Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Schoonmaak routine

2 plaatsers

Ga naar beneden

Schoonmaak routine Empty Schoonmaak routine

Bericht  Gast di 24 mei 2011 - 6:37

Ik vind echt dat ik mijn huis beter moet schoonmaken. Op het moment heb ik ook vakantie van school en tijdelijk geen werk dus ik moet van mijzelf het huishouden beter regelen.

Hoe maak jij bij jouw thuis schoon? Hoe vaak maak je schoon? Doe je alles op 1 dag of verdeel je het liever in kleinere taken?

En stof je eerst alles af voordat je het met een nattedoek schoon maakt (bijv. de tafeltjes in de woonkamer of vensterbanken). Dweil je je huis vaak? Ik stofzuig nu bijv maar echt 1x per 3 weken en dan liggen overal van die ontzettende stofwolken haha (Oh ik schaam me dood dat ik dit hier typ!). Hoevaak dweilen zou fris/normaal zijn :P

Ik ben serieus echt een schoonmaak nerd, dus als iemand handige tips heeft zijn die welkom!

Heb je nog een schoonmaakmiddel waar je echt niet zonder mee kan schoonmaken? (Ik heb allesreiniger, schuurmiddel, kalkverwijderaar en spiegelreiniger) - Verder heb ik een stofzuiger, swiffer en een dweil (maar niet zo'n stok waar die op kan :P ).. Ben ik wel goed voorbereid? Of heb ik eigenlijk nog veel meer nodig?

Haha okee ik voel me zo domm.. maar goed. Ik wil graag een schoon, fris huisje.. Waar ik een echte schoonmaak konining voor ben Very Happy

Mijn ouders hadden vroeger een schoonmaakster.. Ik moest dus alleen mijn kamer opruimen maar het echte schoonmaak werk deed zij Embarassed (ik heb het dus nooit geleerd Wink )

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonmaak routine Empty Re: Schoonmaak routine

Bericht  Gast di 24 mei 2011 - 10:33

Hier liep het de laatste tijd de spuigaten uit.
Dus heb ik voor mezelf een lijstje gemaakt, zeker omdat ik met H vaak tijd te kort kwam.

Ik wil in elk geval 1x per week alle bedden verschonen en de badkamer poetsen.
De toilet wil ik minimaal om de dag uit doen en ik wil elke avond stofuigen.

Verder heb ik alles gewoon in een schema gezet zodat ik kan afstrepen wat ik gedaan heb.
Het komt niet op een dag maar ik wil het wel die week gedaan hebben.

Nu heb ik natuurlijk een heel ander leven dan jij hebt maar zoiets zou met de dingen die jij moet/wil doen ook kunnen werken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonmaak routine Empty Re: Schoonmaak routine

Bericht  Gast di 24 mei 2011 - 13:34

Ook ik probeer routine te krijgen in het huishouden. Dus ik ben vorige week eens begonnen.

Routine is inmiddels keuken opruimen/schoonmaken elke dag. Salontafel/eetkamertafel elke dag. En de rest op zaterdag. Stofzuigen heb ik gewoon een pesthekel aan, en ik ben er ook niet goed in, dus ik ga mezelf niet kwellen door het dagelijks of om de dag te doen, daarnaast ben ik amper thuis en heb ik geen huisdieren waardoor voor mijn gevoel éénmaal volstaat. Op zaterdag. Omdat het moet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonmaak routine Empty Re: Schoonmaak routine

Bericht  Gast di 24 mei 2011 - 17:51

Hier hebben we ook een routine van wat er gebeurt in een week.

Sommige dingen doen we elke dag, andere om de dag of gewoon ergens in de week.. werk ook onregelmatig dus wanneer het gebeurt is net wanneer het uitkomt of wanneer Sander er zin in heeft angel

Stofzuigen,doekje over het toilet, aanrecht en eettafel, wassen/drogen/strijken - elke dag

Dweilen, droge doek over tv (zie je heel snel stof op), en even de handvaten van de binnen deuren afnemen.

(dit alles is van beneden)

Verder doe ik de bedden van de kids 2 keer in de week en die van ons 1 keer per week verschonen, boven stofzuigen en dweilen doe ik 1 keer per week waarvan ik om de week ook met een emmer sop de kamers in duik om alles af te nemen. En 1 of 2 keer per maand doe ik de kamers uitgebreid waarbij ik ook de deuren af ga ect.

Badkamer doe ik 1 keer in de week grondig (ook de tegels aan de wand ect) en de andere keer alleen even de toilet en wastafel.

Trappen zuigen denk ik ook wekelijks.

En andere taken zoals ramen wassen, prullenbak schoonmaken, hoeken van het huis met de ragenbol,buitenboel en waarschijnlijk nog wel meer dingen maar daar kom ik niet zo snel op net wanneer het uitkomt en hoe nodig het is.. Nu lynn gaat staan doe en het heerlijk vind om spoortjes te trekken op de ramen doe ik die wat vaker.

Genoeg dus,, ach wij doen gewoon elke dag een beetje en dan wordt het ook geen dagtaak!

Groetjes!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonmaak routine Empty Re: Schoonmaak routine

Bericht  Gast di 24 mei 2011 - 22:53

Ik heb 1 x per 2 weken een dag vrij en dan zijn er standaard een paar uren gereserveerd voor het huishouden. En dan doe ik ook alles.
In de week dat ik niet vrij ben, doe ik 's avonds steeds een gedeelte.
Ik heb zo'n hekel aan poetsen e.d. en ik wil ook absoluut niet in de weekends hoeven, dus zorg ik altijd dat ik het door de week doe.

Ik begin altijd met de keuken. De keuken is nl. mijn schoonmaak 'basecamp'. nerd En die moet gewoon schoon zijn. Als de keuken schoon is, ga ik naar de wc en de badkamer.
Daarna ruim ik de slaapkamer en de hobbykamer op, ruim ik kleding op etc. Dan ga ik de kamertjes boven schoonmaken en stofzuigen. De woonkamer bewaar ik voor het laatst. Eerst opruimen, daarna afstoffen en poetsen, als laatste stofzuigen en dweilen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonmaak routine Empty Re: Schoonmaak routine

Bericht  Gast di 24 mei 2011 - 23:42

Ohh fijn reacties!

Misschien is het voor mij ook een goed plan om een lijstje op te stellen met hoevaak en wanneer ik dingen wil doen. (Niet te streng, want dan weet ik toch dat ik mij daar niet aan houd.)

Ben helemaal gemotiveerd haha, ga er gelijk aan beginnen :-) (zal hem straks een even posten)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonmaak routine Empty Re: Schoonmaak routine

Bericht  blackpearl wo 25 mei 2011 - 0:06

Zelf heb ik wel een redelijke routine, al moet ik zeggen, ik werk voornamelijk thuis, dus ik doe vaak dingen "tussendoor".
Stoffen doe ik om de 3 dagen , ik heb een lege spuitfles gevuld met water en allesreiniger en daarmee loop ik door ons appartement.
Dweilen 2x in de week en stofzuigen momenteel elke dag, met een hond in de rui Sad
Bed overtrekken 1x per week en badkamer ook 1x per week.
Keuken na het koken altijd, is zo gedaan.
Wc elke dag een doekje erover en wat erin.
Als je alles eenmaal goed bijhoud is het ook zo gedaan, zeker als het routine word.
blackpearl
blackpearl
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 19
Punten : 54
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonmaak routine Empty Re: Schoonmaak routine

Bericht  minoessepoes wo 25 mei 2011 - 3:51

Stofzuigen, stoffen, badkamer, tafels nat afdoen, planten water geven 1 keer in de week.
Afwas, aanrecht en deurtjes keukenkastje is de bedoeling elke avond, gewoon bij houden zodat het netjes blijft maar dat schiet er nog weleens bij in.

Wc, gewoon een paar keer per week tussendoor. Verder wonen we hier nu een jaar maar heb ik nog nooit de ramen gezeemd (buitenkant wordt gedaan) bijvoorbeeld. Verder doe ik er elke week een klusje bij de ene keer de oven schoonmaken, de andere keer de koelkast uitsoppen, dan weer de keukenkastjes, dan weer de frietpan schoonmaken, of de kledingkast uitstoffen. Wij hebben overal vloerbedekking, alleen in de badkamer een vloertje van 2 m2 ongeveer, dus dweilen hoeven we bijna niet.

Wij zijn met zijn tweeën, hebben geen huisdieren en werken de hele dag dus meer poetsen vind ik niet nodig. Wij zijn met zijn tweeën toch elke week wel een halve dag in het weekend bezig met het huishouden, de was, bedden verschonen en boodschappen doen meegerekend!

Ik doe trouwens alles met Dasty van de wibra (gele fles), van de frituurpan tot de tafels (dan spuit ik wat in het water en maak er sop mee, het gaat onverdund op de frituur). En dan heb ik nog Dasty voor de badkamer, kost niet veel en ontkalkt als de beste en een fles wc reiniger.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonmaak routine Empty Re: Schoonmaak routine

Bericht  Gast do 26 mei 2011 - 8:41

Ik heb nu nog niet zoveel clienten dus ben ik op maandag woensdag en vrijdag hele dag vrij!
In die 3 dagen doe ik wassen, het huis poetsen, stofzuigen, tafels nat afnemen etc!
Ligt eraan wat ik op die dag zin in heb om te doen, wel doe k eigenlijk altijd standaart begin van de week de badkamer en wc goed en dan op vrijdag of donderdag als manlief vrij is nog even het toilet!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonmaak routine Empty Re: Schoonmaak routine

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum