Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Clean, Fit & Healthy topic

+58
Punk'd
Blixum
minoessepoes
Zora
Flower_L
Robin_
SDL
Davinia
Shopelle
Lady4
xxjojootjexx
Lonely Goatherd
Siem
Siamsa
madam
Pannetoet
patjuhhh
girli
June
Antibes
Lot
Sylvana
SuzieQ
eigenwijs
Charles
Toet
Melis_je
Blond
Roza
Serena
Zonnetje
Tiara
Marin
Reva
woezel
Cheesegirl
Lavendel
Penny Blossom
Kowalski
Sayuri
Nyx
Tiana
Eris
Le Chat Noir
Sea of Trees
Sanne
SoGood
stella.nova
Coccinelle
Tinkebell
Sam
_Lacey_
Reeza
Poubelle
Aziraphale
Minx
Feline
Luce
62 plaatsers

Pagina 20 van 27 Vorige  1 ... 11 ... 19, 20, 21 ... 23 ... 27  Volgende

Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 20 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Linda di 2 jul 2013 - 8:47

Het roer gaat hier nog iets meer om. Ik ga, zoveel mogelijk, stoppen met suiker.
Door al die nachten ben ik zo moe. Ik denk dat suikervrij leven veel beter voor m'n energie in.
Gister nagenoeg geen suiker op en vandaag helemaal niet. Volgens mij ben ik al aan het afkicken. smile 

Voor morgen staat er weer een overnight oats op het menu. Speltvlokken, rauwe cacaopoeder, cacao nibs, lijnzaad, geraspte kokos en rijstemelk.
De chiazaadjes en de banaan doe ik er morgenochtend pas in. Chiazaad wordt glibberig door het weken en dat vind ik niet zo lekker.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 20 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Lonely Goatherd di 2 jul 2013 - 8:58

Woei, kersen van Giel! Werd inderdaad wel eens tijd. Waar ik ze nog een keer over wil mailen is de hoeveelheid nitraatrijke groenten in het pakket. Er wordt namelijk aangeraden niet vaker dan twee keer per week nitraatrijke groenten te eten. Vorige week waren het vier nitraatrijke groentesoorten en deze week weer drie. En dan kan ik het wel invriezen, maar het is weer extra gedoe en ik eet het liefst de verse groenten zo snel mogelijk op.

Vandaag trouwens heerlijk geluncht met geroosterd brood met geprakte avocado met peper en een heel klein beetje zout. Af en toe heb ik daar echt zo'n zin in!

Er staan weer overnight oats in de koelkast, ik de eigenlijk alles behalve de melk en de havervlokken pas 's morgens erin.

Lonely Goatherd
Lonely Goatherd
Prater
Prater

Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 20 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Gast di 2 jul 2013 - 9:37

Ik heb geen groentepakket, alleen fruit. Ben bang dat ik met zo'n groentepakket teveel gebonden zit. Mijn vriend lust ook lang niet alles, dus denk dat het gewoon niet echt wat voor ons is. Deze week gelukkig niets te klagen over het fruit, als de kwaliteit tenminste ook goed is. Sanne, krijg je hem deze week voor het eerst?

Ik ben eerlijk gezegd helemaal niet bezig met nitraatrijk. Weet ook alleen maar dat spinazie nitraten bevat Embarassed.

Wil je het suikervrij eten tijdelijk doen Linda? Om weer meer op krachten te komen? Hoe doe je dat dan met producten waar suiker is in verwerkt, zoals brood? Lekker bijgeslapen, fijn voor je zeg. Hopelijk ziet het er weer wat sunny voor je uit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 20 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  woezel di 2 jul 2013 - 21:51

Hier heb ik ook een heleboel suiker geschrapt, gebruik anders stevia. Eet zelf geen brood meer. En alleen bij bijzondere gelegenheden een koekje, taart, ijsje. En ik voel me echt een stuk energieker.

Ik ga vanavond de pizza testen van speltmeel, met daarop de paprikasaus van Linda, ben benieuwd.

Vrijdag gaan we op vakantie, dus nu ondertussen een beetje bedenken wat er allemaal mee moet, veel meer kruiden enz als anders. En zelfs de staafmixer gaat mee, want de kinderen hier zijn verzot op broccolisoep en dan kan die daar ook lekker gemaakt worden.

woezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 20 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Sanne di 2 jul 2013 - 22:14

Ik kan het fruit- en groentepakket morgen voor het eerst ophalen inderdaad. En laat ik nou net geen kersen lusten haha, ik vind ze altijd zo ontzettend zoet. Maar ik ga ze wel proberen hoor, misschien valt het me mee. Verder ben ik wel tevreden over de inhoud.

Woezel, merk je ook echt dat je geen behoefte meer hebt aan suiker? Ik probeer suiker voornamelijk te schrappen, omdat ik die eeuwige drang naar zoetigheid kwijt wil. Ik ben dat zo zat. Waar gaan jullie naartoe met vakantie?

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 20 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  woezel wo 3 jul 2013 - 1:12

Sanne, ja ik heb wat dat betreft niet meer de drang naar suiker. Heb wel wat snoep en koek voor de kinderen in huis, maar blijf er zelf netjes van af. Neem wel af en toe een vezelcracker met pure hagelslag.
Ik volg zelf het boek grip op koolhydraten met in het begin om af te vallen en af te kicken dus 1 koolhydraatuurtje per dag. Nu ben ik zo goed als op gewicht en neem ik 2x koolhydraten. Dus nu ontbijt ik wat vaker met havermout en fruit.
Ik eet wel gewoon elke dag 5 of 6x iets.

woezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 20 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Linda wo 3 jul 2013 - 1:25

Robin, in ieder geval tijdelijk. Om even te kijken hoe ik me voel.
Zit er altijd suiker in brood? Ik eet allinson, ik dacht dat daar geen suiker in zat.
Sowieso wil ik wat minder brood gaan eten, dus dat komt goed uit.
En als er een keer ergens een heel klein beetje suiker in zit, dan is dat ook geen ramp. Maar ik wil het in ieder geval niet bewust opzoeken.

Woezel, ben benieuwd wat je van de pizza vindt! Ik heb er ook wel weer eens trek in. Van de week ook weer maken dan.
Waar gaan jullie heen op vakantie?

LG, daar zeg je wat over die nitraatrijke groentes. Helemaal niet over nagedacht. Maar je hebt inderdaad wel een goed punt! Wil je laten weten wat hij zegt?

Sanne, misschien vindt je dochter de kersen wel lekker. Heerlijke kliederboel wordt dat, haha. En anders door je overnight oats doen?

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 20 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  woezel wo 3 jul 2013 - 1:29

Linda ik ben ook erg benieuwd, het paprikaprutje staat al klaar en de jongens hebben er al zin in.
We gaan naar Mierlo, lekker in een chalet dus alles bij de hand. En evengoed nog genoeg wat wel mee moet haha

woezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 20 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Linda do 4 jul 2013 - 9:24

Hoe gaat het hier?

Dit was m'n derde suikerloze dag en het gaat best goed! Alleen 's avonds heb ik het soms moeilijk.
Ik ben nog op zoek naar koekjes recepten die melk, ei, soja en notenvrij zijn. Dat is nog best lastig. Ik had een probeerseltje, maar dat was vrij droog gebleven.
Ik heb net maar even een speltwafel met suikervrije jam op. Heb ik toch nog iets in m'n buik zitten.
Vanavond zelfgemaakte pizza op, dat smaakte ook heel goed.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 20 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Melis_je do 4 jul 2013 - 10:49

Ik heb net verse havermelk gemaakt (http://voedzo.nl/recepten/havermelk-zelf-maken-een-recept/ ), smaakt best prima en natuurlijk spotgoedkoop in vergelijking met havermelk uit de winkel. Ik ga vannacht mijn eerste overnight oats maken met havermout, hazelnoten, amandelen, rozijnen en stukjes gesneden droge pruim. gewoon wat ik in huis had. Ben benieuwd.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 20 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Melis_je do 4 jul 2013 - 10:50

Ik heb gisteren trouwens ook die geroosterde kikkererwten gemaakt (met alleen knoflookpoeder, zout en een beetje paprikapoeder), superlekker! Die waren echt fantastisch. Meteen opgegeten.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 20 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Linda do 4 jul 2013 - 10:55

Welk receptje van die kikkererwten zijn dat?

Die havermelk ziet er inderdaad heel simpel uit! Dat ga ik ook eens doen.

Ik ben vergeten om overnight oats klaar te maken. Stom zeg... Ik maak morgenochtend maar een papje dan.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 20 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Melis_je do 4 jul 2013 - 11:02

Ik had een groot blik kikkererwten uit laten lekken, gemengd met ongeveer een eetlepel knoflookpoeder, wat zeezout en een ruime theelepel paprikapoeder. Leg het op een met bakpapier beklede bakplaat met een beetje olijfolie eroverheen (maar het kan ook zonder) en een half uurtje op 200 graden in de oven. Halverwege even omhusselen. Het stond een aantal pagina's terug geloof ik. Het is meer een soort chips (en het is dus te lekker om te bewaren :P) maar het lijkt me ook heel lekker in een salade.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 20 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Linda do 4 jul 2013 - 11:12

Dat klinkt goed! Ik ben op zoek naar iets voedzaams om 's avonds te snaaien. Dan is dit misschien wel wat.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 20 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Melis_je do 4 jul 2013 - 18:06

Melis_je schreef:Ik heb net verse havermelk gemaakt (http://voedzo.nl/recepten/havermelk-zelf-maken-een-recept/ ), smaakt best prima en natuurlijk spotgoedkoop in vergelijking met havermelk uit de winkel. Ik ga vannacht mijn eerste overnight oats maken met havermout, hazelnoten, amandelen, rozijnen en stukjes gesneden droge pruim. gewoon wat ik in huis had. Ben benieuwd.

 Hmm, het smaakt een beetje saai. Ik heb er ook nog cacao doorheen gedaan, maar heeft iemand anders dit ook? Wat is eraan te doen? Of moet ik gewoon 'echte receptjes' maken in plaats van wat ik in huis heb?
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 20 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Linda do 4 jul 2013 - 18:17

Ik vind het zo standaard ook een beetje saai. Hoewel ik het met rauwe cacaopoeder wel heel lekker vind. Gisterochtend 1 op met banaan en mango, die was echt heerlijk!

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 20 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Sylvana do 4 jul 2013 - 19:49

Melis_je schreef:Ik had een groot blik kikkererwten uit laten lekken, gemengd met ongeveer een eetlepel knoflookpoeder, wat zeezout en een ruime theelepel paprikapoeder. Leg het op een met bakpapier beklede bakplaat met een beetje olijfolie eroverheen (maar het kan ook zonder) en een half uurtje op 200 graden in de oven. Halverwege even omhusselen. Het stond een aantal pagina's terug geloof ik. Het is meer een soort chips (en het is dus te lekker om te bewaren :P) maar het lijkt me ook heel lekker in een salade.

Dat ga ik ook eens maken! Heb nog een blik staan.

Enig idee alleen hoe (lang) ik dat kan bewaren?

Sylvana
Prater
Prater

Aantal berichten : 930
Punten : 1018
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 20 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Melis_je do 4 jul 2013 - 22:53

Ja, ik heb inmiddels een tweede schaaltje als lunch op met verse havermelk, havermout, een verse nectarine en kokos, dat was ook een stuk lekkerder, maar ik blijf er wel mee experimenteren om het minder saai te maken.

@ Sylvana: geen idee, maar bewaren lukt je toch niet :P in een luchtdichte doos zou het wel een paar weken kunnen, staat op internet. Maar ze zijn veel te lekker.

 Ik heb net die verse havermelk in mijn koffie gedaan en dat is superlekker. Veel lekkerder dan koeienmelk of sojamelk. Ik ben echt blij dat ik zo'n simpel recept gevonden heb. Het was in totaal nog geen 10 minuten werk en misschien 15 cent ofzo.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 20 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Linda do 4 jul 2013 - 23:34

Ja, echt beter! Scheelt een hoop geld. Ik ga het vanavond eens proberen.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 20 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Sanne vr 5 jul 2013 - 8:29

Ik had vandaag mijn 7e suikervrije dag en dat bevalt me best goed. Ik merk al goed dat ik geen dips meer heb gedurende de dag. Ik voel me stabiel zegmaar Laughing

Hier is het fruit op om overnight oats mee te maken en alleen melk met havervlokken lijkt me zo saai. Vanochtend heb ik weer quinoa gemaakt. Was toch wel lekker, al blijft het wennen.

Melisje, die havermelk heb je gemaakt met haver, maar wat is dat? Hetzelfde als havervlokken?
Ik was vandaag bij de Tuinen en wilde graag wat meer variatie dan alleen die havervlokken, maar ze hadden daar niets anders.
Ook geen speltmeel trouwens, dus die pizza moet nog even wachten. En de reformwinkel met een uitgebreider assortiment was dicht (op koopavond....).

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 20 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Linda vr 5 jul 2013 - 8:31

Oh Sanne, ben jij ook suikervrij gegaan?! Dat wist ik niet.
Ik sinds dinsdag en ik heb nu even een giga dip. Ik heb zo'n trek in zoete zooi!! Twisted Evil 

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 20 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Coccinelle vr 5 jul 2013 - 8:34

Ik ben toch wel nieuwsgierig geworden naar die overnight oats, vandeweek maar eens proberen. Ik heb nog speltvlokken in de kast staan, daar had ik eens pap van gekookt maar dat is niet echt mijn ding. Nu eet ik bijna altijd een bakje muesli met noten, fruit en volle yoghurt als ontbijt. 

Vandeweek bij de bakker speltbeschuit meegenomen, erg lekker! Had ik nog niet eerder gezien.

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 20 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Linda vr 5 jul 2013 - 8:40

Ik had vanmorgen ook pap gemaakt van speltvlokken, maar dat vond ik ook niet zo. Te grof. In de overnight oats vind ik ze wel lekker.
Van de week had ik pap gemaakt van quinoavlokken, die zijn heel fijn. Dat was echt lekker.

Ik wilde chocolade overnight oats maken, maar we hebben geen bananen. Ik zou niet weten waar ik het anders mee moet zoeten... Balen.

En ik ben net pissig geworden op m'n man. laughcry Hij heeft bijna al m'n snoepjes opgegeten. Hij wist niet dat ik volledig suikervrij was gegaan, dus het was niet om mij te beschermen. Het was gewoon omdat hij er trek in had.
Haha, ik weet het, ik ben onredelijk.. Maar ik vind het gewoon stom dat hij iets van mij zomaar opeet, terwijl ik heel veel dingen niet mag door m'n dieet.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 20 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  SDL vr 5 jul 2013 - 8:44

Linda, heb je geen pure hagelslag in de kast staan? Dan neem je een paar hagelslagjes smile .
SDL
SDL
Prater
Prater

Aantal berichten : 952
Punten : 1030
Registratiedatum : 17-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 20 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Sanne vr 5 jul 2013 - 8:45

Haha, Linda, sorry... ik moet wel een beetje (erg) om je lachen...

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Clean, Fit & Healthy topic - Pagina 20 Empty Re: Clean, Fit & Healthy topic

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 20 van 27 Vorige  1 ... 11 ... 19, 20, 21 ... 23 ... 27  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum