Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Shit...

+16
mickey
Pineco
GeKKiE
June
Maple
Burn
Eris
Blixum
rapa nui
Minx
Snoopy
Davinia
iloverocknroll1984
Lynn_
Marin
*Bloempje*
20 plaatsers

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Shit...  Empty Shit...

Bericht  Gast di 16 jul 2013 - 11:43

Maar dan wel een blije shit smile

Of toch ook weer niet. Ik ben voor een dilemma gesteld door m'n vriend. We zouden in november een weekje naar Gran Canaria gaan. Nog niks geboekt, al wel een hotel op het oog. Hebben er ontzettende zin in, het zou sowieso onze eerste keer buitenland worden samen, helemaal fijn natuurlijk smile

Verder wil ik graag nog in mijn eentje ergens heen, het pan was dat ik in mei 2014 een weekje naar Toronto zou gaan, alleen. Na alle plannen die ik afgelopen weken voor komend weekend had (Londen, Kopenhagen, toch maar weer nergens heen, of toch maar wel, bla bla bla) nam Toronto steeds concretere vormen aan, ik wil graag nog ene keer terug om de stad echt optimaal te beleven en om weer een keer in Canada te zijn.

Maargoed, nu ook mijn baan mogelijk op het spel staat wordt het allemaal spannend, en gaf mijn vriend vanavond aan dat ik goed moest nadenken wat ik wilde. Of ik écht in november naar Gran Canaria wilde (wat we altijd nog kunnen doen, zei hij). Of, en daar had ik nooit eerder aan gedacht, dat ik in november in m'n eentje naar Toronto zou gaan, mijn 'droom' achterna jaag en ga doen wat ik me voorgenomen heb, er even alleen tussenuit gaan.
Ik ben in november 3 weken vrij, dus wat dat betreft is er geen probleem. Beide reizen in november gaan niet, dat is echt te duur. Sowieso zou ik de Gran Canaria-reis van m'n vriend betalen, daar voelt hij zich weer heel bezwaard over. Daarnaast willen we natuurlijk graag een kindje en wie zegt dat ik volgend jaar mei niet hartstikke hoogzwanger ben? Als alternatief opperde hij dat we eventueel verderop in de 3 vrije weken in november, nog een midweekje CenterParcs samen kunnen doen, dat is natuurlijk veel minder duur zodat m'n spaarrekening ook nog een beetje aangevuld blijft smile

Hij lijkt het echt geen enkel probleem te vinden om niet naar Gran Canaria te gaan, maar het voelt voor mij nu alsof ik hem iets fijns ontneem. Hoewel hij net zo happy is in CenterParcs hoor. Ik vind het zelf ook denk ik zo lastig omschakelen, iets wat eerst nog mijlenver buiten bereik lag komt nu ineens wel heel dichtbij...

Verdorie, ik wil gewoon eens leven met een houding van 'gewoon, omdat het kan',en last minute plannen maken, maar als het puntje bij paaltje komt.... laughcry


Laatst aangepast door Lennox op wo 17 jul 2013 - 6:08; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Shit...  Empty Re: Shit...

Bericht  *Bloempje* di 16 jul 2013 - 20:20

Heel herkenbaar Lennox! Ook bij mij was het mijn vriend die zei dat ik min of meer moest aangeven wat ik wilde, aangezien ik mijn baan + inkomen sinds mei al kwijt ben... Werd het toeren door Europa of toch nog een keer ver weg en dus onze droom naar Canada&USA? Moeilijk moeilijk...aangezien ik financieel behoorlijk aan het interen ben. Bij ons is het omgekeerd, mijn vriend betaalt een groot deel van de reis waar ik me nog steeds wel bezwaard over voel, maar hij 100% achter staat en mij dit ook gunt. 
Plus dat we niet weten wanneer ik weer een baan heb en we, als ik eenmaal weer werk, misschien volgend jaar naar een koophuis willen gaan kijken. En dan komt van het een het ander....maar niet meer zo'n verre reis. 

Als de mogelijkheid er is, zou ik het gewoon doen! Jij wil het ontzettend graag, je vriend bied aan je Toronto-reis naar voren te halen en later samen nog weg te gaan... En wie weet, zoals je zelf zegt, ben je misschien volgend jaar wel zwanger en doe je het ook zo snel niet meer. Maar kan me de andere kant ook heel goed voorstellen, dat je nu het gevoel hebt hem iets fijns te ontnemen en als het ware langs de zijlijn te zetten.

Spannend! Ben benieuwd wat je uiteindelijk gaat doen....
*Bloempje*
*Bloempje*
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 204
Punten : 226
Registratiedatum : 08-05-13
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Shit...  Empty Re: Shit...

Bericht  Gast di 16 jul 2013 - 20:28

Mijn vriend gaat veel liever ook naar Kreta of Corsica, Gran Canaria was eigenlijk mijn idee omdat de Canarische Eilanden zo'n beetje het enige betaalbare is wat zonnig is in november. Dus ik denk dat dat voor hem ook wel meespeelt, voor hem hoeft dat eiland niet zo nodig, hoewel hij later wel enthousiast was.

Ik heb zitten kijken, maar er zijn eigenlijk geen betaalbare nonstop-vluchten te vinden vanaf Amsterdam naar Toronto Sad AirTransat vliegt heel betaalbaar en nonstop, maar die vliegt alleen de zomer en stukje herfst en houdt na 30 oktober weer even op met vliegen op Nederland, dus dan kan ik niet meer terug :P En een overstap zie ik in m'n eentje niet zo zitten, dat vind ik toch te eng

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Shit...  Empty Re: Shit...

Bericht  *Bloempje* di 16 jul 2013 - 20:36

Misschien heb je hier iets aan... Ben even voor je op google aan het speuren;

http://www.skyscanner.nl/vluchten/ams/ytoa/131110/131117/vliegtarieven-van-amsterdam-schiphol-naar-toronto-in-november-2013.html

Je kan in het vak links aan/uitvinken of je een directe vlucht wil of niet...

Heb zomaar wat ingevuld voor november hoor, misschien dat het zomaar toch lukt smile
*Bloempje*
*Bloempje*
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 204
Punten : 226
Registratiedatum : 08-05-13
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Shit...  Empty Re: Shit...

Bericht  Marin di 16 jul 2013 - 20:40

Oh lastig dilemma Lennox! Zo veel keuzes haha. Uiteindelijk is het allemaal leuk, wat je ook kiest. 
Zoals ik het lees, maakt het je vriend inderdaad echt niet zoveel uit of je nu samen op Gran Canaria zit of in een Centerparks, en dat is toch ook allebei lekker? Ik vind het echt onwijs lief van hem dat hij jou die kans 'gunt' om in november naar Toronto te gaan. Is dat dezelfde periode als dat je eerder naar een stedentripje keek en omdat hij dan ook weg is in z'n eentje, ofzo toch? 
Je weet vast al wat ik ga zeggen -haha- maar ik zou het doen, in november naar Toronto! Wat je zegt: Jullie willen niet lang met kinderen meer wachten, Gran Canaria kan prima over aantal jaar met een kindje, en dit is gewoon een goede kans. It makes the most sense, eigenlijk, als je er zo naar kijkt.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Shit...  Empty Re: Shit...

Bericht  Lynn_ di 16 jul 2013 - 20:41

Lennox schreef:Mijn vriend gaat veel liever ook naar Kreta of Corsica, Gran Canaria was eigenlijk mijn idee omdat de Canarische Eilanden zo'n beetje het enige betaalbare is wat zonnig is in november. Dus ik denk dat dat voor hem ook wel meespeelt, voor hem hoeft dat eiland niet zo nodig, hoewel hij later wel enthousiast was.

Ik heb zitten kijken, maar er zijn eigenlijk geen betaalbare nonstop-vluchten te vinden vanaf Amsterdam naar Toronto :(AirTransat vliegt heel betaalbaar en nonstop, maar die vliegt alleen de zomer en stukje herfst en houdt na 30 oktober weer even op met vliegen op Nederland, dus dan kan ik niet meer terug :PEn een overstap zie ik in m'n eentje niet zo zitten, dat vind ik toch te eng

 Laat het aub niet schieten voor een overstap! Dat is eigenlijk zo eenvoudig... Er lopen ook altijd mensen rond waar je alles aan kunt vragen!
Lynn_
Lynn_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Shit...  Empty Re: Shit...

Bericht  Gast di 16 jul 2013 - 20:43

Blijft toch zo rond de 1300 euro. Ik denk dat ik dat idee van niet willen overstappen toch moet loslaten, ik kan niet voor een dubbeltje op de eerste rij. Of ik moet de week van de herfstvakantie vrij vragen, dan vliegt AirTransat nog wel, maar dan willen mijn collega's vrij en die wil ik niet in de weg zitten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Shit...  Empty Re: Shit...

Bericht  Marin di 16 jul 2013 - 20:44

Wat vind je precies eng aan overstappen, Lennox? Heb je het wel vaker gedaan met iemand samen, of nog nooit?
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Shit...  Empty Re: Shit...

Bericht  Gast di 16 jul 2013 - 20:49

Nog maar één keer, maar ik ben bang niet op tijd bij de juiste gate aan te komen en dat m'n vliegtuig voor m'n neus wegvliegt. Of dat m'n andere vlucht vertraagd is ofzo.

Haha. Ik zag een vlucht van 604 euro maar op de terugweg een overstaptijd van heen 17 uur in Chicago en terug 19 uur in New York. No way dat ik daar het vliegveld af mag, denk ik?

Lijkt me trouwens ook doodvermoeiend, zo'n vlucht, maar als je daar een beetje eenvoudig van het vliegveld af kunt, dan ben ik tenminste ook nog eens een NY geweest Wink


Laatst aangepast door Lennox op di 16 jul 2013 - 20:56; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Shit...  Empty Re: Shit...

Bericht  iloverocknroll1984 di 16 jul 2013 - 20:52

Doen! Bijvoorbeeld vertrek op zondag 10 november en terug zondag 17 november is maar iets van 550 euro. Vlieg je met Icelandair, overstaptijd van zo'n 1,5 uur en dat is meer dan genoeg op Keflavik airport!

iloverocknroll1984
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 333
Punten : 400
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Shit...  Empty Re: Shit...

Bericht  Gast di 16 jul 2013 - 21:04

Marin schreef:Oh lastig dilemma Lennox! Zo veel keuzes haha. Uiteindelijk is het allemaal leuk, wat je ook kiest. 
Zoals ik het lees, maakt het je vriend inderdaad echt niet zoveel uit of je nu samen op Gran Canaria zit of in een Centerparks, en dat is toch ook allebei lekker? Ik vind het echt onwijs lief van hem dat hij jou die kans 'gunt' om in november naar Toronto te gaan. Is dat dezelfde periode als dat je eerder naar een stedentripje keek en omdat hij dan ook weg is in z'n eentje, ofzo toch? 
Je weet vast al wat ik ga zeggen -haha- maar ik zou het doen, in november naar Toronto! Wat je zegt: Jullie willen niet lang met kinderen meer wachten, Gran Canaria kan prima over aantal jaar met een kindje, en dit is gewoon een goede kans. It makes the most sense, eigenlijk, als je er zo naar kijkt.

Ja, dat is ook wel zo, het is gewoon het meest logisch. Maar ik zit me allemaal dingen voor de geest te halen, vindt hij het wel leuk om alleen thuis te blijven terwijl ik zo ver weg zit, en hij heeft sinds 2005 niet meer gevlogen, is gek op vliegtuigen en dus vast mega 'jaloers' dat ik nu wel ga vliegen enzo Embarassed, eigenlijk hadik hem ook gewoon een vliegreis gegund.

Het is in elk geval niet dezelfde periode als waar ik eerst voor keek voor een Europese stedentrip, de periode waar ik eerst voor keek was nu, deze week/komend weekend ;)Het is wel als vervanging van, in Europa kon ik niks vinden waarvan ik dacht, ja, dit wil ik. En dit kriebelt toch echt wel.


Laatst aangepast door Lennox op wo 17 jul 2013 - 6:10; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Shit...  Empty Re: Shit...

Bericht  Marin di 16 jul 2013 - 21:08

Lennox schreef:Nog maar één keer, maar ik ben bang niet op tijd bij de juiste gate aan te komen en dat m'n vliegtuig voor m'n neus wegvliegt. Of dat m'n andere vlucht vertraagd is ofzo.

 Dat je niet op tijd bij de gate aan komt, die kans is zó klein. Vliegvelden staan vol bewegwijzering en vol personeel, dáár hoef je je echt niet druk over te maken. Als mijn kleine wereldvreemde broertje het op z'n 18e kon, en ik als 'ik-ben-zo-stoer-maar-eigenlijk-weet-ik-nog-niks-van-de-wereld' smurf op m'n 17e het kan, dan kan jij het ook. Je bent niet achterlijk, je spreekt Engels, je kunt lezen, dat komt écht wel goed. Bovendien zal zo'n vliegtuig echt niet zomaar wegvliegen, ze weten dat je van een andere vlucht komt, ze weten ook wanneer die andere vlucht vertraging heeft en ze wachten gerust nog een kwartier zo dan niet langer op de laatste passagier. Ik heb nog NOOIT een vlucht gemist en ik ben wel vaak omgeroepen of halve vliegvelden overgerend omdat ik ALTIJD te laat ben. 

En als je eerste vlucht vertraagd is en je daardoor toch je aansluiting mist ben je echt niet de enige, dat gebeurt dagelijks. Dan ga je naar een balie en die mensen zoeken een nieuwe vlucht voor je. Dan moet je alleen wachten, dat is vervelend, maar ook niet onoverkomelijk. Ik weet niet hoe het in Canada is, maar in Amerika komt het vaak voor dat je dan op stand by wordt gezet, nou dat heb ik ook al 10x gehad, en dat is onzeker omdat je dan niet weet of je nou wel of niet mee kan, maar tot nu toe is me dat altijd gelukt en anders is het ook geen ramp, dan kom je gewoon weer op de lijst voor een volgende vlucht. 

Er is echt helemaal niets engs aan overstappen, het is alleen eng omdat de consequentie van een vlucht missen zo groot lijkt, maar ook dat is helemaal niet zo erg.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Shit...  Empty Re: Shit...

Bericht  Gast di 16 jul 2013 - 21:45

Ik denk dat ik het idee van een non stop vlucht inderdaad toch maar moet loslaten. Nu dan nog de goedkoopst mogelijke vlucht vinden... Ik wil zo tussen 27-30 oktober vertrekken en dan voor een dag of 5-6.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Shit...  Empty Re: Shit...

Bericht  Davinia di 16 jul 2013 - 21:57

Gewoon lekker in je eentje naar Toronto gaan en samen een midweekje naar Centerparcs. Juist super lief van je vriend dat ie je dit aanbiedt en het niet erg vind! 
Ik snap je wel, wij hadden soort in een soortgelijk dilemma gezeten. De beste vriend van mijn vriend zat voor half jaar in Curaçao en nodigde daar mijn vriend uit. Aangezien ik echt niet ga vliegen, hebben we besloten dat mijn vriend samen met z'n andere beste vriend naar Curaçao zou gaan. En dat hebben ze in mei gedaan. Maar omdat dat toch nog flink geld gekost heeft, besloten we om zelf dan maar niet naar het buitenland te gaan op vakantie. Mijn vriend vond het wel lastig, omdat ie mij ook niet een vakantie wilde onthouden, maar ik vond dit zo'n kans voor hem dat ik hem lekker heb laten gaan! 
Dus als ik jou was, zou ik gewoon naar Toronto gaan als je dat zo graag wilt! En vind je midweekje Centerparcs nog zo duur? Landal kan ook al erg leuk zijn hoor smile Daarbij betaal je vaak een weekendje Landal in november ongeveer 100 euro. Inclusief wat toeslagen en voor 150 euro zit je al een weekendje bij Landal.
Davinia
Davinia
Prater
Prater

Aantal berichten : 622
Punten : 680
Registratiedatum : 13-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Shit...  Empty Re: Shit...

Bericht  Gast di 16 jul 2013 - 22:00

Qua centerparcs willen we dan een mystery-arrangement boeken. En ik krijg de nieuwsbrief van bungalows.nl tot ergenis toe vaak binnen op m'n mail, daar staan midweken voor nog geen 70 euro in op de wat kleinere parken met minder faciliteiten, dus daar komen we vast uit smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Shit...  Empty Re: Shit...

Bericht  Davinia di 16 jul 2013 - 22:01

Hihi, ja, dat is waar. Leuk joh! Je zult zien dat het samen net zo genieten word in Nederland! En zeg nu zelf, donker en koud buiten en lekker met een warm drankje bij de openhaard is toch ook romantisch Wink
Veel succes met het uitzoeken van een vlucht!
Davinia
Davinia
Prater
Prater

Aantal berichten : 622
Punten : 680
Registratiedatum : 13-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Shit...  Empty Re: Shit...

Bericht  Marin di 16 jul 2013 - 22:02

Dat zou ik lekker doen dan Lennox. Zo'n mystery park is hartstikke leuk en ga je 't vast samen leuk hebben.
En je moet bedenken: Jij wilt hoe dan ook dolgraag een stedentripje in je eentje doen. Je twijfelde al over New York, maar was ook op zoek naar elke andere willekeurige stad in Europa maar kon daar niet zo goed tussen kiezen. Dat je naar Toronto wilt, dolgraag, staat gewoon vast. Dan is die keuze toch ook heel makkelijk? Natuurlijk kan je een ander goedkoper tripje bedenken. Maar dit wil je!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Shit...  Empty Re: Shit...

Bericht  Snoopy di 16 jul 2013 - 22:30

Lennox schreef:Nog maar één keer, maar ik ben bang niet op tijd bij de juiste gate aan te komen en dat m'n vliegtuig voor m'n neus wegvliegt. Of dat m'n andere vlucht vertraagd is ofzo.

Haha. Ik zag een vlucht van 604 euro maar op de terugweg een overstaptijd van heen 17 uur in Chicago en terug 19 uur in New York. No way dat ik daar het vliegveld af mag, denk ik?

Lijkt me trouwens ook doodvermoeiend, zo'n vlucht, maar als je daar een beetje eenvoudig van het vliegveld af kunt, dan ben ik tenminste ook nog eens een NY geweest Wink

Denk wel dat je van het vliegveld af mag, zolang je maar een visum hebt geregeld voor de USA. Die moet je digitaal aanvragen, kost ongeveer 25 euro. En dan heb je natuurlijk nog kosten om van het vliegveld naar het centrum te gaan. Maar als het ticket zoveel goedkoper is, dan is dat het wel waard natuurlijk!
Hou ook www.holidaypirates.com en www.ticketspy.nl in de gaten voor goede deals!
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Shit...  Empty Re: Shit...

Bericht  Marin di 16 jul 2013 - 22:48

25 euro? ESTA kost toch 14 dollar? Of is die prijs belachelijk veel gestegen? Je hebt geen visa nodig voor Amerika, alleen een visa waiver = ESTA.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Shit...  Empty Re: Shit...

Bericht  Gast di 16 jul 2013 - 22:52

Ik denk dat ik die vlucht sowieso niet kies hoor, bij zowel heen als terug zit er een nacht in de overstap dus zou ik ook nog twee hotelovernachtingen bij moeten boeken. Plus dat ik dan waarschijnlijk gebroken ben, na de vlucht.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Shit...  Empty Re: Shit...

Bericht  Marin di 16 jul 2013 - 23:02

Nee dat zou ik ook niet doen eigenlijk. Er zijn vast goede vluchten te vinden met iets minder belachelijke overstap tijden. Voor intercontinentale (Amerika) vluchten vind ik minimaal 2 uur overstaptijd altijd wel prettig. Met 1,5 uur red ik het ook wel, maar dan ga je idd wat meer stressen.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Shit...  Empty Re: Shit...

Bericht  Minx di 16 jul 2013 - 23:18

Marin schreef:25 euro? ESTA kost toch 14 dollar? Of is die prijs belachelijk veel gestegen? Je hebt geen visa nodig voor Amerika, alleen een visa waiver = ESTA.

21,97 is er laatst van mijn cc afgeschreven voor de esta's van mijn broertje en een vriend. Dus idd rond de 14 dollar
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Shit...  Empty Re: Shit...

Bericht  Gast di 16 jul 2013 - 23:23

Nou heb ik dat omrekenen nooit gesnapt, maar de dollarkoers ligt toch lager, dan zou het toch meer moeten zijn? Net omrekenprogramma gebruikt, 22 euro is ruim 28 dollar...

Oh, edit, voor twee dus. Ik snap al!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Shit...  Empty Re: Shit...

Bericht  Snoopy di 16 jul 2013 - 23:33

Marin schreef:25 euro? ESTA kost toch 14 dollar? Of is die prijs belachelijk veel gestegen? Je hebt geen visa nodig voor Amerika, alleen een visa waiver = ESTA.

 Ja die ESTA bedoelde ik inderdaad. Wist de exacte kosten niet meer, dacht dat er nog wat voor de creditcard bij kwam. En ik dacht ik rond af naar boven, kan het alleen maar meevallen Very Happy

 Maar met een overnachting zou ik niet doen inderdaad, dan ben je meteen wel veel meer kwijt!
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Shit...  Empty Re: Shit...

Bericht  Marin di 16 jul 2013 - 23:40

Haha mooi, ik schrok al, dan was het flink duurder geworden. Maar gelukkig niet.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Shit...  Empty Re: Shit...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum