Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Schoonmaak noob

+25
Papillio
Char1
Shopaholic
Didi
Annie24
Viva
Thunder
Lady Starstruck
Rose
Rush
Linnie1985
Printje
madam
Siamsa
Linda
Tinkebell
Arwyn
Just me
_Lacey_
Bacio
Fiwen
Caroow
Zwerver
Schaapke
Lejow
29 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Schoonmaak noob Empty Schoonmaak noob

Bericht  Lejow zo 3 maa 2013 - 5:15

Goed, buiten het feit dat ik er een bloedhekel aan heb, ben ik er ook gewoon echt NIET goed in.
Dus.. wie kan mij vertellen hoe ik de badkamer en de keuken nou goed schoon kan maken?

Welke doekjes? En wat zijn DE ultieme schoonmaakmiddelen?
En poets je nat en laat je het opdrogen, of droog je alles na met een doek?

HELP!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonmaak noob Empty Re: Schoonmaak noob

Bericht  Schaapke zo 3 maa 2013 - 6:20

Ik doe de keuken en de badkamer altijd met Antical. Ik spray het er droog op (op de tegeltjes en de kranen) laat het even zitten en ga er dan met een doek overheen, laat het dan nog even zitten en dan spoel ik het na (in de douche) en in de keuken doe ik het na met een natte doek. Tot slot droog ik het met een droge doek (de douche en de keuken).

De vloeren dweil ik en laat ik aan de lucht opdrogen.

Schaapke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonmaak noob Empty Re: Schoonmaak noob

Bericht  Zwerver zo 3 maa 2013 - 6:27

En hoe maken jullie de WC schoon? Very Happy
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonmaak noob Empty Re: Schoonmaak noob

Bericht  Caroow zo 3 maa 2013 - 6:30

Heb je even?

De badkamer:

Na het douchen spray ik de douchewanden in met badkamerreiniger. Ik trek mijn badjas aan en maak een sopje met bleekmiddel. Met dit sopje (badjas uit!) maak ik de voegen schoon. Dan spoel ik de muren en douchewanden af met de douchekop. Volgende sopje, gewoon met allesreiniger, hiermee maak ik alles in de douche nog een keer schoon.
Dan kleed trek ik mijn huispak aan.
Met het sopje maak ik de muren en deuren in de badkamer schoon. Dan doe ik bleekmiddel in de wc en de wastafel spray ik in met badkamerreiniger. Ik haal alles wat op de plankjes staat hier van af en haal hier een doekje overheen en ik maak de plankjes en wasmand schoon.
Nieuw sopje. Hiermee maak ik de wc schoon.
Vervolgens gaat alles wat ik kan verplaatsen de badkamer uit (wasmand, babybad, prullenbakje) en maak ik weer een nieuw sopje. Met een spons en een doekje maak ik de hele vloer schoon.

Bij elk sopje pak ik natuurlijk een nieuw doekje. Die gooi ik na gebruik gelijk met zijn allen op 95 graden in de wasmachine.

Pfffff ik ben al moe van het typen Neutral Ik ga even eten en dan volgt de keuken later Very Happy
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonmaak noob Empty Re: Schoonmaak noob

Bericht  Fiwen zo 3 maa 2013 - 6:34

Wow Caroow, ik wordt al moe als ik het lees...

Ik laat de badkamer om de week schoonmaken door onze hulp en tussendoor haal ik er een keer een vochtig doekje overheen (en de keuken idem dito) Embarassed
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonmaak noob Empty Re: Schoonmaak noob

Bericht  Bacio zo 3 maa 2013 - 6:48

Fiwen schreef:Wow Caroow, ik wordt al moe als ik het lees...

Ik laat de badkamer om de week schoonmaken door onze hulp en tussendoor haal ik er een keer een vochtig doekje overheen (en de keuken idem dito) Embarassed

haha AGREE. Ben halverwege van vermoeidheid gestopt met lezen. Ik laat alles door de schoonmaker doen. Verder stofzuig ik af en toe, doe ik de afwas elke dag en haal ik af en toe een doekje met muscle nog iets (dat koopt de schoonmaker voor ons) over de keuken en alle tafels/wasbakken.

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonmaak noob Empty Re: Schoonmaak noob

Bericht  Caroow zo 3 maa 2013 - 6:54

O, maar ik kan heel snel schoonmaken hoor, en het is nooit echt vies dus ik ben best snel klaar. In totaal, met aankleden maximaal een uur, maar ik denk nog wel korter.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonmaak noob Empty Re: Schoonmaak noob

Bericht  Gast zo 3 maa 2013 - 7:05

Voor de badkamer gebruik WC eend Laughing
Werkt als een tierelier. Ik spuit het op de tegels in de inloopdouche en op de vloer (en in de wc pot...). Ik pak een emmer water en dan schrob ik de tegels (wand+vloer) met een goedkope afwasborstel (die zijn hard en schrobben beter). Daarna spoel ik het af met heet water en droog ik het na met een wisser en doek.

De rest van de tegels in de badkamer doe ik met een natte doek en droog ik na.
De toilet voorzie ik van wc eend en 1 of ander bruisend goedje dat het diepe gedeelte van de pot schoonmaakt. Dat laat ik eventjes zitten en ondertussen doe ik de wcbril+klep+onderstel en de wasbak met kraan met van die natte doekjes van de action. Die zijn precies goed, niet te nat en niet te droog. Daarna maak ik de wc pot met de wc borstel schoon.

De keuken doe ik met een natte doek en wat sop en de afzuikap, kookplaat en oven doe ik met Suprimo en een natte doek. Ik droog dan alles na.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonmaak noob Empty Re: Schoonmaak noob

Bericht  _Lacey_ zo 3 maa 2013 - 7:13

Ik lees even mee. Ik ben echt een waardeloze huisvrouw, maar het is erfelijk (niet dat dat het goedpraat) Laughing

_Lacey_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2441
Punten : 2489
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonmaak noob Empty Re: Schoonmaak noob

Bericht  Just me zo 3 maa 2013 - 7:22

Een stoomreiniger zowel badkamer als toilet
Just me
Just me
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 35
Punten : 38
Registratiedatum : 31-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonmaak noob Empty Re: Schoonmaak noob

Bericht  Arwyn zo 3 maa 2013 - 7:33

Pff, schoonmaken.. Ik denk dat ik Caroow maar eens in moet huren, haha.

1 keer in de week maak ik na het afwassen de (bovenkant van de) kastjes en koelkast ed schoon (als ik het niet vergeet). Doe ik meestal gewoon met het afwaswater, soms met extra schoonmaakmiddel.
Diezelfde dag maak ik de badkamer en wc schoon. Dan ook alle muren, vloer, deuren ed, gewoon alles. Als ik geen tijd heb/echt lui ben doe ik dat met van die schoonmaakdoekjes ipv een sopje.
Stofzuigen doe ik ook dan. We zijn alleen in het weekend overdag thuis en lopen binnen meestal op sokken/sloffen, dus vies wordt het niet echt.
Moet alleen wel echt eens wat vaker dweilen.. Vind ik altijd zo'n gedoe!
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonmaak noob Empty Re: Schoonmaak noob

Bericht  Tinkebell ma 4 maa 2013 - 0:09

De keuken haal ik elke dag wel een doekje over, en 1x per week goed. Dus alle kastjes afdoen, de koelkast met een doekje, de afzuigkap, het gasfornuis even goed, de wasbak schoonmaken. Voor de kastjes en koelkast gebruik ik gewoon een microvezeldoekje en een sopje met Ajax. Voor het gasfornuis en de afzuigkap RVS-reiniger, en de pitten en die 'rekken' (hoe noem je die??) van het fornuis doe ik gewoon in de vaatwasser. Voor de wasbak gebruik ik bleek.
De wc poets ik helemaal met een sopje met bleek en een microvezeldoekje. De wasbak en de toiletrolhouder doe ik daarna nog af met een oude theedoek. 1x per week gooi ik zo'n toilet-tab van de Lidl in de pot, die schijnt je leidingen enzo gelijk te reinigen.
De badkamer doe ik de ene keer met een sopje allesreiniger en de andere keer met bleek. Overal een doekje overheen, en het bad 1x in de zoveel tijd met een schuursponsje en schuurmiddel. Dit doe ik ook met de douchecabine. De voegen doe ik af en toe met de stoomreiniger. Nu scheelt het wel dat wij een badkamer uit het jaar 0 hebben, en ik dus schuurmiddel enzo kan gebruiken. Als de nieuwe badkamer erin zit, doe ik dit niet meer!
Tinkebell
Tinkebell
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 49
Punten : 49
Registratiedatum : 19-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonmaak noob Empty Re: Schoonmaak noob

Bericht  Caroow ma 4 maa 2013 - 0:22

Deel 2, de keuken smile

Ik was eerst alles af (dat doe ik wel vaker dan alleen bij het schoonmaken hoor Wink ) en daarbij was ik ook de onderdelen van de koffiemachine, oven en magnetron goed af.
De roosters van de afzuigkap spray ik in met gele dasty.
Ik maak een sopje met allesreiniger en daarmee maak ik de kastjes, muur, koelkast, koffiemachine, magnetron en oven schoon, gewoon met een huishouddoekje.
Dan maak ik een nieuw sopje voor de binnenkant van de afzuigkap, ik gebruik hiervoor geen allesreiniger maar afwasmiddel. Als de afzuigkap schoon is maak ik de roosters schoon en zet deze terug.
Dan spray ik nog was dasty over het aanrechtblad en maak deze schoon.

En dat was het smile
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonmaak noob Empty Re: Schoonmaak noob

Bericht  Lejow ma 4 maa 2013 - 1:33

Dan doe ik het, ALS ik het doe, niet heel onaardig dus Very Happy

Onze douchecabine is echt een beetje op, de druppels zijn er zo ingetrokken, heb geen idee hoe ik het er uit moet krijgen.
Heb het al met vanalles geprobeerd Sad
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonmaak noob Empty Re: Schoonmaak noob

Bericht  Caroow ma 4 maa 2013 - 1:38

Lejow schreef:Dan doe ik het, ALS ik het doe, niet heel onaardig dus Very Happy

Onze douchecabine is echt een beetje op, de druppels zijn er zo ingetrokken, heb geen idee hoe ik het er uit moet krijgen.
Heb het al met vanalles geprobeerd Sad

Heb je azijn geprobeerd?

Als dat niet werkt heb ik nog 1 geheime tip voor je..
Klik!
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonmaak noob Empty Re: Schoonmaak noob

Bericht  Linda ma 4 maa 2013 - 1:39

_Lacey_ schreef:Ik lees even mee. Ik ben echt een waardeloze huisvrouw, maar het is erfelijk (niet dat dat het goedpraat) Laughing

Haha, heeeeeeel erg +1!

Ik nam me voor om niet net als m'n ouders te worden, die missie is mislukt.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonmaak noob Empty Re: Schoonmaak noob

Bericht  Lejow ma 4 maa 2013 - 1:42

Caroow schreef:
Lejow schreef:Dan doe ik het, ALS ik het doe, niet heel onaardig dus Very Happy

Onze douchecabine is echt een beetje op, de druppels zijn er zo ingetrokken, heb geen idee hoe ik het er uit moet krijgen.
Heb het al met vanalles geprobeerd Sad

Heb je azijn geprobeerd?

Als dat niet werkt heb ik nog 1 geheime tip voor je..
Klik!


laughcry :dance:
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonmaak noob Empty Re: Schoonmaak noob

Bericht  Caroow ma 4 maa 2013 - 1:43

Maar even serieus Lejow, een paar weken lang een paar keer per week insprayen met azijn, even wachten, afspoelen, droogtrekken.. Dat werkt hoor!

(Edit: moet je wel zin in hebben. Als die van ons te vies is zou ik gewoon een nieuwe kopen. Maar ik heb ook een beetje haat aan onze cabine)
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonmaak noob Empty Re: Schoonmaak noob

Bericht  Siamsa ma 4 maa 2013 - 1:47

Wat voor soort azijn? Ik heb alle soorten thuis maar kan er nooit zo goed achterkomen welke ze bedoelen...azijn om mee te koken of schoonmaakazijn?
Siamsa
Siamsa
Prater
Prater

Aantal berichten : 748
Punten : 781
Registratiedatum : 11-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonmaak noob Empty Re: Schoonmaak noob

Bericht  Caroow ma 4 maa 2013 - 1:49

Schoonmaakazijn. Daarom heet het ook zo Very Happy
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonmaak noob Empty Re: Schoonmaak noob

Bericht  Siamsa ma 4 maa 2013 - 1:52

Haha, ja oké....maar je schijnt ook bepaalde dingen schoon te krijgen met gewone azijn. Maar dan ga ik maar eens beginnen met mijn douchecabine schoon te maken met schoonmaakzijn Very Happy
Siamsa
Siamsa
Prater
Prater

Aantal berichten : 748
Punten : 781
Registratiedatum : 11-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonmaak noob Empty Re: Schoonmaak noob

Bericht  madam ma 4 maa 2013 - 1:56

Siamsa schreef:Haha, ja oké....maar je schijnt ook bepaalde dingen schoon te krijgen met gewone azijn. Maar dan ga ik maar eens beginnen met mijn douchecabine schoon te maken met schoonmaakzijn Very Happy

Klopt, gewone azijn gebruik ik om de waterkoker te ontkalken.
Schoonmaakazijn gebruik ik voor het schoonmaken. Voornamelijk de tegels van de badkamer en voor het toilet.
madam
madam
Prater
Prater

Aantal berichten : 539
Punten : 568
Registratiedatum : 18-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonmaak noob Empty Re: Schoonmaak noob

Bericht  Siamsa ma 4 maa 2013 - 1:57

madam schreef:
Siamsa schreef:Haha, ja oké....maar je schijnt ook bepaalde dingen schoon te krijgen met gewone azijn. Maar dan ga ik maar eens beginnen met mijn douchecabine schoon te maken met schoonmaakzijn Very Happy

Klopt, gewone azijn gebruik ik om de waterkoker te ontkalken.
Schoonmaakazijn gebruik ik voor het schoonmaken. Voornamelijk de tegels van de badkamer en voor het toilet.

Oh jaaa, dat was het!
Siamsa
Siamsa
Prater
Prater

Aantal berichten : 748
Punten : 781
Registratiedatum : 11-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonmaak noob Empty Re: Schoonmaak noob

Bericht  Gast ma 4 maa 2013 - 2:17

Dingen waar je nog van moet eten/uit moet drinken met gewone azijn en de rest lekker met schoonmaakazijn!
Badkamer:

Ik zuig eerst de vloer. Dan spray ik de kranen in met antikal, ondertussen spoel ik de wanden en het bad af met warm water. Dan doe ik de muren met een spons en bleek. Daarna bad met cif, muren en bad met allesreiniger. Dan wc met cif inspuiten (in de pot) en lekker raggen met de borstel. Dan de rest van de wc lekker met allesreiniger en een doekje (ander doekje haha) en daarna doe ik een bruistablet in de pot en spuit ik hem lekker in met wc-eend of bleek.

Dan de wasbak eerst met cif, dan met allesreiniger en neem ik ook het plankje en kastje mee, spiegel met glassex. En als laatste dweil ik de vloer.

Keuken: heel erg maar doe ik amper wat aan, elke keer na het koken een doekje over de muur en het aanrecht en af en toe de kastjes.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonmaak noob Empty Re: Schoonmaak noob

Bericht  Printje ma 4 maa 2013 - 3:38

_Lacey_ schreef:Ik lees even mee. Ik ben echt een waardeloze huisvrouw, maar het is erfelijk (niet dat dat het goedpraat) Laughing

:cheering: :cheering:
Hier ook haha, ik vind het ook vreselijk rotwerk. Ik heb nu van die badkamerspray daar vlieg ik mee door de badkamer en klaar...

Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonmaak noob Empty Re: Schoonmaak noob

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum