Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Egypte

+4
love
teletascha
Pannetoet
Sazzle
8 plaatsers

Ga naar beneden

Egypte Empty Egypte

Bericht  Exogenesis za 12 jan 2013 - 7:23

Wij gaan eind april naar Egypte en gaan daar bijna alle belangrijke bezienswaardigheden bewonderen.

Even een opsomming:
- Caïro
- Gizeh
- Egyptisch Museum
- Aswan
- Nijlcruise
- Hoge dam, Obelisk, Philaetempel,Kom Ombo, Edfu
- Luxor, Karnak, Dal der Koningen, Kolossen
- Hurghada


Heeft iemand hier ervaringen mee? Heb je tips? Inenten? Kleding?
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Egypte Empty Re: Egypte

Bericht  love za 12 jan 2013 - 23:38

Leuk dat je naar Egypte gaat !
Ik ben er samen met mijn vriend 3x geweest, 1x Hurghada, 1x Sharm el Sheikh en 1x Makadi.

Wij hebben verschillende excursies gedaan waaronder een keer naar Luxor vanuit Makadi en een keer naar Cairo vanuit Hurghada.

Bij de excursie naar Cairo zijn wij ook bij Gizeh en het Egyptisch museum geweest.
Ik weet niet of je in een All in hotel verblijft maar vaak bij je hotel kun je vragen om een ontbijtbox als je met excursie gaat, de inhoud verschilt erg per hotel bij ons viel hij tegen en wij waren blij dat we chips mee hadden zodat je wel wat binnenkrijgt. Neem of koop onderweg voldoende water ! Wij hadden er ook een lunch bij, hier heb ik toen eigenlijk alleen brood gegeten aangezien ik het risico niet durfde te nemen om buiten het hotel eten te gebruiken.(maar dit komt omdat ik ook vlak voordat we met excursie gingen aan de diarree was). Als je bij de pyramides bent heb je veel lokale mensen die je op de foto willen zetten met je vriend/vriendin/reisgenoot doe dit niet !! Vraag liever een andere toerist, aangeizen de lokale bevolking er geld voor wil hebben en ze anders je camera niet terug willen geven!
Tevens is er een mogelijkheid dat je de pyramides in mag voor een x bedrag, wij hebben dat niet gedaan omdat de tombes leeg zijn en alles eigenlijk in het Egyptisch museum ligt.
Egyptisch museum is erg mooi ! Houd er rekening mee dat er binnen geen airco is , neem voldoende drinken mee naar binnen. Wil je bij de mummies dan zul je moeten bij betalen, neem tevens zo min mogelijk mee naar binnen zodat je daar niet mee hoeft te slepen en bovendien mag je er geen foto's maken ook niet met mobiel deze zullen dan daar in beslag worden genomen.

Bij de excursie naar Luxor zijn wij ook bij Karnak en Dal der koningen geweest en de Kolossen.
Bij onze excursie zijn we eerst naar Karnak geweest, was maar goed ook want het was die dag 51 graden en nu waren we daar in de ochtend. Hier is het erg mooi, neem wel voldoende water mee en evt een pet/hoed want er is amper schaduw en wij stonden veel stil omdat er veel werd uitgelegd door onze gids.
Bij de Dal der Koningen mag je geen enkel foto/video toestel mee naar binnen, ik heb daar aan de bewaking gevraagd waarom niet dit omdat dit toeristen trekt en voor inkomsten zorgt . Hier moet je ook echt niet proberen mobieltjes etc mee naar binnen te nemen want de staat een zware boete af en alles word je direct afgenomen en krijg je ook niet meer weer. Je mag in 5 graftombes waar ook daadwerkelijk wat ligt, ga naar diegene toe waar je het meest graag heen wil je moet namelijk een aantal flinke trappen op en dit kost nogal wat energie in een benauwde maar erg warme ruimte. Ze zullen proberen bij elke ingang van de tombes je zak lampen aan te smeren (het lijkt namelijk erg donker) maar dit is niet nodig ! Komt meer dan genoeg licht binnen om alles te kunnen zien.
Het is erg indrukwekkend allemaal !

De excursies waren echt de moeite waard ! Wij hebben de excursies in het begin van onze vakanties gedaan aangezien je zo 2 dagen kwijt bent aan al het reizen en bijkomen er van.
Maar ik vind Egypte echt geweldig I love you

Hurghada zelf heb je wel overal aantal kleine winkels, echter raad ik je aan om niet naar het oude gedeelte te gaan.
Wij zijn er wel geweest op advies van reisorganisatie , wij voelden ons daar zo niet op ons gemak want we waren daar de enigste toeristen en iedereen liep daar in Boerka kamelen stonden overal en er werd aan alle kanten aan ons getrokken om winkels in te komen etc. Wij zijn naar 10 min gauw weer weg gegaan, gelukkig stond onze taxi er nog.
Verder is het moderne en vernieuwde centrum erg leuk om een avondje heen te gaan, ook schijnt het bij de haven erg leuk te zijn maar daar zijn wij niet geweest.

Mocht je meer vragen hebben dan hoor ik het wel Egypte 561177
love
love
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1571
Punten : 1784
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

Egypte Empty Re: Egypte

Bericht  Exogenesis zo 13 jan 2013 - 2:13

Oh wauw, Love, je doet je naam eer aan, want wat lief dat je de tijd neemt om zo'n lange reactie te geven! I love you

Je geeft echt heel handige tips, zoals die mobieltjes en zaklampen. Daar was ik zelf nog niet op gekomen. En jeetje, wat een hitte hebben jullie gehad!

Ben je in de zomer geweest? Wij gaan met voorbedachte rade eind april, maar zul je zien dat het dan ook net heel heet is.

En heb je je laten vaccineren? Last gehad van reizigersdiarree? Ik ben er op zich niet heel bang voor, maar misschien vertelt ervaring dat het toch aan te raden is...
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Egypte Empty Re: Egypte

Bericht  love zo 13 jan 2013 - 2:53

Geen probleem hoor Egypte 561177

Ja wij hadden echt net pech die dag,moet wel zeggen dat in Hurghada toen minder warm was hoor.Komt omdat je midden in de woestijn zit als je na Cairo gaat, wij zijn in Juni alle keren in Egypte geweest.

Ja ik had al vaccinaties gehad maar dit was al paar jaar eerder ivm stage in het buitenland.
Mijn vriend heeft volgens mij wel vaccinatie A en B gehaald, dit omdat deze samen goedkoper zijn Egypte 561177.
Ik heb zelf over alle drie de vakanties 3 dagen diarree gehad, ik heb wel elke keer voor de zekerheid Norit pillen mee gehad voor de zekerheid. (gewoon te koop bij de kruidvat) Verder heb ik wel opgelet met eten bij sla bijvoorbeeld brood eten maar het eten in het Hotel is vaak wel gewassen of bereid met mineraalwater uit flessen.
Naar wel hotel ga je ? Egypte 561177 En cola drinken tegen diarree helpt ook wel, ik drink normaal nooit cola maar heb daar elke dag wel 2 glazen voor de zekerheid gedronken.
love
love
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1571
Punten : 1784
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

Egypte Empty Re: Egypte

Bericht  Exogenesis zo 13 jan 2013 - 3:08

Wij gaan in Caïro naar het Mena house Oberoi.

In Hurghada gaan we naar het Hilton Long Beach Resort.

Ik moet trouwens m'n paspoort ook nog vernieuwen van te voren. Die is tot juni geldig en hij moet tot minstens 5 maanden na terugkomst geldig zijn Neutral
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Egypte Empty Re: Egypte

Bericht  Sazzle zo 13 jan 2013 - 5:00

love schreef:Leuk dat je naar Egypte gaat !
Ik ben er samen met mijn vriend 3x geweest, 1x Hurghada, 1x Sharm el Sheikh en 1x Makadi.

Wij hebben verschillende excursies gedaan waaronder een keer naar Luxor vanuit Makadi en een keer naar Cairo vanuit Hurghada.

Bij de excursie naar Cairo zijn wij ook bij Gizeh en het Egyptisch museum geweest.
Ik weet niet of je in een All in hotel verblijft maar vaak bij je hotel kun je vragen om een ontbijtbox als je met excursie gaat, de inhoud verschilt erg per hotel bij ons viel hij tegen en wij waren blij dat we chips mee hadden zodat je wel wat binnenkrijgt. Neem of koop onderweg voldoende water ! Wij hadden er ook een lunch bij, hier heb ik toen eigenlijk alleen brood gegeten aangezien ik het risico niet durfde te nemen om buiten het hotel eten te gebruiken.(maar dit komt omdat ik ook vlak voordat we met excursie gingen aan de diarree was). Als je bij de pyramides bent heb je veel lokale mensen die je op de foto willen zetten met je vriend/vriendin/reisgenoot doe dit niet !! Vraag liever een andere toerist, aangeizen de lokale bevolking er geld voor wil hebben en ze anders je camera niet terug willen geven!
Tevens is er een mogelijkheid dat je de pyramides in mag voor een x bedrag, wij hebben dat niet gedaan omdat de tombes leeg zijn en alles eigenlijk in het Egyptisch museum ligt.
Egyptisch museum is erg mooi ! Houd er rekening mee dat er binnen geen airco is , neem voldoende drinken mee naar binnen. Wil je bij de mummies dan zul je moeten bij betalen, neem tevens zo min mogelijk mee naar binnen zodat je daar niet mee hoeft te slepen en bovendien mag je er geen foto's maken ook niet met mobiel deze zullen dan daar in beslag worden genomen.

Bij de excursie naar Luxor zijn wij ook bij Karnak en Dal der koningen geweest en de Kolossen.
Bij onze excursie zijn we eerst naar Karnak geweest, was maar goed ook want het was die dag 51 graden en nu waren we daar in de ochtend. Hier is het erg mooi, neem wel voldoende water mee en evt een pet/hoed want er is amper schaduw en wij stonden veel stil omdat er veel werd uitgelegd door onze gids.
Bij de Dal der Koningen mag je geen enkel foto/video toestel mee naar binnen, ik heb daar aan de bewaking gevraagd waarom niet dit omdat dit toeristen trekt en voor inkomsten zorgt . Hier moet je ook echt niet proberen mobieltjes etc mee naar binnen te nemen want de staat een zware boete af en alles word je direct afgenomen en krijg je ook niet meer weer. Je mag in 5 graftombes waar ook daadwerkelijk wat ligt, ga naar diegene toe waar je het meest graag heen wil je moet namelijk een aantal flinke trappen op en dit kost nogal wat energie in een benauwde maar erg warme ruimte. Ze zullen proberen bij elke ingang van de tombes je zak lampen aan te smeren (het lijkt namelijk erg donker) maar dit is niet nodig ! Komt meer dan genoeg licht binnen om alles te kunnen zien.
Het is erg indrukwekkend allemaal !

De excursies waren echt de moeite waard ! Wij hebben de excursies in het begin van onze vakanties gedaan aangezien je zo 2 dagen kwijt bent aan al het reizen en bijkomen er van.
Maar ik vind Egypte echt geweldig I love you

Hurghada zelf heb je wel overal aantal kleine winkels, echter raad ik je aan om niet naar het oude gedeelte te gaan.
Wij zijn er wel geweest op advies van reisorganisatie , wij voelden ons daar zo niet op ons gemak want we waren daar de enigste toeristen en iedereen liep daar in Boerka kamelen stonden overal en er werd aan alle kanten aan ons getrokken om winkels in te komen etc. Wij zijn naar 10 min gauw weer weg gegaan, gelukkig stond onze taxi er nog.
Verder is het moderne en vernieuwde centrum erg leuk om een avondje heen te gaan, ook schijnt het bij de haven erg leuk te zijn maar daar zijn wij niet geweest.

Mocht je meer vragen hebben dan hoor ik het wel Egypte 561177

Dit had ik kunnen typen!
Sazzle
Sazzle
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 288
Punten : 385
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Veluwe

Terug naar boven Ga naar beneden

Egypte Empty Re: Egypte

Bericht  love zo 13 jan 2013 - 6:14

Hotels liggen veel bij elkaar, wat wij ook een leuke excursie was een boottocht naar Mahmaya Island !
Echt een bounty eiland in de zee en je kunt er echt super mooi snorkelen I love you !
En wat wij elke keer deden is zn onderwatercamera kopen bij de kruidvat , vaak heb je bij hotels erg mooi huisrif.

Haha ook die excursie gemaakt Sazzle?
Wanneer ben jij er geweest dan?
love
love
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1571
Punten : 1784
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

Egypte Empty Re: Egypte

Bericht  Pannetoet zo 13 jan 2013 - 8:29

Ik vind dit nu al een top topic! Haha.. mijn vriend en ik gaan over een maandje naar Egypte smile

Inentingen is wel aan te raden, hebben wij vorige week gedaan. Gewoon bij de GGD: DTP en Hepatites A.

Verder vraag ik mij even iets af -Ik hoop niet dat je dit erg vind Exogenesis?- hoe moet je dat met geld doen? Neem je geld mee? En neem je dan de euro mee of Egyptisch geld? Excursies boeken bij de hostess moet je die betalen in euro's of in Egyptisch geld?
Pannetoet
Pannetoet
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2192
Punten : 2318
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Egypte Empty Re: Egypte

Bericht  teletascha zo 13 jan 2013 - 9:23

Bij ons namen ze zowel dollars, euro's als Egyptisch geld aan. Zorg bij alles dat je zelf een max prijs in je hoofd hebt (bijv. voor water) zodat je weet wat je ongeveer moet betalen. Zelfs in de supermarktjes wisselt de prijs vanalles, afhankelijk van het weer, het aantal klanten, en de gemoedstoestand van degene achter de kassa Wink
teletascha
teletascha
Prater
Prater

Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Egypte Empty Re: Egypte

Bericht  love zo 13 jan 2013 - 22:58

Ze nemen daar egyptische dollars en euro`s aan.
Wij hadden de eerste keer paar losse euro`s mee zodat we op t vliegveld iig wat te drinken konden kopen.
Excursies kon je in euro`s betalen en met egyptische dollars, wij hebben het meeste gewoon egyptische dollars gebruikt, vaak kun je in het hotel als je weg gaat egyptische dollars omruilen voor euro`s.

Flesjes water konden wij gewoon bij ons Hotel krijgen, wij zaten wel all in en had je standaard 2 liter flessen in de minibar staan (minibar was bij ons all in) en we verzamelden vaak de dag voordat we met excursie gingen een paar water flesjes.

Tip : wij deden altijd als we op excursie gingen ons hotelbandje omgedraaid om zodat de witte kant naar boven zit en ze zo dus niet kunnen zien in welk hotel je zit.
love
love
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1571
Punten : 1784
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

Egypte Empty Re: Egypte

Bericht  Exogenesis zo 13 jan 2013 - 23:48

Pannetoet, geen probleem, vraag maar raak! Jij stelt weer vragen waar ik niet aan had gedacht en misschien vice versa Very Happy

Je hoeft dus niet persé geld te wisselen? En hoe zit het met pinnen daar? Is dat te doen/veilig?
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Egypte Empty Re: Egypte

Bericht  love ma 14 jan 2013 - 4:07

Nee wij hebben niks gewisseld van te voren.
Pinnen is wel veilig, vaak hebben hotels eigen pinautomaat in hun hotel staan.
love
love
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1571
Punten : 1784
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

Egypte Empty Re: Egypte

Bericht  Gast ma 14 jan 2013 - 4:20

love schreef:Hotels liggen veel bij elkaar, wat wij ook een leuke excursie was een boottocht naar Mahmaya Island !
Echt een bounty eiland in de zee en je kunt er echt super mooi snorkelen I love you !
En wat wij elke keer deden is zn onderwatercamera kopen bij de kruidvat , vaak heb je bij hotels erg mooi huisrif.

Haha ook die excursie gemaakt Sazzle?
Wanneer ben jij er geweest dan?

Dat eiland vind ik niet zo mooi meer.
10 jaar geleden zijn wij er geweest toen was het prachtig. Vorig jaar zijn wij weer geweest en een heel stuk minder mooi heel veel kapot koraal ik vind het de prijs niet meer waard om naar dat eiland te gaan.

Ik vind het dan mooier om met een boot de zee op te gaan en daar ga je dan op 2 of 3 plekken snorkelen wat veel mooier en natuurlijker is + goedkoper.


Laatst aangepast door rituals op ma 14 jan 2013 - 4:22; in totaal 2 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Egypte Empty Re: Egypte

Bericht  Gast ma 14 jan 2013 - 4:21

Exogenesis schreef:Wij gaan in Caïro naar het Mena house Oberoi.

In Hurghada gaan we naar het Hilton Long Beach Resort.

Ik moet trouwens m'n paspoort ook nog vernieuwen van te voren. Die is tot juni geldig en hij moet tot minstens 5 maanden na terugkomst geldig zijn Neutral

In dat hotel ben ik ook geweest zo 10 jaar geleden smile
Bij dit hotel heb je toevallig een heel mooi huisrif wat je vanaf een brug kan bekijken + je kan daar de zee in om te zwemmen dat kun je niet bij ieder hotel!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Egypte Empty Re: Egypte

Bericht  Zininzon ma 14 jan 2013 - 5:57

Exogenesis schreef:Ben je in de zomer geweest? Wij gaan met voorbedachte rade eind april, maar zul je zien dat het dan ook net heel heet is.

Ik ben in 2010 in Egypte geweest, eind oktober. Het was nog zo'n 30 graden en meer naar het zuiden toe liep de temperatuur alleen maar op.
In het Dal der Koningen was het echt bloedheet, geen schaduw en de inspanning om bij de tombes te komen, is soms groot (en een stuk heter dan buiten).
Aanrader tegen de 'flauwtes' die je af en toe kunt hebben is het bij je hebben van dropjes/chips. Kan soms heel fijn zijn naast het water! Flessen water zijn overal te koop, let wel op dat de dop van de fles nog dicht zit!!

Elektriciteitsnetwerk is in Egypte nogal onbetrouwbaar (misschien in de resorts niet, maar ik zat steeds in goedkopere stadshotels) en de stroom is in mijn vakantie meerdere keren uitgevallen. Wel fijn om dan iets van een zaklamp (of zaklamp app op je telefoon) bij je te hebben.

Ik was met een groepsreis en op een paar mensen na heeft iedereen last gehad van diarree. Ik zou wel medicijnen meenemen!

Egypte heeft geen dollars, maar ponden. Ik heb van tevoren niets gewisseld, gewoon daar pinnen, dat ging overal prima.

Verder vond ik Egypte een vies land, het eten vond ik niet echt lekker en de mensen ook niet vriendelijk. Een aantal maanden voor deze reis was ik naar Marokko geweest en ik verwachtte een soortgelijk land te treffen, maar wat een tegenvaller (niet de reis an sich, maar mijn verwachting Wink ).

Hoe zijn jullie trouwens van plan om alle plekken te komen?
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Egypte Empty Re: Egypte

Bericht  Atelier Madame ma 14 jan 2013 - 6:46

Je kunt bijna overal met euro's betalen! Ik zou als je alleen naar een resort gaat vooral muntstukken meenemen om fooi te geven. Die mensen werken zo hard en verdienen soms maar 50 euro per maand.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Egypte Empty Re: Egypte

Bericht  Exogenesis ma 14 jan 2013 - 6:58

Zininzon schreef:

Hoe zijn jullie trouwens van plan om alle plekken te komen?

Van Caïro naar Aswan met een binnenlandse vlucht.
In de omgeving van Aswan met een cruiseschip.
Van Aswan naar Hurghada met een bus.

Alle excursies zijn verder geregeld per bus of met het schip.

Het zit allemaal bij de reis in.
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Egypte Empty Re: Egypte

Bericht  Exogenesis ma 14 jan 2013 - 6:59

Dat is een goede tip AM Very Happy

Wel handig dat we niet hoeven te wisselen, terwijl je toch op een ander continent zit.
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Egypte Empty Re: Egypte

Bericht  Sazzle ma 14 jan 2013 - 10:13

love schreef:Hotels liggen veel bij elkaar, wat wij ook een leuke excursie was een boottocht naar Mahmaya Island !
Echt een bounty eiland in de zee en je kunt er echt super mooi snorkelen I love you !
En wat wij elke keer deden is zn onderwatercamera kopen bij de kruidvat , vaak heb je bij hotels erg mooi huisrif.

Haha ook die excursie gemaakt Sazzle?
Wanneer ben jij er geweest dan?

Ik ben augustus 2012 geweest. Wij zaten in Sharm El Sheikh en hebben o.a. een excursie naar Cairo per vliegtuig gedaan. Dat zal dat dezelfde excursie geweest zijn. Piramides, museum, boottochtje over de Nijl, Sfinx. Ook zijn we met een paar boottochten mee geweest om te snorkelen. Dat was echt zo mooi! En afgezet worden op een zandbank midden in de rode zee. Echt super! Wij hebben inderdaad ook een onderwatercamera mee gehad. Wel een duurdere digitale, hele mooie foto's aan over gehouden. Ohja, bij ons hotel lag ook een wrak waar je kon duiken en snorkelen.


Laatst aangepast door Sazzle op ma 14 jan 2013 - 22:49; in totaal 1 keer bewerkt
Sazzle
Sazzle
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 288
Punten : 385
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Veluwe

Terug naar boven Ga naar beneden

Egypte Empty Re: Egypte

Bericht  Gast ma 14 jan 2013 - 22:43

Ik vind dat maymaya eliand echt een geld kloppperij al ben ik er 3 keer geweest. Met een boot de zee op is veel leuker en mooier en specialer.

Op het vliegveld voelde ik me niet zo fijn met heel die mannen die je de wc intrekken en dan hun hand open houden met een euro waar het gewoon smerig is. En al hun hand openhouden als ze je koffer hebben aangepakt voor een euro. Ik kon gewoon zelf mijn koffer aanpakken maar die taxi man en die lui op het vliegveld spelen dat zo samen dat je hem zelf niet in handen krijgt. Ik heb dat mooi niet gegeven uit principe bij de koffer aanpakken dan bij het toilet natuurlijk wel.

Bij het hotel/resort zijn de mensen een stuk netter.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Egypte Empty Re: Egypte

Bericht  Marsy28 di 15 jan 2013 - 1:38

Wat ook wel goede tip is: neem toiletpapier mee. Of zakdoekjes. Bij veel toiletten moet je betalen voor het toiletpapier en het is vaak nét te weinig haha.. En in dit soort landen neem ik ook altijd klein flesje desinfectie mee en van de poedertjes bij uitdroging (bijv. als je aan de diarree komt te zitten of te weinig hebt gedronken op een dag). Hoeft natuurlijk niet maar na vele ervaringen in vieze toiletten en voedselvergiftigingen ben ik nu voorbereid.
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10
Woonplaats : Sydney

Terug naar boven Ga naar beneden

Egypte Empty Re: Egypte

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum