Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Muizen of ratten?

3 plaatsers

Ga naar beneden

Muizen of ratten? Empty Muizen of ratten?

Bericht  TukTuk za 4 dec 2010 - 21:46

We hebben sinds 3 weken een kitten in huis, en haar voer staat altijd op dezelfde plek tegen de muur in de woonkamer. Nu wonen wij Anti-kraak, is een oud huis, staat op de slooplijst en we mogen er niet veel aan veranderen. Daarom hebben we het laminaat wat er in ligt laten liggen, ondanks dat dit niet zo mooi meer was en niet overal aan de randen aansluit. (We kunnen immers ieder moment weer uit het huis gezet worden en vind het dan zonde van het geld)

Nu wisten we wel dat aan die kant, waar het voer staat, het laminaat niet aansluit (1cm ongeveer), maar het is ons nooit opgevallen dat er gewoon een hele ruimte onder door loopt, en dat het laminaat daar alleen op wat dwarse balken lijkt te steunen.

Nu hoorden we gister ineens wat geknaag/gerommel daar bij de muur/onder het laminaat, en onze kitten zat gefascineerd te staren naar de plek waar haar voer stond. Dachten eerst dat het gewoon wat tocht was, en de huizen zijn sowieso heel gehorig. Maar 's avonds kwam het dus weer terug.. En behoorlijk hard ook.. Dus mijn vriend gaat kijken met een lampje er bij, zit er dus onder het laminaat een hele ruimte.. En hij ziet ook dat er idd geknaagt is aan iets.

Nu ben ik enorm panisch voor muizen en ratten... Heb er sinds mijn reis een fobie aan overgehouden en ben dus blij dat ik vanmiddag weer richting België vertrek.. Heb vanmorgen 1,5 uur in bed lopen draaien voordat ik naar beneden durfde..Embarassed

Maar we horen dus alleen geknaag en geen getrippel of iets. Onze kitten volgens mij wel, want op een gegeven moment was het stil, en leek ze het beest aandachtig te volgen naar links toe, en ineens hoorden we daar dus ook weer geknaag.

Nu had ik al bedacht om gewoon rattengif in die ruimte te strooien, (sorry voor de dierenliefhebbers hier) maar ben dan ook bang dat we straks met dode beesten onder ons laminaat zitten wat weer meer ongedierte aantrekt, en ook gaat stinken zodra de kou weg gaat..
Ongedierte bestrijding laten komen is misschien iets teveel van het goede..?

Of zou het nog een ander beest kunnen zijn? (Heeft ergens nog stille hoop dat het misschien iets anders kan zijn..)
Mijn vriend denkt aan een muis, maar het geknaag was echt zo hard :shock: Ben zelf bang dat het misschien een rat kan zijn.. Of maken muizen ook zoveel lawaai?

Zucht, ik wordt er gek van! En mijn vriend weer van mij.. Ben helemaal niet zo'n tutje die voor alles bang is, maar heb gewoon echt een fobie er voor, en heb liever een slang tegen over me als een muis of rat..

Dus als iemand tips heeft wat we het beste kunnen doen?? Zou ik daar heel blij mee zijn :P
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Muizen of ratten? Empty Re: Muizen of ratten?

Bericht  Annie24 za 4 dec 2010 - 23:47

Wij wonen ook in een oud huis (1920) en hebben ook last van krabben en piepen onder de vloer. Wij hebben een ongediertebestrijder laten komen en die heeft bevestigd dat het geen ratten zijn, maar muizen. Dit konden ze zien door de grote van de keutels die er lagen. De kosten om dit te laten onderzoeken waren trouwens 0 euro.

Ons werd aangeraden doosjes neer te zetten met gif erin waardoor de muizen niet gaan stinken als ze daar van eten. Dit hebben we dus gedaan. Deze doosjes kan je trouwens gewoon bij de dierenwinkel kopen. We hebben nu af en toe nog steeds dat we geknaag en/of gepiep (denk dat ze ruzie hebben Laughing ) horen, maar na een paar keer stampen op de vloer vertrekken ze blijkbaar naar de buren en horen we het niet meer.

Tja...dat is het nadeel van in een oud huis wonen Cry Maar zolang ze onder de grond blijven vind ik het best.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Muizen of ratten? Empty Re: Muizen of ratten?

Bericht  Jerry zo 5 dec 2010 - 1:01

Je moet wel zeker weten of het om muizen of om rattengif gaat.
Als je rattengif aan muizen geeft (en andersom) gaat dat geloof ik niet helemaal goed... Het ene dier eet het ter plekke op, het andere dier neemt het mee naar z'n 'huisje' en eet 't daar op.. Daar is het gif op aangepast.
Muizen kunnen behoorlijk wat lawaai maken. Als ze aan het laminaat knagen, galmt dat ook wel wat door de planken, waardoor je een hard geluid krijgt van 'n klein diertje.

Je kan ook muizenvallen zetten, maar dan moet je wel zo heldhaftig zijn om dat ook weer op te ruimen.

Let er met gif of vallen natuurlijk wel op dat je kat er niet bij kan..!
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Muizen of ratten? Empty Re: Muizen of ratten?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum