RYW- Ratel
Wat goed, en fijn dat ze er op school meteen op in haken.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Bij ons op school hebben ze een hoogbegaafd klas. Daar krijgen ze dus anders les en ze gaan ook 1x per week een dag naar een andere "school" Eureka en dat is helemaal gericht op hoogbegaafde kinderen.
Voor die kinderen is dat echt een verademing.
Voor die kinderen is dat echt een verademing.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
wat goed, dat is inderdaad fijn om te horen als je kind goed mee kan komen! En daar mag je ook wel trots op zijn:)
Gast- Gast
RYW schreef:Dat is ook een vaag antwoord, Lejow. Waar gaat het dan over, de opmerkzaamheid? Je test hun ogen toch niet? Ik heb die toetsen niet gezien, maar kan me best voorstellen dat je afhaakt als je een tijd lang zo geconcentreerd moet kijken omdat het klein is...
Nog een vraag is bijvoorbeeld, klopt niet helemaal maar voor je beeldvorming. Kijk daar komt opa de straat inlopen, opa is al oud en kan niet meer zo goed lopen. Wat heeft opa bij zich? (4 plaatjes fiets..wandelstok..auto...bezem zoiets)
En bij rekenen; Lotte speelt verstoppertje.. ze telt 10..9..8... wat komt ernu?
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Ch.ristian had het goed gemaakt, alleen ikzelf vond het moeilijk te onderscheiden laat staan voor die kleintjes. En hij is snel afgeleid, en als hij geen zin in iets heeft doet hij het ook niet. Hij is een keer gaan slapen ipv kleuren, de juf dacht dat hij een grapje maakte maar even later lag hij inderaad te slapen
Bolleke- Kletskop
- Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Het is ook weer niet heel erg klein, mogen jullie op school de toetsen niet bekijken? De ouders van mijn kleuters (ben kleuterjuf) mogen tijdens het 10min gesprek ook altijd in de boekjes kijken. NIet meenemen naar huis maar wel eventjes inzien.
Bovendien test je met zo'n toets ook hoelang een kind geconcentreerd kan blijven in zo'n boekje. Daarnaast vinden de kinderen het echt erg leuk om te doen.. ik noem het trouwens geen toets maar wij maken een boekje.
Bovendien test je met zo'n toets ook hoelang een kind geconcentreerd kan blijven in zo'n boekje. Daarnaast vinden de kinderen het echt erg leuk om te doen.. ik noem het trouwens geen toets maar wij maken een boekje.
Printje- Lady Post-a-lot
Printje schreef:Het is ook weer niet heel erg klein, mogen jullie op school de toetsen niet bekijken? De ouders van mijn kleuters (ben kleuterjuf) mogen tijdens het 10min gesprek ook altijd in de boekjes kijken. NIet meenemen naar huis maar wel eventjes inzien.
+ 1!
Ik noem het inderdaad ook een boekje/spelletje enz. Ze juichen als ik zeg dat we er weer een gaan doen haha (ik zelf iets minder).
Maar het gaat inderdaad niet om de ogen, maar om de concentratie, kunnen ze goed luisteren naar wat er gevraagd wordt. Als er veel plaatjes zijn die op elkaar lijken, zal een zwakkere leerling gewoon ergens een streepje onderzetten. Een sterkere leerling ziet dat onderscheidt wel en kan het goede plaatje aankruisen.
Lejow- Lady Post-a-lot
hahaha precies Lejow, ik vind die toetsen zelf ook vreselijk maar goed. Wat ik vooral zo vreselijk onhandig vind is dat de onderdelen van de toetsen opeens door elkaar lopen. De oude toets was eerst een stuk woordenschat en dan kritisch luisteren. Nu wisselt het om de paar vragen... ik vind dat erg onhandig analyseren, gelukkig voeren we het in in een computersysteem maar ik moet het eerst natuurlijk wel allemaal zelf optellen enzo.
Printje- Lady Post-a-lot
Ja, plus dat deze veeeeeel minder gevarieerd is in vragen.
Wij toetsen groep 1 ook. Dus heb in juni 4 toetsen afgenomen, allemaal in 2 delen, dus 8 toets momenten.. Ik dacht echt dat ik gek werd haha
Wij toetsen groep 1 ook. Dus heb in juni 4 toetsen afgenomen, allemaal in 2 delen, dus 8 toets momenten.. Ik dacht echt dat ik gek werd haha
Lejow- Lady Post-a-lot
Zo, dat is goed van je ventje RYW! Ik snap dat je apetrots bent, en terecht natuurlijk
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Lejow schreef:Ja, plus dat deze veeeeeel minder gevarieerd is in vragen.
Wij toetsen groep 1 ook. Hier doen wij het nu zo.. start om +/- 8.45 uur met groep 2, alleen het eerste gedeelte duurt tot ongeveer 9.15 uur (jaja ik zet de vaart er altijd in) daarna meteen deel 1 groep 1. Na de fruitpauze deel 2 van beide groepen. Zo heb je op 1 dag de toets toch af. Resultaten bleven hetzelfde oftewel prestaties vd kinderen lijden er niet onder, en volgens de cito mag dit ook zo.. ik werd de vorige keer ook knettergek ervan
Printje- Lady Post-a-lot
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: