Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Occassion kopen, welke?

+18
Ooh La La!
Bosjesvrouw
Fortissimo
Ella
Minx
Destino
CCC
Kqip
M-G
Harrison
Atelier Madame
Beachgirl
Penélope
Moira
Pien
Nyx
Flower_L
Alex
22 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Occassion kopen, welke?  Empty Occassion kopen, welke?

Bericht  Alex do 29 aug 2013 - 9:35

Mijn man moet zijn leaseauto inleveren volgende week en ter compensatie heeft hij eenmalig een bedrag uitgekeerd gekregen om een eigen auto mee te kopen. We hebben een aantal auto's bekeken en twijfelen nu tussen drie. Iemand die advies kan geven over het waarom wel of niet aanschaffen van (een van) de auto's? De auto's zijn allemaal al nagekeken en er is technisch gezien helemaal niets mis mee, het enige waar we over twijfelen is de grootte en het merk. We twijfelen tussen de volgende auto's:

1. Opel Corsa uit 2001, driedeurs:

Occassion kopen, welke?  Opel-corsa-hatchback-benzine-grijs-001--61286327-Medium

2. Peugeot 206 uit 2001, vijfdeurs:

Occassion kopen, welke?  1655655_2

3. Daewoo Tacuma uit 2002, vijfdeurs:

Occassion kopen, welke?  Daewoo-tacuma-mpv-benzine-grijs-001--60952418-Medium

Waarom we twijfelen? De Opel is voor mij bekend, mijn ouders rijden al zolang ik me kan heugen in Opels en ik zou deze eigenlijk vooral kiezen uit 'veiligheid', omdat ik de auto al een beetje 'ken'.

De Peugeot is een stukje groter dan de Opel en dat is met een kind eigenlijk wel handig, vooral omdat het een vijfdeurs is. Qua grootte is het prima, maar technisch gezien is deze auto minder goed dan de andere twee auto's.

De Daewoo is eigenlijk net een maatje groter dan we in gedachten hadden. Toch is het een fijne auto om in te rijden, wel even wennen, maar qua ruimte is het natuurlijk super. Ook vijfdeurs, dus ideaal met kind en (meer dan) voldoende ruimte in de kofferbak.

De prijs is voor alle auto's ongeveer hetzelfde, dus daar laten we het niet van afhangen. Ik weet dat ik de keuze zelf moet maken, maar tips en/of ervaringen zijn van harte welkom.


Laatst aangepast door Alex op do 29 aug 2013 - 9:47; in totaal 1 keer bewerkt
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Occassion kopen, welke?  Empty Re: Occassion kopen, welke?

Bericht  Flower_L do 29 aug 2013 - 9:37

Ik zou niet voor een frans merk gaan, dus peugeot valt af. Qua grootte en praktische aspecten zou ik voor nr 3 gaan.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Occassion kopen, welke?  Empty Re: Occassion kopen, welke?

Bericht  Nyx do 29 aug 2013 - 9:43

Ik zou kiezen voor een Peugeot.

Ik heb niet het idee verder te komen met een Daewoo. De Opel lijkt me niet handig met een kind en een boodschappentas.

Daewoo is overgenomen toch? Zou voor mij al snel een afhaker zijn. Het komt voor mij altijd als een Seat en Volkswagen over. Volkswagen is duur in de aanschaf en duur in de onderhoud. Een Seat is goedkoop in de aanschaf, duur in de onderhoud. Daar staat me iets van bij.
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Occassion kopen, welke?  Empty Re: Occassion kopen, welke?

Bericht  Pien do 29 aug 2013 - 9:45

Mijn man zegt dat Deawoo shit is, het is het net allemaal niet... Hij werkt overigens bij een opel dealer dus heeft wel verstand ervan zeg maar!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Occassion kopen, welke?  Empty Re: Occassion kopen, welke?

Bericht  Pien do 29 aug 2013 - 9:46

Daewoo is idd overgenomen, is nu Chevrolet.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Occassion kopen, welke?  Empty Re: Occassion kopen, welke?

Bericht  Nyx do 29 aug 2013 - 9:47

Pien schreef:Mijn man zegt dat Deawoo shit is, het is het net allemaal niet...  Hij werkt overigens bij een opel dealer dus heeft wel verstand ervan zeg maar!
Ik zou dus enkel niet kiezen voor een Opel i.v.m. de drie deuren. Met vijf deuren zou ik weer heel erg snel voor een Opel gaan.

Een kennis rijdt trouwens al jaren heel goed in een Peugeot en wil helemaal niets anders. Ik zou het dan ook om Opel en Peugeot laten draaien.
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Occassion kopen, welke?  Empty Re: Occassion kopen, welke?

Bericht  Moira do 29 aug 2013 - 9:52

Mijn vriend heeft al jaren een Peugeot 206. Auto rijdt erg fijn en qua onderhoud valt het ook allemaal wel mee. In wegenbelasting is de auto wel iets duurder dan normaal, maar ik denk dat het komt omdat er een zwaardere motor in ligt? Hij is er in ieder geval tevreden mee en denkt er over na om een nieuwere te kopen.

Van Daewoo had ik ook gehoord dat het niet een super merk is, maar ik denk dat de prijs/kwaliteit verhouding wel goed is. Je betaalt er niet heel erg veel voor, dus je kunt niet verwachten dat ie net zo lang doorrijdt als een Volvo bijvoorbeeld.

Opel heb ik geen verstand van. Maar praktisch gezien zou deze bij mij afvallen, omdat het een driedeurs is. Niet handig met kinderen.
Moira
Moira
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 477
Punten : 489
Registratiedatum : 03-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Occassion kopen, welke?  Empty Re: Occassion kopen, welke?

Bericht  Penélope do 29 aug 2013 - 9:58

Ik heb zelf een peugot 206 en ben daar tevreden over alleen heb ik een 3 deurs en daarom wil ik hem wel verkopen vanwege de baby opkomst. Had ik een 5 deurs gehad had ik hem zeker gehouden.
Mijn moeder heeft sinds kort de Deawoo van foto 3 en is daar tot nu tevreden over!
Penélope
Penélope
Prater
Prater

Aantal berichten : 1022
Punten : 1877
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Occassion kopen, welke?  Empty Re: Occassion kopen, welke?

Bericht  Beachgirl do 29 aug 2013 - 9:59

Ik zou ook zeker naar de Km standen kijken en naar het vermogen van de auto's!

Heb zelf een Peugeot 206 1.4 uit 2002 en zou niet anders willen! Heerlijke stevige auto, rijdt lekker, en qua formaat vind ik hem perfect. Niet te groot en niet te klein.

Opel heb ik het zelf totaal niet op... En Daewoo trekt me niet. Vind de auto ook niet bepaald mooi.
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Occassion kopen, welke?  Empty Re: Occassion kopen, welke?

Bericht  Pien do 29 aug 2013 - 10:04

Mijn zus heeft overigens de auto van foto 3 gehad, deze kochten ze toen mijn neefje 2 weken oud was, hij is nu net 10 maanden en ze hebben al 3 maanden weer een andere auto.

Het is voor hun een hele erge miskoop geweest!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Occassion kopen, welke?  Empty Re: Occassion kopen, welke?

Bericht  Atelier Madame do 29 aug 2013 - 10:19

De Opel Corsa zou ik kiezen, Duitse gruntlichheit is het toch nog altijd wel. We hebben er 2 jaar zo een gehad en dat was echt een top wagentje. Inhoud valt echt nog reuze mee!
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Occassion kopen, welke?  Empty Re: Occassion kopen, welke?

Bericht  Harrison do 29 aug 2013 - 10:51

Daewoo valt af voor mij. Dan zou ik kijken naar het vermogen en het aantal km's van beide auto's. Als dat hetzelfde is (ongeveer) zou ik voor de peugeot gaan.
Harrison
Harrison
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 269
Punten : 271
Registratiedatum : 05-08-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Occassion kopen, welke?  Empty Re: Occassion kopen, welke?

Bericht  M-G do 29 aug 2013 - 10:53

Qua merk zou ik voor de Opel gaan, Duitse degelijkheid. Als je kinderen in de maxi cosi hebt zitten zou ik zelf niet voor een 3 deurs gaan. Ik had een 5 deurs en moest een andere auto kopen op korte termijn en dat werd een 3 deurs. Ik vind het altijd zo'n gehannes met die maxi cosi. Ik kan niet wachten tot er een vaste autostoel in kan Wink  Je moet dat ding altijd over je macht heen tillen (aan de andere kant het is tijdelijk, zodra je kinderen zelf de auto in kunnen stappen, valt dat ook wel weer mee) 

Wat betreft de boodschappen die gaan hier gewoon in de kofferbak dus dat probleem zie ik niet zo. Verder heb ik met Opeltjes altijd goede ervaringen gehad. Franse merken ben ik niet zo dol op, zelf geen goede ervaring mee. Daewoo heb ik geen ervaring mee. 

Maar ik zou ook zeker kijken naar het tot nu toe gepleegde onderhoud (zoals distributieriem e.d.) en de km stand.
M-G
M-G
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Occassion kopen, welke?  Empty Re: Occassion kopen, welke?

Bericht  Kqip do 29 aug 2013 - 11:02

Chevrolet en Opel... doe een vergelijking met de huidige wat nieuwere modellen en tadaaa ; Ampera/ Volt , Antara/ Trax en in de vroegere modellen van Daewoo zie je een hoop terug uit oude Opel modellen. Zelfde deurknopjes etc van oude modellen. Net als dat in het vorige model Skoda Octavia bijv. de middenarmsteun van een VW Golf 4 terug te vinden is.. Zou ik persoonlijk nog steeds voor de Corsa kiezen, maar een drie deurs is gewoon niet altijd even praktisch. Kun je die Corsa niet in een 5 deurs vinden?
Kqip
Kqip
Prater
Prater

Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Occassion kopen, welke?  Empty Re: Occassion kopen, welke?

Bericht  CCC do 29 aug 2013 - 18:02

Opel hebben wij geen goede ervaringen mee, duur in onderhoud en duur in de kosten wanneer en onderdelen vervangen moeten worden. Peugeot heeft onze voorkeur hier ook niet, gevoelsmatig gezien en de Daewoo al helemaal niet.  

Ik zou even kijken naar verzekeringskosten en wegenbelasting per maand, en kijken welke auto het meest zuinig rijd en praktisch voor jullie is. Geloof dat jullie graag in de toekomst een 2e kindje wilde toch? Dan zou ik echt voor een vijf deurs auto gaan en met genoeg kofferbakruimte. Anders kan je misschien straks weer een nieuwe auto aanschaffen.

Wat is de km stand van de auto's? Wat voor motor hebben ze? Dat zou hier allemaal meespelen in het kiezen.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Occassion kopen, welke?  Empty Re: Occassion kopen, welke?

Bericht  Destino do 29 aug 2013 - 18:30

Ik zou denk ook voor de opel gaan al is die niet handig qua 3-deurs..

Zou in ieder geval niet voor de peugeot gaan, mijn vriend had een 206 uit 2004 en dat was echt een rammelbak. 2 collega's hadden ook allebei een 206 uit 2001 en die zijn ook totaal niet tevreden over de auto.
Mijn Ford Ka voelde een stuk steviger aan dan de 206 en we hebben nu in plaats van die peugeot een VW polo en dat helemaal een wereld van verschil!


Is verder zoeken geen optie?
Destino
Destino
Prater
Prater

Aantal berichten : 575
Punten : 585
Registratiedatum : 04-07-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Occassion kopen, welke?  Empty Re: Occassion kopen, welke?

Bericht  Minx do 29 aug 2013 - 19:07

Wat ik belangrijk vond toen ik een auto kocht: km stand, uit welk jaartal, hoe duur in de wegenbelasting en verzekering, airco en wou echt geen 3-deurs. Heb met mijn ex een tijdje in een 3-deurs gereden en wat een ramp was dat zeg. Zijn broer en schoonzus hebben ook een 3-deurs die kregen ze toen hun dochter 2,5 was en ze vonden het toch wel tegenvallen. Zelf heb ik nu een 5-deurs en het is echt zo veel relaxter. Nee voor mij echt nooit meer een 3-deurs.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Occassion kopen, welke?  Empty Re: Occassion kopen, welke?

Bericht  Flower_L do 29 aug 2013 - 19:25

Kijk ook naar wat de vorige eigenaar ermee heeft gereden, of beter gezegd....hoe.
Ik zou nooit een auto willem van een huisarts bijvoorbeeld. 100meter rrijden, stop...400meter rijden....stop. Kleine afstanden binnen de bebouwde kom dus.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Occassion kopen, welke?  Empty Re: Occassion kopen, welke?

Bericht  Ella do 29 aug 2013 - 19:27

Voor mij zou 3 deurs afvallen. 5 deurs is gewoon makkelijker.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Occassion kopen, welke?  Empty Re: Occassion kopen, welke?

Bericht  Fortissimo do 29 aug 2013 - 19:36

Zeker geen 3-deurs doen. Die vind ik al onhandig zonder kind!

Zijn er trouwens niet meer opties dan deze drie? Je hebt nu twee hele kleine autootjes, en 1 stationwagon. Daartussen heb je ook nog sedans, die even wat ruimer zijn maar heb je niet gelijk een bakbeest van een stationwagon.

Wij hebben zelf zo een (wel een hipper uiterlijk dan deze :P) , goedkoop in onderhoud en zuinig! Zo zijn er nog wel meer sedans.

Occassion kopen, welke?  Citroen_xsara_1_6i_97332830100602116
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Occassion kopen, welke?  Empty Re: Occassion kopen, welke?

Bericht  Bosjesvrouw do 29 aug 2013 - 20:12

Ik zou niet voor een deawoo gaan. De onderdelen daarvan zijn erg duur.
Tenminste dat hebben wij ervaren.

Bosjesvrouw
Prater
Prater

Aantal berichten : 1368
Punten : 1428
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : fryslan

Terug naar boven Ga naar beneden

Occassion kopen, welke?  Empty Re: Occassion kopen, welke?

Bericht  Ooh La La! do 29 aug 2013 - 20:20

Ik zou voor de peugeot gaan.
Heb zelf én zo'n Corsa gehad én een 206 uit hetzelfde jaar.
De Corsa viel binnen no time uit elkaar en met die 206 heb ik de wereld uitgereden.
Misschien niet heel objectief, maar ik zou dus niet meer een Opel kopen.
Daarnaast rijdt de 206 een stuk lekkerder én 5-deurs is zoveel fijner! Zeker met kinderen.

Verder zou ik ook goed de km standen en eventuele onderhoudsboekjes vergelijken.

Ooh La La!
Prater
Prater

Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Occassion kopen, welke?  Empty Re: Occassion kopen, welke?

Bericht  Steep do 29 aug 2013 - 20:59

De 3deurs valt voor mij af. Ik vind dat niet praktisch. Wat de andere ook zeggen, kijk naar de km stand en wat gebruikelijk is voor die auto's (stel er staat 150.000 op maar de levensduur is gemiddeld maar 200.000 dan zou ik het niet doen bv). Wat is er allemaal vervangen en in welk tijdsbestek?
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Occassion kopen, welke?  Empty Re: Occassion kopen, welke?

Bericht  Mida4you do 29 aug 2013 - 21:06

Wij hebben een peugeot 206 en die bevalt erg goed. Rijdt ook fijn
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Occassion kopen, welke?  Empty Re: Occassion kopen, welke?

Bericht  Jerry do 29 aug 2013 - 22:02

Pien schreef:Mijn man zegt dat Deawoo shit is...  Hij werkt overigens bij een opel dealer ...
Dat zou voor mij alleen maar reden zijn om het met een korreltje zout te nemen Laughing Wink
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Occassion kopen, welke?  Empty Re: Occassion kopen, welke?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum