Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

wanneer beginnen met tanden poetsen?

+4
Bruintje Beer
Dora
PapillonRose
loesje
8 plaatsers

Ga naar beneden

wanneer beginnen met tanden poetsen? Empty wanneer beginnen met tanden poetsen?

Bericht  loesje wo 27 apr 2011 - 7:51

mijn zoontje heeft nou twee tandjes moet ik die al gaan poetsen zo ja hoe dan??
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer beginnen met tanden poetsen? Empty Re: wanneer beginnen met tanden poetsen?

Bericht  Gast wo 27 apr 2011 - 7:58

Ik denk dat je er best al mee kunt beginnen, dan went hij er vast aan.. En ik denk dat ze wel speciale vingerborstels hebben voor baby's..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer beginnen met tanden poetsen? Empty Re: wanneer beginnen met tanden poetsen?

Bericht  Gast wo 27 apr 2011 - 8:05

ik ben met mijn zoon begonnen met poetsen zodra het eerste tandje doorkwam.

Dat wil ik bij mijn dochter ook doen, maar er is nog steeds geen tandje te bekennen

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer beginnen met tanden poetsen? Empty Re: wanneer beginnen met tanden poetsen?

Bericht  PapillonRose wo 27 apr 2011 - 8:06

Ik zou er ook al mee beginnen. Hier nog geen tandje te bekennen, maar zodra ze er eentje heeft ga ik poetsen. Je hebt inderdaad speciale vingerborstels voor baby's heb ik ergens gelezen. Ook heb je gewone babytandenborstels en het kan dacht ik ook op een gaasje wat je om je vinger moet doen. Ik heb al een gewone babytandenborstel in huis, heeft echt een hele kleine borstelkop dus ik verwacht dat dit wel gaat werken.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer beginnen met tanden poetsen? Empty Re: wanneer beginnen met tanden poetsen?

Bericht  Dora wo 27 apr 2011 - 8:07

Wij zijn hier mee begonnen zodra het eerste tandje er een stukje was.
Gewoon alleen maar met het borsteltje over het tandje heen, meer om te laten wennen. Inmiddels heeft ze deze ongeveer 2 maanden en is er nog maar 1 bijgekomen.
We hebben hier een mini tandenborstel voor.
Owja, we doen dit 2x per dag. 1x bij het uit bed komen en 1x bij het naar bed gaan.
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer beginnen met tanden poetsen? Empty Re: wanneer beginnen met tanden poetsen?

Bericht  Bruintje Beer wo 27 apr 2011 - 8:10

Bij het 1e tandje zijn wij begonnen met poetsen. Jordan heeft zo'n speciale babytandenborstel waar je vingers in kunnen. Wel poetsen met speciale tandpasta.
T/m 2 jaar hoef het maar 1x p.d. maar kan natuurlijk ook 2x.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer beginnen met tanden poetsen? Empty Re: wanneer beginnen met tanden poetsen?

Bericht  Mida4you wo 27 apr 2011 - 8:14

Ons dochtertje heeft al 3 tandjes en de 4e komt er aan. Ik poets ook al haar tandjes sinds ze haar 1e tand heeft. Gewoon met een baby tandenborstel. Ze vindt het nog leuk ook smile
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer beginnen met tanden poetsen? Empty Re: wanneer beginnen met tanden poetsen?

Bericht  Gast wo 27 apr 2011 - 8:29

toen het eerste puntje door kwam,. nu wil hij het niet altijd meer hebben want wil dan zelf de tandenborstel vasthouden smile dus dan maak ik een hydrofiel washandje nat en wrijf dat even over zijn tandjes

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer beginnen met tanden poetsen? Empty Re: wanneer beginnen met tanden poetsen?

Bericht  Gast wo 27 apr 2011 - 8:34

Hier een meneertje met 8 tanden en wij zijn gelijk bij het eerste puntje begonnen.
Wij gebruiken gewoon een babytandenborstel en peutertandpasta.
De onderkant poetsen vind hij niet zo heel erg, de bovenkant is werkelijk een hel Wink

Edit: Wij poetsen 1x per dag (s'avonds)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer beginnen met tanden poetsen? Empty Re: wanneer beginnen met tanden poetsen?

Bericht  Gast wo 27 apr 2011 - 8:35

Bij het eerste tandje begonnen. Nu 2 x per dag, ze hebben er beiden alweer acht en dat mag wel bijgehouden worden vind ik. En ze vinden het ook heel erg leuk en poetsen nog enthousiast een paar minuten zelf door.

Een collega van mijn man wist niet dat je die tanden moest poetsen Question en die kleine moest al na een half jaar de kiezen laten verwijderen, zo rot waren ze, dat heeft mij enorm afgeschrikt waardoor ik ook echt nooit een dag oversla.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer beginnen met tanden poetsen? Empty Re: wanneer beginnen met tanden poetsen?

Bericht  Monnie wo 27 apr 2011 - 8:46

Wij zijn ook direct begonnen toen het tandje door kwam. Ging eigenlijk meteen goed. Wij doen het ook met een babytandenborstel, 1 keer per dag.

@coco, wat zielig voor dat kindje zeg. Ik snap werkelijk niet dat het niet in je opkomt dat je de tanden van je kind moet poetsen.


Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer beginnen met tanden poetsen? Empty Re: wanneer beginnen met tanden poetsen?

Bericht  Flemy wo 27 apr 2011 - 8:50

Meteen bij het doorkomen van het eerste tandje, met een babytandenborstel.

Ik ken ook een kindje van bijna 2 jaar, waarvan de tandjes ook echt al vies geel zien. Ik snap dat echt niet!
Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer beginnen met tanden poetsen? Empty Re: wanneer beginnen met tanden poetsen?

Bericht  Gast wo 27 apr 2011 - 9:14

Wij zijn ook goed begonnen toen het eerste tandje goed door was. Wij hebben zo'n babytandenborsteltje en tandpasta van de hema. Als ik mijn tanden ga poetsen, heb ik mijn dochter vaak op de arm en dan heeft ze haar eigen tandenborstel vast, vaak gaat ze er dan wat op kauwen en dan kan ik zo even na poetsen. Als ik wil poetsen zonder dat ze met de borstel gespeeld heeft houdt ze haar mondje stijf dicht.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer beginnen met tanden poetsen? Empty Re: wanneer beginnen met tanden poetsen?

Bericht  holaagirl do 28 apr 2011 - 0:11

direct! Zeiden ze bij het CB ook!
Een kindertandenborstel en -pasta!
Even eroverheen en dan mag hij zelf op de borstel nog even! Dan kauwt'ie heerlijk nog even door!
Hij vind het geen probleem! (zing er altijd een liedje bij, hij vindt het feest!)
holaagirl
holaagirl
Prater
Prater

Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer beginnen met tanden poetsen? Empty Re: wanneer beginnen met tanden poetsen?

Bericht  Gast do 28 apr 2011 - 0:19

Flemy schreef:Meteen bij het doorkomen van het eerste tandje, met een babytandenborstel.

Ik ken ook een kindje van bijna 2 jaar, waarvan de tandjes ook echt al vies geel zien. Ik snap dat echt niet!

Kan ook komen van veel antibiotica he. Weet niet of dat van toepassing is maar niet alle gele tanden komen door niet poetsen Wink

Je moet meteen beginnen zodra een puntje doorkomt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer beginnen met tanden poetsen? Empty Re: wanneer beginnen met tanden poetsen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum