Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Tanden poetsen

+6
Dolphinne
Annemie
Mikki
Bruintje Beer
Susan
PiP
10 plaatsers

Ga naar beneden

Tanden poetsen Empty Tanden poetsen

Bericht  PiP wo 8 jun 2011 - 7:55

F wil op het moment niet meer dat ik haar tanden poets.
Als mijn man het doet, mag het vaak wel of als we weer een nieuw truukje proberen wil dit soms 1 keer lukken.
Deze week ben ik alleen en dacht dat ze het misschien nu wel zou willen, maar helaas. Nu ben ik gaan proberen om het `s morgens te doen en tadaa het gaat nu 2 morgens goed. Maar nu lijkt het mij beter voor de tanden als ik ze `s avonds poets.
In het begin had ik zoiets van ik wil het niet forceren, maar haar tanden moeten toch wel gepoetst worden...

Maakt het uit als haar tanden `s morgens gepoetst worden en heeft iemand nog een tip??

-Zelf poetsen wil ze wel, maar dan zuigt ze eerst de tandpasta eraf en gaat kauwen op de borstel
- Wat 1x wou is dat we eerst haar Pip (van Woezel) de tanden gingen poetsen en toen die van haar, de volgende dag trapte ze er niet meer in.
- Ook wou ze een keer dat ik mijn tanden ging poetsen en toen ik dat deed mocht papa haar tanden ook poetsen.(was van het weekend)

Wat nu ook heel erg speelt is dat ze helemaal papa-fan is. Als wij allebei thuis zijn mag ik niks doen bij haar. Luier verschonen, jas/schoenen aan/uit doen, in de auto, uit de auto, optillen en ga maar door.
Ik blijf hopen op een fase, maar tips zijn altijd welkom Very Happy


PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tanden poetsen Empty Re: Tanden poetsen

Bericht  Gast wo 8 jun 2011 - 8:32

Oeh vervelende fase inderdaad, hier is het ook geen groot succes, maar hij heeft liever dat ik het doe dan mijn man, misschien omdat mama er een gezellig liedje bij zingt? Wink Nee geen tips vanaf mijn kant helaas.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tanden poetsen Empty Re: Tanden poetsen

Bericht  Gast wo 8 jun 2011 - 8:34

Hier is het ook een hele tijd drama geweest. Niks hielp. Uiteindelijk toch maar in de houdgreep en poetsen. Het is nu nog wel een probleem maar hij doet wel zijn mond open.. Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tanden poetsen Empty Re: Tanden poetsen

Bericht  Susan wo 8 jun 2011 - 8:36

Hier gaat Ezra toch echt in de houdgreep. Als we het niet forceren dan houdt dat in dat zijn tanden nooit meer worden gepoetst, want hij wil het echt niet. Eerst zelf laten doen, voor de spiegel, een liedje erbij, het helpt allemaal voor geen meter.

Bij Yrsa is het geen probleem, maar zij heeft ook nog maar 5 tanden, dus dat is zo gedaan. Ik zing bij haar altijd een liedje over tandjes poetsen dat we bij Muziek op Schoot hebben geleerd.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tanden poetsen Empty Re: Tanden poetsen

Bericht  PiP wo 8 jun 2011 - 9:10

Hmm, nu toch maar echt hopen dat het echt een fase is....

Susan welk liedje zing jij dan? Is er een filmpje of geluidsfragment van?

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tanden poetsen Empty Re: Tanden poetsen

Bericht  Bruintje Beer wo 8 jun 2011 - 10:07

hier is het ook een tijd een drama geweest. maar het gaat nu beter vooral als mijn man het doet gaat het goed bij mij niet altijd maar dan gaat ze hier ook in de houtgreep.
meestal laat ik haar eerst haar tandjes doen en dan doe ik hey nog even wat beter.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tanden poetsen Empty Re: Tanden poetsen

Bericht  Mikki wo 8 jun 2011 - 20:04

Toen mijn oudste die leeftijd had was tandenpoetsen ook een drama. Dan ging ze in de houdgreep, en als ze schreeuwde was dat alleen maar handig, dan kon ik goed bij haar tanden. Dat heeft overigens niet lang geduurd, nu vind ze het leuk.
De jongste vindt het allemaal prima, maar die heeft ook pas sinds kort haar eerste tanden.

Mikki
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 263
Punten : 264
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tanden poetsen Empty Re: Tanden poetsen

Bericht  Annemie wo 8 jun 2011 - 22:56

Hier ging het ook even heel slecht, maar nu gaat het gelukkig weer hartstikke goed, behalve als een tandje doorkomt, dan doet hem dat op 1 of andere manier pijn.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tanden poetsen Empty Re: Tanden poetsen

Bericht  Dolphinne wo 8 jun 2011 - 22:58

Hier zijn ook fases geweest dat hij niet wilde dat ik zijn tanden poetste.
Dat was vooral als hij 's avonds al erg moe was (en eigenlijk niks meer wilde). Dan nam ik hem ook gewoon in de houtgreep.

Nu poetst hij altijd eerst zelf zijn tanden en daarna poets ik nog een keer na. Soms is hij na 5 sec al klaar en soms gaat hij echt eerst de ene kant de kiezen doen en dan de andere kant.
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tanden poetsen Empty Re: Tanden poetsen

Bericht  Gast wo 8 jun 2011 - 23:45

Ik benoem altijd hetgeen wat hij gegeten en gedronken heeft die dag of avond. Dus ik zeg dan altijd dat we zijn aardappeltjes weg gaan poetsen, zijn vleesje en ow daar zit nog een stukje toetje, vlug wegpoetsen. Misschien kan ze zelf al een beetje helpen door iets te noemen wat ze gegeten of gedronken heeft. Hier werkt dat echt heel erg goed.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tanden poetsen Empty Re: Tanden poetsen

Bericht  Gast do 9 jun 2011 - 3:10

Hier ook wel eens in de houdgreep hoor, jammer dan. Ik wil niet dat hij straks rotte tandjes krijgt omdat hij zelf niet wil poetsen. Gek genoeg laat hij het de laatste keren wel veel beter toe, hij geeft zich een beetje over lijkt wel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tanden poetsen Empty Re: Tanden poetsen

Bericht  Gast do 9 jun 2011 - 3:20


Hoe doen jullie het dan met die houdgreep? Ik kan haar ook wel in de houdgreep nemen, maar als ze haar mond dicht houdt, wordt het toch lastig silent .

Hier werkt het om haar knuffel haar tandjes te laten poetsen (nou ja, in feite doe ik het natuurlijk gewoon zelf laughcry , maar ik doe de tandenborstel tussen de handjes van nijn-nijn haha). En de laatste tijd werkt het heel goed om haar te motiveren door te zeggen dat peuter-plus kindjes altijd hééél goed de tanden poetsen (de peuter-plus groep bestaat uit de oudste kindjes op haar KDV, de groep waar de 'gewone' peuters natuurlijk heel erg tegen op kijken). Ik misbruik dat peuter-plus gegeven trouwens voor van alles: tanden poetsen, bordje leegeten, spulletjes opruimen, stil zijn etc.etc.). Jullie begrijpen dat ik dolgelukkig ben met de peuter-plus groep angel



Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tanden poetsen Empty Re: Tanden poetsen

Bericht  Gast do 9 jun 2011 - 3:24

Op een gegeven moment, nadat ik alles had geprobeerd van liedjes zingen tot dingen benoemen, heb ik de tandenborstel maar met grof geweld gebruikt...en het scheelt, als ze schreeuwen, gaat het mondje open Embarassed ik moet toch iets. Wat een barbaar ben ik he Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tanden poetsen Empty Re: Tanden poetsen

Bericht  Mamsie do 9 jun 2011 - 3:43

Storm schreef:Op een gegeven moment, nadat ik alles had geprobeerd van liedjes zingen tot dingen benoemen, heb ik de tandenborstel maar met grof geweld gebruikt...en het scheelt, als ze schreeuwen, gaat het mondje open Embarassed ik moet toch iets. Wat een barbaar ben ik he Very Happy

Hahaha hier nooit een probleem met poetsen maar ik zou het ook zo doen.

Misschien elektrische tandenborstel ?
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tanden poetsen Empty Re: Tanden poetsen

Bericht  Gast do 9 jun 2011 - 3:45

Storm schreef:Op een gegeven moment, nadat ik alles had geprobeerd van liedjes zingen tot dingen benoemen, heb ik de tandenborstel maar met grof geweld gebruikt...en het scheelt, als ze schreeuwen, gaat het mondje open Embarassed ik moet toch iets. Wat een barbaar ben ik he Very Happy

Ik bedoelde niet dat ik het barbaars vind hoor. Ik vroeg me oprecht af of jullie dat mondje dan openkrijgen. Voor mijn gevoel zou ik dan echt haar kaak moeten breken namelijk laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tanden poetsen Empty Re: Tanden poetsen

Bericht  Gast do 9 jun 2011 - 4:02

Hier doet hij meestal nog wel zijn mond open gelukkig maar soms niet, dan leg ik hem op het aankleedkussen en dan gaat hij huilen en zo kan ik poetsen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tanden poetsen Empty Re: Tanden poetsen

Bericht  PiP do 9 jun 2011 - 9:30

Vanmorgen wou ze haar tanden niet poetsen en vanavond weer wel scratch Gek kind!
Het door haar knufje laten poetsen kan ik ook nog proberen.
Benoemen kan wel, maar laten benoemen of verhalen over grotere kinderen(peuterplus) gaat nog niet werken ben ik bang!

Houdgreep hebben wel eens gedaan, maar ze houd dan meestal haar mond stijf dicht en ben ik bang dat ik haar pijn doe.

Electrische tandenborstel vind ik eigenlijk wel een flinke aanschaf om te proberen, die dingen kosten toch wel een paar tientjes?
Kan natuurlijk altijd nog mocht het wel helemaal drama worden.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tanden poetsen Empty Re: Tanden poetsen

Bericht  Gast do 9 jun 2011 - 9:32

Snoepy87 schreef:Hier doet hij meestal nog wel zijn mond open gelukkig maar soms niet, dan leg ik hem op het aankleedkussen en dan gaat hij huilen en zo kan ik poetsen.

haha je verteld het ook zo simpel Wink maar idd, als ze huilen gaat iig die mond open Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tanden poetsen Empty Re: Tanden poetsen

Bericht  Jazzlyn do 9 jun 2011 - 9:42

Hij poetst hier zijn tanden zelf. Vaak doe ik even heel snel a 30 seconde Wink En maakt hij het uitgebreid af:) Maar hij doet het al zo goed, dat het vaak niet eens nodig is om te helpen.

Hij vind zijn tandenborstel zoooo interessant. Gaat hem ook elke dag zelf halen uit zijn kast angel
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Tanden poetsen Empty Re: Tanden poetsen

Bericht  Printje do 9 jun 2011 - 9:48

Jazzlyn schreef:Hij poetst hier zijn tanden zelf. Vaak doe ik even heel snel a 30 seconde Wink En maakt hij het uitgebreid af:) Maar hij doet het al zo goed, dat het vaak niet eens nodig is om te helpen.

Hij vind zijn tandenborstel zoooo interessant. Gaat hem ook elke dag zelf halen uit zijn kast angel

Wat knap van hem zeg! Volgens mij was het al eerder gevraagd maar kwam jij hier pas geleden niet nog met een andere naam? Of ben ik nu in de war met iemand anders?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tanden poetsen Empty Re: Tanden poetsen

Bericht  Luna vr 10 jun 2011 - 0:53

Hier heeft de aanschaf van een elektrische tandenborstel heel goed geholpen. Sinds we die hebben is tandenpoetsen geen probleem meer. Volgens mij kocht ik die voor 20 a 25 euro, vind ik nog wel meevallen.
Luna
Luna
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 111
Punten : 117
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tanden poetsen Empty Re: Tanden poetsen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum