Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat

+31
Parisienne
liesje
chloe30
ingrid82
Lejow
Le Chat Noir
Mamsie
Clapperdie
Nana
Aimee
Teddyaapje
Vancity_girl
Tiara
Chelle
nisavi
Domingo
Muppetje
joyce0606
Britt
Novalee
SarahKey
blauwwitrood
Annie24
Pien
Lindsya
moepie
Schism
Luthien
chocolate
Earane
*Lookie*
35 plaatsers

Pagina 1 van 40 1, 2, 3 ... 20 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat Empty Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat

Bericht  *Lookie* ma 22 nov 2010 - 22:53

Hier ook maar even een topic geopend voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat. Dat dit maar een heel vruchtbaar topic mag worden!
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat Empty Re: Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat

Bericht  Gast di 23 nov 2010 - 2:05

Goh, iedereen zit al hier! Ik vind het al zo rustig op het andere forum Cool . Ik ga hier zeker ook weer meeschrijven! Even nieuws wat mijzelf betreft: ik heb twee eitjes zitten 13mm en 16mm. Deze cyclus lijkt wat langer te duren dan de vorige, maar met een beetje geluk springen beide eitjes.

Hoe is het met de rest? Nog mensen die in de spannende tijd voor testen zitten?

Ik hoop dat er veel meegaan naar dit nieuwe forum!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat Empty Re: Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat

Bericht  Earane di 23 nov 2010 - 4:15

Hey meiden, even een vraagje voor jullie. Wanneer is er sprake van dat het zwanger worden niet zo vlot gaat? Ik heb besloten ook mee te schrijven in een topic omdat mij het toch wel fijn lijkt om ervaringen te delen. Weet alleen nog niet welke. Ik ben in maart gestopt met de pil en zit nu pas in ronde 4. Mijn cyclus is echt heel onregelmatig. Mijn langste was 83 dagen en nu zit ik alweer op dag 79 geloof ik... Zit er ook aan te denken om contact op te nemen met de huisarts, maar ik weet het nog niet zo goed.
Earane
Earane
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 813
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat Empty Re: Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat

Bericht  chocolate di 23 nov 2010 - 5:20

Earane schreef:Hey meiden, even een vraagje voor jullie. Wanneer is er sprake van dat het zwanger worden niet zo vlot gaat? Ik heb besloten ook mee te schrijven in een topic omdat mij het toch wel fijn lijkt om ervaringen te delen. Weet alleen nog niet welke. Ik ben in maart gestopt met de pil en zit nu pas in ronde 4. Mijn cyclus is echt heel onregelmatig. Mijn langste was 83 dagen en nu zit ik alweer op dag 79 geloof ik... Zit er ook aan te denken om contact op te nemen met de huisarts, maar ik weet het nog niet zo goed.

*breekt even in*

Als je je er niet lekker bij voelt maak dan gewoon even een afspraak bij de huisarts! Het is jouw gevoel en jouw lichaam. Als ik het zo lees heb je wel een erg onregelmatige cyclus en is het dus helemaal niet vreemd om contact met je huisarts op te nemen.
Zelf heb ik al na 2 maanden na het stoppen met de pil contact opgenomen toen ik niet ongesteld werd. Heel vroeg, maar het voelde niet goed. Hij nam me serieus en een maand later zat ik bij de gyn.
Later bleek ik dat gevoel niet voor niks te hebben gehad.
Overal zullen er andere richtlijnen gelden. Maar als jij aangeeft je er niet goed bij te voelen dan nemen ze je echt wel serieus! Gewoon even een afspraak maken. Komt wel goed Very Happy
chocolate
chocolate
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 459
Punten : 469
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat Empty Re: Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat

Bericht  Earane di 23 nov 2010 - 6:05

chocolate schreef:
Earane schreef:Hey meiden, even een vraagje voor jullie. Wanneer is er sprake van dat het zwanger worden niet zo vlot gaat? Ik heb besloten ook mee te schrijven in een topic omdat mij het toch wel fijn lijkt om ervaringen te delen. Weet alleen nog niet welke. Ik ben in maart gestopt met de pil en zit nu pas in ronde 4. Mijn cyclus is echt heel onregelmatig. Mijn langste was 83 dagen en nu zit ik alweer op dag 79 geloof ik... Zit er ook aan te denken om contact op te nemen met de huisarts, maar ik weet het nog niet zo goed.

*breekt even in*

Als je je er niet lekker bij voelt maak dan gewoon even een afspraak bij de huisarts! Het is jouw gevoel en jouw lichaam. Als ik het zo lees heb je wel een erg onregelmatige cyclus en is het dus helemaal niet vreemd om contact met je huisarts op te nemen.
Zelf heb ik al na 2 maanden na het stoppen met de pil contact opgenomen toen ik niet ongesteld werd. Heel vroeg, maar het voelde niet goed. Hij nam me serieus en een maand later zat ik bij de gyn.
Later bleek ik dat gevoel niet voor niks te hebben gehad.
Overal zullen er andere richtlijnen gelden. Maar als jij aangeeft je er niet goed bij te voelen dan nemen ze je echt wel serieus! Gewoon even een afspraak maken. Komt wel goed Very Happy

Bedankt voor je reactie! Ik wil aan de ene kant graag een afspraak maken bij de huisarts, maar aan de andere kant wil ik er nog niet zo mee bezig zijn zeg maar. Echter, hoe langer het nu duurt, hoe meer ik mij afvraag of er iets aan de hand is en dan kan ik toch het beste een afspraak maken inderdaad. Wat is er bij jou geconstateerd? Wel fijn dat je huisarts je serieus nam!
Earane
Earane
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 813
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat Empty Re: Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat

Bericht  chocolate di 23 nov 2010 - 6:56

Earane schreef:
chocolate schreef:
Earane schreef:Hey meiden, even een vraagje voor jullie. Wanneer is er sprake van dat het zwanger worden niet zo vlot gaat? Ik heb besloten ook mee te schrijven in een topic omdat mij het toch wel fijn lijkt om ervaringen te delen. Weet alleen nog niet welke. Ik ben in maart gestopt met de pil en zit nu pas in ronde 4. Mijn cyclus is echt heel onregelmatig. Mijn langste was 83 dagen en nu zit ik alweer op dag 79 geloof ik... Zit er ook aan te denken om contact op te nemen met de huisarts, maar ik weet het nog niet zo goed.

*breekt even in*

Als je je er niet lekker bij voelt maak dan gewoon even een afspraak bij de huisarts! Het is jouw gevoel en jouw lichaam. Als ik het zo lees heb je wel een erg onregelmatige cyclus en is het dus helemaal niet vreemd om contact met je huisarts op te nemen.
Zelf heb ik al na 2 maanden na het stoppen met de pil contact opgenomen toen ik niet ongesteld werd. Heel vroeg, maar het voelde niet goed. Hij nam me serieus en een maand later zat ik bij de gyn.
Later bleek ik dat gevoel niet voor niks te hebben gehad.
Overal zullen er andere richtlijnen gelden. Maar als jij aangeeft je er niet goed bij te voelen dan nemen ze je echt wel serieus! Gewoon even een afspraak maken. Komt wel goed Very Happy

Bedankt voor je reactie! Ik wil aan de ene kant graag een afspraak maken bij de huisarts, maar aan de andere kant wil ik er nog niet zo mee bezig zijn zeg maar. Echter, hoe langer het nu duurt, hoe meer ik mij afvraag of er iets aan de hand is en dan kan ik toch het beste een afspraak maken inderdaad. Wat is er bij jou geconstateerd? Wel fijn dat je huisarts je serieus nam!

Ja je zit nu zo in onzekerheid he? Ik begrijp dat je er niet zo mee bezig wil zijn, maar dat ben je nu eigenlijk ook al. Je vraagt je constant af of iets is mis is. En dat gepieker maakt het er ook niet beter op.
Het is makkelijk gezegd, maar probeer je niet al te veel zorgen te maken. Het kan ook zijn dat je lichaam gewoon wat ontregeld is en het bij jou wat langer duurt voordat alles weer normaal werkt. Maar maak gewoon voor de zekerheid een afspraak dan weet je het ook zeker. Dat geeft je uiteindelijk alleen maar rust!

Een echte oorzaak voor het uitblijven van mijn menstruatie is nooit gevonden. Ik had wel wat ondergewicht (waar ik trouwens niks aan kon doen, ik at echt meer dan genoeg). Inmiddels zit er 10 kilo aan. Misschien hoort dat bij het "ouder" worden Laughing
Maar ik ben dus wel op gewicht nu. Misschien heeft dat meegeholpen.
Verder bleek uit alle onderzoeken dat ik hartstikke vruchtbaar ben.
Misschien ook wel de pil? Het is eigenlijk ook wel rotzooi. Vóór de pil had ik een stipte cyclus en je kon letterlijk de klok erop gelijk zetten.

Dus het kan heel goed zijn dat je hormoonhuishouding in de war is. Maar om het zeker te weten kun je toch het beste even naar de huisarts gaan. En dan kun je altijd nog beslissen wat je/jullie willen. Het kan nooit kwaad!


Laatst aangepast door chocolate op ma 29 nov 2010 - 6:02; in totaal 1 keer bewerkt
chocolate
chocolate
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 459
Punten : 469
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat Empty Re: Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat

Bericht  Earane di 23 nov 2010 - 7:18

Wat een verhaal! Dat is heel vervelend dat je lichaam eerder niet meewerkte! Als ik het goed begrijp heb je nu uit jezelf een redelijk regelmatige cyclus? Dat lijkt me ook niet fijn als je hormonen moet slikken etc. Het is dan wel voor een goed doel, maar toch. De pil is eigenlijk ook gewoon troep inderdaad. Wel fijn dat uit onderzoeken is gebleken dat je wel gewoon vruchtbaar bent!

Ik heb het vermoeden dat ik PCOS kan hebben omdat ik ook zo onregelmatig ongesteld was voordat ik aan de pil begon, misschien 5 keer per jaar. Toen vond ik het alleen maar fijn, maar nu niet meer natuurlijk Wink Hmm... denk dat ik morgen toch maar eens de huisarts ga bellen voor een afspraak. Zie daar wel een beetje tegenop!
Earane
Earane
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 813
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat Empty Re: Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat

Bericht  chocolate di 23 nov 2010 - 7:40

Oh sorry dat mijn verhaal ook zo lang is geworden. Zie het nu haha.
Ja ik heb nu een redelijk regelmatige cyclus uit mezelf. Ik ben soms nog wel bang dat mijn lichaam er weer mee stopt haha. Maar dat moet ik van me af leren zetten.

Jeetje..5 keer per jaar is wel erg weinig! Mijn fertiliteitsarts zei onlangs dat als je heel onregelmatig ongesteld bent en dan ook maanden niet, dan heb je een grote kans dat je gewoon geen eisprong hebt. Wil niet meteen zeggen dat je PCOS hebt, maar ik kan me heel goed voorstellen dat je het vermoeden ervan hebt. En 5 keer is gewoon te weinig.
Haha ik begrijp heel goed dat je dat toen niet erg vond.
Ik kan me voorstellen dat je er tegenop ziet. Maar je weet straks wel meer en dat gaat je echt rust geven! En als het je teveel wordt kun je altijd nog even rustig aan doen.
Als het mij even teveel werd was man er altijd voor me. Ik hoefde niks te zeggen en hij wist al genoeg. Die steun is zó fijn!
En je huisarts neemt je ook echt wel serieus. Je hebt genoeg reden!
chocolate
chocolate
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 459
Punten : 469
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat Empty Re: Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat

Bericht  Earane di 23 nov 2010 - 8:40

chocolate schreef:Oh sorry dat mijn verhaal ook zo lang is geworden. Zie het nu haha.
Ja ik heb nu een redelijk regelmatige cyclus uit mezelf. Ik ben soms nog wel bang dat mijn lichaam er weer mee stopt haha. Maar dat moet ik van me af leren zetten.

Jeetje..5 keer per jaar is wel erg weinig! Mijn fertiliteitsarts zei onlangs dat als je heel onregelmatig ongesteld bent en dan ook maanden niet, dan heb je een grote kans dat je gewoon geen eisprong hebt. Wil niet meteen zeggen dat je PCOS hebt, maar ik kan me heel goed voorstellen dat je het vermoeden ervan hebt. En 5 keer is gewoon te weinig.
Haha ik begrijp heel goed dat je dat toen niet erg vond.
Ik kan me voorstellen dat je er tegenop ziet. Maar je weet straks wel meer en dat gaat je echt rust geven! En als het je teveel wordt kun je altijd nog even rustig aan doen.
Als het mij even teveel werd was man er altijd voor me. Ik hoefde niks te zeggen en hij wist al genoeg. Die steun is zó fijn!
En je huisarts neemt je ook echt wel serieus. Je hebt genoeg reden!

Oh, ik bedoelde niet dat je verhaal lang was, maar meer zo van dat je al veel achter de rug hebt met betrekking tot het zwanger worden. Kan me voorstellen dat je bang bent dat je lichaam weer zo gaat doen als eerst! Komt vast goed smile

Dat is ook wel zo dat als ik meer weet, dat het mij meer rust geeft. Ik ben nu wel aan het twijfelen of ik niet wacht met bellen tot ik dag 83 heb bereikt, aangezien ik dan mijn langste cyclus heb geëvenaard. Even een test doen en als het dan negatief is wel echt gelijk contact opnemen met de huisarts. Heb het gevoel dat dan echt het einde zoek is Wink

Fijn dat je man zo'n steun voor je is!
Earane
Earane
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 813
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat Empty Re: Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat

Bericht  chocolate di 23 nov 2010 - 20:26

Earane schreef:
chocolate schreef:Oh sorry dat mijn verhaal ook zo lang is geworden. Zie het nu haha.
Ja ik heb nu een redelijk regelmatige cyclus uit mezelf. Ik ben soms nog wel bang dat mijn lichaam er weer mee stopt haha. Maar dat moet ik van me af leren zetten.

Jeetje..5 keer per jaar is wel erg weinig! Mijn fertiliteitsarts zei onlangs dat als je heel onregelmatig ongesteld bent en dan ook maanden niet, dan heb je een grote kans dat je gewoon geen eisprong hebt. Wil niet meteen zeggen dat je PCOS hebt, maar ik kan me heel goed voorstellen dat je het vermoeden ervan hebt. En 5 keer is gewoon te weinig.
Haha ik begrijp heel goed dat je dat toen niet erg vond.
Ik kan me voorstellen dat je er tegenop ziet. Maar je weet straks wel meer en dat gaat je echt rust geven! En als het je teveel wordt kun je altijd nog even rustig aan doen.
Als het mij even teveel werd was man er altijd voor me. Ik hoefde niks te zeggen en hij wist al genoeg. Die steun is zó fijn!
En je huisarts neemt je ook echt wel serieus. Je hebt genoeg reden!

Oh, ik bedoelde niet dat je verhaal lang was, maar meer zo van dat je al veel achter de rug hebt met betrekking tot het zwanger worden. Kan me voorstellen dat je bang bent dat je lichaam weer zo gaat doen als eerst! Komt vast goed smile

Dat is ook wel zo dat als ik meer weet, dat het mij meer rust geeft. Ik ben nu wel aan het twijfelen of ik niet wacht met bellen tot ik dag 83 heb bereikt, aangezien ik dan mijn langste cyclus heb geëvenaard. Even een test doen en als het dan negatief is wel echt gelijk contact opnemen met de huisarts. Heb het gevoel dat dan echt het einde zoek is Wink

Fijn dat je man zo'n steun voor je is!

Oh nee haha ik begreep wat je bedoelde. Ik bedoelde dat naast wat ik allemaal heb meegemaakt, het ook nog eens zo'n lang verhaal is geworden smile
Ja op een gegevens moment raak je het vertrouwen in je lichaam een beetje kwijt en weet je ook niet meer waar je van op aan kunt. Dat is soms heel irritant.
Maar het komt ook wel allemaal goed. Ooit kon mijn lichaam het ook vanzelf.

Pfff wat een lange cyclus weer. Ergens hoop ik toch dat je gewoon zwanger bent smile
Ik kan me wel voorstellen dat je nog even wil wachten tot dag 83. Dan is het helemaal genoeg geweest ja.
Ik bedoelde trouwens ook met het voorbeeld van mijn lieve man dat mannen gewoon een enorme steun kunnen zijn (zo ervaar ik dat tenminste) en dat jij dat ook wel zo gaat hebben. Dat is gewoon zo fijn!
chocolate
chocolate
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 459
Punten : 469
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat Empty Re: Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat

Bericht  Luthien di 23 nov 2010 - 23:51

Hallo meiden,

Ik ga de overstap hierheen ook maken. Heb een t uit m'n naam verwijderd, omdat die er eigenlijk niet hoorde, maar deze manier was blijkbaar al bezet.

Zo ongeveer rond nu zou ik m'n ei moeten hebben, dus ik schuif langzaam weer op het wachtbankje. Heb het op dit moment met school heel druk, maar als ik tijd heb zal ik weer actiever gaan lezen en posten.

Groetjes Luthien
Luthien
Luthien
Prater
Prater

Aantal berichten : 520
Punten : 548
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat Empty Re: Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat

Bericht  chocolate wo 24 nov 2010 - 0:12

Spannend Luthien! Mag ik vragen of je al 10 rondes met clomid bezig bent of is het gewoon je 10de ronde?

Ik denk er ook over om hier mee te gaan schrijven. Ben eigenlijk nog een beetje in de ontkenningsfase en schrijf ook al mee in het topic over zwanger willen worden in 2011.
En of ik in 2 topics mee wil schrijven..

Zal wel even een korte update geven (de wat uitgebreidere versie staat in het andere topic Wink )
vanmorgen weer naar de fertiliteitsarts geweest en het ziet er goed uit. Als het goed is zou ik over een aantal dagen mijn eisprong moeten hebben. En mocht ik dat willen kunnen we deze maand waarschijnlijk al beginnen met IUI. Ik juich nog maar niet te vroeg, hoewel ik heel erg blij ben nu. Maar probeer het wel te relativeren. Vrijdagmorgen moet ik weer terug. Ook erg spannend dus..
chocolate
chocolate
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 459
Punten : 469
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat Empty Re: Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat

Bericht  Luthien wo 24 nov 2010 - 2:05

@ Chocolate,Dit is de 10 ronde met Clomid. Ik ben december vorig jaar begonnen met 50 mg Clomid, maar er kwam geen eitje en ook de menstruatie bleef uit. Daarna 2 rondes 100 mg Clomid, waarbij de eerste ronde wel een eisprong plaats heeft gevonden, maar de tweede ronde bleef hij uit. Daarna 150 mg Clomid en daarmee zit ik nu in de 7 ronde dus de 10e in totaal. We zijn sinds juni 2009 bezig, dus in maanden zijn we al langer bezig.
Luthien
Luthien
Prater
Prater

Aantal berichten : 520
Punten : 548
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat Empty Re: Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat

Bericht  chocolate wo 24 nov 2010 - 4:21

Luthien schreef:@ Chocolate,Dit is de 10 ronde met Clomid. Ik ben december vorig jaar begonnen met 50 mg Clomid, maar er kwam geen eitje en ook de menstruatie bleef uit. Daarna 2 rondes 100 mg Clomid, waarbij de eerste ronde wel een eisprong plaats heeft gevonden, maar de tweede ronde bleef hij uit. Daarna 150 mg Clomid en daarmee zit ik nu in de 7 ronde dus de 10e in totaal. We zijn sinds juni 2009 bezig, dus in maanden zijn we al langer bezig.

Poeh jij bent dus ook al een tijd bezig. Fijn dat het met clomid wel werkt! Hopelijk ben jij ook snel zwanger. Zou wel een mooi cadeau zijn zo met de kerstdagen Very Happy
chocolate
chocolate
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 459
Punten : 469
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat Empty Re: Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat

Bericht  Gast wo 24 nov 2010 - 4:27

Hier zitten toevallig niet meer meiden die met IVF bezig zijn he?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat Empty Re: Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat

Bericht  Luthien wo 24 nov 2010 - 5:42

chocolate schreef:
Luthien schreef:@ Chocolate,Dit is de 10 ronde met Clomid. Ik ben december vorig jaar begonnen met 50 mg Clomid, maar er kwam geen eitje en ook de menstruatie bleef uit. Daarna 2 rondes 100 mg Clomid, waarbij de eerste ronde wel een eisprong plaats heeft gevonden, maar de tweede ronde bleef hij uit. Daarna 150 mg Clomid en daarmee zit ik nu in de 7 ronde dus de 10e in totaal. We zijn sinds juni 2009 bezig, dus in maanden zijn we al langer bezig.

Poeh jij bent dus ook al een tijd bezig. Fijn dat het met clomid wel werkt! Hopelijk ben jij ook snel zwanger. Zou wel een mooi cadeau zijn zo met de kerstdagen Very Happy

Nouja, het is nu wel even de vraag of het nog werkt. Op het oude forum stond het hele verhaal al, maar ik heb ronde 8 en 9 een ander middel gekregen. Volgens de apotheek was het hetzelfde als Clomid, maar dit heette anders, namelijk Serophene. 4 rondes Clomid had ik cycli van precies 28 dagen en de eerste ronde met Serophene was al een dag langer. Ronde 9 bleef de ongi geheel uit, waardoor we dachten zwanger te zijn, maar ik bleek die ronde geen eisprong te hebben gehad. Ik moest van de gyn er nu op staan dat ik weer de originele CLomid kreeg van de apotheek. Dus nu is het dus de vraag of m'n lichaam gewoon niet meer op de Clomifeencitraat (het werkzame middel in beide medicijnen) reageerd, of dat het inderdaad aan het andere middel heeft gelegen.
Dat maakt het ook wel erg spannend deze ronde.

@ Liva, ik las dat de punctie je was tegen gevallen. Balen meid. Ik hoop dat er goede embryo's zijn en dat het meteen lukt, dan hoef je het niet nog een keer te ondergaan.
Luthien
Luthien
Prater
Prater

Aantal berichten : 520
Punten : 548
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat Empty Re: Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat

Bericht  Schism wo 24 nov 2010 - 6:04

Nou meiden ik ben er ook weer hoor!!
Ben gisteren ongesteld geworden dus weer een ronde verder. Bijna weer naar de gyn, ik ben erg benieuwd wat de uitslagen zijn van alle onderzoeken.
Schism
Schism
Prater
Prater

Aantal berichten : 805
Punten : 888
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat Empty Re: Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat

Bericht  chocolate wo 24 nov 2010 - 6:11

Luthien schreef:
chocolate schreef:
Luthien schreef:@ Chocolate,Dit is de 10 ronde met Clomid. Ik ben december vorig jaar begonnen met 50 mg Clomid, maar er kwam geen eitje en ook de menstruatie bleef uit. Daarna 2 rondes 100 mg Clomid, waarbij de eerste ronde wel een eisprong plaats heeft gevonden, maar de tweede ronde bleef hij uit. Daarna 150 mg Clomid en daarmee zit ik nu in de 7 ronde dus de 10e in totaal. We zijn sinds juni 2009 bezig, dus in maanden zijn we al langer bezig.

Poeh jij bent dus ook al een tijd bezig. Fijn dat het met clomid wel werkt! Hopelijk ben jij ook snel zwanger. Zou wel een mooi cadeau zijn zo met de kerstdagen Very Happy

Nouja, het is nu wel even de vraag of het nog werkt. Op het oude forum stond het hele verhaal al, maar ik heb ronde 8 en 9 een ander middel gekregen. Volgens de apotheek was het hetzelfde als Clomid, maar dit heette anders, namelijk Serophene. 4 rondes Clomid had ik cycli van precies 28 dagen en de eerste ronde met Serophene was al een dag langer. Ronde 9 bleef de ongi geheel uit, waardoor we dachten zwanger te zijn, maar ik bleek die ronde geen eisprong te hebben gehad. Ik moest van de gyn er nu op staan dat ik weer de originele CLomid kreeg van de apotheek. Dus nu is het dus de vraag of m'n lichaam gewoon niet meer op de Clomifeencitraat (het werkzame middel in beide medicijnen) reageerd, of dat het inderdaad aan het andere middel heeft gelegen.
Dat maakt het ook wel erg spannend deze ronde.

@ Liva, ik las dat de punctie je was tegen gevallen. Balen meid. Ik hoop dat er goede embryo's zijn en dat het meteen lukt, dan hoef je het niet nog een keer te ondergaan.

Wat vervelend dat je zomaar een ander middel krijgt, ook al heeft het hetzelfde werkzame middel. En dan wordt het alleen maar vervelender als vervolgens blijkt dat je achteraf geen eisprong hebt gehad! Hopelijk werkt het wel nog gewoon. Die onzekerheid lijkt me niet fijn.
Ik ga je verhaal even lezen op het andere forum!

@ Liva: Ik ken je verhaal niet helemaal maar wil je bij deze even veel succes wensen!

@ Schism: Balen Sad Hopelijk zijn de uitslagen allemaal goed! Wanneer ga je weer terug?
chocolate
chocolate
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 459
Punten : 469
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat Empty Re: Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat

Bericht  Schism wo 24 nov 2010 - 6:14

@ Chocolate: 6 december is mijn volgende afspraak bij de gyn. Had jij op het andere forum dezelfde naam?
Schism
Schism
Prater
Prater

Aantal berichten : 805
Punten : 888
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat Empty Re: Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat

Bericht  chocolate wo 24 nov 2010 - 6:21

Schism schreef:@ Chocolate: 6 december is mijn volgende afspraak bij de gyn. Had jij op het andere forum dezelfde naam?

Oh dat valt nog wel mee. Al is elke dag wachten er één te veel Wink
Nee ik had daar niet dezelfde naam en schreef ook nog niet mee. In een ver verleden wel een naam gehad, maar al heel lang niet meer meegeschreven smile
chocolate
chocolate
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 459
Punten : 469
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat Empty Re: Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat

Bericht  Earane wo 24 nov 2010 - 6:26

chocolate schreef:
Earane schreef:
chocolate schreef:Oh sorry dat mijn verhaal ook zo lang is geworden. Zie het nu haha.
Ja ik heb nu een redelijk regelmatige cyclus uit mezelf. Ik ben soms nog wel bang dat mijn lichaam er weer mee stopt haha. Maar dat moet ik van me af leren zetten.

Jeetje..5 keer per jaar is wel erg weinig! Mijn fertiliteitsarts zei onlangs dat als je heel onregelmatig ongesteld bent en dan ook maanden niet, dan heb je een grote kans dat je gewoon geen eisprong hebt. Wil niet meteen zeggen dat je PCOS hebt, maar ik kan me heel goed voorstellen dat je het vermoeden ervan hebt. En 5 keer is gewoon te weinig.
Haha ik begrijp heel goed dat je dat toen niet erg vond.
Ik kan me voorstellen dat je er tegenop ziet. Maar je weet straks wel meer en dat gaat je echt rust geven! En als het je teveel wordt kun je altijd nog even rustig aan doen.
Als het mij even teveel werd was man er altijd voor me. Ik hoefde niks te zeggen en hij wist al genoeg. Die steun is zó fijn!
En je huisarts neemt je ook echt wel serieus. Je hebt genoeg reden!

Oh, ik bedoelde niet dat je verhaal lang was, maar meer zo van dat je al veel achter de rug hebt met betrekking tot het zwanger worden. Kan me voorstellen dat je bang bent dat je lichaam weer zo gaat doen als eerst! Komt vast goed smile

Dat is ook wel zo dat als ik meer weet, dat het mij meer rust geeft. Ik ben nu wel aan het twijfelen of ik niet wacht met bellen tot ik dag 83 heb bereikt, aangezien ik dan mijn langste cyclus heb geëvenaard. Even een test doen en als het dan negatief is wel echt gelijk contact opnemen met de huisarts. Heb het gevoel dat dan echt het einde zoek is Wink

Fijn dat je man zo'n steun voor je is!

Oh nee haha ik begreep wat je bedoelde. Ik bedoelde dat naast wat ik allemaal heb meegemaakt, het ook nog eens zo'n lang verhaal is geworden smile
Ja op een gegevens moment raak je het vertrouwen in je lichaam een beetje kwijt en weet je ook niet meer waar je van op aan kunt. Dat is soms heel irritant.
Maar het komt ook wel allemaal goed. Ooit kon mijn lichaam het ook vanzelf.

Pfff wat een lange cyclus weer. Ergens hoop ik toch dat je gewoon zwanger bent smile
Ik kan me wel voorstellen dat je nog even wil wachten tot dag 83. Dan is het helemaal genoeg geweest ja.
Ik bedoelde trouwens ook met het voorbeeld van mijn lieve man dat mannen gewoon een enorme steun kunnen zijn (zo ervaar ik dat tenminste) en dat jij dat ook wel zo gaat hebben. Dat is gewoon zo fijn!

Oh zo, haha! Lang verhaal valt wel mee, joh. Gewoon schrijven, hoor Wink. Het is inderdaad irritant dat ik niet weet waar ik van op aan kan. Ik hoop natuurlijk ook dat ik zwanger ben, maar ik verwacht het niet. Heb deze cyclus wel wat testen gedaan omdat mijn vorige cyclus slechts 29 dagen was. Heel raar dus. En steun krijgen als je het nodig hebt dat is altijd fijn inderdaad. Dat krijg ik hier ook gelukkig smile Ik heb nu in ieder geval besloten om maandag de huisarts te bellen als ik niet ongesteld of zwanger ben en dan zie ik het wel hoe het verder gaat.

Wat fijn trouwens dat je misschien binnenkort met IUI kunt beginnen, spannend!
Earane
Earane
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 813
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat Empty Re: Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat

Bericht  Schism wo 24 nov 2010 - 6:30

chocolate schreef:
Schism schreef:@ Chocolate: 6 december is mijn volgende afspraak bij de gyn. Had jij op het andere forum dezelfde naam?

Oh dat valt nog wel mee. Al is elke dag wachten er één te veel Wink
Nee ik had daar niet dezelfde naam en schreef ook nog niet mee. In een ver verleden wel een naam gehad, maar al heel lang niet meer meegeschreven smile

Huh hij plaats mijn berichtje niet, ik geloof dat het wel even gaat duren voordat ik doorheb hoe dit forum werkt Embarassed

Vorige afspraak was 6 weken geleden, dus dan duurt het wachten best lang, zeker als je op uitslagen zit te wachten Wink
Ok dan klopt het dat ik even niet kon plaatsen wie je nou was.
Schism
Schism
Prater
Prater

Aantal berichten : 805
Punten : 888
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat Empty Re: Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat

Bericht  chocolate wo 24 nov 2010 - 6:54

@ Earane: Die zwangerschapstesten gaan er makkelijk doorheen he! Steeds maar even kijken of je toch niet zwanger bent smile
De vorige maar 29 dagen en nu alweer zo lang..Ja dat is idd wel raar. Die 29 dagen zijn dan wel weer netjes.
Goed dat je maandag de huisarts gaat bellen! Hopelijk heb je dan snel wat meer duidelijkheid.

Ja ik hoop dat mijn cyclus mee blijft werken. Vind het nu allemaal wel spannend worden. Het mag van mij heel snel vrijdag worden!

@ Schism: Oh herkenbaar haha. Heb ook al vaker gehad dat berichten ineens niet geplaatst worden Mad

Al 6 weken geleden? Dan duurt het zeker te lang smile
Loop je al lang bij de gyn? Oh ik denk dat ik maar even snel bij ga lezen op het andere forum Embarassed
chocolate
chocolate
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 459
Punten : 469
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat Empty Re: Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat

Bericht  Schism wo 24 nov 2010 - 7:42

@ Chocolate: Nee de vorige afspraak was de eerste keer bij de gyn. Ik heb een uitstrijkje gehad en hij heeft gevoeld of mijn eierstokken en baarmoeder de juiste grootte hadden. Vervolgens moest ik 3 keer in mijn cyclus bloed laten prikken om te kijken of alle hormoonwaardes goed zijn. Ook heeft mijn vriend zijn kwakkie in moeten leveren. Al die uitslagen krijgen we de volgende keer, dus dat is best wel spannend.
Schism
Schism
Prater
Prater

Aantal berichten : 805
Punten : 888
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat Empty Re: Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat

Bericht  moepie wo 24 nov 2010 - 9:44

hoi meiden,

leuk hier ook weer een nieuw topic.

Twellie; wat mooi 2 eitjes die groeien! Spannend!

Earene; ik zou als ik jou was gewoon even langs de huisarts gaan. Je cyclus is een paar keer wel heel erg lang geweest. Even een bezoekje brengen kan nooit kwaad, dan weet hij/zij er in elk geval vast vanaf. zeker als je ook voordat je aan de pil ging al zo weinig ongesteld was zou ik even een afspraak maken. Ook ik zat redelijk vlot bij de huisarts.

Luthien; dat je de verkeerde medicijnen had gekregen had ik niet meegekregen. Kan me voorstellen dat het nu dan wel even spannend is of het daar aan lag of dat het medicijn opzich niet meer aanslaat. Ik hoop voor je dat de clomid gewoon weer zijn werk doet!

chocolate; heb je nu dan een cyclus analyse? als je wil kan je dus gelijk beginnen met iui? Gaan jullie dat dan doen?

Schism; balen van de ongi! Suc6 deze ronde. Welke onderzoeken heb je gehad bij de gyn?




moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat Empty Re: Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 40 1, 2, 3 ... 20 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum