Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

kleuter en baby

+6
Meeko
Rainbow
Boefje85
Catwoman79
Tazz
Lindsya
10 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

kleuter en baby Empty kleuter en baby

Bericht  Gast vr 19 nov 2010 - 1:25

Zo maar even gelijk gebruik maken vh nieuwe forum.

Voor de mama's die al een schoolgaand kind hebben en een baby hoe doen jullie dat met het heen en weer brengen?
Nemen jullie de kleine elke keer mee of laten jullie hem slapend achter?

Kan me zelf niet voorstellen dat ik het kind alleen thuis zou laten, maar toch hoor ik vrij veel dat het gedaan word. Dus hoe doen jullie het?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

kleuter en baby Empty Re: kleuter en baby

Bericht  Lindsya vr 19 nov 2010 - 1:55

Ik heb dan zelf alleen één kind die na school gaat maar als er in de toekomst een kindje bij komt zou ik hem wel elke keer meenemen met ophalen of weg brengen. Mijn buurvouw heeft ook twee schoolgaande kinderen en de baby gaat telkens mee na school om zo op te halen of weg te brengen, ook al is de school op 3 minuten loopafstand. Mocht de baby ziek zijn dan neem ik de kinderen mee dat zij thuis kan blijven met de baby.
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1640
Punten : 1683
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

kleuter en baby Empty Re: kleuter en baby

Bericht  Gast vr 19 nov 2010 - 2:35

Ik laat de jongste bijna altijd op bed liggen als ik de oudste uit school ga halen. Ik moet zeggen dat ik het liever niet zou doen maar helaas is de situatie nu gewoon niet anders. Het scheelt ook wel dat de school na geen 1 minuut lopen is want die is hier aan het einde van de straat. Daarnaast zorg ik altijd dat iemand weet dat de jongste op bed ligt, meestal is dat mijn buurvrouw die op de hoek van het pleintje op haar eigen kinderen wacht.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

kleuter en baby Empty Re: kleuter en baby

Bericht  Tazz vr 19 nov 2010 - 3:02

Mijn dochtertje gaat straks gewoon naar het kdv als de baby geboren is. Maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om de baby alleen thuis te laten als ik haar wegbreng. Ik ben dan toch minimaal een kwartier onderweg en ik zou het doodeng vinden en me heel schuldig voelen als ik thuis kom en hij ligt overstuur te huilen in zijn bed. Hoe ik de kleine dan mee ga nemen is wel een uitdaging maar dat zie ik dan wel weer waarschijnlijk een fietskar aanschaffen.
Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kleuter en baby Empty Re: kleuter en baby

Bericht  Gast vr 19 nov 2010 - 3:03

laten jullie dan bijvoorbeeld de hond wel uit als je kindje op bed ligt?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

kleuter en baby Empty Re: kleuter en baby

Bericht  Catwoman79 vr 19 nov 2010 - 3:06

Ik heb er nu nog maar 1, maar als er ooit een 2de komt zou ik die niet alleen thuis laten, woon toch kleine 10 minuten lopen van de lagere school. Dus dan ben je al met al snel 30 minuten weg.
Het idee alleen al vind ik heel eng
Catwoman79
Catwoman79
Prater
Prater

Aantal berichten : 1007
Punten : 1051
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het noorden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

kleuter en baby Empty Re: kleuter en baby

Bericht  Gast vr 19 nov 2010 - 4:14

Als de basischool inderdaad iets van 5 minuten lopen was dan had ik echt een probleem gehad omdat ik de jongste niet 'zomaar' uit bed kan 'plukken' om mee te gaan. Nu loopt de ouste weleens met een paar vriendinnen naar school en ik kan haar vanuit mijn eigen huis naar binnen zien gaan in de school.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

kleuter en baby Empty Re: kleuter en baby

Bericht  Gast vr 19 nov 2010 - 4:24

Dromertje schreef:laten jullie dan bijvoorbeeld de hond wel uit als je kindje op bed ligt?

Wij hebben geen hond, maar waarom zou dat niet kunnen ? Het lijkt me dat dat beestje ook zijn behoefte moet doen of lekker zijn benen wil strekken. Natuurlijk kan je de hond uitlaten en de baby meenemen in de kinderwagen maar een baby slaapt nu eenmaal veel in zijn/haar bedje. En je kan toch een klein stukje lopen, babyfoon meenemen ? Al is het maar even de straat op en neer.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

kleuter en baby Empty Re: kleuter en baby

Bericht  Gast vr 19 nov 2010 - 21:23

Ik vind hier persoonlijk ook de school te ver weg om de baby te laten leggen.
Word wel omschakelen voor mij, want ik bij de andere was ik erg vh lekker in bed slapen en dat word straks gewoon anders. Verder was er hier ook eens een moeder die de jongste in bed legde en toen is er een keer ingebroken in het tijdje dat ze onderweg was om de oudste naar school te brengen. Gelukkig had ze toen de jongste net mee.

Vanaf wanneer hebben jullie de draad weer opgepakt en de oudste zelf naar school gebracht?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

kleuter en baby Empty Re: kleuter en baby

Bericht  Gast vr 19 nov 2010 - 21:29

Mama_van2 schreef:
Dromertje schreef:laten jullie dan bijvoorbeeld de hond wel uit als je kindje op bed ligt?

Wij hebben geen hond, maar waarom zou dat niet kunnen ? Het lijkt me dat dat beestje ook zijn behoefte moet doen of lekker zijn benen wil strekken. Natuurlijk kan je de hond uitlaten en de baby meenemen in de kinderwagen maar een baby slaapt nu eenmaal veel in zijn/haar bedje. En je kan toch een klein stukje lopen, babyfoon meenemen ? Al is het maar even de straat op en neer.

ik laat onze hond ook gewoon uit als onze dochter op bed ligt. Helaas valt onze babyfoon al uit als ik 30 meter van huis ben. (op de doos hadden ze bij het bereik een nulletje teveel getypt denk ik) Ik loop dan een blokje om en 's avonds wordt nu de grote ronde gedaan i.p.v. 's middags.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

kleuter en baby Empty Re: kleuter en baby

Bericht  Boefje85 vr 19 nov 2010 - 21:53

Dromertje schreef:
Mama_van2 schreef:
Dromertje schreef:laten jullie dan bijvoorbeeld de hond wel uit als je kindje op bed ligt?

Wij hebben geen hond, maar waarom zou dat niet kunnen ? Het lijkt me dat dat beestje ook zijn behoefte moet doen of lekker zijn benen wil strekken. Natuurlijk kan je de hond uitlaten en de baby meenemen in de kinderwagen maar een baby slaapt nu eenmaal veel in zijn/haar bedje. En je kan toch een klein stukje lopen, babyfoon meenemen ? Al is het maar even de straat op en neer.

ik laat onze hond ook gewoon uit als onze dochter op bed ligt. Helaas valt onze babyfoon al uit als ik 30 meter van huis ben. (op de doos hadden ze bij het bereik een nulletje teveel getypt denk ik) Ik loop dan een blokje om en 's avonds wordt nu de grote ronde gedaan i.p.v. 's middags.

Ik vind dat best lastig, mijn zoontje slaapt tussen de middag nooit, dus kan hem niet alleen laten. Meenemen gaat ook niet, want ik heb twee honden en twee honden en een kinderwagen gaat niet samen! Ik probeer het nu telkens zo te regelen dat J.amie nog/al bij de oppas is of mijn vader komt nog weleens langs tussen de middag. Dan laat ik ze even uit!
Alleen thuis laten zou ik niet snel doen, ook niet als ie wel zou slapen.
Boefje85
Boefje85
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 13
Punten : 15
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kleuter en baby Empty Re: kleuter en baby

Bericht  Rainbow vr 19 nov 2010 - 23:44

Mijn buurvrouw laat haar baby dus ook gewoon thuis als ze de oudste naar school brengt. Alleen is de school echt een kilometer of 3 weg, en ook al gaat ze met de auto, het kost haar toch wel zo'n 25-30 minuten.
Onze huizen zijn heel gehorig en ik heb al een aantal keer een huilende baby gehoord terwijl moeders niet thuis was :shock:
Rainbow
Rainbow
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 17
Punten : 19
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kleuter en baby Empty Re: kleuter en baby

Bericht  Gast za 20 nov 2010 - 0:22

Boefje85 schreef:
Dromertje schreef:
Mama_van2 schreef:
Dromertje schreef:laten jullie dan bijvoorbeeld de hond wel uit als je kindje op bed ligt?

Wij hebben geen hond, maar waarom zou dat niet kunnen ? Het lijkt me dat dat beestje ook zijn behoefte moet doen of lekker zijn benen wil strekken. Natuurlijk kan je de hond uitlaten en de baby meenemen in de kinderwagen maar een baby slaapt nu eenmaal veel in zijn/haar bedje. En je kan toch een klein stukje lopen, babyfoon meenemen ? Al is het maar even de straat op en neer.

ik laat onze hond ook gewoon uit als onze dochter op bed ligt. Helaas valt onze babyfoon al uit als ik 30 meter van huis ben. (op de doos hadden ze bij het bereik een nulletje teveel getypt denk ik) Ik loop dan een blokje om en 's avonds wordt nu de grote ronde gedaan i.p.v. 's middags.

Ik vind dat best lastig, mijn zoontje slaapt tussen de middag nooit, dus kan hem niet alleen laten. Meenemen gaat ook niet, want ik heb twee honden en twee honden en een kinderwagen gaat niet samen! Ik probeer het nu telkens zo te regelen dat J.amie nog/al bij de oppas is of mijn vader komt nog weleens langs tussen de middag. Dan laat ik ze even uit!
Alleen thuis laten zou ik niet snel doen, ook niet als ie wel zou slapen.

Toen Y.inthe nog zo slecht sliep deed ik haar vaak in de draagdoek en ging ik een heel stuk lopen, soms wel 1.5 uur. Op die manier pakte zij wat slaap en de hond kon ik fatsoenlijk uitlaten.
Inmiddels slaapt ze langer en beter, dus als ze slaapt, laat ik de hond direct uit. We hebben hier een bosje aan het eind van de straat, dus ik hoef niet ver te lopen om 'm uit te laten. Ik neem altijd wel een briefje mee dat er een baby op ons adres slaapt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

kleuter en baby Empty Re: kleuter en baby

Bericht  Gast za 20 nov 2010 - 1:41

woezel schreef:Ik vind hier persoonlijk ook de school te ver weg om de baby te laten leggen.
Word wel omschakelen voor mij, want ik bij de andere was ik erg vh lekker in bed slapen en dat word straks gewoon anders. Verder was er hier ook eens een moeder die de jongste in bed legde en toen is er een keer ingebroken in het tijdje dat ze onderweg was om de oudste naar school te brengen. Gelukkig had ze toen de jongste net mee.

Vanaf wanneer hebben jullie de draad weer opgepakt en de oudste zelf naar school gebracht?

Ik heb een keizersnede gehad en na 7 dagen heb ik zelf de oudste weer naar school gebracht.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

kleuter en baby Empty Re: kleuter en baby

Bericht  Gast za 20 nov 2010 - 1:42

Rainbow schreef:Mijn buurvrouw laat haar baby dus ook gewoon thuis als ze de oudste naar school brengt. Alleen is de school echt een kilometer of 3 weg, en ook al gaat ze met de auto, het kost haar toch wel zo'n 25-30 minuten.
Onze huizen zijn heel gehorig en ik heb al een aantal keer een huilende baby gehoord terwijl moeders niet thuis was :shock:

Dat vind ik persoonlijk wel echt bizar !!!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

kleuter en baby Empty Re: kleuter en baby

Bericht  Gast za 20 nov 2010 - 2:34

Ik zou mijn kind(eren) nooit alleen thuis laten.
Nog niet voor een minuut...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

kleuter en baby Empty Re: kleuter en baby

Bericht  Gast za 20 nov 2010 - 3:12

Hazeltje schreef:Ik zou mijn kind(eren) nooit alleen thuis laten.
Nog niet voor een minuut...

waarom niet? Ook niet als ze ouder zijn? En zou je ze dan altijd meeslepen als je bijv. de hond uit moet laten?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

kleuter en baby Empty Re: kleuter en baby

Bericht  Gast za 20 nov 2010 - 3:22

Dromertje schreef:
Hazeltje schreef:Ik zou mijn kind(eren) nooit alleen thuis laten.
Nog niet voor een minuut...

waarom niet? Ook niet als ze ouder zijn? En zou je ze dan altijd meeslepen als je bijv. de hond uit moet laten?

Als ze echt wat ouder zouden zijn dan misschien.
Ik heb nu 2 keer nare verhalen gehoord en ik ga het risico niet lopen. Hoe klein dat risico ook is.

En nee, ik zou het ook niet doen als de hond uit zou moeten.
Dan zou ik de hond uitlaten op tijden dat zij ook wakker zou zijn.

*edit: Het hangt er trouwens ook vanaf als ze wat ouder zijn wat ik moet doen. Als de school op het eind van de straat zou zijn zou ik het misshcien wagen, maar een zogenaamde boodschap zou ik niet doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

kleuter en baby Empty Re: kleuter en baby

Bericht  Gast za 20 nov 2010 - 3:56

Even de hond uit laten vind ik verder geen probleem (geen ervaring trouwens, wij hebben geen hond). Bedoel, als je weet dat de kleine diep slaapt..
Boodschappen doen of iets dergelijks zou ik echt niet doen, of de winkel moet echt naast ons huis zijn, maar dat is hier niet van toepassing.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

kleuter en baby Empty Re: kleuter en baby

Bericht  Meeko za 20 nov 2010 - 8:20

Ik weet nog niet hoe ik t ga doen straks. Op zich ben ik maar 5 minuten van huis weg, de jongste is dan 1 jaar en 2 maanden als Senna naar school gaat. Dus misschien zijn haar slaaptijden dan al een beetje in te plannen. Wij hebben een hond en liep ook wel eens een klein rondje met hem als Senna sliep. Nam wel altijd de babyfoon mee. Nu doe ik dat eigenlijk niet meer, gaat ze altijd mee. Alleen soms als ik 's avonds alleen thuis ben dan loop ik een paar meter voor onze deur, maar meestal hoeft hij ook alleen maar een plas en wil hij het liefst zo snel mogelijk zijn mand in Wink
Meeko
Meeko
Prater
Prater

Aantal berichten : 548
Punten : 586
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kleuter en baby Empty Re: kleuter en baby

Bericht  Thunder zo 21 nov 2010 - 2:50

De oudste gaat inmiddels naar school en meestal gaat de jongste gewoon mee. Toch is het hier wel eens voorgekomen dat ik die liet slapen, maar dan gaf ik bij de buren aan dat ik even naar school moest en kwam ze een keertje luisteren. De oudste gaat vanaf deze week overblijven op de dagen dat hij 2x moet. Dan wordt het een stuk rustiger en hoef ik hem niet elke keer uit zijn bed te halen.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kleuter en baby Empty Re: kleuter en baby

Bericht  Gast zo 21 nov 2010 - 6:26

Ik heb nog geen schoolgaand kind, maar volgend jaar hoopt de oudste ook na de zomer vakantie naar school te gaan.
We hebben dan als het goed is nog 3 kinderen thuis, en ja, die neem ik echt wel elke keer mee, hoeveel gedoe dat ook zal zijn met een peuter en 2 baby's.
Het is toch een stukje met de auto, en ik ben veel te bang dat mij wat overkomt, en de kinderen thuis liggen bijv.

Misschien dat ik wat kan regelen met de buurvrouw tegen die tijd, dat ik in ieder geval de tweeling kan laten liggen mochten die net in bed liggen, en zij dat met de babyfoon luistert, maar dat wil je ook niet 2x per dag vragen.

Wat dat betreft ben ik blij dat de oudste nog niet naar school gaat als de tweeling is geboren. Tegen de tijd dat ze 4 wordt en naar school mag, zijn ze al weer 5 maanden, en hebben we hopelijk een ritme.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

kleuter en baby Empty Re: kleuter en baby

Bericht  Gast zo 21 nov 2010 - 7:08

Ik laat de jongste als ze slaapt wel thuis als ik de oudste naar school breng of ophaal.
Ze raakt namelijk helemaal van de leg als ik haar elke keer wakker moet maken om weg te gaan en dat vind ik ook zielig. Ze slaapt al zo ontzettend slecht namelijk...
De school is nog geen minuut lopen hier vandaan en ik ben eigenlijk altijd binnen 4 minuten weer terug als zij alleen thuis is.

Ik ging in de kraamweek de oudste zelf alweer uit school halen, maar dan liet ik de jongste thuis bij de kraamverzorgster.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

kleuter en baby Empty Re: kleuter en baby

Bericht  Sjonno ma 22 nov 2010 - 0:06

Als Rick 's middags naar de psz gaat dan gaat Lisa hem mee brengen maar 9 van de 10 keer ligt ze te slapen als Rick weer gehaald moet worden. Lisa laten we dan gewoon slapen, het scheelt wel dat ik binnen een minuut op de psz sta. Anders zou ik het niet doen.
Sjonno
Sjonno
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 468
Punten : 487
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kleuter en baby Empty Re: kleuter en baby

Bericht  Gast ma 22 nov 2010 - 0:15

Ik heb dan nog geen 2 kinderen maar wel een hond. En S. slaapt nu tussen de middag ongeveer 3 uurtjes. Maar ik krijg er buikpijn van als ik al 1 voet buiten de deur heb staan terwijl mijn zoon nog in bed ligt. Nee ik kan het niet.
Maar dat komt misschien ook omdat ik dit huis gewoon niet veilig genoeg vind. Ik voel me althans niet veilig dus dan laat ik me zoon niet alleen achter.

De hond krijgt dus in de ochtend een grote wandeling. En na het slaapje van S. een wandeling en dan in de avond nog een grote. Tussen door kan hij in de tuin aangezien die toch groot is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

kleuter en baby Empty Re: kleuter en baby

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum