Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Langvoedster?

+32
Purpleflower
maiadebij
shadow
Darius
red rose
Bimbam
Smaragdje
Happydobby
Twellie
Tiara
Sterrin_
Burn
MADDIE
Zenna
Aoi
Curious
Caroow
Ella
Lonely Goatherd
meisje
koNijntje
Choco*
Sanne
Susan
Linda
Vixen
Silke
Laurientje
Muppetje
snoezel
Liadan
Teddyaapje
36 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Langvoedster? Empty Langvoedster?

Bericht  Teddyaapje za 24 aug 2013 - 7:09

Wie heeft er langer dan een jaar gevoed of is dit van plan? En had je dit van te voren bedacht?
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Langvoedster? Empty Re: Langvoedster?

Bericht  Teddyaapje za 24 aug 2013 - 7:15

Bij T. hoopte ik dat t zou lukken, en zoja, dan wilde ik 6 mnd voeden ivm allergien van mn vriend. Pas hier op t forum kwam ik erachter dat je ook langer kon voeden haha. Ik heb uiteindelijk mn grenzen verlegd naar 9,12 en we zien t wel maand. Uiteindelijk wilde ik graag 24mnd moedermelk geven maar doordat ik zwanger was kelderde mn productie zo erg dat ik met 20mnd gestopt ben.

Nu was ik ervan overtuigd bv te willen geven, liefst live, maar anders zou ik weer gaan kolven. Gelukkig gaat t dit keer zoals t hoort omdat ik goed ingelezen was en ik ga voor de 24 mnd of langer.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Langvoedster? Empty Re: Langvoedster?

Bericht  Muppetje za 24 aug 2013 - 7:15

Bijna smile
Voordat ie geboren was had ik er niet echt ideeen over, al snel werd dat bijgesteld naar 'het liefst zo lang mogelijk'

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Langvoedster? Empty Re: Langvoedster?

Bericht  Liadan za 24 aug 2013 - 7:15

Ik heb beide kinderen 2 jaar en een paar weken borstvoeding gegeven. Voor de geboorte van mijn dochter had ik nog geen idee hoelang ik zou willen voeden, na haar geboorte wilde ik graag borstvoeding geven tot ze zelf af zou bouwen. 
Mijn zoon wilde ik minstens 2 jaar borstvoeding geven en ook zelf laten afbouwen. 
En dat is gelukt, ze hebben de borstvoeding allebei zelf afgebouwd.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Langvoedster? Empty Re: Langvoedster?

Bericht  Vixen za 24 aug 2013 - 7:16

Ik voed vandaag 1 jaar en twee weken nerd 

en ik ben van plan om nog wel even door te gaan. Als zou ik het nu ook niet meer erg vinden als ze het zelf gaat afbouwen, maar daar ziet het er voorlopig nog niet naar uit. Op dagen thuis drinkt ze vaak nog vrij veel. Over een weekje heb ik vakantie en na mijn vakantie wil ik wel stoppen met kolven op het werk als dat lukt met de stuwing. Bij de gastouder drinkt ze op een dag vaak nog maar 75 á 100cc bv en ik heb nog een liter of 4 in de vriezer liggen. 
Ik had van tevoren wel gedacht dat ik zo lang zou voeden.


@ Teddy: wat fijn dat je nu wel rechtstreeks kunt voeden! Is toch echt wel een stuk makkelijker dan kolven hèsmile
Vixen
Vixen
Prater
Prater

Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Langvoedster? Empty Re: Langvoedster?

Bericht  snoezel za 24 aug 2013 - 7:16

Ik ben met een jaar gestopt, omdat ik het een gek idee vond zo'n groot kind aan de borst... Kinderen worden rond een jaar een echt kind, baby-af. Het leek me gek... 
Ik vond het voeden heerlijk en had de grens voor mezelf al een aantal keer opgeschoven: eerst 3 maanden, iig tot einde verlof... Toen tot 6 maanden.. Toen tot een jaar.... Ik was toen bang dat ik niet wilde stoppen uit eigen belang, dat ik zelf moeilijk afscheid kon nemen, en dus me voorgenomen echt te stoppen met een jaar. En dat heb ik gedaan. En daar heb ik vaak spijt van gehad.

Wanneer het bij nummer 2 weer zo goed zou gaan zou ik lekker doorgaan met voeden... Het is helemaal niet gek, dat wordt je gewoon aangepraat door de buitenwereld. Als zowel moeder als kind er nog van geniet, wat is er fout aan? Heerlijk juist...
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Langvoedster? Empty Re: Langvoedster?

Bericht  Muppetje za 24 aug 2013 - 7:18

Vixen, ze heeft altijd maar weinig gedronkrn bij de go he? Of krijgt ze er water ofzo bij?

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Langvoedster? Empty Re: Langvoedster?

Bericht  Laurientje za 24 aug 2013 - 7:19

14 maanden en 1 week gevoed!
Laurientje
Laurientje
Prater
Prater

Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Langvoedster? Empty Re: Langvoedster?

Bericht  Silke za 24 aug 2013 - 7:21

Ik heb beide keren meer dan een jaar gevoed. Bij de eerste was ik toen hij een jaar werd zwanger en liep de bv ineens heel erg terug. Omdat ik me ziek/misselijk voelde en weinig energie om het vol te houden, ben ik toen gestopt. Bij de tweede heb ik het langzaam afgebouwd vanaf een jaar, hij heeft bijna 15 maanden bv gehad.
Silke
Silke
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 277
Punten : 273
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Langvoedster? Empty Re: Langvoedster?

Bericht  Vixen za 24 aug 2013 - 7:25

Muppetje schreef:Vixen, ze heeft altijd maar weinig gedronkrn bij de go he? Of krijgt ze er water ofzo bij?
ja, ze heeft altijd heel weinig gedronken bij de gastouder. Ze wilde hele lange tijd ook niks anders drinken, ze kon het wel, maar liet het altijd weer uit haar mond lopen. Inmiddels snapt ze goed hoe een rietjesbeker werkt en daar wil ze zo heel af en toe wat warme thee uit drinken. Het blijft wel heel minimaal, dus ze haalt 's avonds bij mij altijd in. Ik zorg dat ik niet te kort voor het naar huis gaan gekolfd heb, zodat ze even flink kan drinken als we thuis komen.
Vixen
Vixen
Prater
Prater

Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Langvoedster? Empty Re: Langvoedster?

Bericht  Linda za 24 aug 2013 - 7:30

Mijn dochter heeft 2 jaar bv gehad. Ze is tijdens mijn zwangerschap gestopt, omdat het helemaal op was.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Langvoedster? Empty Re: Langvoedster?

Bericht  Susan za 24 aug 2013 - 7:34

De eerste keer bijna 28 maanden, de tweede keer 36 maanden.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Langvoedster? Empty Re: Langvoedster?

Bericht  Sanne za 24 aug 2013 - 7:50

Ik voed nu 17 maanden. Dat had ik van tevoren echt niet gedacht. Mijn instelling was een half jaar volledig voeden en dan eventueel volhouden tot één jaar. Ik was ook van plan te stoppen bij één jaar, omdat ik het maar raar vond om zo'n groot kind aan de borst te hebben. Maar goed, H. was niet van het ene op andere moment groot en hoe ouder ze werd, hoe minder ik me kon voorstellen dat ik zou stoppen. Dus uiteindelijk ben ik doorgegaan en voel ik me er echt goed bij. Ik vind het juist wel grappig, zo'n dreumes aan de borst.

Mijn gedachte is nu om tot 2 jaar te voeden, maar ik zou het niet erg vinden als dochter eerder stopt.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Langvoedster? Empty Re: Langvoedster?

Bericht  Choco* za 24 aug 2013 - 8:05

Ik voed nu ruim 18 maanden en wil blijven voeden tot dochter zelf stopt. Dit had ik van te voren ook bedacht, ik heb meer langervoedende moeders in mijn omgeving.
Choco*
Choco*
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 41
Punten : 47
Registratiedatum : 10-08-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Langvoedster? Empty Re: Langvoedster?

Bericht  koNijntje za 24 aug 2013 - 8:06

choco, wie was jij eerst?
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Langvoedster? Empty Re: Langvoedster?

Bericht  meisje za 24 aug 2013 - 8:32

Op een week na heb ik 2 jaar gevoed. Ze heeft zelf afgebouwd. 
Bij de oudste was het iets meer als een jaar. Toen liep de bv erg terug ivm zwangerschap van de jongste. 
Bij N. wilde ik ook een jaar geven, maar toen wilde ik nog steeds niet stoppen. Ik wilde dat ze zelf zou afbouwen en dat heeft ze gedaan.
meisje
meisje
Prater
Prater

Aantal berichten : 802
Punten : 872
Registratiedatum : 24-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Langvoedster? Empty Re: Langvoedster?

Bericht  Lonely Goatherd za 24 aug 2013 - 8:43

Ik voed mijn zoon nu bijna 21 maanden en wil doorgaan zolang we ons er allebei nog fijn bij voelen. Wat mij betreft is dat nog wel een tijd.smile Dit had ik op zich ook wel gehoopt en gedacht.
Lonely Goatherd
Lonely Goatherd
Prater
Prater

Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Langvoedster? Empty Re: Langvoedster?

Bericht  Ella za 24 aug 2013 - 9:02

Krijgen jullie wel eens reactie uit jullie omgeving? ( gewoon een nieuwsgierige vraag hoor, ik ben niet uit op een discussie)
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Langvoedster? Empty Re: Langvoedster?

Bericht  Sanne za 24 aug 2013 - 9:06

Ik bijna niet meer, dat komt voornamelijk omdat vrijwel niemand weet dat ik mijn dochter nog voed.
Mijn moeder vroeg afgelopen week of ik haar nog voed, maar zij heeft er ook niet echt een mening over. Toen ik nog kolfde op het werk stoorde ik me wel eens aan de reacties die ik kreeg. Zo zouden mijn collega's me wel waarschuwen als ik een langvoedster dreigde te worden.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Langvoedster? Empty Re: Langvoedster?

Bericht  Muppetje za 24 aug 2013 - 9:11

Ik krijg nog niet echt reacties. Scheelt dat mijn collega's allemaal heel erg probv zijn. Zelfs mijn meest directe collega, een man, is heel erg voor, zijn dochter heeft bijna twee jaar bv gehad

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Langvoedster? Empty Re: Langvoedster?

Bericht  Linda za 24 aug 2013 - 9:14

Ella schreef:Krijgen jullie wel eens reactie uit jullie omgeving? ( gewoon een nieuwsgierige vraag hoor, ik ben niet uit op een discussie)
Nee, niet echt. M'n zus had wel eens gevraagd hoe lang ik van plan was om door te gaan, maar dat vond ik geen vervelende vraag.
Het ging hier verder net als bij Sanne. Ik voedde alleen nog thuis en kolfde niet, dus niemand wist eigenlijk dat ik nog voedde.

Nu benoem ik het trouwens wel eens. "Ik heb mijn dochter heel lang borstvoeding gegeven, 2 jaar." Ik heb er echt lak aan gekregen wat anderen er van vinden. Soms vind ik het zelfs wel eens leuk om op die manier een gesprek te ontfutselen.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Langvoedster? Empty Re: Langvoedster?

Bericht  Caroow za 24 aug 2013 - 9:15

Ik heb al vaker te horen gekregen dat het nu toch wat gek begint te worden Rolling Eyes En dat ik zo nooit meer flexibel ben dus dat ik beter zsm aan de nutrilon kan gaan.

Gelukkig overwegend goede reacties hier, nog wel smile 
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Langvoedster? Empty Re: Langvoedster?

Bericht  Ella za 24 aug 2013 - 9:19

Fijn dat de reacties meevallen. 

Caroow: wat raar dat je dat nu al hoort zeg. 5 maanden is echt nog niet lang (vind ik)
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Langvoedster? Empty Re: Langvoedster?

Bericht  Curious za 24 aug 2013 - 9:20

Misschien een gekke vraag, maar ik ben niet thuis in kinderen. Tot wanneer voedt je alleen de borst (dus geen fruithapje, boterham etc.) en als je het volhoudt tot een jaar, hoe vaak ontvangt je kind dan nog moedermelk (gemiddeld gezien dan..)?

Ik hoor verschillende dames over dat het toch wel gek is (of gek gevonden word) om zo'n groot kind aan de borst te doen. Is alleen kolven dan ook een optie? Of gaat het jullie juist om het contact dat je hebt bij borstvoeding?
Curious
Curious
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Langvoedster? Empty Re: Langvoedster?

Bericht  Muppetje za 24 aug 2013 - 9:21

Curious, ik denk niet dat er mensen zijn die zo lang geen bijvoeding geven hoor

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Langvoedster? Empty Re: Langvoedster?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum