Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Stelling: Je kunt zien welk opleidingsniveau iemand heeft

+11
Atelier Madame
Bubbelicious
Happydobby
Serena
Janelie
Sterre
silly-one
TGR
Melis_je
Guus
Merai
15 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Stelling: Je kunt zien welk opleidingsniveau iemand heeft  Empty Stelling: Je kunt zien welk opleidingsniveau iemand heeft

Bericht  Merai do 23 jun 2011 - 19:48

Brand maar los smile Betekent dus overigens niet dat ik het met de stelling eens ben, ben gewoon benieuwd naar jullie reacties!

De aanleiding:
Voor de mensen die in Utrecht studeren klinkt het vast bekend; in de bus naar de Uithof heb je eerst een halte waar de meeste hbo'rs eruit moeten en daarna een halte waar de meeste wo'rs eruit moeten. Dit is uiteraard helemaal niet sluitend maar toch betrap ik mezelf er soms op dat ik ga bedenken wie er wel of niet gaat uitstappen bij de eerste halte. Dit is meer iets om mezelf bezig te houden dan iets waar ik echt in geloof maar toch vraag ik het me weleens af. Dus vandaar de stelling: Je kunt aan iemand zien wat zijn opleidingsniveau is.

Mijn eigen mening:
Ik denk dat dit alleen op gaat voor hele grote verschillen, dat zit hem vooral in kledingstijl etc. Het onderscheid tussen hbo en wo lijkt me onmogelijk om te zien, hoewel ik het wel vaak goed heb. Ik denk dat dit in mijn geval ook een leeftijd ding is, mensen op het hbo zijn hier doorgaans jonger dan de mensen op de uni.


Merai
Merai
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4765
Punten : 5075
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Je kunt zien welk opleidingsniveau iemand heeft  Empty Re: Stelling: Je kunt zien welk opleidingsniveau iemand heeft

Bericht  Gast do 23 jun 2011 - 19:51

Haha, dan kun je je toch nog behoorlijk vergissen. Ik (en mijn studiegenoten met mij) stapte altijd uit bij de tweede halte. En dan was ik toch echt op weg naar mijn HBO-opleiding Logopedie.

Maar goed, ik heb ook diverse WO-studies gedaan. Zou ik er toen anders uit hebben gezien dan tijdens mijn HBO-opleiding? (Wel toen ik zwanger studeerde trouwens, verder niet hoor.)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Je kunt zien welk opleidingsniveau iemand heeft  Empty Re: Stelling: Je kunt zien welk opleidingsniveau iemand heeft

Bericht  Gast do 23 jun 2011 - 19:54

Oneens. En je hebt meer niveau's dan alleen HBO en WO, neem je die ook in consideratie als je deze stelling onder de loep neemt? Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Je kunt zien welk opleidingsniveau iemand heeft  Empty Re: Stelling: Je kunt zien welk opleidingsniveau iemand heeft

Bericht  Guus do 23 jun 2011 - 20:33

hmmm, ik denk dat je het aan sommige mensen kan zien maar lang niet aan iedereen... Kijk als ik door Delft loop zie ik aan sommige kerels meteen dat het studenten zijn, (al heb ik daar wel een getraind oog in omdat dat jaren precieieies mijn scharrel-type is geweest angel) Maar ik zou het lang niet van iedereen kunnen zien...

dus gedeeltelijk eens smile
Guus
Guus
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Je kunt zien welk opleidingsniveau iemand heeft  Empty Re: Stelling: Je kunt zien welk opleidingsniveau iemand heeft

Bericht  Melis_je do 23 jun 2011 - 20:36

Hahaha, alleen als iemand kokskleding ofzo aan heeft.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Je kunt zien welk opleidingsniveau iemand heeft  Empty Re: Stelling: Je kunt zien welk opleidingsniveau iemand heeft

Bericht  Gast do 23 jun 2011 - 20:50

Ik denk dat als je een line-up maakt met HBO en WO-ers en je trekt ze allemaal blauwe tshirts aan dat je het verschil niet ziet :p



Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Je kunt zien welk opleidingsniveau iemand heeft  Empty Re: Stelling: Je kunt zien welk opleidingsniveau iemand heeft

Bericht  Gast do 23 jun 2011 - 20:56

Ik denk dat je door kledingstijl wel vaak een verschil kunt zien in het soort opleiding. In mijn stadsbus zitten studenten voor de PABO, een artistieke en economische opleiding. Ik ga ook altijd raden waar ze uitstappen smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Je kunt zien welk opleidingsniveau iemand heeft  Empty Re: Stelling: Je kunt zien welk opleidingsniveau iemand heeft

Bericht  Gast do 23 jun 2011 - 21:01

Chipp schreef:Ik denk dat je door kledingstijl wel vaak een verschil kunt zien in het soort opleiding. In mijn stadsbus zitten studenten voor de PABO, een artistieke en economische opleiding. Ik ga ook altijd raden waar ze uitstappen smile

Dat zie bijna altijd hahaha.. Nu is het ook duidelijk omdat die vaak met mappen ofzo lopen (inclusief mijzelf :P ). Maar ik vind het dan weer leuk om iemand te bestempelen met 'autonome kunstenaar' (rood geverft haar, docter martens, gaten in panty Wink ) of zo'n type van meer de moderichting.. Heerlijk generaliseren op z'n tijd Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Je kunt zien welk opleidingsniveau iemand heeft  Empty Re: Stelling: Je kunt zien welk opleidingsniveau iemand heeft

Bericht  TGR do 23 jun 2011 - 21:01

Nee, dat kun je niet echt zien.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Je kunt zien welk opleidingsniveau iemand heeft  Empty Re: Stelling: Je kunt zien welk opleidingsniveau iemand heeft

Bericht  silly-one do 23 jun 2011 - 21:04

Ik durf het niet te zeggen, maar je kan wel veel halen uit de kledingstijl. Mensen met een hogere opleiding hebben toch vaak wel een andere soort kleding aan.
Natuurlijk heb je in de studentensteden de echte studenten rondlopenen die haal je er zo uit.
Toch zegt kleding ook niet alles, want soms zie ik mensen rondlopen in kleding en dan verwacht ik niet dat ze een hbo of een wo studie gedaan hebben, terwijl dat wel zo is.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Je kunt zien welk opleidingsniveau iemand heeft  Empty Re: Stelling: Je kunt zien welk opleidingsniveau iemand heeft

Bericht  Sterre do 23 jun 2011 - 21:09

In de stad waar ik heb gestudeerd was het verschil tussen WO'ers en HBO'ers wel een beetje merkbaar door uiterlijk maar vooral ook wanneer je ze hoorde praten. De HBO'ers kwamen meestal uit de buurt, dus die hadden een zwaar dialect Very Happy . Verder waren de HBO'ers vaak net wat modieuzer en iets minder stijlvol gekleed.

Maar dit is heel zwart/wit hoor, ik denk niet dat als je iedereen een vuilniszak aan zou trekken en niemand zou praten (ivm dialect) het verschil zou zien.


Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Je kunt zien welk opleidingsniveau iemand heeft  Empty Re: Stelling: Je kunt zien welk opleidingsniveau iemand heeft

Bericht  Gast do 23 jun 2011 - 21:22

Sommige mensen kan je wel duidelijk zien/horen dat ze meestal niet op WO zitten. Een stukje leeftijd, lichaamshouding en taalgebruik verraad het. Maar er zijn ook genoeg mensen waar je het totaal niet aan kan zien! Dus ik denk niet dat er een duidelijk onderscheid valt te maken!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Je kunt zien welk opleidingsniveau iemand heeft  Empty Re: Stelling: Je kunt zien welk opleidingsniveau iemand heeft

Bericht  Janelie do 23 jun 2011 - 21:30

Wat grappig, dat doe ik zelf ook altijd! Vaak heb ik het ook wel goed. Hbo'ers zijn vaak modieuzer gekleed en doorgaans iets jonger dan wo'ers. Ook al zou het maar een jaar moeten schelen. (als iedereen direct na de middelbare school begint dan)
Janelie
Janelie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3159
Punten : 3189
Registratiedatum : 29-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Je kunt zien welk opleidingsniveau iemand heeft  Empty Re: Stelling: Je kunt zien welk opleidingsniveau iemand heeft

Bericht  Serena do 23 jun 2011 - 21:36

Qua kleding en gedrag kan je het volgens mij soms wel zien. Maar dat zijn dan wel de extreme gevallen zegmaar, als iedereen inderdaad hetzelfde aan zou hebben zou je het niet aan uiterlijk zien.
Serena
Serena
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1653
Punten : 1694
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Je kunt zien welk opleidingsniveau iemand heeft  Empty Re: Stelling: Je kunt zien welk opleidingsniveau iemand heeft

Bericht  TGR do 23 jun 2011 - 21:42

Melis_je schreef:Hahaha, alleen als iemand kokskleding ofzo aan heeft.

Ik lees nu net pas dat er geen kotskleding staat.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Je kunt zien welk opleidingsniveau iemand heeft  Empty Re: Stelling: Je kunt zien welk opleidingsniveau iemand heeft

Bericht  Melis_je do 23 jun 2011 - 21:43

Ja, dan is het een bal.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Je kunt zien welk opleidingsniveau iemand heeft  Empty Re: Stelling: Je kunt zien welk opleidingsniveau iemand heeft

Bericht  Gast do 23 jun 2011 - 21:52

Ik denk dat je het verschil mbo-hbo, mbo-wo vaak wel kunt zien. hbo-wo wordt denk ik alweer wat moeilijker omdat er voor mijn gevoel minder tussen zit.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Je kunt zien welk opleidingsniveau iemand heeft  Empty Re: Stelling: Je kunt zien welk opleidingsniveau iemand heeft

Bericht  Happydobby do 23 jun 2011 - 22:03

er was ooit een jongen die bij een tankstation werkte in het weekend, ik ging daar vaak tanken omdat die vlak bij mijn huis was, hij zag er een beetje alternatief uit en erg sloom.
Ik dacht dat hij niet zo slim was, toen hij begon te praten vond ik het nog iet bijzonder maar later bleek dat hij op de universiteit zat.

Ik denk dus dat je het niet altijd kan zien.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Je kunt zien welk opleidingsniveau iemand heeft  Empty Re: Stelling: Je kunt zien welk opleidingsniveau iemand heeft

Bericht  Bubbelicious do 23 jun 2011 - 22:41

Grappig, dit is mij laatst overkomen. Ik werk sinds 3 jaar in een lagere functie dan voorheen. Heb ik een soort bewust voor gekozen. Er waren toen geen andere sluitende banen, en kwam hier terecht. En ik merk dat ik het voor voorlopig heerlijk vind. Geen stress, geen deadlines, noem maar op. Tot ik dat tegen een collega zei vorige maand. Die wist dat niet, en stond heel raar te kijken dat ik hoog opgeleid was. Ze gaan er dus vanuit dat als je secretaresse ben, je niet zo veel kan/weet Neutral

Maar was wel heel grappig om dat gezicht erbij te zien :P
Bubbelicious
Bubbelicious
Prater
Prater

Aantal berichten : 638
Punten : 766
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : Den Haag

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Je kunt zien welk opleidingsniveau iemand heeft  Empty Re: Stelling: Je kunt zien welk opleidingsniveau iemand heeft

Bericht  Atelier Madame do 23 jun 2011 - 23:20

Merai schreef:Brand maar los smile Betekent dus overigens niet dat ik het met de stelling eens ben, ben gewoon benieuwd naar jullie reacties!

De aanleiding:
Voor de mensen die in Utrecht studeren klinkt het vast bekend; in de bus naar de Uithof heb je eerst een halte waar de meeste hbo'rs eruit moeten en daarna een halte waar de meeste wo'rs eruit moeten. Dit is uiteraard helemaal niet sluitend maar toch betrap ik mezelf er soms op dat ik ga bedenken wie er wel of niet gaat uitstappen bij de eerste halte. Dit is meer iets om mezelf bezig te houden dan iets waar ik echt in geloof maar toch vraag ik het me weleens af. Dus vandaar de stelling: Je kunt aan iemand zien wat zijn opleidingsniveau is.

Mijn eigen mening:
Ik denk dat dit alleen op gaat voor hele grote verschillen, dat zit hem vooral in kledingstijl etc. Het onderscheid tussen hbo en wo lijkt me onmogelijk om te zien, hoewel ik het wel vaak goed heb. Ik denk dat dit in mijn geval ook een leeftijd ding is, mensen op het hbo zijn hier doorgaans jonger dan de mensen op de uni.


Ik kan me hier helemaal in vindn. toen ik vandaag naar de UU ging heb ik het ook in de gaten gehouden en het klopte :p
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Je kunt zien welk opleidingsniveau iemand heeft  Empty Re: Stelling: Je kunt zien welk opleidingsniveau iemand heeft

Bericht  micca do 23 jun 2011 - 23:52

Ik vind eerlijk gezegd, dat je aan het uiterlijk weinig kunt zeggen over iemand opleidingsniveau.
Jouw kledingstijl en uiterlijk heeft meer te maken met je eigen smaak en karakter.
Ik ken meiden die er vreselijk ordinair uitzien, maar toch hoog opgeleid zijn.

Een goed voorbeeld is mijn ex.
Hij is gespierd en zit onder de tattoo's, rijdt rond in een bmw met een peuk in zijn (grofweg gezegd) bek en laat de hele dag boeren (vreselijk!!) Je zou denken, wat zag je in z'n aso? Maar dat ik jong was, vond ik hem helemaal geweldig.
Puur vanwege het feit dat hij z'n badboy type was, maar zodra hij zijn mond open trok wel iets had te vertellen.

micca
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 4
Punten : 8
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Je kunt zien welk opleidingsniveau iemand heeft  Empty Re: Stelling: Je kunt zien welk opleidingsniveau iemand heeft

Bericht  Gast do 23 jun 2011 - 23:54

TGR schreef:
Melis_je schreef:Hahaha, alleen als iemand kokskleding ofzo aan heeft.

Ik lees nu net pas dat er geen kotskleding staat.

Hahaha, dat dacht ik dus ook. laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Je kunt zien welk opleidingsniveau iemand heeft  Empty Re: Stelling: Je kunt zien welk opleidingsniveau iemand heeft

Bericht  Monte do 23 jun 2011 - 23:56

Jade schreef:Ik denk dat je het verschil mbo-hbo, mbo-wo vaak wel kunt zien. hbo-wo wordt denk ik alweer wat moeilijker omdat er voor mijn gevoel minder tussen zit.

Dat denk ik ook ja. Al kun je denk ik ook de uiterste van hbo en wo weer zien. Sommige mensen die echt zo wo zijn(dus echt professor enzo) die verschillen enorm van iemand die net hbo heeft of een minder zakelijke hbo opleiding(zoals docent, pabo en andere meer praktische beroepen)
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Je kunt zien welk opleidingsniveau iemand heeft  Empty Re: Stelling: Je kunt zien welk opleidingsniveau iemand heeft

Bericht  Gast do 23 jun 2011 - 23:57

Nee, ik ben het er niet mee eens. Ik vind niet dat je op basis van kleding, gedrag of bushalte kunt zien wat voor opleiding die persoon heeft gehad. Dat is ieder voor zich. Mensen die op het MBO studeren vinden het net zo leuk om zich als een HBO'er en WO'er te kleden of te gedragen. (dat laatste hadden we ook een discussie over gehad)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Je kunt zien welk opleidingsniveau iemand heeft  Empty Re: Stelling: Je kunt zien welk opleidingsniveau iemand heeft

Bericht  Susan vr 24 jun 2011 - 0:14

Nee, dat kan je niet zien, ook niet aan de halte waar iemand uitstapt. Iemand kan ook op de administratie van de universiteit werken of in de keuken.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Je kunt zien welk opleidingsniveau iemand heeft  Empty Re: Stelling: Je kunt zien welk opleidingsniveau iemand heeft

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum