Schoentjes, welke maat?
+3
TukTuk
Susan
Annemie
7 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Schoentjes, welke maat?
Ze koopt dan Nike en Adidas sportschoentjes voor weinig geld, maar ik zou het zelf denk ik ook niet doen hoor, haar zoontje heeft tig paar schoenen (van marktplaats)
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Susan schreef:Ze buigen bij de overgang van de voet, de zolen zijn ook wel flexibel, maar de zolen van die andere waren zachter en dunner. Volgens de verkoopster zou haar voet daarmee teveel de grond raken tijdens het lopen. Het zijn trouwens ballerina's van Clarks.
Ik heb even op hun website gekeken, helaas kon ik geen uitleg vinden over de verschillende types die ze aanbieden (first shoes, infant en junior) maar als ik naar het aanbod kijk van de first lijken de meeste (niet allemaal hoor) nog meer slofjes of schoenen voor als kindjes nog niet echt lopen, en bij de infant meer op echte schoentjes waar het kindje mee kan lopen, misschien had het daarmee te maken?
Anders zou ik het echt niet weten!
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
Annemie schreef:Dankjewel meisjesmama, jij ook alvast gefeliciteerd met je dochter.
Nee, ik koop nog geen schoenen, ik wacht tot hij kan lopen, anders vind ik het zonde van het geld, want hij heeft er dan toch niks aan, maar vroeg het me gewoon af.
Mijn schoonzusje koopt altijd 2e hands schoentjes van Marktplaats, is dat dan ook slecht?? Omdat ze misschien dan al een beetje gevormd zijn naar de voeten van het kindje van wie ze geweest zijn?
Als ze (veel)gebruikt zijn is het slecht want de schoenen vormen zich naar de voetjes inderdaad.
Overigs zijn nike etc sowieso al niet echt geschikt voor kindervoetjes.. Maarja het is zo schattig he.. (En kindje die later voetproblemen heeft en steunzolen bijvoorbeeld nodig heeft is helaas niet zo schattig meer..)
TukTuk- Ratel
AngelNyn schreef:Annemie schreef:Dankjewel meisjesmama, jij ook alvast gefeliciteerd met je dochter.
Nee, ik koop nog geen schoenen, ik wacht tot hij kan lopen, anders vind ik het zonde van het geld, want hij heeft er dan toch niks aan, maar vroeg het me gewoon af.
Mijn schoonzusje koopt altijd 2e hands schoentjes van Marktplaats, is dat dan ook slecht?? Omdat ze misschien dan al een beetje gevormd zijn naar de voeten van het kindje van wie ze geweest zijn?
Als ze (veel)gebruikt zijn is het slecht want de schoenen vormen zich naar de voetjes inderdaad.
Overigs zijn nike etc sowieso al niet echt geschikt voor kindervoetjes.. Maarja het is zo schattig he.. (En kindje die later voetproblemen heeft en steunzolen bijvoorbeeld nodig heeft is helaas niet zo schattig meer..)
Ik snap dat ook echt niet.
Hetzelfde als een kindje van 5 maanden echte schoentjes aantrekken. Zo'n baby heeft toch totaal geen gevoel in zijn voetjes?
Die kan ze volgens mij niet eens bewegen dan...
Gast- Gast
Volgens mij zijn de schoentjes die ze nu heeft ook van First shoes, maar het zijn niet van die slofjes.
Het zijn deze.
Het zijn deze.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
AngelNyn schreef:Maarja het is zo schattig he..
Ik denk dat lang niet iedereen weet dat Nikes niet goed zijn, ik vind die niet helemaal terecht. Alsof mensen willens en wetens hun kind slechte schoenen aantrekken omdat het zo schattig is.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Hazeltje schreef:AngelNyn schreef:Annemie schreef:Dankjewel meisjesmama, jij ook alvast gefeliciteerd met je dochter.
Ik snap dat ook echt niet.
Hetzelfde als een kindje van 5 maanden echte schoentjes aantrekken. Zo'n baby heeft toch totaal geen gevoel in zijn voetjes?
Die kan ze volgens mij niet eens bewegen dan...
Inderdaad en dat is het hele probleem.. Een kindje moet juist zijn voetjes goed kunnen bewegen, met teentjes wiebelen etc, om de spiertjes en de proprioceptie te trainen in de voetjes. Daarom wordt ook aangeraden om kindjes binnen altijd/zoveel mogelijk op blote voetjes of slofjes te laten lopen.
Het is ook niet voor niets dat in bijvoorbeeld Afrika, waar mensen vaak toch op blote voeten lopen, veel minder voetproblemen voorkomen dan in bijvoorbeeld het westen waar alles draait om leuke schoenen en een vrouw gerust de hele dag op hakken loopt met pijn in haar voeten
TukTuk- Ratel
Susan schreef:AngelNyn schreef:Maarja het is zo schattig he..
Ik denk dat lang niet iedereen weet dat Nikes niet goed zijn, ik vind die niet helemaal terecht. Alsof mensen willens en wetens hun kind slechte schoenen aantrekken omdat het zo schattig is.
Sorry daar heb je gelijk in, ik doelde ook meer op van die mensen die persee hun kindje dat soort schoenen aandoen en als je dan voorzichtig opmerkt dat ze niet zo geschikt zijn krijg je een snauw, en persee dus altijd maar merken als nike etc puur voor de status.
Je hebt helaas wel mensen die het dus weinig kan schelen..
TukTuk- Ratel
Hoezo zijn Nike schoenen niet goed dan? Of zijn sportschoentjes uberhaupt niet goed?? Dat wist ik ook niet.
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Ik ben zelf filiaalmanager in een wat grotere schoenenwinkelketen en wij hebben echt een cursus voor kindervoetjes moeten doen! Daarnaast word deze cursus ook regelmatig herhaald en word nieuw personeel er ook op gewezen de cursus te doen.
Wat betreft de schoenen een maat groter te nemen, dit word idd veel aangeraden maar ook ik ben er geen voorstander van. De voet heeft ongeveer 5mm nodig om zich goed af te kunnen wikkelen en als het minder is als 5 mm zou je dus een maat groter nemen, het probleem alleen is dat de ruimte dan ipv 5 gelijk 10 mm word, dat betekend dus 1 hele cm! Dat vind ik vrij veel want dat betekend ook dat kindje 1 cm de ruimte hebben om met hun voeten heen en weer te schuiven en dat is dus echt niet goed!
Wat betreft het kopen van Nike's/ Allstars/ Sportschoenen, deze zijn idd niet goed. De zolen zijn té stevig en de voetjes wikkelen niet goed af waardoor kindjes vaak op hun tenen gaan lopen of juist heel plankerig. Weet niet zo goed hoe ik dat laatste moet uitleggen maar ik heb wel eens een kindje zien lopen alsof ze houten plankjes onder haar voeten had.
Ik heb zelf heel veel mensen gewezen op het kopen van te stevige zolen, als ze bij mij in de winkel zijn voor advies. Wat ze ermee doen moeten ze zelf weten, 6 van de 10 zegt dan over Nike's bijv: "ja maar ze staan zo stoer". Ik ga dan de discussie niet en laat ze gewoon. Gelukkig zijn er ook mensen die het echt van me aannemen en uiteindelijk met een goed paar schoenen weg gaat!
Wat betreft de schoenen een maat groter te nemen, dit word idd veel aangeraden maar ook ik ben er geen voorstander van. De voet heeft ongeveer 5mm nodig om zich goed af te kunnen wikkelen en als het minder is als 5 mm zou je dus een maat groter nemen, het probleem alleen is dat de ruimte dan ipv 5 gelijk 10 mm word, dat betekend dus 1 hele cm! Dat vind ik vrij veel want dat betekend ook dat kindje 1 cm de ruimte hebben om met hun voeten heen en weer te schuiven en dat is dus echt niet goed!
Wat betreft het kopen van Nike's/ Allstars/ Sportschoenen, deze zijn idd niet goed. De zolen zijn té stevig en de voetjes wikkelen niet goed af waardoor kindjes vaak op hun tenen gaan lopen of juist heel plankerig. Weet niet zo goed hoe ik dat laatste moet uitleggen maar ik heb wel eens een kindje zien lopen alsof ze houten plankjes onder haar voeten had.
Ik heb zelf heel veel mensen gewezen op het kopen van te stevige zolen, als ze bij mij in de winkel zijn voor advies. Wat ze ermee doen moeten ze zelf weten, 6 van de 10 zegt dan over Nike's bijv: "ja maar ze staan zo stoer". Ik ga dan de discussie niet en laat ze gewoon. Gelukkig zijn er ook mensen die het echt van me aannemen en uiteindelijk met een goed paar schoenen weg gaat!
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Een vriend van mij werkt als orthopedisch schoenmaker en die zegt het ook. Je kunt de schoenen gerust 1 maat groter kopen. 1 maat staat voor 1cm ofzoiets. Maar ze moeten verder wel prima passen. Dus inderdaad niet te smal, te breed en dat soort dingen. Je hebt alleen wat meer ruimte voor de teentjes, verder niets. Ze mogen inderdaad niet gaan schuiven in de schoenen, maar dat kun je controleren als ze ze aanhebben. Ik zie (als leek) totaal niet in hoe ik zo de voeten van mijn kinderen zou verpesten. Ze zijn trouwens wel 5,5 en bijna 3 misschien dat dat scheelt?
Gast- Gast
Ik vind goede schoenen ook erg belangrijk, geef er liever wat extra geld aan uit. Thuis heeft hij altijd zijn schoentjes uit omdat ik idd gehoord heb dat blote voeten eigenlijk het allerbeste is voor een kindervoetje.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» schoentjes maat 18
» dochter kan lopen! welke schoentjes?
» Welke maat?!
» Laatst gekocht voor de kindjes!!! Show hier...
» Welke maat 'Frendz' ?
» dochter kan lopen! welke schoentjes?
» Welke maat?!
» Laatst gekocht voor de kindjes!!! Show hier...
» Welke maat 'Frendz' ?
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: