Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Langvoedster?

+32
Purpleflower
maiadebij
shadow
Darius
red rose
Bimbam
Smaragdje
Happydobby
Twellie
Tiara
Sterrin_
Burn
MADDIE
Zenna
Aoi
Curious
Caroow
Ella
Lonely Goatherd
meisje
koNijntje
Choco*
Sanne
Susan
Linda
Vixen
Silke
Laurientje
Muppetje
snoezel
Liadan
Teddyaapje
36 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Langvoedster? - Pagina 2 Empty Re: Langvoedster?

Bericht  Aoi za 24 aug 2013 - 9:22

Ik voed ook nog, 16 maanden nu. Mijn andere kinderen hebben 13 maanden en 11 maanden BV gehad. Zo lang het goed gaat, ga ik door, maar ik ben wel bang dat het een aflopende zaak is nu. Hij heeft vooral 's avonds niet veel aandacht meer. Maar als het nu zou stoppen heb ik daar wel vrede mee.

Aoi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 259
Punten : 231
Registratiedatum : 24-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Langvoedster? - Pagina 2 Empty Re: Langvoedster?

Bericht  Curious za 24 aug 2013 - 9:22

Muppetje schreef:Curious, ik denk niet dat er mensen zijn die zo lang geen bijvoeding geven hoor
Dat snap ik, maar vanaf wanneer krijgt een kind wel bijvoeding (ik ben echt niet in babys thuis, hihi), dat bedoel ik meer...
Curious
Curious
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Langvoedster? - Pagina 2 Empty Re: Langvoedster?

Bericht  Zenna za 24 aug 2013 - 9:23

Caroow schreef:Ik heb al vaker te horen gekregen dat het nu toch wat gek begint te worden Rolling Eyes En dat ik zo nooit meer flexibel ben dus dat ik beter zsm aan de nutrilon kan gaan.

Gelukkig overwegend goede reacties hier, nog wel smile 
Pfff nu al zulke reacties? Dat is wel héél snel!

Ik ben enorm voor borstvoeding maar 3 wkn geleden had ik bijna een topic geopend wanneer die borstvoeding nou eindelijk eens leuk zou gaan worden. Ik vond er niks aan. Nu is mijn mening al veranderd en kan ik me niet voorstellen dat ik met een half jaar zal stoppen. Ik geniet nu wel van de bv. Mijn dochter en ik zijn nu goed op elkaar ingespeeld. Ik kijk wel hoe het loopt.
Zenna
Zenna
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 362
Punten : 388
Registratiedatum : 07-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Langvoedster? - Pagina 2 Empty Re: Langvoedster?

Bericht  Muppetje za 24 aug 2013 - 9:24

Curious schreef:
Muppetje schreef:Curious, ik denk niet dat er mensen zijn die zo lang geen bijvoeding geven hoor
Dat snap ik, maar vanaf wanneer krijgt een kind wel bijvoeding (ik ben echt niet in babys thuis, hihi), dat bedoel ik meer...
Vanaf zes maanden meestal. Soms vier, maar dat gebeurt vaker bij kv

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Langvoedster? - Pagina 2 Empty Re: Langvoedster?

Bericht  Caroow za 24 aug 2013 - 9:24

Curious schreef:Misschien een gekke vraag, maar ik ben niet thuis in kinderen. Tot wanneer voedt je alleen de borst (dus geen fruithapje, boterham etc.) en als je het volhoudt tot een jaar, hoe vaak ontvangt je kind dan nog moedermelk (gemiddeld gezien dan..)?

Ik hoor verschillende dames over dat het toch wel gek is (of gek gevonden word) om zo'n groot kind aan de borst te doen. Is alleen kolven dan ook een optie? Of gaat het jullie juist om het contact dat je hebt bij borstvoeding?
Het beste is tot 6 maanden niks anders dan bv.

Alleen kolven zou voor mij geen optie zijn, ik geef bv niet alleen vanwege de gezondheid, ook vanwege het gemak. Kolven, flesje geven, kolf schoonmaken, flesje schoonmaken, dat is nogal wat werk.


Ik krijg heeeel veel positieve reacties hoor, maar helaas dus ook nu al zulke. Van je vrienden moet je het hebben Cry 
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Langvoedster? - Pagina 2 Empty Re: Langvoedster?

Bericht  Linda za 24 aug 2013 - 9:25

Curious schreef:
Muppetje schreef:Curious, ik denk niet dat er mensen zijn die zo lang geen bijvoeding geven hoor
Dat snap ik, maar vanaf wanneer krijgt een kind wel bijvoeding (ik ben echt niet in babys thuis, hihi), dat bedoel ik meer...
Net als met flesvoeding, tussen de 4 en de 6 maanden.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Langvoedster? - Pagina 2 Empty Re: Langvoedster?

Bericht  MADDIE za 24 aug 2013 - 9:25

Curious vanaf zes maanden
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Langvoedster? - Pagina 2 Empty Re: Langvoedster?

Bericht  Sanne za 24 aug 2013 - 9:25

Curious, volgens mij geven vrijwel alle borstvoedende moeders echt wel bijvoeding naast de borstvoeding na zes maanden. Hoe vaak je voedt, is wel wat afhankelijk van je kind. Mijn dochter dronk gewoon vaak, maar ik lees hier ook wel verhalen waarbij de kinderen niet zo heel veel drinken.

De meesten geven bijvoeding vanaf 6 maanden (bij borstvoeding).

Ik vond het een gek idee dat een kind wat al kan lopen nog aan de borst drinkt. Of een kind dat er zelf om kan vragen.
Maar nu is mijn dochter bijna anderhalf en vind ik dat helemaal niet gek meer, maar voelt het juist heel natuurlijk. Ik heb het gevoel alsof het zo 'hoort' bij ons, niet dat het gek is.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Langvoedster? - Pagina 2 Empty Re: Langvoedster?

Bericht  Burn za 24 aug 2013 - 9:26

Caroowtje, doen wat goed voelt! Ook al geef jij R. bv tot hij 4 jaar is. Als jij dat wil en je er goed bij voelt, heeft de rest er niets over te zeggen!

Burn
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Langvoedster? - Pagina 2 Empty Re: Langvoedster?

Bericht  Caroow za 24 aug 2013 - 9:27

Burn schreef:Caroowtje, doen wat goed voelt! Ook al geef jij R. bv tot hij 4 jaar is. Als jij dat wil en je er goed bij voelt, heeft de rest er niets over te zeggen!
Ik stop voorlopig ook niet hoor, echt niet. hug 
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Langvoedster? - Pagina 2 Empty Re: Langvoedster?

Bericht  Burn za 24 aug 2013 - 9:27

Caroow schreef:
Burn schreef:Caroowtje, doen wat goed voelt! Ook al geef jij R. bv tot hij 4 jaar is. Als jij dat wil en je er goed bij voelt, heeft de rest er niets over te zeggen!
Ik stop voorlopig ook niet hoor, echt niet. hug 
Goedzo!


Burn
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Langvoedster? - Pagina 2 Empty Re: Langvoedster?

Bericht  MADDIE za 24 aug 2013 - 9:28

Ik zit nu bijna op een jaar en stop als zij klaar is.

Curious dat kolven kan wel, maar is wel lastiger. Want dan moet je eerst een flesje warmen en geven en dan nog kolven. Dat is dubbelop en de borst geven is zo klaar.
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Langvoedster? - Pagina 2 Empty Re: Langvoedster?

Bericht  Curious za 24 aug 2013 - 9:37

Bedankt voor de antwoorden dames, snap nu een beetje hoe het werkt!
Curious
Curious
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Langvoedster? - Pagina 2 Empty Re: Langvoedster?

Bericht  Sterrin_ za 24 aug 2013 - 9:45

De oudste door omstandigheden bij 5 afgebouwd naar de ochtebd en avond en dit tot 3 mnd volgehouden. Toen was het helaas op.

Bij de 2e 16 maanden gevoed, toen wilde hij niet meer.

De tweeling 17 maanden, beide volledig. Toen zijn ook zij gestopt. Had van mij nog wel langer gemogen.

Ik had dit ook zelf zo bedacht.

Sterrin_
Prater
Prater

Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Langvoedster? - Pagina 2 Empty Re: Langvoedster?

Bericht  Tiara za 24 aug 2013 - 9:58

Ik heb 20 maanden gevoed, ik heb mijn dochter dit zelf laten afbouwen en ik vond het goed zo.  Bij een tweede hoop ik weer in ieder geval een jaar te kunnen voeden.
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Langvoedster? - Pagina 2 Empty Re: Langvoedster?

Bericht  Lonely Goatherd za 24 aug 2013 - 10:01

Mijn zoon drinkt nu nog drie keer per dag en een heel enkele keer nog een keer 's nachts. Ik zou niet weten waarom ik moeilijk zou gaan doen en zou kolven, ik vind er niets raars aan dat hij nog bij me aan de borst drinkt en als anderen daar wel problemen mee hebben is dat hun probleem. Gelukkig hoor ik van kennissen hooguit verbazing dat ik nog voed en met vrienden ben ik zo kieskeurig dat ik echt geen afkeurende reacties heb gehad of verwacht.
Lonely Goatherd
Lonely Goatherd
Prater
Prater

Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Langvoedster? - Pagina 2 Empty Re: Langvoedster?

Bericht  Twellie za 24 aug 2013 - 10:28

Wie weet, deze keer. Het is mogelijk mijn laatste kindje, dus ik zal het er wel nog moeilijker dan de andere keren mee hebben om af te bouwen. Bij de andere twee heb ik trouwens de zes maanden niet gehaald vanwege constante stuwing en borstontstekingen daardoor.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Langvoedster? - Pagina 2 Empty Re: Langvoedster?

Bericht  Susan za 24 aug 2013 - 10:59

Ella schreef:Krijgen jullie wel eens reactie uit jullie omgeving? ( gewoon een nieuwsgierige vraag hoor, ik ben niet uit op een discussie)
Jawel. Sommige mensen uit mijn familie vonden het echt idioot. Ik weet nog dat een tante op kraamvisite kwam voor Yrsa en toen hoorde dat Ezra al bijna twee jaar borstvoeding kreeg, ze bleef maar zeggen dat ze het echt heel erg raar vond. Ik trok me daar niks van aan, ik deed het niet voor andere mensen en ik hoefde hun goedkeuring ook niet te hebben.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Langvoedster? - Pagina 2 Empty Re: Langvoedster?

Bericht  Happydobby za 24 aug 2013 - 11:06

Bij zoon met 9 maanden gestopt omdat ik niet meer genoeg had, hij dronk steeds minder dus het liep terug. omdat het in het begin niet makkelijk ging (eerste 2 maanden fulltime gekolft) had ik voor mijn gevoel maar net genoeg.

Buikbaby wil ik eigenlijk wel minimaal een jaar gaan geven maar eerst maar eens zien hoe het loopt.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Langvoedster? - Pagina 2 Empty Re: Langvoedster?

Bericht  Smaragdje za 24 aug 2013 - 11:12

Hier heb ik mijn oudste ruim 1,5 jaar gevoed. Hij is er uit zichzelf mee gestopt. Mijn doel was 9 maanden, daarna een jaar en toen totdat hij zelf zou stoppen of dat ik er echt klaar mee zou zijn.

Nu wil ik het weer zo lang mogelijk, alleen wordt het combineren met mijn werk straks moeilijker. De 6 maanden zijn dan in iedergeval gehaald en hoop dat het combineren gaat lukken.

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Langvoedster? - Pagina 2 Empty Re: Langvoedster?

Bericht  Ella za 24 aug 2013 - 17:56

Susan schreef:
Ella schreef:Krijgen jullie wel eens reactie uit jullie omgeving? ( gewoon een nieuwsgierige vraag hoor, ik ben niet uit op een discussie)
Jawel. Sommige mensen uit mijn familie vonden het echt idioot. Ik weet nog dat een tante op kraamvisite kwam voor Yrsa en toen hoorde dat Ezra al bijna twee jaar borstvoeding kreeg, ze bleef maar zeggen dat ze het echt heel erg raar vond. Ik trok me daar niks van aan, ik deed het niet voor andere mensen en ik hoefde hun goedkeuring ook niet te hebben.
he wat vervelend zeg. Ezra kreeg dan nog BV toen Yrsa er al was? Als dat voor jouw goed voelde prima dan toch.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Langvoedster? - Pagina 2 Empty Re: Langvoedster?

Bericht  Bimbam za 24 aug 2013 - 18:01

Ik voed nog steeds en ben van plan door te gaan tot hij zelf stopt.
Bimbam
Bimbam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2318
Punten : 2352
Registratiedatum : 24-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Langvoedster? - Pagina 2 Empty Re: Langvoedster?

Bericht  snoezel za 24 aug 2013 - 19:14

Ik kreeg vanaf een maand of 6 vaak verbaasde reacties uit mijn omgeving. Nou ja, verbaasd? Veroordelende... "O, voed je nou nog steeds?" En de volgende vraag was altijd- "wanneer denk je te stoppen?"
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Langvoedster? - Pagina 2 Empty Re: Langvoedster?

Bericht  red rose za 24 aug 2013 - 19:22

Bij dochter ben ik begonnn , met in gedachten we zien wel hoe lang het duurt. Tijdens mijn zwangerschap had ik eerst zoiets van ik ga niet kolven op mijn werk, maar ik kwam er al snel achter dat het dan zo afgelopen zou zijn met de bv. Dus besloten dat als de bv goed zou lopen, ik wel zou gaan kolven. We hadden een dure huurkolf in de kraamweek en na drie weken hebben we een medela kolf gekocht. Na 5-6 weken ging het voeden echt goed en wilde ik zeker de 6 maanden halen. Toen ik die 6 maanden had gehaald heb ik heel kort het doel van 9 maanden gehad, maar dit al snel naar een jaar verzet. 
Dan zouden we nooit kv hoeven geven. Na het jaar heeft ze alleen s ochtends gedronken, hier had ik geen doel meer voor, ik wilde haar zelf laten stoppen. Uiteindelijk is ze met 19 maanden gestopt, dit komt deels omdat ik het niet altijd meer aanbod. Nu vind ik het soms jammer dat we de 2 jaar niet hebben gehaald. Aan de andere kand ik wilde niet tamdem voeden en mijn zoon en dochter schelen 2 jaar en 2 maanden. Nu wist dochter niet meer dat ze bij kon drinken toen mijn zoon geboren werd.

Bij zoon waren we allebei heel stellig: hij krijgt bv hoe moeilijk het gaat we gaan er alles voor uit de kast halen. Dit bleek niet nodig, hij is een natuur talent aan de borst en vanaf dag een gaat het super goed. Nu wil ik 2 jaar graag volmaken, en hem anders zelf laten stoppen.

Zo heel verhaal geworden!
red rose
red rose
Prater
Prater

Aantal berichten : 536
Punten : 587
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Langvoedster? - Pagina 2 Empty Re: Langvoedster?

Bericht  Darius za 24 aug 2013 - 21:43

P heb ik 9 maanden gevoed, ik ben gestopt omdat ik al bijna 8 weken zwanger was van E. Melk was praktisch op en voeden deed pijn. Wel overwogen om hem aan te blijven leggen en dan 'droog' drinken om eventueel later te tandemen, maar ik vond het niet prettig meer.

E drinkt nog steeds, dus het jaar zullen we wel halen en daarna zien we het wel.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Langvoedster? - Pagina 2 Empty Re: Langvoedster?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum