Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Langvoedster?

+32
Purpleflower
maiadebij
shadow
Darius
red rose
Bimbam
Smaragdje
Happydobby
Twellie
Tiara
Sterrin_
Burn
MADDIE
Zenna
Aoi
Curious
Caroow
Ella
Lonely Goatherd
meisje
koNijntje
Choco*
Sanne
Susan
Linda
Vixen
Silke
Laurientje
Muppetje
snoezel
Liadan
Teddyaapje
36 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Langvoedster? - Pagina 3 Empty Re: Langvoedster?

Bericht  shadow zo 25 aug 2013 - 1:15

Ik voed nu een jaar en 7 maanden. Ik ben begonnen met het idee dat ik wel zag of het lukte. Toen in elk geval mijn verlof, toen een half jaar en toen een jaar. Nu krijgt hij standaard nog savonds en vaak smorgens en soms nog een keer tussendoor als hij erom vraagt.
 Veel mensen gaan ervanuit dat ik wel gestopt ben. Als het erover gaat zal ik het zeker gewoon vertellen.

shadow
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 244
Punten : 268
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Langvoedster? - Pagina 3 Empty Re: Langvoedster?

Bericht  Teddyaapje zo 25 aug 2013 - 7:45

Vixen schreef:


@ Teddy: wat fijn dat je nu wel rechtstreeks kunt voeden! Is toch echt wel een stuk makkelijker dan kolven hèsmile
Ja wat een gemak zeg! Ik heb nu wel heel erge spijt dat ik er toen geen LK bij heb gehaald, dat had me heel veel werk en tijd gescheeld. Ook heb ik nu veel meer vrijheid, bij T. moest ik nadenken waar en hoe ik ergens kon kolven of een flesje opwarmen. Nu verschuif ik mn kleding wat en that's it. 
J. is wel een echt hongerlap. Hij woog 3835 bij de geboorte en afgelopen donderdag (bijna 5w) 5460. De lijn van de curve gaat nog net niet recht omhoog haha. Veel kleding in maatje 62 is al te klein.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Langvoedster? - Pagina 3 Empty Re: Langvoedster?

Bericht  Susan zo 25 aug 2013 - 8:05

Ella schreef:
Susan schreef:
Ella schreef:Krijgen jullie wel eens reactie uit jullie omgeving? ( gewoon een nieuwsgierige vraag hoor, ik ben niet uit op een discussie)
Jawel. Sommige mensen uit mijn familie vonden het echt idioot. Ik weet nog dat een tante op kraamvisite kwam voor Yrsa en toen hoorde dat Ezra al bijna twee jaar borstvoeding kreeg, ze bleef maar zeggen dat ze het echt heel erg raar vond. Ik trok me daar niks van aan, ik deed het niet voor andere mensen en ik hoefde hun goedkeuring ook niet te hebben.
he wat vervelend zeg.  Ezra kreeg dan nog BV toen Yrsa er al was? Als dat voor jouw goed voelde prima dan toch.
Ja klopt, ze hebben een tijdlang allebei borstvoeding gegeven. Yrsa was ruim vier maanden toen ik daarmee stopte. Hij was toen ziek en ik zou dan steeds mijn borsten moeten ontsmetten met Bethadine tussen de voedingen door om te zorgen dat zij niet ziek zou worden. Hij kreeg toen nog 1-2 voedingen per dag en hij had er op dat moment weinig behoefte aan, dus toen zijn we zonder al teveel moeite gestopt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Langvoedster? - Pagina 3 Empty Re: Langvoedster?

Bericht  Teddyaapje zo 25 aug 2013 - 8:22

Ik kreeg bij T. vaak de vraag hoelang ik nog door wilde gaan, niet of ik niet eens moest stoppen. Ook kreeg ik vaker de opmerking dat t toch geen toegevoegde waarde meer had.

2 weken terug maakte een vriend van ons een algemene opmerking (dus niet tegen mij) over 'kinderen van 4 of 5 die nog bv krijgen' en dat met een afgrijnzende blik erbij. Ik zei dus dat J. dan misschien ook nog wel bv krijgt waarop n vriendin van me zei 'ja, maar dan toch wel gekolfd?!'. Uhm...waarom zou ik zo moeilijk gaan doen als dat niet nodig is? Ik zeg niet dat J. met die leeftijd nog zal drinken maar ik sluit niks uit. En dat t misschien raar uitziet zo'n groot kind aan de borst, want ja..je ziet t eigenlijk nooit...waarom is een kind vandaag bijv. nog 'klein genoeg' om live te drinken, en morgen kan t echt niet meer dus ik ga maar kolven?!
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Langvoedster? - Pagina 3 Empty Re: Langvoedster?

Bericht  Ella zo 25 aug 2013 - 8:23

Susan schreef:
Ella schreef:
Susan schreef:
Ella schreef:Krijgen jullie wel eens reactie uit jullie omgeving? ( gewoon een nieuwsgierige vraag hoor, ik ben niet uit op een discussie)
Jawel. Sommige mensen uit mijn familie vonden het echt idioot. Ik weet nog dat een tante op kraamvisite kwam voor Yrsa en toen hoorde dat Ezra al bijna twee jaar borstvoeding kreeg, ze bleef maar zeggen dat ze het echt heel erg raar vond. Ik trok me daar niks van aan, ik deed het niet voor andere mensen en ik hoefde hun goedkeuring ook niet te hebben.
he wat vervelend zeg.  Ezra kreeg dan nog BV toen Yrsa er al was? Als dat voor jouw goed voelde prima dan toch.
Ja klopt, ze hebben een tijdlang allebei borstvoeding gegeven. Yrsa was ruim vier maanden toen ik daarmee stopte. Hij was toen ziek en ik zou dan steeds mijn borsten moeten ontsmetten met Bethadine tussen de voedingen door om te zorgen dat zij niet ziek zou worden. Hij kreeg toen nog 1-2 voedingen per dag en hij had er op dat moment weinig behoefte aan, dus toen zijn we zonder al teveel moeite gestopt.
Ja dan wordt het wel een heel werk als je alles moet ontsmetten. Maar je hebt hem dan nog heel lang BV kunnen geven.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Langvoedster? - Pagina 3 Empty Re: Langvoedster?

Bericht  maiadebij zo 25 aug 2013 - 8:24

J krijgt al bijna 3 jaar bv (volgende week is ze jarig) en ondertussen deelt ze het dus sinds 10 weken met haar broertje!  

Ik merk dat ik het niet zomaar meer overal benoem als het ter sprake komt. Gelukkig vinden mijn familie en vrienden het allemaal alleen maar heel bijzonder.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Langvoedster? - Pagina 3 Empty Re: Langvoedster?

Bericht  Purpleflower zo 25 aug 2013 - 8:42

Ik vind het zo knap en bijzonder dat jullie zolang bv geven!

Ik moest na 2 dagen al stoppen.,
Hoop bij een eventuele tweede ook lang bv te kunnen geven.
Purpleflower
Purpleflower
Prater
Prater

Aantal berichten : 744
Punten : 912
Registratiedatum : 29-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Langvoedster? - Pagina 3 Empty Re: Langvoedster?

Bericht  maiadebij zo 25 aug 2013 - 8:44

De eerste weken kan het ook best intensief zijn, maar als het eenmaal goed loopt vind ik het echt alleen maar makkelijk!

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Langvoedster? - Pagina 3 Empty Re: Langvoedster?

Bericht  Susan zo 25 aug 2013 - 8:48

maiadebij schreef:J krijgt al bijna 3 jaar bv (volgende week is ze jarig) en ondertussen deelt ze het dus sinds 10 weken met haar broertje!  

Ik merk dat ik het niet zomaar meer overal benoem als het ter sprake komt. Gelukkig vinden mijn familie en vrienden het allemaal alleen maar heel bijzonder.
Nee, daar ben ik op een gegeven moment ook wel mee gestopt, ik vond het ook heel bizar dat bepaalde mensen in mijn familie meenden dat ze er maar gewoon ongevraagd hun ongezouten mening over konden geven. Het was ook trouwens niet dat ik het er steeds over had en al helemaal niet dat het gebeurde waar zij bij waren, het kwam gewoon wel eens ter sprake. Maar later hield ik ook maar gewoon mijn mond.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Langvoedster? - Pagina 3 Empty Re: Langvoedster?

Bericht  Pineco zo 25 aug 2013 - 18:41

De oudste stopte na 27 maanden uit zichzelf. De laatste maanden dronk ze alleen nog 's ochtends en 's avonds en van de ene op de andere dag stopte ze. Ik hoop dat bij de jongste ook zo te kunnen doen, voorlopig drinkt ze nog steeds en lijkt mijn voeding (nog) niet terug te lopen door de zwangerschap. Tandemvoeden lijkt me heel bijzonder, maar hoeft voor mij niet per se. Als ze wil stoppen, dan heb ik daar evengoed vrede mee.

In mijn omgeving vertel ik er niet heel veel over. Als mensen ernaar vragen natuurlijk wel, de meesten vinden het vooral bijzonder al krijg ik ook wel eens het idee dat mensen het niet begrijpen. Nou ja, dat is dan hun probleem. Mijn schoonmoeder maakt zich zorgen en vind dat ik mijn lichaam tekort doe door tijdens de zwangerschap te voeden confused Ook vindt ze het vervelend dat de jongste daardoor niet kan blijven logeren en ik hoorde haar gisteren nog tegen haar zeggen: "Het wordt tijd dat je daar eens vanaf komt, dat zou voor iedereen veel makkelijker zijn" :shock: Ze snapt het echt niet en snapt ook niet waarom ik het wel belangrijk vind om zo lang mogelijk te voeden. Ik ga er niet meer tegenin, ze vindt er maar van wat ze wil. Dat zijn gelukkig wel de enige vervelende reacties uit mijn omgeving.

Ik was overigens niet van plan zolang te voeden, ik was al blij als ik het 6 maanden had volgehouden. Maar het ging zo gemakkelijk, dat eerder stoppen/afbouwen nooit in me op is gekomen.
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Langvoedster? - Pagina 3 Empty Re: Langvoedster?

Bericht  Paper Crown zo 25 aug 2013 - 18:44

Zonder een discussie te willen ontketenen, waarom is het goed om lang te voeden?
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Langvoedster? - Pagina 3 Empty Re: Langvoedster?

Bericht  Pineco zo 25 aug 2013 - 19:40

Het hoeft niet natuurlijk, maar hoe langer je je kind de voordelen van borstvoeding kunt meegeven, hoe beter. Zowel voor het kind als voor jezelf (geldt niet in alle gevallen, maar ik ga even uit van een situatie waarin de borstvoeding probleemloos verloopt).
Bovendien vond ik het een voordeel dat ik nooit hoefde na te denken over flesvoeding, opvolgmelk, etc. en nog steeds altijd drinken bij de hand heb als ze onderweg dorst krijgt smile Ik vind het ook een fijn idee dat ze kan stoppen wanneer ze daar zelf aan toe is en niet wanneer ik dat voor haar besluit.
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Langvoedster? - Pagina 3 Empty Re: Langvoedster?

Bericht  Teddyaapje zo 25 aug 2013 - 20:14

Hierin staan alle aspecten duidelijk omschreven (tis wel wat lang)

http://www.bespaarenergie.com/Downloads/3NO/4Borstvoeding/Langvoeden.pdf
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Langvoedster? - Pagina 3 Empty Re: Langvoedster?

Bericht  Pink! di 27 aug 2013 - 19:41

Mijn dochter is nu bijna 17 maanden en krijgt nog volop bv. Ik wilde minimaal een jaar voeden omdat ik absoluut geen fv wilde geven, dat doel was heel makkelijk gehaald en heh nooit problemen gehad. 
Nu is mijn doel de 1,5 jaar halen dat is dus bijna en t liefst maak ik de 2 jaar ( WHO norm) vol maar als ze eerder genoeg van heeft dan heb ik daar ook vrede mee, verwacht dat niet want ze is echt verslaafd hahaha.

Als je dit mij 3 jaar geleden had verteld had ik je voor gek verklaard. Nu zit ik er midden in en vind t zo natuurlijk en normaal dat ik t juist raar vind om t niet te doen.
Pink!
Pink!
Prater
Prater

Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Langvoedster? - Pagina 3 Empty Re: Langvoedster?

Bericht  Laurientje di 27 aug 2013 - 19:49

Pink! schreef:Mijn dochter is nu bijna 17 maanden en krijgt nog volop bv. Ik wilde minimaal een jaar voeden omdat ik absoluut geen fv wilde geven, dat doel was heel makkelijk gehaald en heh nooit problemen gehad. 
Nu is mijn doel de 1,5 jaar halen dat is dus bijna en t liefst maak ik de 2 jaar ( WHO norm) vol maar als ze eerder genoeg van heeft dan heb ik daar ook vrede mee, verwacht dat niet want ze is echt verslaafd hahaha.

Als je dit mij 3 jaar geleden had verteld had ik je voor gek verklaard. Nu zit ik er midden in en vind t zo natuurlijk en normaal dat ik t juist raar vind om t niet te doen.
Laatste zin is heel herkenbaar!

Laurientje
Laurientje
Prater
Prater

Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Langvoedster? - Pagina 3 Empty Re: Langvoedster?

Bericht  *Lookie* di 27 aug 2013 - 23:53

Ik heb 16 maanden gevoed. Vanaf ongeveer een jaar ben ik heel langzaam begonnen met afbouwen, en de laatste 2 voedingen ('s morgens en 's avonds) wilde hij op een gegeven moment zelf niet meer. Ik ben heel blij met hoe het is gegaan. Tijdens mijn zwangerschap was ik wel van plan om bv te geven, maar dacht steeds 'ik zie wel hoe het gaat', het leek me eerlijk gezegd pijnlijk en niet prettig. Het bleek echter wel heel prettig te zijn (hoewel inderdaad bij vlagen wel pijnlijk de eerste maanden). Ik vond het zelf moeilijk om te zeggen: nu stop ik. Gelukkig is dat heel geleidelijk gegaan. Ik had iig nooit verwacht dat ik het voeden zo lang zou volhouden.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Langvoedster? - Pagina 3 Empty Re: Langvoedster?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum