Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

schade aan auto door buren, wat nu

+2
Teddyaapje
Beachgirl
6 plaatsers

Ga naar beneden

schade aan auto door buren, wat nu Empty schade aan auto door buren, wat nu

Bericht  Gast di 1 maa 2011 - 8:21

De buurvrouw heeft vandaag langs onze auto gereden, en nu hebben we (zover ik kan zien) lakschade aan bumper.
Afgesproken om morgen verder af te handelen, maar hoe gaat zoiets? Wil het eigenlijk snel afgehandeld hebben.

Zij moet nu toch contact opnemen met haar verzekeraar, en die nemen dan contact op met ons. Dan wijzen zij een taxateur aan, en worden de kosten berekend. Voor dat rapport worden ook kosten in rekening gebracht, wie betaalt die?

Hoe werkt zoiets?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

schade aan auto door buren, wat nu Empty Re: schade aan auto door buren, wat nu

Bericht  Beachgirl di 1 maa 2011 - 8:29

Sowieso BEIDE een schadeformulier invullen (hetzelfde formulier, allebei 1 kant). Ook contact opnemen met je eigen verzekering en vertellen wat er gebeurd is, zodat ze op de hoogte zijn van het schadeformulier wat jij gaat opsturen/faxen.

Er komt dan inderdaad iemand kijken van de verzekering van je buurvrouw, Dit gebeurt meestal bij een schadebedrijf zodat er overleg gepleegd kan worden met iemand van het schadebedrijf.

Er wordt dan geschat wat de schade is, jij laat het repareren. Soms (dit was bij mij het geval) moet je de reparatiekosten eerst zelf betalen aan het schadebedrijf, en krijg je het bedrag vervolgens uitgekeerd van de verzekering van je buurvrouw. Dar rapport daar hoor je verder niks van, wordt ook gewoon geregeld door de verzekering van je buurvrouw.

Wel zou ik even kijken of de schade groot genoeg is om de verzekering in te schakelen. Wie weet zegt de
buurvrouw wel: "laat het maar maken en ik betaal de kosten" (buiten de verzekering om)
zodat zij niet achteruit gaat in haar No Claim.

Ik kan je 1 ding zeggen (uit ervaring): Het is nooit snel afgehandeld!!

Nog een tip: Maak foto's van de schade!
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

schade aan auto door buren, wat nu Empty Re: schade aan auto door buren, wat nu

Bericht  Gast di 1 maa 2011 - 9:47

Mimpie schreef:Sowieso BEIDE een schadeformulier invullen (hetzelfde formulier, allebei 1 kant). Ook contact opnemen met je eigen verzekering en vertellen wat er gebeurd is, zodat ze op de hoogte zijn van het schadeformulier wat jij gaat opsturen/faxen.

Er komt dan inderdaad iemand kijken van de verzekering van je buurvrouw, Dit gebeurt meestal bij een schadebedrijf zodat er overleg gepleegd kan worden met iemand van het schadebedrijf.

Er wordt dan geschat wat de schade is, jij laat het repareren. Soms (dit was bij mij het geval) moet je de reparatiekosten eerst zelf betalen aan het schadebedrijf, en krijg je het bedrag vervolgens uitgekeerd van de verzekering van je buurvrouw. Dar rapport daar hoor je verder niks van, wordt ook gewoon geregeld door de verzekering van je buurvrouw.

Wel zou ik even kijken of de schade groot genoeg is om de verzekering in te schakelen. Wie weet zegt de
buurvrouw wel: "laat het maar maken en ik betaal de kosten" (buiten de verzekering om)
zodat zij niet achteruit gaat in haar No Claim.

Ik kan je 1 ding zeggen (uit ervaring): Het is nooit snel afgehandeld!!

Nog een tip: Maak foto's van de schade!

Dnakje.

Maar hoe zit dat wanneer je uiteindelijk niet wil laten repareren, maar wel het geld wilt ontvangen. Wij twijfelen over de reparatie. Dit zal 300-400 euro zijn, en wellicht kunnen we dit door iemand voor een lager bedrag doen. Moeten we dan het 'rapport' wel zelf betalen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

schade aan auto door buren, wat nu Empty Re: schade aan auto door buren, wat nu

Bericht  Beachgirl di 1 maa 2011 - 10:03

Volgens mij krijg je pas geld van de tegenpartij als je een factuur van de reparatie hebt opgestuurd, of als het schadebedrijf de verzekering op de hoogte heeft gesteld van de reparatiekosten,.
Dus zomaar even 400 euro vangen terwijl je het voor 200 laat maken is er niet bij.

Anders morgen gewoon ff je verzekering bellen, en vragen hoe het in zijn werk gaat.

Weet trouwens niet precies welk rapport je bedoelt hoor... Als je het schaderapport bedoelt?? Dat stelt echt weinig voor... De Schade expert kijkt alleen maar voor hoeveel euro's er schade is, en geeft dit door aan jou en aan de verzekering. Die kosten die daar aan verbonden zijn, zijn gewoon voor de verzekering van de tegenpartij. Daar hoef jij verder niks mee te doen.

Ik heb dat hele rapport zelf nooit gezien of wat dan ook. Kreeg alleen maar te horen: Voor +/- 900 euro schade.

Kijk anders even op Focwa-autoschade.nl daar staat goede uitleg.
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

schade aan auto door buren, wat nu Empty Re: schade aan auto door buren, wat nu

Bericht  Teddyaapje wo 2 maa 2011 - 1:26

Volgens mij krijg je het bedrag waarop de schade is getaxeerd en maakt het niet uit of je hem ook daadwerkelijk laat maken of niet. Een vriendin van me heeft een flinke deuk in dr auto door iemand anders zn schuld. Ze heeft het geld in dr zak gestoken want ze wilde toch al een andere auto kopen.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

schade aan auto door buren, wat nu Empty Re: schade aan auto door buren, wat nu

Bericht  Gast wo 2 maa 2011 - 1:31

je wilt dus eigenlijk gewoon de verzekering oplichten?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

schade aan auto door buren, wat nu Empty Re: schade aan auto door buren, wat nu

Bericht  Sweety wo 2 maa 2011 - 4:11

Zoals ik het lees lijkt het er wel op.
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

schade aan auto door buren, wat nu Empty Re: schade aan auto door buren, wat nu

Bericht  Gast wo 2 maa 2011 - 7:40

Wat ik bedoel....wij kennen iemand die dat naar alle waarschijnlijkheid kan doen voor minder dan de taxatieprijs. De taxateur die de verzekering regelt taxeert schade waarschijnlijk op 300-400 euro, dat rekent die kennis niet.

Bedoel, ik laat het repareren en ik heb kosten, alleen niet de kosten die de taxateur heeft berekend. Bedoel, waarom meer aan verspillen dan nodig is.

Oplichting vind ik heel iets anders.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

schade aan auto door buren, wat nu Empty Re: schade aan auto door buren, wat nu

Bericht  BJA wo 2 maa 2011 - 7:45

Jouw verzekeringsmaatschappij doet waarschijnlijk zaken met bepaalde schadebedrijven.
Als jij jouw auto laat maken bij een ander schadebedrijf, dan kan het zo zijn dat de verzekeringsmaatschappij niet uitkeert.
Het is tegenwoordig moeilijk om ''het geld in je zak te stoppen'' omdat de verzekeringsmaatschappij eerst de factuur van het schadebedrijf wilt hebben voordat ze uitkeren.

Het is ook niet gezegd dat er altijd een expert bij komt kijken. De afspraken tussen verzekeringsmaatschappij en schadehersteller zijn dusdanig helder dat er niet voor iedere lakschade een expert komt.
Er zijn namelijk vaste prijzen voor bepaalde reparaties.
BJA
BJA
Prater
Prater

Aantal berichten : 874
Punten : 961
Registratiedatum : 11-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

schade aan auto door buren, wat nu Empty Re: schade aan auto door buren, wat nu

Bericht  Gast wo 2 maa 2011 - 7:53

BJA schreef:Jouw verzekeringsmaatschappij doet waarschijnlijk zaken met bepaalde schadebedrijven.
Als jij jouw auto laat maken bij een ander schadebedrijf, dan kan het zo zijn dat de verzekeringsmaatschappij niet uitkeert.
Het is tegenwoordig moeilijk om ''het geld in je zak te stoppen'' omdat de verzekeringsmaatschappij eerst de factuur van het schadebedrijf wilt hebben voordat ze uitkeren.

Het is ook niet gezegd dat er altijd een expert bij komt kijken. De afspraken tussen verzekeringsmaatschappij en schadehersteller zijn dusdanig helder dat er niet voor iedere lakschade een expert komt.
Er zijn namelijk vaste prijzen voor bepaalde reparaties.

maar mijn verzekeringsmaatschappij is niet aan de orde. Het gaat om haar verzekeringsmaatschappij, ik ben gewoon WA verzekerd dus heb uberhaupt geen mogelijkheid om aanspraak te maken op die van mij.

Ze gaat morgen de verzekeringsmaatschappij bellen, en dan zien we wel wat de procedure is. Vind het wel balen. Zelf ben ik iemand die alles direct huppa wil regelen, maar ze had geen tijd vandaag.....en morgen eind van dag wel. En dan moet dat schadepapiertje nog naar haar opgestuurd worden... Ben nu dus afhankelijk van haar.




Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

schade aan auto door buren, wat nu Empty Re: schade aan auto door buren, wat nu

Bericht  BJA wo 2 maa 2011 - 7:56

ivax schreef:
BJA schreef:Jouw verzekeringsmaatschappij doet waarschijnlijk zaken met bepaalde schadebedrijven.
Als jij jouw auto laat maken bij een ander schadebedrijf, dan kan het zo zijn dat de verzekeringsmaatschappij niet uitkeert.
Het is tegenwoordig moeilijk om ''het geld in je zak te stoppen'' omdat de verzekeringsmaatschappij eerst de factuur van het schadebedrijf wilt hebben voordat ze uitkeren.

Het is ook niet gezegd dat er altijd een expert bij komt kijken. De afspraken tussen verzekeringsmaatschappij en schadehersteller zijn dusdanig helder dat er niet voor iedere lakschade een expert komt.
Er zijn namelijk vaste prijzen voor bepaalde reparaties.

maar mijn verzekeringsmaatschappij is niet aan de orde. Het gaat om haar verzekeringsmaatschappij, ik ben gewoon WA verzekerd dus heb uberhaupt geen mogelijkheid om aanspraak te maken op die van mij.

Ze gaat morgen de verzekeringsmaatschappij bellen, en dan zien we wel wat de procedure is. Vind het wel balen. Zelf ben ik iemand die alles direct huppa wil regelen, maar ze had geen tijd vandaag.....en morgen eind van dag wel. En dan moet dat schadepapiertje nog naar haar opgestuurd worden... Ben nu dus afhankelijk van haar.



Mmm...ik begrijp wat je bedoelt. Wat nu het belangrijkste is, is dat je een ingevuld en ondertekend schadeformulier hebt van haar en jou. Je kan jouw schade ook alvast melden per telefoon als je dat wilt. Wellicht wordt er al een schadeherstelbedrijf aangewezen. Ik heb geen verstand van alle verzekeringsmaatschappijen, maar ook al is het niet jouw schuld, er kan schadesturing zijn. Omdat jouw maatschappij de schade gaat verhalen op de tegenpartij.

Succes!
BJA
BJA
Prater
Prater

Aantal berichten : 874
Punten : 961
Registratiedatum : 11-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

schade aan auto door buren, wat nu Empty Re: schade aan auto door buren, wat nu

Bericht  Gast wo 2 maa 2011 - 8:06

BJA schreef:
ivax schreef:
BJA schreef:Jouw verzekeringsmaatschappij doet waarschijnlijk zaken met bepaalde schadebedrijven.
Als jij jouw auto laat maken bij een ander schadebedrijf, dan kan het zo zijn dat de verzekeringsmaatschappij niet uitkeert.
Het is tegenwoordig moeilijk om ''het geld in je zak te stoppen'' omdat de verzekeringsmaatschappij eerst de factuur van het schadebedrijf wilt hebben voordat ze uitkeren.

Het is ook niet gezegd dat er altijd een expert bij komt kijken. De afspraken tussen verzekeringsmaatschappij en schadehersteller zijn dusdanig helder dat er niet voor iedere lakschade een expert komt.
Er zijn namelijk vaste prijzen voor bepaalde reparaties.

maar mijn verzekeringsmaatschappij is niet aan de orde. Het gaat om haar verzekeringsmaatschappij, ik ben gewoon WA verzekerd dus heb uberhaupt geen mogelijkheid om aanspraak te maken op die van mij.

Ze gaat morgen de verzekeringsmaatschappij bellen, en dan zien we wel wat de procedure is. Vind het wel balen. Zelf ben ik iemand die alles direct huppa wil regelen, maar ze had geen tijd vandaag.....en morgen eind van dag wel. En dan moet dat schadepapiertje nog naar haar opgestuurd worden... Ben nu dus afhankelijk van haar.



Mmm...ik begrijp wat je bedoelt. Wat nu het belangrijkste is, is dat je een ingevuld en ondertekend schadeformulier hebt van haar en jou. Je kan jouw schade ook alvast melden per telefoon als je dat wilt. Wellicht wordt er al een schadeherstelbedrijf aangewezen. Ik heb geen verstand van alle verzekeringsmaatschappijen, maar ook al is het niet jouw schuld, er kan schadesturing zijn. Omdat jouw maatschappij de schade gaat verhalen op de tegenpartij.

Succes!

Hmz. Ik ben benieuwd wat er uitkomt morgen. Heb er idd ook aangedacht om haar verzekering zelf telefonisch te benaderen, gewoon als extra 'check'. Vind dat afwachten maar niets smile
Bedankt!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

schade aan auto door buren, wat nu Empty Re: schade aan auto door buren, wat nu

Bericht  ExpressoB wo 2 maa 2011 - 8:13

heb je bij je autoverzekering een rechtsbijstand?! misschien is het al ergens genoemd maar heb niet elke regel gelezen
ExpressoB
ExpressoB
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8264
Punten : 8549
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

schade aan auto door buren, wat nu Empty Re: schade aan auto door buren, wat nu

Bericht  Gast wo 2 maa 2011 - 8:14

ExpressoB schreef:heb je bij je autoverzekering een rechtsbijstand?! misschien is het al ergens genoemd maar heb niet elke regel gelezen

nee schudt mn partner nu. Maar dat is toch eigenlijk alleen nodig wanneer zij geen verzekering zou hebben, of in buitenland ofzo?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

schade aan auto door buren, wat nu Empty Re: schade aan auto door buren, wat nu

Bericht  Dolphinne do 3 maa 2011 - 2:47

Ik ben in december aangereden door een ander (was dus haar schuld)
We hebben toen het schadeformulier ingevuld en allebei opgestuurd naar eigen verzekeraar.
Ik kreeg deze toen alleen weer terug gestuurd en moest hem toen doorsturen naar de verzekeraar van de tegenpartij (omdat ik alleen wa verzekerd ben en het haar schuld was).

Ik kreeg van de schade-expert van de tegenpartij een telefoontje waar ik de auto heen wilde brengen om de schade op te nemen. Daar is toen een afspraak gemaakt wanneer de auto er moest staan en wanneer de expert langs zou komen.
De schade was bij mij 2000-2500 euro, maar de auto was nog maar 1500 waard.

Er is toen bepaald dat ik 1500 euro van de verzekeraar zou krijgen. Ik kon daarna zelf kiezen wat ik wilde doen.
De auto weer ophalen (dan moest ik aan het schade-herstel bedrijf wel 75 of 95 euro betalen omdat hij daar een dagje gestaan heeft voor de schade-expert) of dat ik het daar wilde laten repareren. Ze konden hem dan voor die 1500 euro zo goed mogelijk oplappen met goedkopere materialen.

Ik kon hem dus wel weer ophalen en het geld in mijn zak steken, maar dan zou ik niet meer veilig kunnen rijden en had ik dus wel die 75 of 95 euro moeten betalen (weet niet meer precies hoeveel het was).
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

schade aan auto door buren, wat nu Empty Re: schade aan auto door buren, wat nu

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum