Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Slanke recepten

5 plaatsers

Ga naar beneden

Slanke recepten Empty Slanke recepten

Bericht  Gast di 1 maa 2011 - 7:39

We willen een beetje op ons eten letten en zijn op zoek naar recepten die niet (te) slecht voor je zijn! Het liefst zonder melkproducten.

Vertel vertel Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Slanke recepten Empty Re: Slanke recepten

Bericht  Lejow di 1 maa 2011 - 7:46

Dit behoort allemaal tot de slankies :

http://www.ah.nl/recepten/zoek?rq=slank&slim=on&course=hoofdgerecht&proteinSource=vlees
Very Happy
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Slanke recepten Empty Re: Slanke recepten

Bericht  Gast di 1 maa 2011 - 7:49

Ja daar ben ik het dus niet mee eens, die zit ik nu te bekijken, heb er een aantal uitgezocht, maar heel veel zit kaas of room verwerkt, dan is het toch niet slank? nerd

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Slanke recepten Empty Re: Slanke recepten

Bericht  Minx di 1 maa 2011 - 7:59

Zelf chips maken, aardappels dun snijden en zout of kruiden op doen en in de oven stoppen tot ze mooi knapperig en bruin niet zwart zijn.

Lasagnabladen groen, een pakje pomodoro, verse bladspinazie, en pangafilet (diepvries)
Wok de bladspinazie, doe hier de pomodoro en kruiden naar smaak door heen. Gooi de panga erbij en bouw de lasagna op.

Verder gebruik ik heel veel de oven. Daardoor heb je minder vet enzo. nodig.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slanke recepten Empty Re: Slanke recepten

Bericht  Inge di 1 maa 2011 - 8:04

Kaas kan je vervangen voor 10/20/30+ kaas en room voor light, dan is het nog niet het gezondste maar wel gezonder Wink

Ik doe vaak rundergehakt met wokgroente, tomaten in stukjes gesneden en kruiden. tomatenblokjes en dan volkoren macaroni.
Of kipfilet met wokgroente, ketjap, chilisaus en kruiden en dan zilvervliesrijst


Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slanke recepten Empty Re: Slanke recepten

Bericht  minoessepoes di 1 maa 2011 - 22:07

Ik probeer dan vooral dingen zoals crème fraîche, kruidenkaas, room en kaas te vermijden. Maar dat eet je toch al niet. En oppassen met sladressings.

Verder ga ik dan echt uit van maximaal 75 a 100 gram vlees p.p. en niet meer. Dan kies ik voor wat magerder vlees zoals mager gehakt, kipfilet of gerookte kipfilet bijvoorbeeld. En dan 100 gram rijst/aardappel/pasta pp en niet meer en dan wel weer voor wat meer groenten kiezen of ergens wat rauwkost bij eten.

Maar verder kook ik dan wel gewoon eigenlijk.

Ik wil nog weleens aardappels poffen in de magnetron, dan was ik ze, prik er gaatjes in en stop ze een minuut of 7 in de magnetron (ligt aan de grote van de aardappel) en dan een klein schepje tapenade erin bijvoorbeeld of een pittige tomatensaus. En dan met groenten/salade (met wat groene olijven) en een hamburger (met een beetje Italiaanse kruiden in de hamburger geeft dat de maaltijd in combinatie met de tapenade een beetje een Italiaans tintje) van mager gehakt, je hoeft dan geen boter in de pan te doen met bakken, uitje mee bakken en je hebt een heerlijke maaltijd.

Mijn vriend is gek op gerookte kipfilet, dat in combinatie met rauwe verse spinazie is heel lekker, dan maken we er dus een salade van, rode ui erdoor, feta, komkommer, tomaat. En een dressing van een klein beetje olijfolie met wat citroensap gemengd, simpel maar lekker. Je kan er dan eventueel wat volkorenpasta doorheen doen of er wat bruin brood bij eten.

Verder kook ik vaak rijst in bouillon, ik maak er allerlei versies van. Kerrie rijst, dan bak ik kipfilet met flink wat ui en wat knoflook, dan de rijst erbij en bouillon en flink wat pittige kerrie en de rijst gaar koken (moet smeuïg blijven). Op het laatst nog preienringen toevoegen en een salade ernaast eten.
Of kipfilet bakken, ui en knoflook een blikje tomatenblokjes erbij doen, rijst, bouillon en flink wat paprikapoeder en dan als het gaar is gehalveerde kerstomaatje erin gooien. Of dingen zoals diepvries erwtjes of sperzieboontjes, stukjes paprika enz op het laatst even meekoken.

minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slanke recepten Empty Re: Slanke recepten

Bericht  Travelgurly za 5 maa 2011 - 1:58

*witvis, met rijst en wokgroente (vis in een overschaal met citroensap en paprika erbij)

* chinese mie met sperziebonen, cashewnoten, tauge en paprika en beetje zwarte bonen saus.

* salade met kip, tomaatjes, paprika etc.En dan dressing beetje olijfolie met peper,zout, bieslook en mostard.

Inderdaad kaas en creme fraiche vermijden . In de yes stonden ook wel eens slankie maaltijden en dan met vette saus of creme fraiche erbij, terwijl dat juist zo slecht is.

verder bakken in de olijfolie, of je vlees in een grillpan!

Wat ook lekker is, schil je aardappels NIET. snij ze in kleine stukjes van 3cm ongeveer. Leg ze op de bakplaat met daarbij stukjes paprika, ui en knoflook....20min in de oven en klaar!
Travelgurly
Travelgurly
Prater
Prater

Aantal berichten : 1086
Punten : 1299
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slanke recepten Empty Re: Slanke recepten

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum