Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Het Paleo Dieet: wie is er bekend mee?

5 plaatsers

Ga naar beneden

Het Paleo Dieet: wie is er bekend mee?  Empty Het Paleo Dieet: wie is er bekend mee?

Bericht  Takkie vr 12 jul 2013 - 10:19

Sinds kort volgen mijn moeder en zwager het Paleo Dieet: Het paleo dieet is een kijkje in de keuken van onze voorvaders. Lang verhaal kort – het komt erop neer dat je meer natuurlijke voeding gaat eten als dat je nu doet. Over het algemeen bestaan de maaltijden van het paleo dieet uit vlees/vis, groenten, fruit, noten en zaden.

Ik ben eigenlijk best benieuwd naar dit 'dieet'. Ik zou het dan niet zozeer doen om af te vallen, maar meer om anders om te gaan met eten en goed voor mijn lichaam te zorgen. Iemand die hier toevallig ook al mee bezig is/dit heeft gedaan? Ik ben benieuwd naar ervaringen (positief of negatief, maakt niet uit!). 

Oh ja, voor meer informatie kun je hier kijken: Paleo Dieet
Takkie
Takkie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 492
Punten : 501
Registratiedatum : 14-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Het Paleo Dieet: wie is er bekend mee?  Empty Re: Het Paleo Dieet: wie is er bekend mee?

Bericht  Twellie vr 12 jul 2013 - 10:23

Mwah... Ik vraag me af of er überhaupt bekend is wat 'wij' in die tijd nou precies wel of niet aten. En volgens mij zag ik laatste op televisie ook dat er ook periodes van vasten bij hoorden omdat de oermens niet altijd eten vond? Ik zou juist verwachten dat de oermens vaak kleine hoeveelheden zou eten, al was het maar een handvol bessen of noten.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Het Paleo Dieet: wie is er bekend mee?  Empty Re: Het Paleo Dieet: wie is er bekend mee?

Bericht  Takkie za 13 jul 2013 - 9:10

Volgens mij gaat het niet zozeer om de hoeveelheid van het eten, maar juist om het eten zelf. Vroeger had de mens geen winkel waar van alles te koop was, daar kwam alles uit de natuur. En dat is het idee van dit dieet (als ik het goed begrijp). Geen eten met tientallen e-nummers en snoep, koek en andere dikmakers. Back to nature, dat idee.
Takkie
Takkie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 492
Punten : 501
Registratiedatum : 14-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Het Paleo Dieet: wie is er bekend mee?  Empty Re: Het Paleo Dieet: wie is er bekend mee?

Bericht  Lonely Goatherd za 13 jul 2013 - 9:23

Ik heb ook even gekeken op de site, maar het gaat wel behoorlijk ver. Als ik het goed begrijp is alleen vlees, groenten en fruit ok.
Lonely Goatherd
Lonely Goatherd
Prater
Prater

Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Het Paleo Dieet: wie is er bekend mee?  Empty Re: Het Paleo Dieet: wie is er bekend mee?

Bericht  Ella za 13 jul 2013 - 22:05

Ik hoor in mijn omgeving niet anders dan dit dieet. Ik moet zeggen dat ze er wel flink mee af vallen.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het Paleo Dieet: wie is er bekend mee?  Empty Re: Het Paleo Dieet: wie is er bekend mee?

Bericht  Takkie zo 14 jul 2013 - 8:12

Lonely Goatherd schreef:Ik heb ook even gekeken op de site, maar het gaat wel behoorlijk ver. Als ik het goed begrijp is alleen vlees, groenten en fruit ok.

Ik vind het wel meevallen, het gaat er vooral om dat je niet teveel koolhydraten eet en áls je koolhydraten eet dat je ze dan uit de 'juiste' voeding haalt, dus uit groente, fruit en vlees. Er zijn meer diëten bekend waar je zelfs helemáál geen koolhydraten 'mag' eten, dus in die zin vind ik dit dieet niet 'verder gaan' dan dergelijke andere diëten.
Takkie
Takkie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 492
Punten : 501
Registratiedatum : 14-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Het Paleo Dieet: wie is er bekend mee?  Empty Re: Het Paleo Dieet: wie is er bekend mee?

Bericht  Lonely Goatherd zo 14 jul 2013 - 8:17

Ok, tsja, het is maar net wat je wil natuurlijk. Ik geloof best dat je er flink mee kunt afvallen en het lijkt me niet ongezond, ik zou er zelf alleen vreselijk ongelukkig van worden.Wink
Lonely Goatherd
Lonely Goatherd
Prater
Prater

Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Het Paleo Dieet: wie is er bekend mee?  Empty Re: Het Paleo Dieet: wie is er bekend mee?

Bericht  Takkie zo 14 jul 2013 - 10:27

Ondanks dat ik er goede dingen over hoor vraag ik me inderdaad ook wel af of ik er gelukkig van word. Het is misschien wel gezond, maar helemaal geen koekje of snoepje of zuivelproduct ... Ik moet me er nog maar eens wat meer in verdiepen en tips vragen aan moeder en/of zwager.
Takkie
Takkie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 492
Punten : 501
Registratiedatum : 14-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Het Paleo Dieet: wie is er bekend mee?  Empty Re: Het Paleo Dieet: wie is er bekend mee?

Bericht  Sea of Trees zo 14 jul 2013 - 16:31

Het klinkt Amber Albarda achtig.
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Het Paleo Dieet: wie is er bekend mee?  Empty Re: Het Paleo Dieet: wie is er bekend mee?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum