Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Koken, ik heb daar toch zo'n hekel aan..

+15
Snoes
minoessepoes
ijsjemeisje
Saga
Rush
Middleme
Sushi
eigenwijs
Mizz_S
Luce
silly-one
Toet
Bazinga
Marin
Auxo
19 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Koken, ik heb daar toch zo'n hekel aan.. Empty Koken, ik heb daar toch zo'n hekel aan..

Bericht  Auxo di 27 aug 2013 - 5:05

Hebben jullie tips om koken leuk te maken?
Auxo
Auxo
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3459
Punten : 3541
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koken, ik heb daar toch zo'n hekel aan.. Empty Re: Koken, ik heb daar toch zo'n hekel aan..

Bericht  Marin di 27 aug 2013 - 5:10

Wat vind je er precies vervelend aan?

Het bedenken wat je nou weer moet eten? (herkenbaar, zelfs als kookgek, maar ik maak er maar een uitdaging van)
Het boodschappen doen?
Het uitgebreide koken/snijwerk etc?
Iets maken wat ook echt eetbaar is?
Iets anders?

Misschien kan je 't iets beter toelichten.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Koken, ik heb daar toch zo'n hekel aan.. Empty Re: Koken, ik heb daar toch zo'n hekel aan..

Bericht  Auxo di 27 aug 2013 - 5:28

Echt het in de keuken staan. En dan vooral wanneer het op het gas staat, ik vind het al snel te lang duren.. Ben snel afgeleid en als ik denk 'het kan wel even opstaan, kom
zo terug' dan gebeurt het zomaar dat ik mijn eten verpest omdat ik te laat terug ben. Het verzinnen wat ik moet eten, boodschappen doen en andere voorbereidingen vind ik niks mis mee.
Auxo
Auxo
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3459
Punten : 3541
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koken, ik heb daar toch zo'n hekel aan.. Empty Re: Koken, ik heb daar toch zo'n hekel aan..

Bericht  Bazinga di 27 aug 2013 - 5:54

Wij hadden vroeger een kruk in de keuken staan! En aangezien ik vanaf 8 hoog neerkijk op een drukke straat, vermaak ik me wel smile Ik babbel tegen de katten, zet muziek op of lees rustig wat..
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Koken, ik heb daar toch zo'n hekel aan.. Empty Re: Koken, ik heb daar toch zo'n hekel aan..

Bericht  Toet di 27 aug 2013 - 5:59

Ik heb eigenlijk steeds wel wat te doen als ik aan het koken ben. Kan me niet herinneren dat ik ooit een keer ergens op sta te wachten.. Je snijdt weer andere dingen, roert iets door, zet een ovenschaal oid klaar, voegt kruiden toe, ruimt dingen die je niet meer nodig hebt vast op. Ik ben continu bezig.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koken, ik heb daar toch zo'n hekel aan.. Empty Re: Koken, ik heb daar toch zo'n hekel aan..

Bericht  silly-one di 27 aug 2013 - 6:17

Ik herken in het in de zin, dat ik een hekel heb om voor mijzelf te koken. Als ik voor andere mag koken doe ik het met plezier. 
Misschien een idee om op zoek te gaan naar snelle gerechten die niet lang op het fornuis hoeven te staan. Bijvoorbeeld wokken. Dan heb je nog wel het snijwerk en het voorbereiden, maar het wachten op het fornuis is een stuk minder dan.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Koken, ik heb daar toch zo'n hekel aan.. Empty Re: Koken, ik heb daar toch zo'n hekel aan..

Bericht  Auxo di 27 aug 2013 - 6:18

Ik kook nooit zo uitgebreid dat ik steeds nog wat moet snijden, of bijvoegen enz. Misschien is dat het, dat ik uitgebreider moet gaan koken.

Ik pak nu af en toe mijn iPad erbij, maar dat vind ik eigenlijk ook weer niet handig in mijn minikeuken. Kan dat ding niet steeds in mijn handen houden en heb niet veel plek om hem weg te leggen.
Auxo
Auxo
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3459
Punten : 3541
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koken, ik heb daar toch zo'n hekel aan.. Empty Re: Koken, ik heb daar toch zo'n hekel aan..

Bericht  silly-one di 27 aug 2013 - 6:19

Misschien ook een idee om 1x per week met iemand te eten en samen te koken. Ik heb daardoor weer een hoop lol in het koken terug gekregen. Doordat ik nu 1x per week met een vriendin kook en we dan om de beurt iets bedenken en vervolgens het samen koken.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Koken, ik heb daar toch zo'n hekel aan.. Empty Re: Koken, ik heb daar toch zo'n hekel aan..

Bericht  Luce di 27 aug 2013 - 6:22

Ik vind het ook geen drol aan. Dan ben je een half uur bezig en is het binnen 10 minuten op. Zo zinloos..

Gelukkig is mijn man kok Wink. De dagen dat ik alleen met de kinderen eet is het altijd pannenkoeken, patat, spaghetti ofzo. Iets wat niet zo lang duurt in ieder geval smile
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Koken, ik heb daar toch zo'n hekel aan.. Empty Re: Koken, ik heb daar toch zo'n hekel aan..

Bericht  Mizz_S di 27 aug 2013 - 6:23

Heb je een oven? Ik heb gewoon doordeweeks ook niet altijd evenveel zin om lang in de keuken te staan en mijn man ook niet, daarom eten we heel vaak dingen uit de oven. Daar heb je wel het voorbereidende werk aan, maar als het er eenmaal in staat heb je er nauwelijks omkijken meer naar. En, veel kan in de oven, gewone ovengerechten, maar ook gewoon aardappels groente vlees enzo.
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koken, ik heb daar toch zo'n hekel aan.. Empty Re: Koken, ik heb daar toch zo'n hekel aan..

Bericht  eigenwijs di 27 aug 2013 - 6:30

Ik heb een open keuken met uitzicht op mijn tv!kijk echt alrijd tv zonder lijkt me ook supersaai! Geen tips dus..
eigenwijs
eigenwijs
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 405
Punten : 420
Registratiedatum : 20-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Koken, ik heb daar toch zo'n hekel aan.. Empty Re: Koken, ik heb daar toch zo'n hekel aan..

Bericht  Sushi di 27 aug 2013 - 6:46

eigenwijs schreef:Ik heb een open keuken met uitzicht op mijn tv!kijk echt alrijd tv zonder lijkt me ook supersaai! Geen tips dus..
Mijn keuken is in de hoek van de woonkamer dus ik kan ook lekker tv kijken tijdens het koken :

Oh en qua tips: radiootje in de keuken zetten?
Sushi
Sushi
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1578
Punten : 1758
Registratiedatum : 10-05-11
Woonplaats : Leiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Koken, ik heb daar toch zo'n hekel aan.. Empty Re: Koken, ik heb daar toch zo'n hekel aan..

Bericht  Middleme di 27 aug 2013 - 6:50

Ik heb meestal mijn macbook of iPad erbij smile

Ik vind koken nog niet eens heel erg smile Alleen aardappels schillen en wortels schrappen vind ik een rotklus. Vind het wel een uitdaging om voor de ingredienten die ik heb een leuk recept te vinden en dat uit te proberen.
Zo had ik vandaag dit: klik Maar dan in iets kleinere hoeveelheid. (en een klein beetje aangepast: zonder salade en gember) Erg lekker, zeker voor herhaling vatbaar!
Middleme
Middleme
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koken, ik heb daar toch zo'n hekel aan.. Empty Re: Koken, ik heb daar toch zo'n hekel aan..

Bericht  Rush di 27 aug 2013 - 7:25

Ik kook ook niet uitgebreid, maar er is altijd wel wat te doen.

Het eten opzetten na het voorbereiden
Vaatwasser legen
Eten roeren etc.
Gebruikte spullen afspoelen en in de vaatwasser doen
Verpakkingen in de container gooien
Weer even roeren, ovenschaal pakken, oven aan of iets
Tafel dekken
Drinken inschenken
Eten klaar!

Ik heb het eten altijd binnen een kwartier klaar, met uitzondering van oven gerechten, dus ik kook zeker simpel. Genoeg te doen in een kwartier.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Koken, ik heb daar toch zo'n hekel aan.. Empty Re: Koken, ik heb daar toch zo'n hekel aan..

Bericht  Auxo di 27 aug 2013 - 8:27

Een oven heb ik (nog) niet. Dat zou het wel wat makkelijker maken. Ik maak nu ook alleen maar simpele gerechten, maar iedere keer om de zoveel dagen hetzelfde is ook maar saai. 

Ik ga net als Luce maar op zoek naar een kok als man Wink
Auxo
Auxo
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3459
Punten : 3541
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koken, ik heb daar toch zo'n hekel aan.. Empty Re: Koken, ik heb daar toch zo'n hekel aan..

Bericht  Saga di 27 aug 2013 - 9:19

Ik als kok vind het thuis koken ook niets aan :P
Helaas kan en wil mijn vriend niet koken dus ik zal wel moeten. Maar mocht hij opeens willen koken zou ik dat absoluut niet vervelend vinden.
Saga
Saga
Prater
Prater

Aantal berichten : 652
Punten : 634
Registratiedatum : 27-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Koken, ik heb daar toch zo'n hekel aan.. Empty Re: Koken, ik heb daar toch zo'n hekel aan..

Bericht  ijsjemeisje di 27 aug 2013 - 11:00

Herkenbaar hoor. Ik werk doordeweeks en heb dan weinig puf om nog te gaan koken laat staan die afwas. Er zit bij mij dan ook weinig variatie in het eten. Ik probeer wel vaak groenten te eten. Boontjes, doperwten,sla en spinazie à la crème. Alles wat snel klaar is. Embarassed Daarbij gebakken aardappeltjes, ovenfrites of aardappelpuree. Wel heb ik met mijzelf afgesproken 1 x per week pizza. Ik heb ook een kleine keuken dus de afwas lijkt al snel veel.
ijsjemeisje
ijsjemeisje
Prater
Prater

Aantal berichten : 747
Punten : 849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koken, ik heb daar toch zo'n hekel aan.. Empty Re: Koken, ik heb daar toch zo'n hekel aan..

Bericht  minoessepoes di 27 aug 2013 - 19:44

Middleme schreef:Ik heb meestal mijn macbook of iPad erbij smile

Ik vind koken nog niet eens heel erg smile Alleen aardappels schillen en wortels schrappen vind ik een rotklus. Vind het wel een uitdaging om voor de ingredienten die ik heb een leuk recept te vinden en dat uit te proberen.
Zo had ik vandaag dit: klik Maar dan in iets kleinere hoeveelheid. (en een klein beetje aangepast: zonder salade en gember) Erg lekker, zeker voor herhaling vatbaar!
Ik schil eigenlijk nooit mijn aardappels. Nou eten wij ook bijna nooit gekookte aardappels maar voor gebakken, aardappelsalade, aardappels uit de oven enz laat ik gewoon de schil zitten. Ik was ze alleen, is nog gezonder ook!

Ook eten wij eigenlijk nooit wortels, maar als we dat wel doen maak ik meestal geroosterde winterwortel uit de oven enzo'n grote wortel is makkelijker vast houden en zo gedaan met een dunschiller of kaasschaaf. Anders koop ik de wortels kant en klaar.

Ik ben eigenlijk ook altijd nog bezig met kruiden en opruimen als er iets op het fornuis staat, maar ik zet ook vaak de tv aan. En inderdaad veel dingen uit de oven, ideaal!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koken, ik heb daar toch zo'n hekel aan.. Empty Re: Koken, ik heb daar toch zo'n hekel aan..

Bericht  Snoes di 27 aug 2013 - 23:23

Ik ben ook altijd wel bezig in de keuken als ik aan het koken ben. Dingen opruimen, alvast wat afwassen, groenten snijden etc etc. Ik sta ook eigenlijk nooit ergens op te wachten.

Wat ik dan weer lastiger vind, is om te bedenken wat we gaan eten.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koken, ik heb daar toch zo'n hekel aan.. Empty Re: Koken, ik heb daar toch zo'n hekel aan..

Bericht  Marin di 27 aug 2013 - 23:29

Haha ik moet bij koken juist extreem op m'n time management letten omdat ik altijd té veel te doen heb.

Maar als je je al snel verveelt (pasta/rijst koken duurt bijv inderdaad erg lang en is saai) kan je misschien inderdaad iets van een krukje in de keuken neer zetten en met je iPad even spelen ofzo.

Bekijk ook goed hoe je een gerecht logisch in elkaar zet. Paste/rijst hebben zo'n 10 minuten nodig om te koken, vlees vaak minder om te bakken. Zet dan dus eerst de pasta op, zodat je daarna het vlees kunt doen terwijl de pasta kookt. Zo werk je in een logisch ritme.

Als je sauzen (of curries) maakt, is het ook slim om die 'op te bouwen' als het ware. Je begint met een uitje en knoflook fruiten, wacht je een minuutje of twee, dan doe je de kruiden er bij, dan het vlees er bij, dan de groenten er bij, dan vloeistoffen er bij. Al met al ben je dan zo tien minuten bezig, waarin je steeds even iets toevoegt, roert, het op laat warmen, en dan laat sudderen op laag vuur. Zo bouw je complexere smaken in de saus, maar houd je jezelf ook bezig, ipv alles er in één keer in flikkeren. Dat doet een saus nooit goed.

Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Koken, ik heb daar toch zo'n hekel aan.. Empty Re: Koken, ik heb daar toch zo'n hekel aan..

Bericht  Auxo wo 28 aug 2013 - 1:08

Mezelf toch maar eens zien bezig te houden dan in de keuken.'

Ik heb ook al gedacht om nieuwe gerechten uit te proberen, heb kookboeken genoeg staan. Maar daar heb ik dan ook weer geen zin in als ik heb gewerkt. Op vrije dagen kan dat eventueel wel, maar dan eet ik ook regelmatig bij mijn ouders.
Auxo
Auxo
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3459
Punten : 3541
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koken, ik heb daar toch zo'n hekel aan.. Empty Re: Koken, ik heb daar toch zo'n hekel aan..

Bericht  girli wo 28 aug 2013 - 1:31

Auxo schreef:Mezelf toch maar eens zien bezig te houden dan in de keuken.'

Ik heb ook al gedacht om nieuwe gerechten uit te proberen, heb kookboeken genoeg staan. Maar daar heb ik dan ook weer geen zin in als ik heb gewerkt. Op vrije dagen kan dat eventueel wel, maar dan eet ik ook regelmatig bij mijn ouders.
Ga je een keer voor je ouders koken Very Happy
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Koken, ik heb daar toch zo'n hekel aan.. Empty Re: Koken, ik heb daar toch zo'n hekel aan..

Bericht  Marin wo 28 aug 2013 - 1:33

Auxo schreef:Mezelf toch maar eens zien bezig te houden dan in de keuken.'

Ik heb ook al gedacht om nieuwe gerechten uit te proberen, heb kookboeken genoeg staan. Maar daar heb ik dan ook weer geen zin in als ik heb gewerkt. Op vrije dagen kan dat eventueel wel, maar dan eet ik ook regelmatig bij mijn ouders.
Ik heb ook echt niet elke dag zin in uitgebreid koken hoor, die illusie hoef je niet te hebben :P
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Koken, ik heb daar toch zo'n hekel aan.. Empty Re: Koken, ik heb daar toch zo'n hekel aan..

Bericht  Auxo wo 28 aug 2013 - 1:43

Haha Marin gelukkig, al ben ik wel echt het andere uiterste hoor. Maar wat girli zegt kan ik wel eens doen, voor mijn ouders koken. Very Happy
Auxo
Auxo
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3459
Punten : 3541
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koken, ik heb daar toch zo'n hekel aan.. Empty Re: Koken, ik heb daar toch zo'n hekel aan..

Bericht  Kiekeboe wo 28 aug 2013 - 2:06

Herkenbaar. Ik vind koken verschrikkelijk. Ik snap de logica niet, ik snap niet welke kruiden je voor wat moet gebruiken en hoeveel dus mijn eten smaakt dan ook meestal nergens naar :-).

Ik dwing mezelf wel om als ik niet weg hoef 's avonds, te koken en de andere dagen eet ik meestal iets van soep met brood. Of pizza :-).
Kiekeboe
Kiekeboe
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 377
Punten : 371
Registratiedatum : 29-11-12

http://3rdhouseonthe10thfloor.wordpress.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Koken, ik heb daar toch zo'n hekel aan.. Empty Re: Koken, ik heb daar toch zo'n hekel aan..

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum