Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

zwemmen en zwemband

+6
Susan
Fiwen
bella
Pien
PapillonRose
duckie
10 plaatsers

Ga naar beneden

zwemmen en zwemband Empty zwemmen en zwemband

Bericht  duckie ma 14 feb 2011 - 9:22

vanaf wanneer gingen jullie met je baby zwemmen?
en dan bedoel ik niet speciaal babyzwemmen maar ook gewoon bijvoorbeeld naar center parks ofzo
en hadden jullie een zwemband of gewoon op de arm?
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zwemmen en zwemband Empty Re: zwemmen en zwemband

Bericht  PapillonRose ma 14 feb 2011 - 9:32

Ik ben vorige week voor het eerst geweest, in Center Parcs. Eerder nog niet vanwege het chloor wat slecht is voor de longetjes. Tot ze een halfjaar is wil ik wel af en toe gaan nu, maar niet te vaak vanwege deze reden.
Met zwemmen had ik haar soms op de arm, soms in een speciale babyzwemband. Ik heb van mijn moeder een hele leuke gekregen, je kindje zit dan in een zitje (wel hield ik haar natuurlijk nog goed vast) en voor jezelf zat er een stuk aan wat je om je heen kon klemmen. Een soort duoband voor ouder en kind, was erg leuk om mee te zwemmen!
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

zwemmen en zwemband Empty Re: zwemmen en zwemband

Bericht  Pien ma 14 feb 2011 - 9:35

wij gaan regelmatig met min kleine neefje zwemmen, hebben dat voor het eerst gedaan toen hij 4 maanden was! ik vond het geweldig en hij al helemaal! in het bad waar wij altijd komen is het verplicht om kleine kinderen in zo'n ring te doen! de laatste keer tilde ik hem er even uit om hem wat verder door het water heen te doen zeg maar, werd er gelijk gefloten dat dat niet mocht!!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zwemmen en zwemband Empty Re: zwemmen en zwemband

Bericht  Gast ma 14 feb 2011 - 9:37

Bij de oudste met 7 maanden, en dan in zo'n gele babyzwemband.

Boij de jongste met 4 maanden, ook in die zwemband. Jonger wilde ik niet, ze hebben er niks aan, en het is gewoon best snel koud. Ik ging met de jongste heel even het water in, en de rest van de tijd lag hij lekker in zn reiswieg te kijken en te slapen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

zwemmen en zwemband Empty Re: zwemmen en zwemband

Bericht  duckie ma 14 feb 2011 - 9:38

wij willen binnenkort namelijk een weekendje weg en dan misschien ook wel zwemmen samen met haar...
moeten ze voor zon zwemband ook al echt kunnen zitten of kunnen ze daar in hangen zeg maar?
en is het water dan niet te koud voor die kleintjes?
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zwemmen en zwemband Empty Re: zwemmen en zwemband

Bericht  bella ma 14 feb 2011 - 9:39

Ik ben met mijn dochter gaan zwemmen toen ze 4 maanden was, maar dan wel dat babyzwemmen, zonder band dus.
Volgende maand naar centerparks gaat mijn zoon voor het eerst zwemmen. Hij is dan 7 maanden, dus lekker in de gele band smile
bella
bella
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 190
Punten : 196
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zwemmen en zwemband Empty Re: zwemmen en zwemband

Bericht  Gast ma 14 feb 2011 - 9:41

Is dat vaker zo, dat een zwemband verplicht is? Anders moet ik er nog even één halen.

Edit: wij zijn trouwens voor het eerst wezen zwemmen toen ze bijna 4 maanden was. Volgende week gaan ik voor het eerst weer en dan is ze 6 maanden.


Laatst aangepast door Dromertje op ma 14 feb 2011 - 9:42; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

zwemmen en zwemband Empty Re: zwemmen en zwemband

Bericht  bella ma 14 feb 2011 - 9:41

duckie schreef:wij willen binnenkort namelijk een weekendje weg en dan misschien ook wel zwemmen samen met haar...
moeten ze voor zon zwemband ook al echt kunnen zitten of kunnen ze daar in hangen zeg maar?
en is het water dan niet te koud voor die kleintjes?

Tsjah, 2 maanden is natuurlijk wel een heel verschil met 7 maanden, maar hangen doen ze beide smile
Het is ja ook niet echt een zitje in die band, dus stevig zitten kunnen ze er ook niet in!
Je zou gewoon naar je kindje moeten kijken, wat zij aangeeft! Als ze het te koud hebben, weer lekker de kleertjes aan.
Centerparks heeft in en om het zwembad natuurlijk wel lekker tropisch warm.
bella
bella
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 190
Punten : 196
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zwemmen en zwemband Empty Re: zwemmen en zwemband

Bericht  Fiwen ma 14 feb 2011 - 9:48

Met J zijn we voor het eerst gaan zwemmen toen ze 9 weken was, maar toen vond ze er echt niks aan. Met 4,5 maand weer een keer geprobeert en toen vond ze het geweldig. Sindsdien gaan ik minimaal 1 keer per week met haar zwemmen en vorige week zijn we 5 dagen naar Landal geweest en heeft ze elke dag gezwommen.
J gaat gewoon op mijn arm, een band vind ze vreselijk en gaat ze meteen heel hard huilen.
Meestal kun je die banden ook bij een park als centre parks en landal kopen dus misschien kun je het gewoon proberen en daar pas kijken of je een band wilt kopen.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zwemmen en zwemband Empty Re: zwemmen en zwemband

Bericht  Susan ma 14 feb 2011 - 9:59

Naar een binnenzwembad? Toen Ezra een jaar was, Yrsa is nog helemaal niet in een binnenzwembad geweest. Wij hebben zo'n ouder/kind-band, dus een band waar je zelf in zit en een bandje waar je kind in zit eraan vast.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zwemmen en zwemband Empty Re: zwemmen en zwemband

Bericht  PapillonRose ma 14 feb 2011 - 11:20

Bij Center Parcs zijn ze gewoon te koop heb ik gezien (in elk geval bij de Kempervennen), dus je zou als je naar zo'n park gaat daar altijd nog kunnen kijken.
Volgens mij is het daar ook niet verplicht, ik heb soms ook zonder band even met haar in het water gezeten en ik heb geen badmeesters op mijn dak gehad. En zag nog meer ouders, sommigen met en anderen zonder band.

Voor mijn band geldt trouwens dat het wel handig is als je kindje zelf goed kan zitten, maar volgens mij is hij dan nog wel wankel hoor. Toch kan mijn meisje zelf nog niet goed zitten en ging het prima, ik ondersteunde haar en had haar goed vast. Ze hing er een beetje in en ik zorgde dat ze goed bleef zitten en niet wegzakte naar één kant bijvoorbeeld.

Ik heb deze:
http://kind-baby.marktplaats.nl/overige-kinderen-en-baby-s/414747065-zgan-nijntje-zwemband-mama-ik.html

Er zijn ook nog andere (rond en meestal geel of oranje) waar je als ouder niet in kan, daar zit je kindje geloof ik wel wat steviger/beter in.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

zwemmen en zwemband Empty Re: zwemmen en zwemband

Bericht  Mida4you ma 14 feb 2011 - 20:18

Ik ben de 1ste keer naar baby zwemmen geweest bij ons in de buurt. Toen was ze 4 maanden. Helemaal geweldig vond ze het. Dit omdat we 3 weken later naar Center Parcs gingen en ik graag met onze kleine meid wou gaan zwemmen. We hebben haar gewoon op de arm gehad maar ook af en toe in de gele zwemband.
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

zwemmen en zwemband Empty Re: zwemmen en zwemband

Bericht  moepie ma 14 feb 2011 - 21:12

Wij gingen voor het eerst met ons dochtertje zwemmen toen ze 9 weken oud was. Ze vond het heerlijk! 2x een heel klein poosje maar hoor. het kwam zo uit omdat we toen een weekendje weg waren met de familie. Anders was de eerste keer waarschijnlijk wat later geweest.
Wij hebben hier al menig zwemband gehad .... Eerst hadden we een blauwe nijntje zwemband (die was heel fijn!) daar kon ze al heel snel in, mooi klein zitje. deze ging helaas stuk dus kochten we bij centerparcs een nieuwe. Alleen, hoe dom Embarassed, niet op de maat gelet dus deze was veel te groot! Het zitje was heel lang zeg maar, dus ze zakt zo het water in.... Niet handig!
Toen van de zomer weer een kleinere zwemband op de kop getikt, die beviel ook goed maar die lieten we liggen in een zwembad op vakantie... Tja!
De laatste keer dat we gingen zwemmen, toen was ze 15 maanden oud had ze van die bandjes om haar armen, dit ging prima!
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zwemmen en zwemband Empty Re: zwemmen en zwemband

Bericht  kletskousje ma 14 feb 2011 - 21:31

Wij zijn voor het eerst gaan zwemmen toen mijn dochter 3 maanden oud was. Dat was toen babyzwemmen (doe ik nog steeds)
Wij zijn ook al 2x naar Center Parcs geweest en daar heb ik geen band gebruikt. Haar gewoon lekker vast gehouden. Nu heeft ze zwembandjes om.
Ze zeiden toen tegen ons dat het wel 'verplicht' was, maar meer omdat er veel kinderen in het water spelen en het kan zijn dat het erg druk is.. Je kunt je kindje dan per ongeluk loslaten (?) haha, nou ik zorgde er wel voor dat ik haar niet losliet!
kletskousje
kletskousje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 386
Punten : 455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zwemmen en zwemband Empty Re: zwemmen en zwemband

Bericht  duckie di 15 feb 2011 - 0:49

we willen ook pas volgende maand gaan denk ik (moeten nog boeken enzo) dus dan is ze ook al weer iets ouder, richting de 3 maand. zal in ieder geval eens een beetje rond gaan kijken voor een band. misschien dat we het eerst eens gaan aan kijken hier in het plaatselijke zwembad. thuis in het grote bad vind ze het wel heerlijk trouwens. wat nemen jullie allemaal mee als jullie gaan zwemmen? en is het te doen als je alleen met je kindje gaat of is het makkelijker als je met zn 2en bent?

oh en voor de moeders die bv geven, hoe doen jullie dat met zwemmen?
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zwemmen en zwemband Empty Re: zwemmen en zwemband

Bericht  Gast di 15 feb 2011 - 1:07

Wij zijn voor het eerst gaan zwemmen toen hij 3,5 maand was. Hij vond het heerlijk. Daarna zijn we af en toe is gegaan. Pas toen hij 7 maanden was hebben we hem in een ring gezet, daarvoor gewoon lekker vast gehouden.

Ik gaf mijn zoontje gewoon bv in het zwembad, de handdoek er iets om heen slaan en dan gaat het prima smile ( ik heb wel een bikini)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

zwemmen en zwemband Empty Re: zwemmen en zwemband

Bericht  duckie di 15 feb 2011 - 1:13

oke ja ik heb ook een bikini,
maar bedoel ook met zoogkompressen die lijk me nie dat je die in je bikini stopt, maar ik lek toch nog wel eens.... Embarassed
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zwemmen en zwemband Empty Re: zwemmen en zwemband

Bericht  Gast di 15 feb 2011 - 1:15

Oh die deed ik dan niet in.. maar zal wel mee vallen toch? En in het zwembad ziet niemand dat want het water spoelt dat wel weg. En als je nou wel voelt dat het gaat stromen moet je even je tepels indrukken, dan stopt het smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

zwemmen en zwemband Empty Re: zwemmen en zwemband

Bericht  duckie di 15 feb 2011 - 1:19

Snoepy87 schreef:Oh die deed ik dan niet in.. maar zal wel mee vallen toch? En in het zwembad ziet niemand dat want het water spoelt dat wel weg. En als je nou wel voelt dat het gaat stromen moet je even je tepels indrukken, dan stopt het smile

dat wist ik niet, weer wat geleerd Very Happy
helpt dat ook tijdens de voeding? heb nu wel eens met voeden dat ik gewoon een fonteintje angel heb zeg maar en dan spuit ik mn dochter en alles helemaal onder
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zwemmen en zwemband Empty Re: zwemmen en zwemband

Bericht  Gast di 15 feb 2011 - 1:21

Whaha dat word wel minder hoor.. ik had dat ook heel erg. Ja je kan het altijd toepassen, ik drukte dan me andere tepel in als ik ging voeden om te voorkomen dat alles onder de melk kwam smile Maar de borst waarmee je voed moet je dat niet doen want het stopt het toeschietreflex.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

zwemmen en zwemband Empty Re: zwemmen en zwemband

Bericht  kletskousje di 15 feb 2011 - 4:13

Ik gaf ook gewoon bv in het zwembad.
Heb ook een bikini.

Het is wel handiger om met z'n 2-tjes te zijn. Je moet jezelf ook afdrogen en je kindje ook.
Als je eerst je kindje doet, is het handig als iemand er daarna bij kan blijven..
In je eentje kan natuurlijk wel.. maar dan is het iets meer behelpen.
kletskousje
kletskousje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 386
Punten : 455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zwemmen en zwemband Empty Re: zwemmen en zwemband

Bericht  duckie di 15 feb 2011 - 6:46

Snoepy87 schreef:Whaha dat word wel minder hoor.. ik had dat ook heel erg. Ja je kan het altijd toepassen, ik drukte dan me andere tepel in als ik ging voeden om te voorkomen dat alles onder de melk kwam smile Maar de borst waarmee je voed moet je dat niet doen want het stopt het toeschietreflex.

had gehoopt dat het dan nu na 2 mnd wel minder werd haha, ach tis soms wel n komisch gezicht om te zien als t er uit spuit angel alleen vind mn dochter het wat minder. en als ik ga voeden dan heb ik inderdaad dat de andere kant ook leegloopt zeg maar... dus die kan ik ook indrukken zodat het niet gaat lopen, maar als ze daarna aan die kant nog gaat drinken komt het wel weer op gang dus? ga het vanavond maar even uitproberen als ik er aan denk

wat hadden jullie je kindje aan gedaan bij het zwemmen? gewoon een zwemluier of een zwembroekje? of beide?
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zwemmen en zwemband Empty Re: zwemmen en zwemband

Bericht  kletskousje di 15 feb 2011 - 7:50

Ik had toen ze zo klein was een zwembroekje aan (daar zat een soort zwemluier in)
Nu heeft ze een badpakje en daar doe ik niks onder. Bij het babyzwemmen bij ons hoeft dat niet.
Baby's poepen (bijna) nooit in het zwembad.
kletskousje
kletskousje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 386
Punten : 455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zwemmen en zwemband Empty Re: zwemmen en zwemband

Bericht  Susan di 15 feb 2011 - 7:51

kletskousje schreef:Ik had toen ze zo klein was een zwembroekje aan (daar zat een soort zwemluier in)
Nu heeft ze een badpakje en daar doe ik niks onder. Bij het babyzwemmen bij ons hoeft dat niet.
Baby's poepen (bijna) nooit in het zwembad.

Eens, volgens mij gebeurt dat inderdaad niet veel. Wij zwemmen in de zomer altijd in natuurwater en heb daar ook maar één keer meegemaakt dat Ezra in zijn zwembroek heeft gepoept en dat was toen hij in het zand zat te spelen, niet toen hij aan het zwemmen was. Wij nemen gewoon een reservezwembroekje mee.

We hebben wel zwemluiers voor als we naar een zwembad gaan, want daar wil ik het risico dan toch weer niet nemen, maar ik heb nog niet meegemaakt dat ze poepten tijdens het zwemmen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zwemmen en zwemband Empty Re: zwemmen en zwemband

Bericht  Liadan di 15 feb 2011 - 8:05

kletskousje schreef:Ik had toen ze zo klein was een zwembroekje aan (daar zat een soort zwemluier in)
Nu heeft ze een badpakje en daar doe ik niks onder. Bij het babyzwemmen bij ons hoeft dat niet.
Baby's poepen (bijna) nooit in het zwembad.
Hier een uitzondering daarop, Yara poepte echt bijna altijd als ze in bad zat. Dus als we gingen zwemmen deed ik haar een zwemluier aan met daaroverheen een badpakje.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zwemmen en zwemband Empty Re: zwemmen en zwemband

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum