Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Help! Muizen.

3 plaatsers

Ga naar beneden

Help! Muizen. Empty Help! Muizen.

Bericht  Gast za 20 nov 2010 - 11:20

Ik heb dus muizen. Had gif liggen en vallen staan maar niks werkt. Ik zie ze na een tijdje toch weer! En ik ben dus bang Embarassed... Heel stom natuurlijk maar vind het zo vies en oncontroleerbaar. Bah! Heeft iemand misschien een tip?? Ik woon niet in een galerijwoning ofso en het is hier niet vies, dus daar kan het niet aan liggen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help! Muizen. Empty Re: Help! Muizen.

Bericht  Beachgirl za 20 nov 2010 - 11:47

Komen ze echt bij jou vandaan of woon je bijv boven een winkel of iets dergelijks?

En die vallen, heb je al dode muizen daarin zien liggen of niet? Zo ja, dan moet je die vallen wel vernieuwen.

Kun je geen kat lenen van iemand?? Stomme vraag misschien maar het helpt wel Wink

Verder al je etenswaren goed opbergen, dichtmaken, nergens kruimels e.d. laten liggen.
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help! Muizen. Empty Re: Help! Muizen.

Bericht  Gast za 20 nov 2010 - 16:41

Waar heb je het gif staan? En waar denk je dat ze naar binnen komen? Als ze ergens vandaan kunnen komen dan zullen ze blijven komen. Je zult dus uit voorzorg al moeten blijven bestrijden. Zodra je stopt, komen ze natuurlijk weer. Tenzij je het 'gat' vindt waar ze vandaan komen en daar iets aan veranderd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help! Muizen. Empty Re: Help! Muizen.

Bericht  Gast za 20 nov 2010 - 23:57

Ja, ik woon wel boven een winkel maar die staat nu leeg. Overigens is het een vooroorlogs pand. Heel mooi natuurlijk met hoge plafonds met balken...maarja dus ook met viel kieren. Ze kunnen dus echt overal vandaan komen Evil or Very Mad
Ik heb één keer een klein muisje in een val gevangen, verder niks. Ik moet nu maar weer goede plekken voor vallen en gif gaan bedenken. Vind het niet ideaal met mijn zoontje ook, dat gif. Als die beesten daarmee gaan sjouwen door het huis..
Verder is hier geen los eten te bekennen. Alleen kruimelt die kleine natuurlijk wel eens wat, en loop daar niet de hele dag achteraan.
Poezen zou een goed idee zijn! Jammer dat ik daar onwijs allergisch voor ben 🐱 hatsjoe!
Maar jeetje wat is dit erg, ik droom er zelfs over. :affraid:

Edit: Lagom dat je hier nog op reageert joh, midden in de nacht nadat je waarschijnlijk ben wezen stappen smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help! Muizen. Empty Re: Help! Muizen.

Bericht  Gast zo 21 nov 2010 - 0:06

Haha ja ik was wezen stappen Wink.

Als je gif plaatst, doe dat tegen de muur en vooral bij de stukken waar jij denkt dat ze binnen komen en in de keuken. Muizen lopen graag langs de muren dus daar komen ze dan zeker voorbij. Je zou ook nog licht wat bloem kunnen strooien langs de muren in je huis zodat je ziet waar ze lopen. Heb je even wat troep natuurlijk maar dan weet je wel meer.

Over het gif, dat is cummulatief. Accuut gif is niet toegestaan. Houdt in dat de muis er meerdere malen goed van moet eten wil het schadelijk worden. Natuurlijk moet je kind er niet van gaan snoepen maar hij zal er dus ook niet gelijk dood aan gaan. Zet het vooral onder en achter dingen. Muizen zeulen er niet echt mee hoor, die eten het in het doosje al over het algemeen. Ik heb eigenlijk nooit korrels elders zien liggen, tenzij er tegen het doosje gestoten was bv.

Zorg ook dat er geen rommel op de grond ligt. Maar volgens mij is het wel netjes bij jou thuis Wink.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help! Muizen. Empty Re: Help! Muizen.

Bericht  Gast zo 21 nov 2010 - 0:36

Die tip over bloem strooien, probeer ik nog maar even niet uit Wink maar met de rest kan ik wel wat!
Op de verpakking van dat gif staat altijd dat je het zakje met gif dicht in het doosje moet leggen. Maar de muizen maken dat zakje helemaal niet open, omdat ze het wellicht ook helemaal niet ruiken. Of 'mijn' muizen zijn te slim lol!
Wat ik trouwens wel raar vind, er liggen nergens keutels...
Morgen als mijn zoontje bij de opvang is ga ik lekker aan de slag met al het spul. Dat doe ik 's avonds maar niet, dan zijn ze me net even iets te actief. Ik dacht echt dat ik wel iets stoerder was... afro

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help! Muizen. Empty Re: Help! Muizen.

Bericht  Gast zo 21 nov 2010 - 0:49

Heb je de muizen wel gezien dan? En waar? Hoe het gif van de winkel werkt weet ik verder niet, ik doe het altijd los in het lokdoosje waar ze aan twee kanten naar binnen kunnen lopen. Heb je een verlaagd plafond?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help! Muizen. Empty Re: Help! Muizen.

Bericht  Gast zo 21 nov 2010 - 5:41

Ik heb hier vorig jaar hetzelfde probleem gehad, zag ze echt door de kamer lopen, en er lagen bij ons achter de speelhoek dus wel keutels. Bah! Ik was er ook echt vies van.

Wij hebben meerdere vallen gezet, van de vallen waarbij ze direct dood zijn, en je ze zonder aan te raken weer kunt legen. Eerst vingen we niks, maar opeens kwamen ze bij bosjes in de valletjes. Duurde wel een paar dagen.

Maar ook daarna bleven ze komen. We hebben toen ten einde raad maar gif gezet, onderin de kelder, in de kruipruimte. We hadden het vermoeden dat ze daar liepen en 'woonden' en dat was bovendien meteen veilig voor de kinderen, ookal vond ik gif ook echt een eng idee.

Na de 2e keer gif zetten waren ze ineens verdwenen, en waarschijnlijk uitgeroeid. Gelukkig maar, ik ben niet meteen van het doden van dieren, maar muizen vind ik echt smerig, zeker als ze in huis lopen bij het speelgoed enz. Bah! Je moet er toch niet aan denken dat je kind keutels vind en opeet....Mijn zoontje kroop toen net, dus het zou zomaar kunnen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help! Muizen. Empty Re: Help! Muizen.

Bericht  Roze Roos zo 21 nov 2010 - 6:25

Wat ook helpt en vriendelijker is voor je eigen leefomgeving.. Pepermunt(olie), gewoon door het hele huis leggen.. Schijnbaar hebben muizen een hekel aan die geur.. Bij mijn ex in huis hielp het toen super goed, geen muis meer gezien. Bij de Tuinen bijvoorbeeld kun je pepermuntolie kopen!
Roze Roos
Roze Roos
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3090
Punten : 3391
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help! Muizen. Empty Re: Help! Muizen.

Bericht  lieke89 zo 21 nov 2010 - 6:36

Wij hebben ook muizen gehad maar die zijn nu gelukkig weg. Wij zijn de muis gewoon achterna gerend en hebben zo zijn holletje gevonden. Die hebben we toen dicht gekit en daarna geen muis meer gezien. Dat werkt dus ook maar dan moet je wel weten waar ze het huis binnenkomen.
lieke89
lieke89
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 230
Punten : 233
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help! Muizen. Empty Re: Help! Muizen.

Bericht  Gast zo 21 nov 2010 - 9:19

Ja ik zie ze gewoon af en toe lopen in de woonkamer. Tijdje geleden ook in de keuken en in mijn slaapkamer. Dat vond ik toen ook zo erg dat ik na het plaatsen van van alles, een week niet thuis heb geslapen. Intussen zijn wat grote gaten/kieren dicht gemaakt en hoop ik dat ze niet verder dan de woonkamer komen, maar ben bang dat ze toch overal kunnen blijven komen omdat het gewoon een oud huis is. Overigens heb ik ze de afgelopen jaren in de winter wel tussen het plafond horen lopen, maar zei de klusjesman altijd dat ze echt niet binnen konden komen, en ik wou dat heel graag geloven Laughing . Maar ook heb ik toen nooit iets binnen gezien. Het is echt van de afgelopen 2 maanden.

IK ga eens kijken naar die pepermuntolie! Oh en denken jullie dat die dingen die je in het stopcontact steekt, waar een hoog geluidje uit komt, dat die werken?

MamaRosa, wat voor vallen zijn dat precies?? Ik heb gewoon van die houten. Hebben jullie de gif ook los in het bakje gedaan?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help! Muizen. Empty Re: Help! Muizen.

Bericht  Gast zo 21 nov 2010 - 11:19

OK ik vind het nu écht niet meer leuk. Zit rustig op de bank met de laptop op schoot en zie ze nu iets te vaak lopen... bah bah. Wel kleintje(s). Maar ook gewoon bij het speelgoed van L. pale
Het is maar goed dat ik gebroken ben, anders was ik denk ik enorm hysterisch gaan doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help! Muizen. Empty Re: Help! Muizen.

Bericht  Gast zo 21 nov 2010 - 22:00

Kun je boven je plafond komen? Dan zou ik daar, ook weer langs de muur, wat gif plaatsen. Ik kan me voorstellen dat je de bibbers krijgt, ik zou hetzelfde hebben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help! Muizen. Empty Re: Help! Muizen.

Bericht  Gast zo 21 nov 2010 - 23:06

Volgens mij gaat dat niet. Maar dat ga ik wel even vragen aan de klusjesman.
Ik zag er gisteren eentje in de woonkamer door een gat naar mn slaapkamer gaan. Ik was zó moe dus gelukkig sliep ik als een blok... Maar idd, bibbers! Ik ben blij dat mijn zoon boven slaapt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help! Muizen. Empty Re: Help! Muizen.

Bericht  Gast zo 21 nov 2010 - 23:14

Kan natuurlijk best dat je in een oud huis woont maar ik zou dat soort gaten toch zo veel mogelijk dichten...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help! Muizen. Empty Re: Help! Muizen.

Bericht  Gast zo 21 nov 2010 - 23:39

Ja die moet idd sowieso nog dicht! En dat wordt gelukkig vandaag gedaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help! Muizen. Empty Re: Help! Muizen.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum