Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Waar bezuinig jij juist niet/wel op?

+24
Paper Crown
luenca
SuperGrover
_Lacey_
Angela_1986
Zininzon
Mida4you
Zonnetje
Curious
Happydobby
Pussycat
Roxi3
Susan
Pien
Rovine
Dolphinne
Merai
Lady4
Tania
MissD
Snack a Jack
Atelier Madame
Rush
Moezie
28 plaatsers

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Waar bezuinig jij juist niet/wel op? Empty Waar bezuinig jij juist niet/wel op?

Bericht  Gast zo 26 jun 2011 - 20:26

Eet jij liever de rest van de maand soep uit blik, zodat je toch die fijne, maar dure nachtcreme/mascara/schoenen/wat dan ook kunt kopen of denk je nou dan koop ik het niet en blijf ik normaal koken. Schuif je die ene rekening nog even weg zodat je het weekend kan gaan stappen en de nodige drankjes kunt kopen of plof je met een betaalde rekening op de bank? Tref je een betalingsregeling voor H&M, maar rook je wel twee pakjes per dag weg? Wat laat jij als eerste en wat juist niet?

Ben jij van mening dat je eerst je plichten moet hebben voldaan (rekeningen, leningen etc) voordat je kunt uitgeven aan 'plezier' (stappen, luxeproducten) of zit daar geen volgorde in? Of dingen als vakantie, hebben mensen daar 'recht' op (er was een tijdje terug op t nieuws een item over het overwegen van een bijdrage voor bepaalde mensen zodat ze op vakantie kunnen). Ik 'verwonder' me soms over de keuzes die mensen maken, ook al weet ik dat het heel persoonlijk is wat iemand voor prioriteiten stelt.

Edit: laten we het wel beschaafd houden Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waar bezuinig jij juist niet/wel op? Empty Re: Waar bezuinig jij juist niet/wel op?

Bericht  Gast zo 26 jun 2011 - 20:30

Ik voel me er prettiger bij als ik alle rekeningen betaald heb, en daarna pas "leuke" dingen ga doen. Heb een tijd met heel weinig rond moeten komen, en toen heb ik ook praktisch geen kleding oid gekocht. Uitgaan doe ik sowieso al niet.

Dus ik denk dat mijn antwoord zou zijn dat ik de leuke dingen laat, als ik de rekeningen dan wel kan betalen (hoewel dat niet altijd makkelijk was!)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waar bezuinig jij juist niet/wel op? Empty Re: Waar bezuinig jij juist niet/wel op?

Bericht  Gast zo 26 jun 2011 - 20:33

Ik betaal elke maand eerst mijn rekeningen. Het bedrag wat ik dan overhoud gebruik ik voor eten en leuke dingen.
Het kan bij mij best wel eens voorkomen dat ik nieuwe spulletjes koop waardoor ik aan het einde van de maand geen geld meer heb voor eten. Ik spaar wel elke maand (op dit moment een klein bedrag).

Wanneer ik aan het einde van de maand geen geld meer heb eet ik de vriezer leeg en meestal 1x per week bij mijn ouders.
Ik baal dan wel, maar vind het niet vreselijk.. Zolang mijn rekeningen betaald zijn vind ik het wel prima.

Nu is het natuurlijk wel zo dat ik alleen woon. Dus als ik geen geld voor eten heb, ben ik de enige die er last van heeft.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waar bezuinig jij juist niet/wel op? Empty Re: Waar bezuinig jij juist niet/wel op?

Bericht  Moezie zo 26 jun 2011 - 20:45

Ik betaal altijd eerst mijn rekeningen.. Maar ik heb er verder ook geen last van.. Ik houdt geld over aan het einde van de maand Embarassed
Moezie
Moezie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2751
Punten : 2784
Registratiedatum : 02-12-10
Woonplaats : Limboland

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar bezuinig jij juist niet/wel op? Empty Re: Waar bezuinig jij juist niet/wel op?

Bericht  Gast zo 26 jun 2011 - 20:47

Ik vind het heel, heel erg belangrijk om mijn rekeningen eerst te betalen voordat ik iets ga doen. Helaas doe ik dit niet altijd, en dan denk ik: oh die 20 euro voor een terrasje kan er nog wel bij Embarassed maar over het algemeen ben ik heel strikt met rekeningen betalen (mits ik genoeg geld heb) en raak ik in de stress als het niet kan.
Verder bespaar ik op boodschappen, koop bijna altijd eigen merk boodschappen. En ik koop amper nieuwe kleding, toevallig vorige maand 2 nieuwe jurkjes gekocht en 1 paar pumps, maar ik koop verder bijna nooit kleding. Wat ik heel jammer vind Sad


Laatst aangepast door Storm op zo 26 jun 2011 - 20:57; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waar bezuinig jij juist niet/wel op? Empty Re: Waar bezuinig jij juist niet/wel op?

Bericht  Rush zo 26 jun 2011 - 20:55

Eerst m`n rekeningen en daarna de leuke dingen. Maar ik bezuinig absoluut niet op kleding, dat zou ik misschien wel eens moeten doen. Huis lijkt wel een winkel zo onderhand. laughcry
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar bezuinig jij juist niet/wel op? Empty Re: Waar bezuinig jij juist niet/wel op?

Bericht  Atelier Madame zo 26 jun 2011 - 20:55

Ik ben opgevoed met het idee dat je geen geld kunt uitgeven wat je niet hebt. Ook al zijn er tien avondjes uit die week, lonken en tien prachtige schoenen en spijkerbroeken in de winkel, je kunt gewoonweg niet meer kopen dan dat er op je rekening staat! Ik kan daarom ook niet rood staan op mijn rekening, want ik wil gewoonweg niet in die verleiding komen. Ik merk het zelfs al met mn creditcard in de winkel, oooh dat kan ik wel eventjes met mn CC betalen, dan hoef ik het pas de eerste van de volgende maand te betalen, ja leuk en aardig, maar dan komen er ook weer uitgaven Wink.

Voor de rest ben ik echt pietje precies qua begroting. Ik schrijf elke maand op wat mijn inkomstens zijn en mijn verwachte uitgaven. Op die manier is het voor mij inzichtelijk hoe ik er financieel voorsta en welk bedrag ik na aftrek van de rekeningen, overhoudt om uit te geven. Wat wel een voordeel is, is dat mijn vriend en in elke maand een bedrag overmaken naar de gezamelijke rekening. Daarvan wordt 100 euro per maand gespaard en de rest wordt besteed aan boodschappen en dingen als gezamelijk vervoer en af en toe is een uitstapje.

Voor de rest kan het soms hetzelfde zijn als Jade. Ik betaal gewoon de rekeningen eerst en wat overblijft is dus voor mezelf om uit te geven. De verleiding om er kleding van te kopen is altijd de grootste, evenals het zitten op terrasjes en avondjes in de kroeg. Maar mijn allergrootste uitgaven zijn altijd de weekendjes weg en vakanties. Daar spaar ik altijd voor, maar ik vergeet op de een of andere manier altijd dat ik daar ook nog zakgeld nodig heb. Niet dat het heel erg is, maar het is wel typisch. Dit jaar dus ook daarvoor maar een begroting gemaakt Wink.

Oh en voor de rest waar ik op bezuinig: ik bezuinig het meeste op eten, ik probeer een week voor heel weinig geld eten te halen als we weinig geld op de gezamelijke rekening hebben staan. We eten dan gewoon restjes en wat simpeler. ook probeer ik dan weinig geld aan kleding uit te geven, maar helaas is dat heeeel lastig Very Happy
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar bezuinig jij juist niet/wel op? Empty Re: Waar bezuinig jij juist niet/wel op?

Bericht  Gast zo 26 jun 2011 - 20:58

Atelier Madame schreef:Ik ben opgevoed met het idee dat je geen geld kunt uitgeven wat je niet hebt. Ook al zijn er tien avondjes uit die week, lonken en tien prachtige schoenen en spijkerbroeken in de winkel, je kunt gewoonweg niet meer kopen dan dat er op je rekening staat! Ik kan daarom ook niet rood staan op mijn rekening, want ik wil gewoonweg niet in die verleiding komen. Ik merk het zelfs al met mn creditcard in de winkel, oooh dat kan ik wel eventjes met mn CC betalen, dan hoef ik het pas de eerste van de volgende maand te betalen, ja leuk en aardig, maar dan komen er ook weer uitgaven Wink.


Dit stuk wil ik mij nog even bij aansluiten!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waar bezuinig jij juist niet/wel op? Empty Re: Waar bezuinig jij juist niet/wel op?

Bericht  Gast zo 26 jun 2011 - 21:00

Rush schreef:Eerst m`n rekeningen en daarna de leuke dingen. Maar ik bezuinig absoluut niet op kleding, dat zou ik misschien wel eens moeten doen. Huis lijkt wel een winkel zo onderhand. laughcry
+1

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waar bezuinig jij juist niet/wel op? Empty Re: Waar bezuinig jij juist niet/wel op?

Bericht  Gast zo 26 jun 2011 - 21:05

Wat politiek correct van iedereen smile

Ik laat weleens rekeningen liggen 'tot volgende week mijn salaris komt' om nog ff iets leuks/ lekkers te kunnen kopen...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waar bezuinig jij juist niet/wel op? Empty Re: Waar bezuinig jij juist niet/wel op?

Bericht  Gast zo 26 jun 2011 - 21:06

ProudMama schreef:
Ik laat weleens rekeningen liggen 'tot volgende week mijn salaris komt' om nog ff iets leuks/ lekkers te kunnen kopen...
Jij heiden!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waar bezuinig jij juist niet/wel op? Empty Re: Waar bezuinig jij juist niet/wel op?

Bericht  Gast zo 26 jun 2011 - 21:08

Storm schreef:
ProudMama schreef:
Ik laat weleens rekeningen liggen 'tot volgende week mijn salaris komt' om nog ff iets leuks/ lekkers te kunnen kopen...
Jij heiden!
Vind je me nu een slechte moeder?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waar bezuinig jij juist niet/wel op? Empty Re: Waar bezuinig jij juist niet/wel op?

Bericht  Gast zo 26 jun 2011 - 21:08

ProudMama schreef:Wat politiek correct van iedereen smile
Het is natuurlijk ook niet heel slim om wel kleren te kopen en er dan achter te komen dat er nog rekeningen moeten worden betaald. Gelukkig zijn de meeste mensen zo verstandig om dus eerst de rekeningen te voldoen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waar bezuinig jij juist niet/wel op? Empty Re: Waar bezuinig jij juist niet/wel op?

Bericht  Gast zo 26 jun 2011 - 21:09

ProudMama schreef:
Storm schreef:
ProudMama schreef:
Ik laat weleens rekeningen liggen 'tot volgende week mijn salaris komt' om nog ff iets leuks/ lekkers te kunnen kopen...
Jij heiden!
Vind je me nu een slechte moeder?
Haha, nou ik denk dat veel mensen dat doen hoor, eigenlijk niks mis mee, zodra je het maar betaald zodra je salaris er is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waar bezuinig jij juist niet/wel op? Empty Re: Waar bezuinig jij juist niet/wel op?

Bericht  Gast zo 26 jun 2011 - 21:10

Francaise_ schreef:
ProudMama schreef:Wat politiek correct van iedereen smile
Het is natuurlijk ook niet heel slim om wel kleren te kopen en er dan achter te komen dat er nog rekeningen moeten worden betaald. Gelukkig zijn de meeste mensen zo verstandig om dus eerst de rekeningen te voldoen.
Zit hier niet tussen de bergen ombetaalde rekeningen hoor :P .
Maar soms schuif ik dingen even voor me uit. Maar ik weet wat er op welke datum binnen komt, dus dat is geen ramp. En dan gaat het om klein dingetjes, niet om honderden euro's

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waar bezuinig jij juist niet/wel op? Empty Re: Waar bezuinig jij juist niet/wel op?

Bericht  Gast zo 26 jun 2011 - 21:11

Ik bezuinig helemaal nergens op, maar betaal ook gewoon m'n rekeningen. Wil ik iets extra's, dan ga ik extra werken. (ik heb kennissen in mijn omgeving die huishoudelijke hulp, computerhulp, boodschappenhulp etc altijd op prijs stellen en bereid zijn er voor te betalen) Als dit niet kan, gaat dat waar ik op dat moment zin in heb, wel voor op de rekeningen. Ik ben 22 jaar en heb geen concrete toekomstdromen; ik leef nu..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waar bezuinig jij juist niet/wel op? Empty Re: Waar bezuinig jij juist niet/wel op?

Bericht  Gast zo 26 jun 2011 - 21:11

Storm schreef:
ProudMama schreef:
Storm schreef:
ProudMama schreef:
Ik laat weleens rekeningen liggen 'tot volgende week mijn salaris komt' om nog ff iets leuks/ lekkers te kunnen kopen...
Jij heiden!
Vind je me nu een slechte moeder?
Haha, nou ik denk dat veel mensen dat doen hoor, eigenlijk niks mis mee, zodra je het maar betaald zodra je salaris er is.
Tuurlijk Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waar bezuinig jij juist niet/wel op? Empty Re: Waar bezuinig jij juist niet/wel op?

Bericht  Gast zo 26 jun 2011 - 21:11

Mijn rekeningen worden automatisch afgeschreven en dat is soms wel lastig omdat dat niet altijd de 1e van de maand is. Als ik mijn loon krijg dan reken ik zelf uit wat er nog af gaat en wat dan overblijft verdeel ik over het aantal weken (dat doe ik sinds een paar weken). Ik merk wel dat dat best wel krap is (ik werk op dit moment niet super veel en ben op zoek naar een fulltime baan) Ik bezuinig sowieso op kleding, verder bespaar ik ook wel geld op eten, maar ik probeer wel gezond en gevarieerd te eten. Uitgaan en leuke dingen doen is nog wel eens lastig. Als ik uit ga wil ik wel genoeg geld bij me hebben en het is daardoor nog wel eens gebeurd dat ik meer uitgaf dan dat ik wilde. Nu neem ik het bedrag mee dat ik wil/kan uitgeven zodat ik niet meer kan uitgeven.

Al met al vind ik het wel heel lastig. Bijvoorbeeld met make-up. Ik ben allergisch en ik kan maar tegen 1 merk dat vrij prijzig is. En ja ik wil toch wel graag mascara op, dat betekent dat ik weer op andere dingen moet besparen.

En vaak lukt het ook niet en dan sta ik toch weer rood. Daarom probeer ik er nu wat 'strenger' mee om te gaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waar bezuinig jij juist niet/wel op? Empty Re: Waar bezuinig jij juist niet/wel op?

Bericht  Gast zo 26 jun 2011 - 21:13

Yvaine: Mijn grote/ belangrijke dingen ook hoor, zoals hypotheek, Eneco, (zorg)verzekering ed.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waar bezuinig jij juist niet/wel op? Empty Re: Waar bezuinig jij juist niet/wel op?

Bericht  Gast zo 26 jun 2011 - 21:13

Bazinga schreef:Ik bezuinig helemaal nergens op, maar betaal ook gewoon m'n rekeningen. Wil ik iets extra's, dan ga ik extra werken. (ik heb kennissen in mijn omgeving die huishoudelijke hulp, computerhulp, boodschappenhulp etc altijd op prijs stellen en bereid zijn er voor te betalen) Als dit niet kan, gaat dat waar ik op dat moment zin in heb, wel voor op de rekeningen. Ik ben 22 jaar en heb geen concrete toekomstdromen; ik leef nu..
Is het niet verstandig om daar over na te gaan denken? Ik bedoel, 22 is geen 17 of 18 meer he..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waar bezuinig jij juist niet/wel op? Empty Re: Waar bezuinig jij juist niet/wel op?

Bericht  Gast zo 26 jun 2011 - 21:14

Ik betaal 1 keer in de maand alle vaste lasten en andere rekeningen. Wat daarna opgestuurd word, komt weer bij de volgende maand op.

Maar ik betaal dus altijd wel mijn vaste lasten en andere rekeningen die die maand betaald moeten worden. Ik bezuinig ook niet echt op boodschappen. Ik stop het eerste met leuke dingen kopen/doen, als het echt niet anders kan dan op de boodschappen. Ik vind het namelijk wel belangrijk dat we gewoon gezond kunnen eten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waar bezuinig jij juist niet/wel op? Empty Re: Waar bezuinig jij juist niet/wel op?

Bericht  Gast zo 26 jun 2011 - 21:15

Storm schreef:
Bazinga schreef:Ik bezuinig helemaal nergens op, maar betaal ook gewoon m'n rekeningen. Wil ik iets extra's, dan ga ik extra werken. (ik heb kennissen in mijn omgeving die huishoudelijke hulp, computerhulp, boodschappenhulp etc altijd op prijs stellen en bereid zijn er voor te betalen) Als dit niet kan, gaat dat waar ik op dat moment zin in heb, wel voor op de rekeningen. Ik ben 22 jaar en heb geen concrete toekomstdromen; ik leef nu..
Is het niet verstandig om daar over na te gaan denken? Ik bedoel, 22 is geen 17 of 18 meer he..

Ik spaar ook wel, ik heb een baan waarin ze me een fijne werknemer vinden en gehoor geven aan mijn wensen om verder te worden opgeleid, ik sta op een wachtlijst voor een woning en wat zou ik verder moeten doen? Ik ga op 't moment alleen liever vaker uit eten dan dat ik al m'n rekeningen stipt betaal. Ik kom niet om in de schulden omdat ik liever kleding koop, zo is 't niet, maar ik leef wel zoals ik wil smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waar bezuinig jij juist niet/wel op? Empty Re: Waar bezuinig jij juist niet/wel op?

Bericht  Snack a Jack zo 26 jun 2011 - 21:15

Ik betaal ook eerst alle rekeningen. Alhoewel eigenlijk alles met een automatische incasso gaat. Daarna weet ik hoeveel ik overhou per maand om leuke dingen van te doen.

Ook bezuinig ik op boodschappen. Neem altijd dingen van eigenmerk, euroshopper of als ik zin heb ga ik naar de Aldi.
Snack a Jack
Snack a Jack
Prater
Prater

Aantal berichten : 718
Punten : 722
Registratiedatum : 12-03-11
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar bezuinig jij juist niet/wel op? Empty Re: Waar bezuinig jij juist niet/wel op?

Bericht  MissD zo 26 jun 2011 - 21:16

Bazyle schreef:Ik voel me er prettiger bij als ik alle rekeningen betaald heb, en daarna pas "leuke" dingen ga doen. Heb een tijd met heel weinig rond moeten komen, en toen heb ik ook praktisch geen kleding oid gekocht. Uitgaan doe ik sowieso al niet.

Dus ik denk dat mijn antwoord zou zijn dat ik de leuke dingen laat, als ik de rekeningen dan wel kan betalen (hoewel dat niet altijd makkelijk was!)

+1, ik wil inderdaad al mijn rekeningen betaald hebben voordat ik leuke dingen ga kopen/doen...

MissD
Prater
Prater

Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar bezuinig jij juist niet/wel op? Empty Re: Waar bezuinig jij juist niet/wel op?

Bericht  Gast zo 26 jun 2011 - 21:17

ProudMama schreef:Yvaine: Mijn grote/ belangrijke dingen ook hoor, zoals hypotheek, Eneco, (zorg)verzekering ed.

Ja, hier gaan de grote/belangrijke dingen ook automatisch. Al blijf ik het stom vinden dat ik mn loon de vierde of vijfde krijg en de eerste de huur etc eraf gaat, haha. Dat bedrag heb ik dus de hele maand op mn rekening, maar heb er niks aan Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waar bezuinig jij juist niet/wel op? Empty Re: Waar bezuinig jij juist niet/wel op?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum