Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

---

+29
rapa nui
Lynn_
Engelse Drop
Burn
Zonnetje
xxjojootjexx
Minx
Luce
Davinia
Jerry
Aziraphale
Marin
Marsy28
Miekie
Joan
Reeza
Mizz_S
Ibbeltje
Elliot
Silver
Winegum
Jeanette
Rush
luisa
Sterre
Gympie
Laurientje
Pien
Kamperseboekenwurm
33 plaatsers

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

--- - Pagina 2 Empty Re: ---

Bericht  Gast do 18 jul 2013 - 21:13

Gewoon niet meer kijken, en drie dagen van tevoren pas weer kijken. En erop vertrouwen dat het aan de kust écht minder regent dan in het binnenland en het dus allemaal wel mee zal vallen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

--- - Pagina 2 Empty Re: ---

Bericht  Silver do 18 jul 2013 - 21:18

Owh van die neerslagpercentages zou ik me niet teveel van aantrekken. Dat veranderd nog zo vaak. Meestal schuift het wel een paar dagen op, of het lost weer op. Kan nog alle kanten op.
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

--- - Pagina 2 Empty Re: ---

Bericht  Kamperseboekenwurm do 18 jul 2013 - 21:54

Ik probeer positief te denken, maar dat lukt dus niet altijd.
Ik verheug mij al een paar weken op dit weekendje weg, heerlijk in de zon op het strand.
Een collega zegt net een buitje van 2,5 mm / 3 mm (de voorspellingen) is een half uurtje een buitje...waarom kan ik niet zo denken???

Kamperseboekenwurm
Prater
Prater

Aantal berichten : 533
Punten : 779
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

--- - Pagina 2 Empty Re: ---

Bericht  Elliot do 18 jul 2013 - 21:55

Ik snap wel dat je er een beetje van baalt, maar ik vind eigenlijk dat je er nu wel een heel groot punt van maakt. Laatst ook al met je topic over het weer op je vorige vakantie. Laat je geluk niet afhangen van het weerbericht, want weer is nou juist één van de dingen in het leven waar je zelf totaal geen invloed op hebt!
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

--- - Pagina 2 Empty Re: ---

Bericht  Kamperseboekenwurm do 18 jul 2013 - 22:03

Elliot schreef:Ik snap wel dat je er een beetje van baalt, maar ik vind eigenlijk dat je er nu wel een heel groot punt van maakt. Laatst ook al met je topic over het weer op je vorige vakantie. Laat je geluk niet afhangen van het weerbericht, want weer is nou juist één van de dingen in het leven waar je zelf totaal geen invloed op hebt!

 Ben niet voor niets begeleiding gaan zoeken voor het omgaan met negatieve gedachtes, dus het probleem zelf heb ik al onderkend. Vind het alleen heel lastig dat als ik mij ergens op verheug, dat ik mijn plezier zo laat beïnvloeden door het weer.

Kamperseboekenwurm
Prater
Prater

Aantal berichten : 533
Punten : 779
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

--- - Pagina 2 Empty Re: ---

Bericht  Elliot do 18 jul 2013 - 22:07

Goed van je dat je begeleiding hebt gezocht! Wellicht is het een idee om te stoppen met het openen van dit soort topics? Zo word je alleen maar gevoed in je negatieve gedachten. Je kunt beter op een rijtje zetten waarom het wél een leuk weekendje gaat worden, ondanks het weer. Het is toch hartstikke gezellig om met je vriendin weg te gaan? Geniet lekker van een cocktail, de gezelligheid met je vriendin, een lekkere lunch bij een strandtentje.. En als het wel gaat regenen ga je toch lekker binnen zitten bij een strandtentje in plaats van op het terras? Dat is ook hartstikke gezellig!
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

--- - Pagina 2 Empty Re: ---

Bericht  Gast do 18 jul 2013 - 22:11

Probeer om te denken, zelfs áls het regent, wat is er dan heerlijker om na al die warme dagen zwoegen en ploegen, lekker in de regen te lopen langs het strand? Bij mij werkt het altijd om het positieve eruit te halen. Zelfs al regent het en kan ik niet zonnen op het strand, nou èn? Dan ga ik wel voor een strandwandeling. Strandtenten hebben verwarmde terrassen en het strand en de zee in slecht weer zijn niet minder mooi.

Hierin moet je jezelf toch tot de orde roepen en stoppen met drukmaken. Dit is een vrij kleine tegenslag, probeer het gewoon eens.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

--- - Pagina 2 Empty Re: ---

Bericht  Gast do 18 jul 2013 - 22:13

Wat Elliot hierboven zegt is ook een beetje wat ik bedoel met het omdenken. Niet 'ja, maar het regent', maar 'ja, het regent, en dan kunnen we weer hele andere leuke dingen doen'.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

--- - Pagina 2 Empty Re: ---

Bericht  Ibbeltje do 18 jul 2013 - 22:17

Probeer eerst eens af te wachten wat voor weer het echt wordt. En probeer daar je plannen op aan te passen als het nodig is. Logsich dat je baalt als je regen krijgt ipv zon, maar zonde als je daardoor toch niet kan genieten.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

--- - Pagina 2 Empty Re: ---

Bericht  Mizz_S vr 19 jul 2013 - 0:53

Ik zou me sowieso nu nog niet te veel druk maken om het weer. Ten eerste verandert de voorspelling waarschijnlijk nog wel een paar keer, das bijna altijd als je zo lang van te voren kijkt. Dat was bij onze bruiloft ook, toen we twee weken van te voren keken was het weercijfer een 1, oftewel koud en de hele dag regen en wind. Uiteindelijk was het zonnig, droog en 20 graden (en dat in november). En dat werd pas de ochtend zelf zo voorspeld (de dag ervoor gaven ze nog de voorspelling voor veel regen). Ik maakte me er al nooit te druk om, maar sindsdien zeker niet meer. En ten tweede, je hebt er toch geen invloed op. Gewoon afwachten dus en er het beste van maken met wat je dan hebt.
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

--- - Pagina 2 Empty Re: ---

Bericht  Reeza vr 19 jul 2013 - 1:49

Genoeg leuks te doen in Haarlem en omstreken hoor als het weer iets minder is smile Dan ga je toch een andere keer naar het strand?
Reeza
Reeza
Prater
Prater

Aantal berichten : 1062
Punten : 1180
Registratiedatum : 21-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

--- - Pagina 2 Empty Re: ---

Bericht  Kamperseboekenwurm vr 19 jul 2013 - 1:52

Reeza schreef:Genoeg leuks te doen in Haarlem en omstreken hoor als het weer iets minder is smile Dan ga je toch een andere keer naar het strand?

 We hebben gelukkig voor Haarlem gekozen en niet voor Zandvoort, puur om een slecht-weer locatie te hebben waar wat te doen is.
En een andere keer naar het strand kan zeker wel, het is alleen zeker 2 uur rijden, dus dat doe je niet zomaar even:D

Kamperseboekenwurm
Prater
Prater

Aantal berichten : 533
Punten : 779
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

--- - Pagina 2 Empty Re: ---

Bericht  Reeza vr 19 jul 2013 - 2:03

Tsja, je moet er wat voor over hebben ;)Ik woon wel in Noord-Holland maar heb geen rijbewijs, dus ik ben ook 1.5 uur onderweg naar het strand (ook Zandvoort) met het OV. Maar ik zit er maandag weer hoor, die 1.5 uur houdt mij niet tegen Very Happy
Reeza
Reeza
Prater
Prater

Aantal berichten : 1062
Punten : 1180
Registratiedatum : 21-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

--- - Pagina 2 Empty Re: ---

Bericht  Joan vr 19 jul 2013 - 2:10

Ik kon me vroeger ook altijd druk maken om dingen waar ik toch niets aan kon doen. Toen zei iemand een keer, steek geen energie in de dingen waar je toch geen invloed op heb. Bij bepaalde situaties stel ik mezelf de vraag of ik er iets aan kan doen. Heel vaak is het antwoord nee en kan ik het makkelijker los laten.
Joan
Joan
Prater
Prater

Aantal berichten : 606
Punten : 630
Registratiedatum : 02-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

--- - Pagina 2 Empty Re: ---

Bericht  Miekie vr 19 jul 2013 - 8:34

Meestal waaien de buien hier snel over en vaak valt er helemaal niets. Spreek uit ervaring, want woon hier al mijn hele leven. 
En net zoals mijn voorgangers schreven, zie het positief in. Ook met een beetje regen kun je heerlijk op het strand zitten. Met die 28 graden is het ook niet echt fijn om op het strand te zitten. Beetje te warm.
Miekie
Miekie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 28
Punten : 28
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

--- - Pagina 2 Empty Re: ---

Bericht  Gast vr 19 jul 2013 - 8:38

Een week van te voren kan er nog een hoop veranderen joh! Komt vast wel goed smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

--- - Pagina 2 Empty Re: ---

Bericht  Kamperseboekenwurm vr 19 jul 2013 - 8:47

Miekie schreef:Meestal waaien de buien hier snel over en vaak valt er helemaal niets. Spreek uit ervaring, want woon hier al mijn hele leven. 
En net zoals mijn voorgangers schreven, zie het positief in. Ook met een beetje regen kun je heerlijk op het strand zitten. Met die 28 graden is het ook niet echt fijn om op het strand te zitten. Beetje te warm.

 Hoop dat die ervaring voor volgend weekend positief uitpakt! Ik vind tussen 23-25 graden met zon ook heerlijk:D Alleen geen regen;)

Kamperseboekenwurm
Prater
Prater

Aantal berichten : 533
Punten : 779
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

--- - Pagina 2 Empty Re: ---

Bericht  Kamperseboekenwurm vr 19 jul 2013 - 8:48

Pippa schreef:Een week van te voren kan er nog een hoop veranderen joh! Komt vast wel goed smile

Daar moet ik dan maar op vertrouwen, de voorspellingen van weeronline zijn ook een stuk negatiever dan weerplaza. 
Ga sowieso zondag naar een strandje hier in de buurt, dus in ieder geval 1 dag zon op het strand al te pakken:).

Kamperseboekenwurm
Prater
Prater

Aantal berichten : 533
Punten : 779
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

--- - Pagina 2 Empty Re: ---

Bericht  Marsy28 vr 19 jul 2013 - 15:08

Kamperseboekenwurm, ik kwam dit plaatje tegen en moest aan jou denken...


--- - Pagina 2 Ajr0xbR_460s_v1
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10
Woonplaats : Sydney

Terug naar boven Ga naar beneden

--- - Pagina 2 Empty Re: ---

Bericht  Marin vr 19 jul 2013 - 23:00

Haha Marsy :-)

Maar je ziet dat die weersvoorspelling ook echt niets zegt. Het zou vandaag hartstikke lekker zijn maar het regent en is bewolkt en wij gaan naar t strand voor de lunch (heb maar vestje mee). Dus wie weet is t volgende week juist lekker joh. Niet te druk om maken.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

--- - Pagina 2 Empty Re: ---

Bericht  Aziraphale vr 19 jul 2013 - 23:17

:cheering: :cheering: :cheering: 

Als je echt zon nodig hebt om gelukkig te zijn op vakantie moet je denk ik niet naar Zandvoort gaan Cool Nederland is nou eenmaal niet zo betrouwbaar qua weer in de zomer.
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

--- - Pagina 2 Empty Re: ---

Bericht  Jerry za 20 jul 2013 - 1:29

Je moet niet alleen kijken naar de hoeveelheid kans op neerslag maar ook naar het geschatte aantal mm's. Als je 's ochtends een kleine miezerbuitje hebt, kan het 's middags wel weer stralend weer zijn!
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

--- - Pagina 2 Empty Re: ---

Bericht  Gast za 20 jul 2013 - 2:23

Sowieso geeft de buienradar-app gewoon stralend mooi weer aan. Naar die regenpercentages kijk ik nooit, als er verder geen icoontje met een wolkje met druppels staat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

--- - Pagina 2 Empty Re: ---

Bericht  Davinia za 20 jul 2013 - 4:19

Ik snap wel dat je er ontzettend van baalt hoor! Het is ook balen! Natuurlijk zijn er ergere dingen in het leven, maar toch mag je hier best eventjes om balen! 
Mijn ouders gaan ieder jaar op vakantie in Nederland en die hebben ook altijd regen. Nu gaan ze aanstaande vrijdag weer en na wekenlange droogte gaat het volgende week hele week regenen laughcry Wij gaan er ook een midweekje naar toe, dus ik baal er ook wel van als we zeiknat regenen. Dus ik snap je echt wel smile
Davinia
Davinia
Prater
Prater

Aantal berichten : 622
Punten : 680
Registratiedatum : 13-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

--- - Pagina 2 Empty Re: ---

Bericht  Silver za 27 jul 2013 - 5:30

Heb je ondanks het weer toch nog een leuke dag van kunnen maken?
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

--- - Pagina 2 Empty Re: ---

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum