Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

(Schade) verzekeringsvraagje

+2
xxjojootjexx
M@niek
6 plaatsers

Ga naar beneden

(Schade) verzekeringsvraagje Empty (Schade) verzekeringsvraagje

Bericht  M@niek wo 28 aug 2013 - 5:04

Ongeveer een maandje geleden hebben wij enorme schade gehad (aquarium kapot). Alles naar de k.l.o.t.e.

Schade expert is geweest en heeft het bedrag benoemd wat we terug krijgen.

Vandaag contact gehad met unive. Vrijdag krijgen we het gedeelte uitbetaald van het aquarium. En dan staat er nog 2000 euro 'gereserveerd'.

Als ik het dan goed begrijp volgends die mevrouw, moeten we laminaat kopen, plinten, ondervloer en behang. Bonnetjes opsturen en dan krijgen we dat bedrag van 2000 euro uitgekeerd, ongeacht of je nou voor 600 of 2000 euro besteed aan nieuw laminaat. Er zit ook een gedeelte in gereserveerd voor het zelf doen.

Maar mijn vraag, begrijp ik bovenstaande goed dan? Of moet ik nou voor 2000 euro laminaat e.d. Kopen?
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

(Schade) verzekeringsvraagje Empty Re: (Schade) verzekeringsvraagje

Bericht  xxjojootjexx wo 28 aug 2013 - 5:14

Je krijgt alleen uitbetaald dat wat je aan bonnen inleverd. 
En daarnaast kun je voor eigen werk 15/20 euro per uur claimen.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

(Schade) verzekeringsvraagje Empty Re: (Schade) verzekeringsvraagje

Bericht  rianne287 wo 28 aug 2013 - 5:16

Ja zo denk ik het ook en dat je max 2000 euro kan terugkrijgen hiervoor.
rianne287
rianne287
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 388
Punten : 394
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

(Schade) verzekeringsvraagje Empty Re: (Schade) verzekeringsvraagje

Bericht  M@niek wo 28 aug 2013 - 5:19

Ja maar dat heb ik dus ook zo gevraagd. Nee zegt zei je krijgt die 2000 euro wel uitbetaald maar het maakt dan niet uit hoe duur het laminaat is.

De schade expert heeft ook doorgegeven wat het totaal bedrag is wat we terug zouden krijgen en daar is dan 2000 euro van gereserveerd.

Het laminaat wat er nu ligt was idd heel erg duur incl plintenn en ondervloer. Dus dat zou betekenen dat als ik voor 1000 klaar ben die andere 1000 niet krijg terwijl we daar wel voor verzekerd zijn en daar bonnen hebben voor ingeleverd.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

(Schade) verzekeringsvraagje Empty Re: (Schade) verzekeringsvraagje

Bericht  M@niek wo 28 aug 2013 - 5:22

Het totaal bedrag wat de schade expert heeft vastgesteld terug te krijgen is rond de 5000 euro. Vrijdag krijgen we 3000 euro terug dat is dan het aquarium en toebehoren en meubels.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

(Schade) verzekeringsvraagje Empty Re: (Schade) verzekeringsvraagje

Bericht  Ella wo 28 aug 2013 - 5:59

Het lijkt mij het meeste logisch dat je krijgt van wat er op je bonnetje staat met een max van 2000 euro
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

(Schade) verzekeringsvraagje Empty Re: (Schade) verzekeringsvraagje

Bericht  luisa wo 28 aug 2013 - 6:21

Het kan anders heel goed kloppen hoor dat je, ongeacht wat je nu kwijt zal zijn, die 2.000 terug krijgt. Je bent verzekerd voor hetgeen er lag, niet wat je er nu gaat neerleggen.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

(Schade) verzekeringsvraagje Empty Re: (Schade) verzekeringsvraagje

Bericht  Annie24 wo 28 aug 2013 - 8:13

Het kan allebei:
- je krijgt alleen het bedrag terug twv de bonnetjes die je instuurt + een bedrag aan manuren met een max van € 2000
- je krijgt de € 2000 pas als je bonnetje ingestuurd hebt. Zie die bonnetje voor hun als een soort bewijs dat je van (een gedeelte van) die € 2000 in ieder geval een nieuwe vloer gekocht hebt.

Morgen nog een keer bellen en anders even mailen en/of een bevestiging per mail/brief vragen. Dan heb je het meteen zwart op wit staan. smile 
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

(Schade) verzekeringsvraagje Empty Re: (Schade) verzekeringsvraagje

Bericht  M@niek wo 28 aug 2013 - 8:55

Annie24 schreef:Het kan allebei:
- je krijgt alleen het bedrag terug twv de bonnetjes die je instuurt + een bedrag aan manuren met een max van € 2000
- je krijgt de € 2000 pas als je bonnetje ingestuurd hebt. Zie die bonnetje voor hun als een soort bewijs dat je van (een gedeelte van) die € 2000 in ieder geval een nieuwe vloer gekocht hebt.

Morgen nog een keer bellen en anders even mailen en/of een bevestiging per mail/brief vragen. Dan heb je het meteen zwart op wit staan. smile 
Ja dat laatste is hoe zij het dan eigenlijk bedoeld. Ik krijg van de week nog een brief waar het in staat uitgelegd.

Maar net als wat Luisa zegt, toendertijd koste de vloer incl alles wel rond de 2000 euro en nu willen geen vloer leggen van 2000 euro.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

(Schade) verzekeringsvraagje Empty Re: (Schade) verzekeringsvraagje

Bericht  xxjojootjexx wo 28 aug 2013 - 8:59

Maar je mag nooit beter worden van een schadeuitkering. Als jij een dure vloer had, mag je een nieuwe dure vloer neerleggen, maar ga je voor minder, dan hoeven zij niet meer uit te betalen dan wat jij terug legt. Indemniteitsbeginsel heet het met een moeilijk woord;)

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

(Schade) verzekeringsvraagje Empty Re: (Schade) verzekeringsvraagje

Bericht  M@niek wo 28 aug 2013 - 9:52

Maar dat zou toch raar zijn? Ik bedoel heb bonnetjes ingeleverd de schade expert heeft dat specifieke bedrag benoemd en ik ben ook voor dat bedrag verzekerd. Als ik bv nu een vloer wegleg van incl alles 1000 euro en er gaat dan weer iets mis dan krijg ik natuurlijk maar 1000 euro vergoed.

En daarnaast het aquarium + toebehoren krijg ik wel zo op mn rekening gestort (en das geen lullig bedrag) maar misschien ga ik er nu wel geen aquarium meer van kopen (we doen het wel omdat het een grote hobby is) dan zouden we er toch ook ´beter´ van worden!
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

(Schade) verzekeringsvraagje Empty Re: (Schade) verzekeringsvraagje

Bericht  M@niek wo 28 aug 2013 - 9:56

en die indemniteitsregel is toch eigenlijk dat een verzekering niet een hoger bedrag mag uitkeren dan dat de schade is? De schade is 2000 euro dus meer dan dat gaan ze ook niet uitkeren (wat logisch is)
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

(Schade) verzekeringsvraagje Empty Re: (Schade) verzekeringsvraagje

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum