Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Reisorganisaties halen mensen op uit Egypte.

+16
silly-one
rapa nui
Bacio
Annoek
Jeanette
Elliot
Jelin
Exogenesis
Gympie
Plien84
Raindrop
Sam
Atelier Madame
Mermaid
Maple
Caribbeanlover
20 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Reisorganisaties halen mensen op uit Egypte. Empty Reisorganisaties halen mensen op uit Egypte.

Bericht  Caribbeanlover vr 16 aug 2013 - 8:41

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2664/Nieuws/article/detail/3493632/2013/08/16/Corendon-gaat-passagiers-ophalen-in-Egypte.dhtml

Nog niet zolang geleden werdt er gezegd dat het veilig was en dat je bij je hotel van die resorts geen last zou hebben.
Zag laatst een gezin op tv en die gingen gewoon en die vader zei dat ze wel zouden zien nou die kunnen nu fijn weer terug...................best sneu!


We hebben ook nog gedacht om erheen te gaan toen het niet zo in het nieuws was en ben blij dat we er niet voor gekozen hebben.
Ik wil er ooit wel eens heen, maar door dat gedoe wat daar bijna altijd is ga ik toch twijfelen.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Reisorganisaties halen mensen op uit Egypte. Empty Re: Reisorganisaties halen mensen op uit Egypte.

Bericht  Maple vr 16 aug 2013 - 8:46

Egypte trok me toch al niet, bijna elk jaar bomaanslagen in de kustplaatsen, zelfs voordat alle politieke onlusten zo uitgemeten worden in het nieuws. Het is al járen zo.
Maple
Maple
Prater
Prater

Aantal berichten : 975
Punten : 987
Registratiedatum : 22-07-13
Woonplaats : Groene Hart

Terug naar boven Ga naar beneden

Reisorganisaties halen mensen op uit Egypte. Empty Re: Reisorganisaties halen mensen op uit Egypte.

Bericht  Mermaid vr 16 aug 2013 - 9:01

Vond het al apart dat het bedrijf waar mijn vriend voor vaart al weken geleden had besloten de routes aan te passen ook voor september/oktober en verder is egypte geschrapt. Maar wel ontzettend sneu voor de mensen die daar net zijn waar het nog wel veilig voor zou zijn.
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Reisorganisaties halen mensen op uit Egypte. Empty Re: Reisorganisaties halen mensen op uit Egypte.

Bericht  Atelier Madame vr 16 aug 2013 - 9:03

Maple schreef:Egypte trok me toch al niet, bijna elk jaar bomaanslagen in de kustplaatsen, zelfs voordat alle politieke onlusten zo uitgemeten worden in het nieuws. Het is al járen zo.
Dit is wel heel erg overdreven. Er zijn volgens mij in de afgelopen 10 jaar 2/3 x aanslagen geweest.
Wel sneu voor de mensen die terug moeten.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Reisorganisaties halen mensen op uit Egypte. Empty Re: Reisorganisaties halen mensen op uit Egypte.

Bericht  Sam vr 16 aug 2013 - 9:03

Onze reis staat over 2 weken gepland.
Wij zouden gaan om het snorkelen en duiken.
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Reisorganisaties halen mensen op uit Egypte. Empty Re: Reisorganisaties halen mensen op uit Egypte.

Bericht  Raindrop vr 16 aug 2013 - 9:17

Ik vind sommige reacties echt overdreven. Alsof het altijd zo is daar, ja de laatste tijd vaak maar écht niet altijd of bijna altijd hoor..

Ik ben er in 2011 geweest, toen waren er net daarvoor wel rellen geweest dacht ik maar heb er op de luchthaven of ergens anders in Egypte waar ik geweest ben niks van gemerkt en heb me geen moment onveilig gevoeld.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Reisorganisaties halen mensen op uit Egypte. Empty Re: Reisorganisaties halen mensen op uit Egypte.

Bericht  Plien84 vr 16 aug 2013 - 9:30

Nou volgens mij klopt het wel dat het al jaren onrustig is mbt de politieke situatie in Egypte. Dit is ook de reden dat ik eigenlijk nooit naar Egypte heb gewild. Maar eerder was het rond de toeristische plaatsen wel veilig genoeg. Dat is nu absoluut niet meer zo. Hetzelfde geldt in mindere mate ook voor Tunesie.

Plien84
Prater
Prater

Aantal berichten : 1230
Punten : 1496
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Reisorganisaties halen mensen op uit Egypte. Empty Re: Reisorganisaties halen mensen op uit Egypte.

Bericht  Maple vr 16 aug 2013 - 9:31

Overdreven of niet, vanaf najaar 2004 5 aanslagen in nog geen twee jaar tijd. Blijkbaar is dat beeld me heel erg bij gebleven waardoor Egypte van mij niet meer zo nodig als vakantieland hoeft, zeker niet nu met die politieke onlusten...
Maple
Maple
Prater
Prater

Aantal berichten : 975
Punten : 987
Registratiedatum : 22-07-13
Woonplaats : Groene Hart

Terug naar boven Ga naar beneden

Reisorganisaties halen mensen op uit Egypte. Empty Re: Reisorganisaties halen mensen op uit Egypte.

Bericht  Gympie vr 16 aug 2013 - 9:54

Bizar, ik kijk net op de site van Arke en de vakanties staan daar voor €200/€300. Dat is echt bizar laag, het is hoogseizoen. Jeetje.
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Reisorganisaties halen mensen op uit Egypte. Empty Re: Reisorganisaties halen mensen op uit Egypte.

Bericht  Caribbeanlover vr 16 aug 2013 - 11:35

Maple, Mij lijkt het nog steeds leuk om er eens heen te gaan, maar de kans dat zo'n advies er weer komt is altijd groot daar.

Mermaid en Atelier Madame, Er staat in het artikel dat mensen zelf mogen beslissen om terug te gaan dus het moet niet. Trouwens hoe willen ze mensen dwingen?

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Reisorganisaties halen mensen op uit Egypte. Empty Re: Reisorganisaties halen mensen op uit Egypte.

Bericht  Caribbeanlover vr 16 aug 2013 - 11:37

Gympie schreef:Bizar, ik kijk net op de site van Arke en de vakanties staan daar voor €200/€300. Dat is echt bizar laag, het is hoogseizoen. Jeetje.
Op deze manier sporen ze mensen aan om te gaan en volgens mij gaan er geens vluchten daarheen zolang het onrustig is.

Sam, wat heeft het reisbureau jouw geadviseerd? Wil je gaan als dat kan?

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Reisorganisaties halen mensen op uit Egypte. Empty Re: Reisorganisaties halen mensen op uit Egypte.

Bericht  Sam vr 16 aug 2013 - 18:33

Ze weten niks, dus moeten afwachten.
Gaan er zelf inmiddels vanuit dat het geannuleerd wordt. Gaan kijken of we bij een reisbureau een optie op een reis kunnen nemen, zodat we zeker weg kunnen.
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Reisorganisaties halen mensen op uit Egypte. Empty Re: Reisorganisaties halen mensen op uit Egypte.

Bericht  Caribbeanlover vr 16 aug 2013 - 22:58

Opties zijn niet mogelijk omdat je korter dan 6 wkn voor vertrek gaat/zit. Waar wil je dan heen? Succes iig.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Reisorganisaties halen mensen op uit Egypte. Empty Re: Reisorganisaties halen mensen op uit Egypte.

Bericht  Exogenesis vr 16 aug 2013 - 23:26

Ik ben ontzettend blij dat wij eind april al heen zijn geweest. Toen durfde ik het, ondanks de jarenlange onrusten, wel aan. We zijn ook in Caïro geweest, bij het Egyptisch Museum, dat praktisch aan het Tahrir-plein staat. Ik heb me nauwelijks onveilig gevoeld, al kwamen we 's avonds vrijwel niet op straat. We hebben toen ook veel pistoolschoten gehoord en de wegen waren één grote chaos, dag in dag uit. Langs de wegen stonden allemaal onafgemaakte, illegale huizen. En tal van luxe begraafhuisjes werden na de aardbeving (1994 geloof ik) tot nu bewoond door arme mensen.. Heel bizar.

In het zuiden (Aswan) had je het idee dat je in een totaal andere wereld leefde (heel donkere mensen, echt Afrikanen, terwijl in het zuiden de Arabische bevolking overheerst), zo sereen en mooi...

Hopelijk is er snel een nieuwe regering die zich schikt naar de verschillende bevolkingsgroepen. Niet alleen zijn al die slachtoffers een afschuwelijk iets, maar ik ben ook zo bang dat alle cultuurschatten vernield worden, dat het land compleet kapot gaat Sad
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Reisorganisaties halen mensen op uit Egypte. Empty Re: Reisorganisaties halen mensen op uit Egypte.

Bericht  Jelin za 17 aug 2013 - 21:11

Mijn ouders zouden begin september naar Egypte gaan. Na het negatieve reisadvies, hebben ze de reisorganisatie gebeld. Ze hebben hun reis kostenloos mogen omboeken. Ze gaan nu naar Turkije.

Jelin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1856
Punten : 1892
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Reisorganisaties halen mensen op uit Egypte. Empty Re: Reisorganisaties halen mensen op uit Egypte.

Bericht  Sam zo 18 aug 2013 - 18:12

Gisteren onze reisbescheiden gekregen. Hierop naar organisatie gebeld en we gaan nog steeds. Wordt niet geannuleerd. Als het er veilig is geef ik er niet echt om. Zitten 700 km van de 'haard' af.
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Reisorganisaties halen mensen op uit Egypte. Empty Re: Reisorganisaties halen mensen op uit Egypte.

Bericht  Caribbeanlover zo 18 aug 2013 - 19:39

Er is toch niet voor niets gezegd dat het niet veilig is. Raar dat ze jullie wel laten gaan. Ik zou als ik jou was toch even contact opnemen en vragen of je ergens anders heen kan.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Reisorganisaties halen mensen op uit Egypte. Empty Re: Reisorganisaties halen mensen op uit Egypte.

Bericht  Elliot zo 18 aug 2013 - 19:50

Ik snap eigenlijk niet dat reisorganisaties niet gewoon het zekere voor het onzekere nemen en alle reizen naar Egypte omboeken. Ook al zit je 700 km van de 'haard' af, voor hetzelfde geld komen er ineens bij jou in de buurt ook opstanden. Ik zou het niet aandurven hoor Sam!

Er staat trouwens een spelfout in je onderschrift
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Reisorganisaties halen mensen op uit Egypte. Empty Re: Reisorganisaties halen mensen op uit Egypte.

Bericht  Caribbeanlover zo 18 aug 2013 - 22:35

Mee eens. Ik hoop dat je niks ervan zult merken Sam, want dat is niet best. Beter is om alsnog proberen om te boeken.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Reisorganisaties halen mensen op uit Egypte. Empty Re: Reisorganisaties halen mensen op uit Egypte.

Bericht  Jeanette zo 18 aug 2013 - 23:01

Ik zou dan niet eens gaan, zou me er toch niet veilig voelen. Ik wil toch een onbezorgde vakantie.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Reisorganisaties halen mensen op uit Egypte. Empty Re: Reisorganisaties halen mensen op uit Egypte.

Bericht  Sam zo 18 aug 2013 - 23:28

Ik heb iedere dag tot nu gebeld, maar er verandert niks.
Kunnen niet meer doen als afwachten. Ik word helemaal dol als ik niet weet hoe en wat. Daarom is het voor mij rustgevender als ik gewoon denk dat we naar Egypte gaan en verder wel zien. Mocht het veranderen dan zien we dan verder. Ja ben een beetje raar Embarassed 



Thanks Elliot! Niet gezien!
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Reisorganisaties halen mensen op uit Egypte. Empty Re: Reisorganisaties halen mensen op uit Egypte.

Bericht  Caribbeanlover ma 19 aug 2013 - 1:16

Jeanette schreef:Ik zou dan niet eens gaan, zou me er toch niet veilig voelen. Ik wil toch een onbezorgde vakantie.
Maar als je geen echt keuze hebt dan te gaan is dat denk ik moeilijk oordelen hoor. Je gaat of je gaat niet en dan ben je al je geld eraan kwijt zolang je niet mag omboeken.

Sam, Heb je wel gevraagd of je mag omboeken? Trouwens ik vraag me af of je er niet gewoon recht op hebt om om te boeken of de volledige reissom terug te krijgen ondanks de eventuele mening van het reisbureau waar je geboekt hebt. Andere nemen het risico niet, halen klanten terug en die van jou vind dat blijkbaar niet nodig.
Ik zou als ik jou was het even navragen bij de ANVR, SGR, consuwijzer, geschillencommissie, vakantieconsument, juridisch loket ed.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Reisorganisaties halen mensen op uit Egypte. Empty Re: Reisorganisaties halen mensen op uit Egypte.

Bericht  Plien84 ma 19 aug 2013 - 4:33

Welke reisorganisatie heb je geboekt? Ik vind het erg raar en volgens mij hoorde ik op tv dat je inmiddels gewoon recht hebt op omboeken. Ik snap ook echt niet dat je zegt anders gewoon te gaan. Ze roepen niet voor niets een noodsituatie uit ook voor de kustgebieden.

Plien84
Prater
Prater

Aantal berichten : 1230
Punten : 1496
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Reisorganisaties halen mensen op uit Egypte. Empty Re: Reisorganisaties halen mensen op uit Egypte.

Bericht  Caribbeanlover ma 19 aug 2013 - 4:38

Dat vind ik ook raar mbt omboeken

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Reisorganisaties halen mensen op uit Egypte. Empty Re: Reisorganisaties halen mensen op uit Egypte.

Bericht  Exogenesis ma 19 aug 2013 - 5:15

Ze hebben nu ook al een museum kort en klein geslagen en leeggeroofd. Ik houd m'n hart vast.

Ik zou er nu ook écht niet heen gaan. Ook in Hurghada is een dode gevallen afgelopen week en dat gebied werd eerst als 'veilig' gezien. De situatie in heel Egypte is zó ontzettend labiel momenteel.
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Reisorganisaties halen mensen op uit Egypte. Empty Re: Reisorganisaties halen mensen op uit Egypte.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum