Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Trouwen enzo

+2
Pomodori
Shoe-addict
6 plaatsers

Ga naar beneden

Trouwen enzo Empty Trouwen enzo

Bericht  Shoe-addict di 21 jun 2011 - 3:11

Ook wij gaan trouwen in 2012. Leuk maar er is wel veel te regelen.. En ik zie door de bomen het bos niet meer.

We hebben nu een maand gekozen waarin we willen trouwen, echter zijn er al veel opties op de data dat wil willen gaan trouwen. Dat houd dus in dat wij onze planning moeten verschuiven. Dit is mogelijk want er ligt nog niks vast.

Maar als je de locatie hebt gekozen, dan moet je toch ook nog een ambtenaar regelen die naar die locatie komt?
En is het raar als je de hele dag op 1 locatie verblijft?

Onze dagindeling zal er ongeveer zo uitzien:
Opstaan, kapper, aankleden
Opgehaald worden door vriend
Foto's maken
Naar trouwlocatie voor huwelijksvoltrekking
Receptie met bruidstaart
Diner voor familie en getuigen

Dit alles zou dan op 1 locatie wezen. Is dat niet saai, raar? Misschien dat er tussendoor nog wat fotos gemaakt kunnen worden met familie, genodigden etc.

En hebben jullie nog tips?
Bedankt! smile

Shoe-addict
Shoe-addict
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 24
Punten : 52
Registratiedatum : 06-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Trouwen enzo Empty Re: Trouwen enzo

Bericht  Gast di 21 jun 2011 - 3:21

Ik persoonlijk vind het juist mooi als alles op dezelfde locatie is (m.u.v. foto's mocht je die ergens anders willen maken.)

Hier in de omgeving is zo'n ontzettend mooie trouwlocatie (waar je ook receptie en diner kunt doen) maar volgens mij onbetaalbaar als je daar alles wilt doen :P

Gast
Gast

Bericht  Shoe-addict di 21 jun 2011 - 3:25

Bedankt voor je reactie.

Ja sommgie locaties zijn onbetaalbaar. We gaan er 4 in totaal bekijken. En het verschilt gewoon E1000,- per locatie.
Shoe-addict
Shoe-addict
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast di 21 jun 2011 - 3:26

je moet er wel rekening mee houden dan niet op alle locaties een ceremonie gehouden mag worden. En hier zou het wel kunnen maar dan zouden we een verzoek in moeten dienen bij de gemeente en daar moet het dan goedgekeurd worden en dan moet je dus ook nog bijbetalen. Maar die dingen hebben wij dus al heel vroeg vasgelegd locatie en datum en tijd enzo en de rest komt wel smile

Gast
Gast

Bericht  Pomodori di 21 jun 2011 - 3:35

Wij hebben ook alles op één locatie gedaan. En het was zo relaxed. We hadden een prachtig landgoed tot onze beschikking de gehele dag. Zijn er gestart met een lunch, daarna getrouwd (buiten in de tuin!) en daarna hebben we taart gegeten en foto's gemaakt.
Terwijl wij een fotoreportage maakten, kregen onze gasten een salsa workshop.
Hierna hebben we wat gedronken, een diner gehad en een groot feest. Geweldig!

Alles op één locatie vonden wij, en onze gasten, ook erg prettig. Als men er is, dan hoef je ook niet meer weg. Scheelt stress en op tijd ergens komen. En geen parkeerellende tussendoor of files.
Wij hebben toen een datum geprikt bij het landgoed en zij gaven het door aan de gemeente en die stuurden ons weer info voor het regelen van een ambtenaar.

Niet overal kun je trouwen, maar als de site van de locatie het aangeeft, dan zijn ze erkend als trouwlocatie en mag het daar wel.
Pomodori
Pomodori
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 292
Punten : 303
Registratiedatum : 07-01-11

Bericht  minoessepoes di 21 jun 2011 - 3:53

Punk'd schreef:Ik persoonlijk vind het juist mooi als alles op dezelfde locatie is (m.u.v. foto's mocht je die ergens anders willen maken.)

Hier in de omgeving is zo'n ontzettend mooie trouwlocatie (waar je ook receptie en diner kunt doen) maar volgens mij onbetaalbaar als je daar alles wilt doen :P

Ik ken de omgeving wel een beetje en je maakt me nu echt nieuwsgierig welke je bedoeld?
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Shoe-addict di 21 jun 2011 - 4:57

Klinkt erg leuk allemaal!

Ik heb het gevoel dat onze trouwdag, relatief heel kort duurt dan.. Dit omdat we geen feest hebben. Eigenlijk alleen receptie en dan een diner voor een klein gezelschap.

Maarja.. Ik kan niet wachten tot het bezichten van de locaties..!
Shoe-addict
Shoe-addict
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast di 21 jun 2011 - 8:01

Ik ben vorig jaar nog op een locatie geweest dat een soort omgebouwd kerkje was. Eerst werd daar de dienst gehouden (niet eens echt kerkelijk) daarna ben ik met het bruidspaar foto's gaan maken en toen we terug kwamen was het omgetoverd tot receptie hal. Na de receptie gingen ze naar het restaurant, dat op een paar meter er vandaan lag en daarna terug en was de zaal omgetoverd tot feestzaal.
Heel handig! Ik heb het zelf gemarkeerd als mogelijke trouwlocatie, mocht ik ooit een vent vinden die zo gek (of dronken) is dat ie met mij wil trouwen scratch

Gast
Gast

Bericht  Floor di 21 jun 2011 - 20:08

Shoe-addict schreef:Klinkt erg leuk allemaal!

Ik heb het gevoel dat onze trouwdag, relatief heel kort duurt dan.. Dit omdat we geen feest hebben. Eigenlijk alleen receptie en dan een diner voor een klein gezelschap.

Maarja.. Ik kan niet wachten tot het bezichten van de locaties..!

Je hebt dus al een locatie op het oog waar je mag trouwen? waar je dus zelf nog een ambtenaar voor moet regelen? Niet alle locaties mag je zomaar trouwen.

Wij hadden wel meerdere locaties, gemeentehuis en kerk liggen beide in ons dorp, paar honder meter bij elkaar vandaan. Locatie van de receptie en diner was ongeveer 15 minuten rijden.

10 uur, trouwen in het gemeentehuis.
11 uur, daggasten gingen lunchen (schuintegenover het gemeentehuis). Wij gingen foto's maken bij de kerk (en aten broodjes die we zelf hadden gemaakt smorgens)
12.15 uur kwamen de daggasten en andere gasten aan bij de kerk.
12.30 uur trouwen in de kerk

Na de kerkdienst (rond 14 uur) gingen de meeste gasten door naar de locatie van de receptie (sommige mensen gingen in de tussentijd zelf nog ergens wat eten of drinken maar in principe konden ze door naar de locatie).

Wij gingen naar de wijk waar de locatie was van de receptie/diner, daar ligt een parkje, daar hebben we nog foto's gemaakt (ivm het weer hadden we dus 2 fotomomenten op de dag rond 11 uur en rond 14 uur zodat we wat meer kans hadden op mooi weer, het was april). Het parkje ligt 2 minuten van de locatie dus we waren er ook zo weer na de foto's, we werden er rond 15 uur verwacht om de taart aan te snijden (de gasten kregen dus wel drinken ed in de tijd dat ze even moesten wachten maar nog geen taart)

15.00 uur officieel begin van de receptie, niet alle gasten waren naar de kerk geweest (iedereen was daar wel voor uitgenodigd maar sommige mensen moesten gewoon werken of hebben niks met de kerk dus daar was iedereen vrij in).
16.30 uur eindigde de receptie. ondertussen was bij onze daggasten al gevraagd wat ze wilden eten (ze hadden keuze uit 2 voorgerechten en 2 hoofdgerechten, het toetje was voor iedereen hetzelfde). Dus rond 17 uur stond het eten op tafel en konden we heerlijk dineren met de daggasten.
Wij hadden de gehele locatie afgehuurd, de receptie was in 2 ruimtes, 1 ruimte waar wij alle gasten konden ontvangen en cadeau's kwijt konden (mooi met open haard enzo), en een grotere zaal/ruimte waar diverse tafels waren voor de receptie zelf.
Het diner was in het restaurant zelf, dat was vanuit de ontvangsthal een deur door en daar was ook alles voor ons gezelschap al klaargezet/tafels gedekt.

Na het diner was dus onze trouwdag ook afgelopen, wij hadden ook geen feest.

Wij wilden niet te veel locaties, dat hebben we zelf bij bruiloften wel gehad, dat je maar blijft rijden van locatie naar locatie en dat wilden we dus niet. Nu moesten we minimaal 1 andere locatie omdat we in de kerk trouwen dus dat was er al 1, verder hadden we dus geen locatie voor het huwelijk zelf maar daarom gekozen voor het gemeentehuis het dichtst bij de kerk zodat we met de daggasten zo min mogelijk rond moesten rijden.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754

Bericht  Guus di 21 jun 2011 - 20:43

Floor, jij woont in Voorschoten toch? of heb ik nou helemaal iemand anders voor me? Dan kan ik raden welke kerk e.d. maar ben ik stiekem wel benieuwd naar jullie receptie/dinerlocatie als ik zo nieuwschierig mag zijn smile
Guus
Guus
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Floor wo 22 jun 2011 - 5:19

ikke in voorschoten? nee, ik woon in het mooie brabant, laten we het er op houden, ergens aan de kant van den bosch.
Dus de locatie van de receptie en het diner zal je niks zeggen, verwacht ik zo.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754

Bericht  Shoe-addict wo 22 jun 2011 - 5:23

@ Floor,

Ja we hebben een locatie op het oog waar je mag trouwen. Meerdere zelfs.. En op hun websites staat aangegeven dat je daar mag trouwen. Alleen op een andere site las ik weer dat het soms gebruikelijk is dat je zelf een ambtenaar moet regelen.. Dus dat snapte ik niet zo goed.

Jouw dag klinkt iig erg mooi! En genoeg te doen.
Shoe-addict
Shoe-addict
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast wo 22 jun 2011 - 5:44

Het maakt toch niet uit dat je alles op één locatie doet? Alleen maar handig, lijkt me. Hoef je ook geen rekening te houden met reistijd en de mensen hoeven niet te zoeken.

Wij hebben drie locaties verdeeld over de dag:
1. Trouwlocatie
2. Dinerlocatie
3. Feestlocatie

Het ligt allemaal rondom de stad waar we wonen, maar de gasten moeten wel even de auto pakken.

Gast
Gast

Bericht  tweeling wo 22 jun 2011 - 6:31

Shoe-addict schreef:Ook wij gaan trouwen in 2012. Leuk maar er is wel veel te regelen.. En ik zie door de bomen het bos niet meer.

We hebben nu een maand gekozen waarin we willen trouwen, echter zijn er al veel opties op de data dat wil willen gaan trouwen. Dat houd dus in dat wij onze planning moeten verschuiven. Dit is mogelijk want er ligt nog niks vast.

Maar als je de locatie hebt gekozen, dan moet je toch ook nog een ambtenaar regelen die naar die locatie komt?

Als je contact opneemt met de gemeente waar je wilt trouwen kun je daar de trouwlocatie doorgeven en dan leggen hun wel uit over hoe en wat.

En is het raar als je de hele dag op 1 locatie verblijft?

Nee vind ik niet. Wij gaan ook alles op 1 locatie doen, heerlijk relaxed! Ook voor de gasten wel zo fijn dat ze niet meer hoeven te rijden tussendoor etc.

Onze dagindeling zal er ongeveer zo uitzien:
Opstaan, kapper, aankleden
Opgehaald worden door vriend
Foto's maken
Naar trouwlocatie voor huwelijksvoltrekking
Receptie met bruidstaart
Diner voor familie en getuigen

Dit alles zou dan op 1 locatie wezen. Is dat niet saai, raar? Misschien dat er tussendoor nog wat fotos gemaakt kunnen worden met familie, genodigden etc.

Waar doen jullie het feest dan? Of doen jullie geen feest?

En hebben jullie nog tips?

Lekker rustig alles gaan bekijken en laat je lekker informeren over alles, komt allemaal goed, niet gaan stressen dat is zonde!

Bedankt! smile

[i]
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Bericht  Shoe-addict wo 22 jun 2011 - 6:57

Thanks voor alle reacties.
We doen geen feest. Omdat we een relatief kleine familie hebben en we willen echt goede vrienden bij de gehele dag hebben.
Dus dan is een feest een beetje over the top. Een receptie is een goede tussenoplossing.
Shoe-addict
Shoe-addict
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud