Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Waar bezuinig je juist niet op?

+31
Linda
Theeleut
Lady Starstruck
kwak
Parisienne
Sophiee
rapa nui
*Lookie*
Fayebella
Mizz_S
Katrien
Chocoholic
Ragazza
Susan
Nyx
Ibbeltje
Luce
Puggle
Tsjip
Slakje
Tiara
GreenGrass
Snoes
mzcharlotte
Blair
Sterre
Punk'd
Rose
minoessepoes
Rush
Blond
35 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Waar bezuinig je juist niet op?  Empty Waar bezuinig je juist niet op?

Bericht  Blond do 30 mei 2013 - 0:47

Vertel!

Ik bezuinig niet op groenten en fruit.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar bezuinig je juist niet op?  Empty Re: Waar bezuinig je juist niet op?

Bericht  Rush do 30 mei 2013 - 0:55

Vlees.

Of eigenlijk, boodschappen in het algemeen. Ik heb het wel een tijdje gedaan, maar begon er een beetje in door te slaan. Dat heb ik los gelaten en nu ben ik veel meer kwijt, maar dat vind ik niet erg.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar bezuinig je juist niet op?  Empty Re: Waar bezuinig je juist niet op?

Bericht  Gast do 30 mei 2013 - 1:01

Ik bezuinig eigenlijk op alle boodschappen. Niet dat ik minder fruit koop, maar ik koop fruit wat op dat moment goedkoper is. Dus als ik zin heb in aardbeien maar die zijn 4 euro voor een bakje, dan koop ik een ander soort fruit. En dat heb ik bij veel dingen (uit eten gaan, kleding), dat ik vaak het goedkopere alternatief neem.

Waar ik niet altijd op bezuinig is comfort tijdens het reizen. Als er 30 euro verschil in een vliegticket zit en voor de goedkope versie moet ik 3 uur langer wachten op het vliegveld, dan neem ik het duurdere ticket. Scheelt ook dat ik veel reis en het dus niet een leuk uitje is om op een vliegveld te zitten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waar bezuinig je juist niet op?  Empty Re: Waar bezuinig je juist niet op?

Bericht  minoessepoes do 30 mei 2013 - 1:07

Op uit eten gaan (zolang dat financieel gezien uiteraard ook gewoon kan). Wij gaan eigenlijk maar zelden echt duur uit eten, maar wel met zeer grote regelmaat, ik denk 1 keer per 1.5 week gemiddeld. Daar kunnen wij beide echt van genieten.

Ik bespaar ook op mijn boodschappen maar op dezelfde manier als Jente, ik koop niet minder fruit maar seizoensfruit inderdaad. Ook koop ik best veel redelijk luxe producten maar ik haal ze dan bij de Lidl of als ze in de aanbieding zijn bijvoorbeeld. Ook bestellen wij echt nooit eten, echt lekker vind ik het namelijk over het algemeen niet en ik kan makkelijk binnen 15 minuten een lekkere maaltijd op tafel hebben, dat geld spaar ik liever uit om dus een keer lekker uit eten te gaan of te gaan lunchen.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar bezuinig je juist niet op?  Empty Re: Waar bezuinig je juist niet op?

Bericht  Rose do 30 mei 2013 - 1:14

Bezine/diesel, sinds wij niet meer bij de 'goedkope' stations tanken lopen onze auto's veel beter.
Minder lawaai, beter starten met koud weer, zuiniger etc.

Dus dan maar ietsje duurder maar uiteindelijk in de onderhoud wel weer beter/goedkoper.
Rose
Rose
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1636
Punten : 1896
Registratiedatum : 26-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar bezuinig je juist niet op?  Empty Re: Waar bezuinig je juist niet op?

Bericht  Punk'd do 30 mei 2013 - 1:18

Make up, huidverzorging en groente.

Het is niet dat ik die eerste twee heel veel koop maar ik heb wel een dure smaak betreft make up. Dus dat tikt wel aan als ik het dan koop.


Laatst aangepast door Punk'd op do 30 mei 2013 - 1:18; in totaal 1 keer bewerkt

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar bezuinig je juist niet op?  Empty Re: Waar bezuinig je juist niet op?

Bericht  Rush do 30 mei 2013 - 1:18

Rose schreef:Bezine/diesel, sinds wij niet meer bij de 'goedkope' stations tanken lopen onze auto's veel beter.
Minder lawaai, beter starten met koud weer, zuiniger etc.

Dus dan maar ietsje duurder maar uiteindelijk in de onderhoud wel weer beter/goedkoper.
De tankwagens halen de brandstof uit dezelfde depots Wink .
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar bezuinig je juist niet op?  Empty Re: Waar bezuinig je juist niet op?

Bericht  Punk'd do 30 mei 2013 - 1:20

Rush schreef:
Rose schreef:Bezine/diesel, sinds wij niet meer bij de 'goedkope' stations tanken lopen onze auto's veel beter.
Minder lawaai, beter starten met koud weer, zuiniger etc.

Dus dan maar ietsje duurder maar uiteindelijk in de onderhoud wel weer beter/goedkoper.
De tankwagens halen de brandstof uit dezelfde depots Laughing.

haha dat wilde ik ook zeggen. Mijn vader heeft jaren in de oliebranche gewerkt en het is allemaal 1 pot nat. Ik weet trouwens niet of de kwaliteit van benzine achteruit kan gaan omdat het bijv. lang bij een tankstation ligt omdat het daar niet druk is ofzo.

Maar prijstechnisch gezien maakt het echt niets uit.

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar bezuinig je juist niet op?  Empty Re: Waar bezuinig je juist niet op?

Bericht  Sterre do 30 mei 2013 - 1:24

Ik bezuinig nergens echt op, maar het is ook weer niet zo dat ik geld zomaar uitgeef. Voor mij is de kwaliteit-prijsverhouding eigenlijk altijd doorslaggevend. Bij bepaalde producten zoals eten en huidverzorging hecht ik wel meer waarde aan kwaliteit dan bij andere producten.

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar bezuinig je juist niet op?  Empty Re: Waar bezuinig je juist niet op?

Bericht  Blair do 30 mei 2013 - 1:25

Sterre schreef:Ik bezuinig nergens echt op, maar het is ook weer niet zo dat ik geld zomaar uitgeef. Voor mij is de kwaliteit-prijsverhouding eigenlijk altijd doorslaggevend. Bij bepaalde producten zoals eten en huidverzorging hecht ik wel meer waarde aan kwaliteit dan bij andere producten.

+1

Vooral op eten bezuinig ik niet.
Blair
Blair
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1796
Punten : 2154
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar bezuinig je juist niet op?  Empty Re: Waar bezuinig je juist niet op?

Bericht  mzcharlotte do 30 mei 2013 - 1:39

Punk'd schreef:
Rush schreef:
Rose schreef:Bezine/diesel, sinds wij niet meer bij de 'goedkope' stations tanken lopen onze auto's veel beter.
Minder lawaai, beter starten met koud weer, zuiniger etc.

Dus dan maar ietsje duurder maar uiteindelijk in de onderhoud wel weer beter/goedkoper.
De tankwagens halen de brandstof uit dezelfde depots Laughing.

haha dat wilde ik ook zeggen. Mijn vader heeft jaren in de oliebranche gewerkt en het is allemaal 1 pot nat. Ik weet trouwens niet of de kwaliteit van benzine achteruit kan gaan omdat het bijv. lang bij een tankstation ligt omdat het daar niet druk is ofzo.

Maar prijstechnisch gezien maakt het echt niets uit.

Dat is inderdaad echt onzin. Ik krijg ook weleens claims dat een A-merk brandstof meer kilometers maakt, dan een B-merk brandstof. Er zullen echt wel verschillen zitten tussen de 'batches' brandstof (kwaliteit van de aardolie van origine), maar uiteindelijk heeft het veel te maken met de bestuurder, de weersomstandigheden, de route (file/snelweg,etc) en ga zo maar verder. Het verschil tussen A en B merk is mijn inziens niet aan te tonen.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar bezuinig je juist niet op?  Empty Re: Waar bezuinig je juist niet op?

Bericht  Gast do 30 mei 2013 - 4:40

De kapper

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waar bezuinig je juist niet op?  Empty Re: Waar bezuinig je juist niet op?

Bericht  Snoes do 30 mei 2013 - 5:00

Jente schreef:Ik bezuinig eigenlijk op alle boodschappen. Niet dat ik minder fruit koop, maar ik koop fruit wat op dat moment goedkoper is. Dus als ik zin heb in aardbeien maar die zijn 4 euro voor een bakje, dan koop ik een ander soort fruit. En dat heb ik bij veel dingen (uit eten gaan, kleding), dat ik vaak het goedkopere alternatief neem.
Hier sluit ik me bij aan.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar bezuinig je juist niet op?  Empty Re: Waar bezuinig je juist niet op?

Bericht  GreenGrass do 30 mei 2013 - 5:12

Mijn brood koop ik nooit 'goedkoop'. Ik heb er inmiddels een hekel aan om zo'n broodbal in mijn mond te hebben en te staan herkauwen erop. Geef mij maar het brood van 50 cent meer dan wel lekker is!
GreenGrass
GreenGrass
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar bezuinig je juist niet op?  Empty Re: Waar bezuinig je juist niet op?

Bericht  Tiara do 30 mei 2013 - 5:26

Op heel veel dingen niet, boodschappen, kapper, uiteten en nog wel meer maar dit komt zo in me op. Op kleren dan weer wel.
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar bezuinig je juist niet op?  Empty Re: Waar bezuinig je juist niet op?

Bericht  Rose do 30 mei 2013 - 6:04

Rush schreef:
Rose schreef:Bezine/diesel, sinds wij niet meer bij de 'goedkope' stations tanken lopen onze auto's veel beter.
Minder lawaai, beter starten met koud weer, zuiniger etc.

Dus dan maar ietsje duurder maar uiteindelijk in de onderhoud wel weer beter/goedkoper.
De tankwagens halen de brandstof uit dezelfde depots Wink .

En toch rijden onze auto's beter sinds wij geen tinq/tango etc. meer tanken Razz
Nu tank ik altijd bij een onbemande shell of firezone, die zijn hier in de omgeving vaak goedkoper dan tinq/tango :O
Rose
Rose
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1636
Punten : 1896
Registratiedatum : 26-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar bezuinig je juist niet op?  Empty Re: Waar bezuinig je juist niet op?

Bericht  Slakje do 30 mei 2013 - 6:36

Op uitjes. Als we uit eten gaan, gaan we goed uiteten. Als we naar de dierentuin/park/zwembad gaan eten en drinken we daar/in de buurt ook wat. Als we naar de cinema gaan nemen we ook drankjes en wat voor te snoepen, ...
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar bezuinig je juist niet op?  Empty Re: Waar bezuinig je juist niet op?

Bericht  Tsjip do 30 mei 2013 - 6:37

Rose schreef:
Rush schreef:
Rose schreef:Bezine/diesel, sinds wij niet meer bij de 'goedkope' stations tanken lopen onze auto's veel beter.
Minder lawaai, beter starten met koud weer, zuiniger etc.

Dus dan maar ietsje duurder maar uiteindelijk in de onderhoud wel weer beter/goedkoper.
De tankwagens halen de brandstof uit dezelfde depots Wink .

En toch rijden onze auto's beter sinds wij geen tinq/tango etc. meer tanken Razz
Nu tank ik altijd bij een onbemande shell of firezone, die zijn hier in de omgeving vaak goedkoper dan tinq/tango :O

Dit kwam bij ons een paar jaar geleden op een verjaardag ook ter sprake. Iedereen had dezelfde ervaring zoals die van Rose. Sinds een paar jaar hebben wij ook een Tinq tankstation in het dorp maar niemand in de familie/vriendengroep gaat er meer tanken.

Ontopic: Wij bezuinigen niet op brood. Fruit en groente vergelijken we wel altijd. Verder kopen we van een paar dingen wel het a-merk. Zoals wasmiddel, ranja, sultana, sinaasappelsap. Dat vinden we gewoon fijner/lekkerder.

Tsjip
Prater
Prater

Aantal berichten : 1489
Punten : 1512
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar bezuinig je juist niet op?  Empty Re: Waar bezuinig je juist niet op?

Bericht  Rush do 30 mei 2013 - 6:42

Rose schreef:
Rush schreef:
Rose schreef:Bezine/diesel, sinds wij niet meer bij de 'goedkope' stations tanken lopen onze auto's veel beter.
Minder lawaai, beter starten met koud weer, zuiniger etc.

Dus dan maar ietsje duurder maar uiteindelijk in de onderhoud wel weer beter/goedkoper.
De tankwagens halen de brandstof uit dezelfde depots Wink .

En toch rijden onze auto's beter sinds wij geen tinq/tango etc. meer tanken Razz
Nu tank ik altijd bij een onbemande shell of firezone, die zijn hier in de omgeving vaak goedkoper dan tinq/tango :O
Dan tank je nu toch juist bij goedkope tankstations? Tinq en Tango zijn (hier) helemaal niet goedkoop. Ik tank altijd Firezone en die valt voor veel mensen onder de 'goedkope tankstation' maar het is gewoon Texaco.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar bezuinig je juist niet op?  Empty Re: Waar bezuinig je juist niet op?

Bericht  Puggle do 30 mei 2013 - 6:43

Op schoenen bezuinigen we niet. Ik koop altijd leren schoenen/laarzen.
Ook op uitjes niet. Oh en op de verwarming ook niet, ik stook gewoon lekker als ik het koud heb.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar bezuinig je juist niet op?  Empty Re: Waar bezuinig je juist niet op?

Bericht  Luce do 30 mei 2013 - 6:44

mzcharlotte schreef:
Punk'd schreef:
Rush schreef:
Rose schreef:Bezine/diesel, sinds wij niet meer bij de 'goedkope' stations tanken lopen onze auto's veel beter.
Minder lawaai, beter starten met koud weer, zuiniger etc.

Dus dan maar ietsje duurder maar uiteindelijk in de onderhoud wel weer beter/goedkoper.
De tankwagens halen de brandstof uit dezelfde depots Laughing.

haha dat wilde ik ook zeggen. Mijn vader heeft jaren in de oliebranche gewerkt en het is allemaal 1 pot nat. Ik weet trouwens niet of de kwaliteit van benzine achteruit kan gaan omdat het bijv. lang bij een tankstation ligt omdat het daar niet druk is ofzo.

Maar prijstechnisch gezien maakt het echt niets uit.

Dat is inderdaad echt onzin. Ik krijg ook weleens claims dat een A-merk brandstof meer kilometers maakt, dan een B-merk brandstof. Er zullen echt wel verschillen zitten tussen de 'batches' brandstof (kwaliteit van de aardolie van origine), maar uiteindelijk heeft het veel te maken met de bestuurder, de weersomstandigheden, de route (file/snelweg,etc) en ga zo maar verder. Het verschil tussen A en B merk is mijn inziens niet aan te tonen.

Haha huh? Ik had hier echt nog nooit van gehoord. Dat er echt mensen zijn die voor het gevoel gaan tanken bij een duurdere tank. scratch
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar bezuinig je juist niet op?  Empty Re: Waar bezuinig je juist niet op?

Bericht  Ibbeltje do 30 mei 2013 - 6:45

Hier zit nu volgens mij ook een tinq maar (dacht dat deze zo heette) maar die is duurder dan de shell uit de buurt.
Tank overigens meestal bij de shell.


Edit oh het heet Tango.


Laatst aangepast door Ibbeltje op do 30 mei 2013 - 6:49; in totaal 1 keer bewerkt
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar bezuinig je juist niet op?  Empty Re: Waar bezuinig je juist niet op?

Bericht  Rose do 30 mei 2013 - 6:45

@Rush, Ja wel goedkoop maar niet bij de 'slechte' goedkope tankstations.. Snap je wat ik bedoel? confused

Firezone is idd Texaco. Zelfs de bemande Shell aan de snelweg is hier vaak goedkoper dan tinq Neutral
Rose
Rose
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1636
Punten : 1896
Registratiedatum : 26-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar bezuinig je juist niet op?  Empty Re: Waar bezuinig je juist niet op?

Bericht  Nyx do 30 mei 2013 - 6:47

Er kan een verschil in hoogte van Octaan zitten in benzine 's. En dat kan invloed hebben op de rijprestaties van auto's. Ik tank het liefst bij Tango/Firezone, omdat ik dan met mijn tank meer dan 500 km kan rijden.

Ontopic; Ik bezuinig niet meer. Ik heb een tijd bezuinigd maar op het eind was ik net zoveel geld kwijt. Nu maak ik lijstjes van wat ik echt moet hebben en dat haal ik op. Ben ik dan iets vergeten, dan weet ik dat het lekkerheid is en dat hoef ik niet te halen en kan ik op de lijst van volgende week zetten.
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar bezuinig je juist niet op?  Empty Re: Waar bezuinig je juist niet op?

Bericht  Susan do 30 mei 2013 - 6:51

Op eten, spullen voor de kinderen, boeken.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar bezuinig je juist niet op?  Empty Re: Waar bezuinig je juist niet op?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum