Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Overstappen naar nutrilon 3??

+8
Annemie
-Ieniemienie-
PiP
Darius
Isa
Mamsie
loesje
Roos
12 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Overstappen naar nutrilon 3?? - Pagina 2 Empty Re: Overstappen naar nutrilon 3??

Bericht  -Ieniemienie- wo 22 jun 2011 - 7:34

Het is idd zo dat ze voeding 3 sinds kort pas op de markt is.
EN het is zo'n onzin. Het is ongeveer het zelfde als 2, alleen hebben ze het zoeter gemaakt, zodat ze idd wennen aan die zoetige melk smaak, en dus veel meer moeite hebben met overgaan op gewone melk. Waardoor ouders lannger de kunstvoeding kopen omdat de kinderen halfvolle melk niet willen.

Ik zou er dus niet voor kiezen en vind het wel onzin.
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Overstappen naar nutrilon 3?? - Pagina 2 Empty Re: Overstappen naar nutrilon 3??

Bericht  Annemie wo 22 jun 2011 - 7:40

Wij zijn met 10 maanden overgestapt op 3 en volgende week haal ik 4, want dan is hij 1.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Mamsie wo 22 jun 2011 - 7:46

Is er ook nog 4? whahaha wat een grap.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Thunder wo 22 jun 2011 - 7:47

Ik heb bij de jongste nr. 2 doorgegeven tot het eerste jaar, daarna over gestapt op halfvolle melk. Op advies van de kinderarts (en nu ook dietist) gebruik ik nu groeimelk. Hier zitten meer vitaminen in dan in gewone melk en dit heeft hij hard nodig.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096

Bericht  Monnie wo 22 jun 2011 - 7:52

Wij zijn met 10 maand ook wel overgegaan op 3. Voor ons scheelde het wel veel geld, omdat 3 er niet meer in hypoallergeen is. Daarom vindt ik het wel fijn om even op deze melk te zitten, weet nu ook dat hij hier goed op reageert. Als hij een jaar is wil ik dan ook overgaan op gewone melk.

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416

Bericht  Gast wo 22 jun 2011 - 8:09

Wij hebben naast bv, het eerste jaar tot en met 11 maanden nutrilon 2 gegeven. Daarna kreeg ze net als de oudste geitenmelk bij de boterham.

Gast
Gast

Bericht  Darius wo 22 jun 2011 - 9:04

Rataplan, hoe is het nu met je jongste zoontje?

Wij hebben wel peutermelk gebruikt, omdat we zelf nooit gewone melk in huis hebben, dat lusten we allebei niet. (gebruiken het soms om cake te bakken en pannenkoeken, maar drinken het nooit).

Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012

Bericht  Thunder wo 22 jun 2011 - 9:16

Off topic...

@ Darius: In eerste instantie merk je niet zoveel aan hem, op het oog lijkt het een 'gezond' kind. Behalve een kleine lengte en een klein gewicht zie je zo niks. Hij is nu 78 cm en weegt 8850 gram met 21 maanden. Hij blijkt iig een chronische anemie (= bloedarmoede) te hebben en ik heb vandaag net het pakket van het ziekenhuis gehad. Hij krijgt nu een chromosomen- en DNAonderzoek, weer een onderzoek naar CF (= taaislijmziekte) en andere stofwisselingsziekten. Dit gaat allemaal middels bloedprikken en buiten dat volgt er nog een hele reeks van andere bloedonderzoeken waar ik de namen niet allemaal van weet, maar o.a. glutenallergie en HB. Ik heb voor de gein de kruisjes eens geteld op het formulier, maar er wordt buiten de bovenstaande onderzoeken, nog naar 32 dingen gekeken. Ik gok op minimaal 10 buisjes deze keer, maar denk wel dat het er meer gaan worden. Ook moet er weer 2x urine en ontlasting ingeleverd worden voor onderzoek.

We hopen in september alle uitslagen binnen te hebben.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096

Bericht  Annemie do 23 jun 2011 - 0:29

stel dat je met 1 jaar overstapt op gewone melk, wat is dan beter, volle of halfvolle melk?
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 23 jun 2011 - 0:46

Mij is verteld om volle melk te geven vanaf 1 jaar. Vanmorgen ben ik nog bij de kinderarts en op het CB geweest met M.ara. N.a.v dit topic heb ik bij beide de vraag voorgelegd of het echt beter was om met 1 jaar door te gaan met nutrilon o.d. De eerste arts begon zelfs hardop te lachen, dat het ontzettend grote geldklopperij is, en dat het helemaal geen toegevoegde waarde heeft ten opzichte van gewone volle melk. De tweede deelde precies dezelfde mening, deze arts vond het zelfs de nieuwe reclame over Nutrilon 3 & 4 mismakend. Hij vond het een manier die moeders nog onzekerder kan maken gezien de slogan 'U wil toch ook het beste voor uw kind'.

Gast
Gast

Bericht  Mamsie do 23 jun 2011 - 1:47

Mama_van2 schreef:Mij is verteld om volle melk te geven vanaf 1 jaar. Vanmorgen ben ik nog bij de kinderarts en op het CB geweest met M.ara. N.a.v dit topic heb ik bij beide de vraag voorgelegd of het echt beter was om met 1 jaar door te gaan met nutrilon o.d. De eerste arts begon zelfs hardop te lachen, dat het ontzettend grote geldklopperij is, en dat het helemaal geen toegevoegde waarde heeft ten opzichte van gewone volle melk. De tweede deelde precies dezelfde mening, deze arts vond het zelfs de nieuwe reclame over Nutrilon 3 & 4 mismakend. Hij vond het een manier die moeders nog onzekerder kan maken gezien de slogan 'U wil toch ook het beste voor uw kind'.

Mee eens!
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Bericht  Darius do 23 jun 2011 - 2:17

Rataplan, jee zeg, wat duurt het lang voordat jullie weten wat er nu aan de hand is. Maar wat naar dat hij chronische bloedarmoede heeft, is hij nu ook sneller moe dan andere kindjes? Sneu dat hij straks weer 10 buisjes moet geven....Sterkte!
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012

Bericht  Gast do 23 jun 2011 - 2:52

Mamsie schreef:Is er ook nog 4? whahaha wat een grap.

er is zelfs een nr. 5

Gast
Gast

Bericht  loesje do 23 jun 2011 - 2:56

[quote="Dromertje"][quote="Mamsie"]Is er ook nog 4? whahaha wat een grap.[/quote]

er is zelfs een nr. 5 :shock:

ik hoop toch dat hier niemand daar in trapt om die te gaan kopen
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932

Bericht  Gast do 23 jun 2011 - 2:57

[quote="loesje"]
Dromertje schreef:
Mamsie schreef:Is er ook nog 4? whahaha wat een grap.

er is zelfs een nr. 5 :shock:

ik hoop toch dat hier niemand daar in trapt om die te gaan kopen

ja, maar jij wilt toch zeker ook het beste voor je kind Rolling Eyes

Gast
Gast

Bericht  loesje do 23 jun 2011 - 3:02

Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932

Bericht  Gast do 23 jun 2011 - 5:04

X. krijgt over 10min (nu avondeten) voor het eerst gewone melk.

Heel eerlijk toegeven. 5min. geleden stond mijn vriend in de winkel, had hem gestuurd voor boodschappen en nog snel wat voeding (friso 3 pak is hier zo goed als leeg) te kopen. Hij bellen, welke van de tig...heb hem toen weer naar huis gestuurd. Wil het gewoon eens proberen met melk.

Moet ik dan wel vitamine D bijgeven trouwens?

Gast
Gast

Bericht  -Ieniemienie- do 23 jun 2011 - 6:47

ivax schreef:X. krijgt over 10min (nu avondeten) voor het eerst gewone melk.

Heel eerlijk toegeven. 5min. geleden stond mijn vriend in de winkel, had hem gestuurd voor boodschappen en nog snel wat voeding (friso 3 pak is hier zo goed als leeg) te kopen. Hij bellen, welke van de tig...heb hem toen weer naar huis gestuurd. Wil het gewoon eens proberen met melk.

Ja zodra je kindje overgaat op gewone melk, moet je er tot 4jr vitamine D bij geven.
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113

Bericht  Gast do 23 jun 2011 - 6:59

-Ieniemienie- schreef:
ivax schreef:X. krijgt over 10min (nu avondeten) voor het eerst gewone melk.

Ja zodra je kindje overgaat op gewone melk, moet je er tot 4jr vitamine D bij geven.

Dat moet al als ze onder de 500cc (sommige CB's adviseren 300cc) melk komen.

@ Rataplan: Jemig zeg. Arm ventje.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 23 jun 2011 - 8:26

Hoeveel druppels geven jullie, en hoe / wanneee doen jullie dat

Gast
Gast

Bericht  Roos do 23 jun 2011 - 8:37

ivax schreef:Hoeveel druppels geven jullie, en hoe / wanneee doen jullie dat

Daar ben ik ook nieuwsgierig naar.

Nu ik weet dat enkele maanden geleden de 3 helemaal nog niet voor die 10-12 maanden waren, heb ik besloten gewoon door te gaan met 2. Wil er wel vitamine d bijgeven. Het is elke dag een gevecht die flessen... Na zijn verjaardag gaan we starten met halfvolle melk.

Roos
Prater
Prater

Aantal berichten : 860
Punten : 931

Bericht  Mamsie do 23 jun 2011 - 8:38

Staat op het flesje. Ik heb ze van kruidvat eigen merk en ik druppel ze zo in zn mond.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Bericht  Annemie do 23 jun 2011 - 8:41

Ik wist dat niet eens van die vitamine d druppels, stel dat je dat niet zou weten, zou het dan heel erg zijn als je dat niet zou geven en hoe zou je dan eigenlijk moeten weten dat je dat erbij moet geven? Het is dat ik het nu hier lees, maar op het cb hebben ze daar niks meer over gezegd en daar hoef ik voorlopig ook niet meer heen.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Bericht  mauwmauw do 23 jun 2011 - 8:45

dit staat er op de site van nutrilon:
• Zetmeel
Door de toevoeging van zetmeel heeft Nutrilon Standaard 3 een romige smaak. Je kindje zal dit heerlijk vinden!
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Gast do 23 jun 2011 - 9:07

Pfff 10 druppels! Maar van welk merk? Weet ik zo even niet uit mn hoofd. Meestal voor het avondeten!

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: