Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Reisorganisaties halen mensen op uit Egypte.

+16
silly-one
rapa nui
Bacio
Annoek
Jeanette
Elliot
Jelin
Exogenesis
Gympie
Plien84
Raindrop
Sam
Atelier Madame
Mermaid
Maple
Caribbeanlover
20 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Reisorganisaties halen mensen op uit Egypte. - Pagina 2 Empty Re: Reisorganisaties halen mensen op uit Egypte.

Bericht  Sam ma 19 aug 2013 - 5:36

Laatst gewijzigd op: 19-08-2013 | Nog steeds geldig op: 19-08-2013
In het reisadvies Egypte is de rubriek 'Actualiteiten' gewijzigd.
Actualiteiten
Alle reizen naar Egypte met een andere bestemming dan de hotelresorts aan de Rode Zee en de Golf van Akaba worden ontraden. Nederlanders wordt geadviseerd te overwegen of hun verblijf nog langer noodzakelijk is.

Gelet op de onzekere veiligheidssituatie worden niet-essentiële reizen naar de hotelresorts aan de Rode Zee en de Golf van Akaba ontraden.


Komt van rijksoverheid. Je hebt dus geen kloot aan de adviezen. Spreken zichzelf tegen.
Ik weet het ook allemaal niet. Bluh..... Wil iig geen 2500 weggooien. Ga avr maar even bellen. Geboekt bij Neckermann.
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Reisorganisaties halen mensen op uit Egypte. - Pagina 2 Empty Re: Reisorganisaties halen mensen op uit Egypte.

Bericht  Annoek ma 19 aug 2013 - 5:59

Neckermann heeft juist alle reizen naar Egypte geannuleerd .., Ze vliegen met lege vliegtuigen die kant uit voor mensen op te halen. Dus snap niet dat ze jou wel laten gaan.

Annoek
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 75
Punten : 81
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Reisorganisaties halen mensen op uit Egypte. - Pagina 2 Empty Re: Reisorganisaties halen mensen op uit Egypte.

Bericht  Bacio ma 19 aug 2013 - 6:05

Ik zou zeker niet gaan. Het is levensgevaarlijk! Je gaat toch niet voor 2500 euro je leven in gevaar brengen? 

Ik zie niet hoe de adviezen elkaar tegenspreken? Je reisorganisatie annuleert pas als ze er zeker van zijn dat het negatieve reisadvies over 2 tot 3 weken nog geldt. Lijkt me logisch, voor hun is t gewoon business.

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Reisorganisaties halen mensen op uit Egypte. - Pagina 2 Empty Re: Reisorganisaties halen mensen op uit Egypte.

Bericht  Sam ma 19 aug 2013 - 6:10

Annoek schreef:Neckermann heeft juist alle reizen naar Egypte geannuleerd .., Ze vliegen met lege vliegtuigen die kant uit voor mensen op te halen. Dus snap niet dat ze jou wel laten gaan.
Tot 31 augustus ja. Wij gaan 1 september.


En tot die tijd wachten we nu maar gewoon af. Meer kunnen we toch niet. Zien over 2 wkn wel waar we belanden.
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Reisorganisaties halen mensen op uit Egypte. - Pagina 2 Empty Re: Reisorganisaties halen mensen op uit Egypte.

Bericht  Caribbeanlover ma 19 aug 2013 - 6:44

Sam, De meeste toeristen zitten juist in die resorts en die mogen wel weg het wordt ze zelfs aangeraden.
Ga anders al die instanties even na die ik noemde en vraag Neckermann nogmaals hoe het zit.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Reisorganisaties halen mensen op uit Egypte. - Pagina 2 Empty Re: Reisorganisaties halen mensen op uit Egypte.

Bericht  Jeanette ma 19 aug 2013 - 7:13

Caribbeanlover schreef:
Jeanette schreef:Ik zou dan niet eens gaan, zou me er toch niet veilig voelen. Ik wil toch een onbezorgde vakantie.
Maar als je geen echt keuze hebt dan te gaan is dat denk ik moeilijk oordelen hoor. Je gaat of je gaat niet en dan ben je al je geld eraan kwijt zolang je niet mag omboeken.

Sam, Heb je wel gevraagd of je mag omboeken? Trouwens ik vraag me af of je er niet gewoon recht op hebt om om te boeken of de volledige reissom terug te krijgen ondanks de eventuele mening van het reisbureau waar je geboekt hebt. Andere nemen het risico niet, halen klanten terug en die van jou vind dat blijkbaar niet nodig.
Ik zou als ik jou was het even navragen bij de ANVR, SGR, consuwijzer, geschillencommissie, vakantieconsument, juridisch loket ed.
Liever mijn geld kwijt, dan in een ernstige situatie belanden.

Op het journaal was al geweest dat reizen om geboekt konden worden. Dat zou ik dan ook zeker doen Sam als ik in jouw schoenen stond.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Reisorganisaties halen mensen op uit Egypte. - Pagina 2 Empty Re: Reisorganisaties halen mensen op uit Egypte.

Bericht  rapa nui ma 19 aug 2013 - 7:58

Volgens mij is het zo dat het op dit moment reisorganisaties geld kost dat mensen om kunnen boeken. Bij een compleet negatief reisadvies kost het de reisorganisaties volgens mij minder geld. Dus vandaar dat het denk ik per reisorganisatie verschillend is geregeld of je wel of niet al kunt omboeken en ze ook graag wilden dat de regering een echt totaal negatief reisadvies zouden geven voor Egypte.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Reisorganisaties halen mensen op uit Egypte. - Pagina 2 Empty Re: Reisorganisaties halen mensen op uit Egypte.

Bericht  Caribbeanlover ma 19 aug 2013 - 10:01

RN, Is dat niet wettelijk bepaald voor de reisbranche?

Jeanette, Het kan wel op het nieuws zijn, maar dat boeit Neckermann blijkbaar niks!

Sam, Zat vanavond ''Groeten van Max'' te kijken en moest even aan je denken. Is het geen idee om hun te raadplegen?

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Reisorganisaties halen mensen op uit Egypte. - Pagina 2 Empty Re: Reisorganisaties halen mensen op uit Egypte.

Bericht  silly-one ma 19 aug 2013 - 18:52

Eigenlijk is het al jaren onrustig in Egypte en de badplaatsen waren veilig. Je moest alleen niet van het ressort afkomen want dat was vragen om problemen. 
Als het echt niet veilig was voor de toeristen dan hadden ze iedereen al terug gehaald. Zondag was er op het nieuws een reportage dat mensen in de ressorts er weinig van merkte. Eigenlijk alleen de beelden op tv was wat ze er van merkte. 

Het enige nu is wel, je zit op het ressort en het is niet verstandig om excursies te gaan doen. Dus je zit een week in het hotel waarschijnlijk. Dat is nu wel een punt.

Sam geniet straks lekker van je vakantie want je hebt het nodig en verdient.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Reisorganisaties halen mensen op uit Egypte. - Pagina 2 Empty Re: Reisorganisaties halen mensen op uit Egypte.

Bericht  Caribbeanlover ma 19 aug 2013 - 19:37

Hoe zit het dan als je naar en van je hotel reist naar de luchthaven? Ziet men er dan wat van?
Als je in de toeristische gebieden zit is het daar idioot lang rijden als je wat wilt doen dus ik denk dat veel mensen bij voorbaat niks van plan waren.

Sam, Waarom zeg in het andere topic over Egypte dat je mag omboeken of annuleren?! Waarom doe je dat dan niet? Denk aan je veiligheid meid.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Reisorganisaties halen mensen op uit Egypte. - Pagina 2 Empty Re: Reisorganisaties halen mensen op uit Egypte.

Bericht  Caribbeanlover di 20 aug 2013 - 4:03

http://www.arke.nl/zonvakantie.aspx

Zelfs Arke heeft nu een officieel bericht op hun site geplaatst.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Reisorganisaties halen mensen op uit Egypte. - Pagina 2 Empty Re: Reisorganisaties halen mensen op uit Egypte.

Bericht  Raindrop di 20 aug 2013 - 4:36

Een week in het resort zitten vind ik absoluut niet erg. Toen we in Egypte waren hebben we 1 excursie gedaan die ons wat tegenviel en de rest van de vakantie zijn we niet van het resort afgekomen, is ook helemaal niet nodig want je kunt je prima vermaken in het resort waar wij zaten. Ik had zelfs nog wel langer willen blijven.
Toen waren er ook net daarvoor rellen geweest maar heb er helemaal niks van gemerkt. Ik vond zelfs dat ze op het vliegveld helemaal niet zo streng controleerden, in Duitsland waren ze veel strenger op de luchthaven qua veiligheid.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Reisorganisaties halen mensen op uit Egypte. - Pagina 2 Empty Re: Reisorganisaties halen mensen op uit Egypte.

Bericht  Sam di 20 aug 2013 - 5:33

Nou ik heb vandaag weer gebeld, mensen worden vast gestoord van me Laughing 
Nog steeds geen verandering.
Mensen worden ook niet naar huis gehaald, maar mogen hun vakantie afmaken en op afgesproken datum terugkeren.

Wij zitten met een kwartier van vliegveld op resort. Daar niks gemeld nog. Wij zijn absoluut niet van plan om van het resort af te gaan, ook niet als er geen stront aan de knikker zou zijn.
We wachten nog maar af.
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Reisorganisaties halen mensen op uit Egypte. - Pagina 2 Empty Re: Reisorganisaties halen mensen op uit Egypte.

Bericht  Caribbeanlover di 20 aug 2013 - 7:50

Caribbeanlover schreef:Hoe zit het dan als je naar en van je hotel reist naar de luchthaven? Ziet men er dan wat van?
Als je in de toeristische gebieden zit is het daar idioot lang rijden als je wat wilt doen dus ik denk dat veel mensen bij voorbaat niks van plan waren.

Sam, Waarom zeg in het andere topic over Egypte dat je mag omboeken of annuleren?! Waarom doe je dat dan niet? Denk aan je veiligheid meid.
Sam, Nogmaals waarom zeg je dan bovenstaande? Ik zou het wel weten en geen risico nemen hoor.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Reisorganisaties halen mensen op uit Egypte. - Pagina 2 Empty Re: Reisorganisaties halen mensen op uit Egypte.

Bericht  Sam di 20 aug 2013 - 7:53

Dat heb ik niet gezegd toch? Dan zou ik dat nl per direct doen. Al was het maar voor mijn gemoedsrust.
Dat geldt voor reizen tm 31 augustus bij Neckermann. Wij gaan 1 september. Dus beetje jammer.
Ik bel vrijdag weer op Rolling Eyes

Edit: net ook nog met vriend over gehad. Als het niet fijn voelt en omboeken is geen optie, dan zijn we het geld maar kwijt. Hoe rot ook. Vakantie moet leuk zijn.
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Reisorganisaties halen mensen op uit Egypte. - Pagina 2 Empty Re: Reisorganisaties halen mensen op uit Egypte.

Bericht  Tiara di 20 aug 2013 - 7:58

Sam, iemand op facebook op de neckermann pagina vertrekt ook 1-9 en neckermann heeft daarop gereageerd dat hij kosteloos mag omboeken.  Zou dat even lezen en bellen nav daarvan...
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Reisorganisaties halen mensen op uit Egypte. - Pagina 2 Empty Re: Reisorganisaties halen mensen op uit Egypte.

Bericht  Sam di 20 aug 2013 - 9:06

Tiara, ik las het nu ook. Bedankt voor de tip.
Heb nu lange mail gestuurd. Hopelijk krijgen we daar morgen antwoord op.
Raak er zo gefrustreerd van, ik wil gewoon iets weten. Al kunnen we nergens heen, als ik het maar weet.

Nu ga ik het van me afzetten, anders slaap ik geen oog nerd 
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Reisorganisaties halen mensen op uit Egypte. - Pagina 2 Empty Re: Reisorganisaties halen mensen op uit Egypte.

Bericht  Caribbeanlover di 20 aug 2013 - 9:14

Sam schreef:Dat heb ik niet gezegd toch? Dan zou ik dat nl per direct doen. Al was het maar voor mijn gemoedsrust.
Dat geldt voor reizen tm 31 augustus bij Neckermann. Wij gaan 1 september. Dus beetje jammer.
Ik bel vrijdag weer op Rolling Eyes

Edit: net ook nog met vriend over gehad. Als het niet fijn voelt en omboeken is geen optie, dan zijn we het geld maar kwijt. Hoe rot ook. Vakantie moet leuk zijn.
Heb je wel gezegd in het topic ''Egypte'' pagina 1, kijk maar.
In datzelfde topic zeg je ook dat je het zonde vind om 2500 weg te gooien en zeg je dat het je eigenlijk niks meer uitmaakt. Je spreekt jezelf steeds tegen en weet geen eens meer wat je wel en niet heb gezegd. Meid, ga gewoon niet, het is niet veilig lijkt me.


Laatst aangepast door Caribbeanlover op di 20 aug 2013 - 9:18; in totaal 1 keer bewerkt

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Reisorganisaties halen mensen op uit Egypte. - Pagina 2 Empty Re: Reisorganisaties halen mensen op uit Egypte.

Bericht  Sam di 20 aug 2013 - 9:17

Cbl, dat was een reactie op Maple. Als er iets bekend is mogen we of annuleren of omboeken. Maar dat is nu dus nog niet.
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Reisorganisaties halen mensen op uit Egypte. - Pagina 2 Empty Re: Reisorganisaties halen mensen op uit Egypte.

Bericht  Caribbeanlover di 20 aug 2013 - 9:20

Wat een vreemde reactie is dat dan, want zo staat het er niet. Het staat er dat jij het zegt en dus ook zo bedoeld. Oke als jij zegt dat het een reactie was kan dat.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Reisorganisaties halen mensen op uit Egypte. - Pagina 2 Empty Re: Reisorganisaties halen mensen op uit Egypte.

Bericht  Sam di 20 aug 2013 - 9:21

Caribbeanlover schreef:Wat een vreemde reactie is dat dan, want zo staat het er niet. Het staat er dat jij het zegt en dus ook zo bedoeld. Oke als jij zegt dat het een reactie was kan dat.
Meid geloof me, als ik kon omboeken zat ik hier niet zo te zeiken smile 
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Reisorganisaties halen mensen op uit Egypte. - Pagina 2 Empty Re: Reisorganisaties halen mensen op uit Egypte.

Bericht  Caribbeanlover di 20 aug 2013 - 9:23

Ik geloof je, maak me een beetje zorgen ook al ben je een vreemde. Hoop echt dat je eruit komt, want je zou anders al gauw gaan he.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Reisorganisaties halen mensen op uit Egypte. - Pagina 2 Empty Re: Reisorganisaties halen mensen op uit Egypte.

Bericht  Sam di 20 aug 2013 - 9:25

Dat is lief, maar hoeft niet.
Het komt uiteindelijk goed. Dan maar geld kwijt.
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Reisorganisaties halen mensen op uit Egypte. - Pagina 2 Empty Re: Reisorganisaties halen mensen op uit Egypte.

Bericht  Caribbeanlover di 20 aug 2013 - 9:31

Wil je dan liever niet gaan als je zegt in dat andere topic dat je 2500 euro zonde vind om zo weg te gooien. Ga die instanties nou bellen meid, ja heb je en nee kan je krijgen.........................succes!

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Reisorganisaties halen mensen op uit Egypte. - Pagina 2 Empty Re: Reisorganisaties halen mensen op uit Egypte.

Bericht  Mermaid di 20 aug 2013 - 22:14

IK zag dat Arke het al heeft verlengd tot ergens in oktober, wie weet volgt de rest ook?
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Reisorganisaties halen mensen op uit Egypte. - Pagina 2 Empty Re: Reisorganisaties halen mensen op uit Egypte.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum