Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vreemde brief over ouderschapsverlofkorting

+2
Linda
Twellie
6 plaatsers

Ga naar beneden

Vreemde brief over ouderschapsverlofkorting Empty Vreemde brief over ouderschapsverlofkorting

Bericht  Twellie zo 12 mei 2013 - 8:23

Wij hebben de belastingaangifte een paar weken terug gedaan en vandaag kreeg ik er een brief over op de mat. Er stond in dat ik alleen recht had op ouderschapsverlofkorting als ik in 2012 minder verdiend had dan in 2011. Zoals ik het begreep, heb ik er nu helemaal geen recht op omdat ik meer verdiend heb dan het jaar ervoor. Is er iets veranderd in de regelingen? Wie snapt nog hoe de regeling in elkaar steekt?
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vreemde brief over ouderschapsverlofkorting Empty Re: Vreemde brief over ouderschapsverlofkorting

Bericht  Linda zo 12 mei 2013 - 8:25

Die regel klopt inderdaad.

Heb je in 2011 meer verdient dan in 2012? Dan moet je loonsverhoging gehad hebben?

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vreemde brief over ouderschapsverlofkorting Empty Re: Vreemde brief over ouderschapsverlofkorting

Bericht  SDL zo 12 mei 2013 - 8:26

Je hebt alleen recht op ouderschapsverlofkorting als je terugval hebt in loon.
SDL
SDL
Prater
Prater

Aantal berichten : 952
Punten : 1030
Registratiedatum : 17-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vreemde brief over ouderschapsverlofkorting Empty Re: Vreemde brief over ouderschapsverlofkorting

Bericht  Twellie zo 12 mei 2013 - 8:26

Ja, ik heb halverwege 2011 een loonsverhoging gehad waardoor ik uiteindelijk in 2012 dus meer verdiend heb. En vervalt gelijk je hele recht na een loonsverhoging?
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vreemde brief over ouderschapsverlofkorting Empty Re: Vreemde brief over ouderschapsverlofkorting

Bericht  Linda zo 12 mei 2013 - 8:27

Ja, volgens mij wel.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vreemde brief over ouderschapsverlofkorting Empty Re: Vreemde brief over ouderschapsverlofkorting

Bericht  Twellie zo 12 mei 2013 - 8:28

Ja, dat van die terugval klopt. Alleen neem ik echt al jaren ouderschapsverlof op (3,5 jaar) en andere jaren kreeg ik het wel gewoon ondanks dat ik die eerste jaren ook altijd een loonsverhoging kreeg.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vreemde brief over ouderschapsverlofkorting Empty Re: Vreemde brief over ouderschapsverlofkorting

Bericht  Sanne zo 12 mei 2013 - 8:30

Ja, die regel klopt. Ik ben in het jaar dat ik ben bevallen (en ouderschapsverlof heb opgenomen) ook meer gaan verdienen dat het jaar daarvoor, dus ik had ook geen recht op die korting jammer genoeg.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vreemde brief over ouderschapsverlofkorting Empty Re: Vreemde brief over ouderschapsverlofkorting

Bericht  Linda zo 12 mei 2013 - 8:31

Dat is dan wel vreemd. Naar mijn weten was die regel er altijd al. Maar was je bruto jaarinkomen van het jaar daarvoor iedere keer minder dan het jaar daarna?

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vreemde brief over ouderschapsverlofkorting Empty Re: Vreemde brief over ouderschapsverlofkorting

Bericht  Teddyaapje zo 12 mei 2013 - 8:31

Jep...ook hier ging het aan onze neus voorbij om die reden Sad
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vreemde brief over ouderschapsverlofkorting Empty Re: Vreemde brief over ouderschapsverlofkorting

Bericht  Twellie zo 12 mei 2013 - 8:32

Oke wat raar, ook dat ik dus andere jaren wel korting heb gehad (volgens mij tenminste, nu begin ik te twijfelen).

Maar dat kan dus heel zuur zijn bij een minimale loonsverhoging en veel uren minder gaan werken op ouderschapsverlof. Gek hoor.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vreemde brief over ouderschapsverlofkorting Empty Re: Vreemde brief over ouderschapsverlofkorting

Bericht  Twellie ma 3 jun 2013 - 0:21

Ik heb bezwaar aangetekend tegen de brief en heb gelijk gekregen! De regeling is namelijk zo dat het gaat om het verschil tussen het ijkjaar (laatste jaar zonder ouderschapsverlof) en het jaar waar het om gaat waarin ouderschapsverlof is opgenomen. Er mag dus best een inkomensstijging zijn, als die maar niet hoger uitvalt dan het loon zonder ouderschapsverlof.

Misschien is dit een tip voor een financiele meevaller voor meer mensen hier.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vreemde brief over ouderschapsverlofkorting Empty Re: Vreemde brief over ouderschapsverlofkorting

Bericht  Teddyaapje ma 3 jun 2013 - 0:34

Twellie schreef:Ik heb bezwaar aangetekend tegen de brief en heb gelijk gekregen! De regeling is namelijk zo dat het gaat om het verschil tussen het ijkjaar (laatste jaar zonder ouderschapsverlof) en het jaar waar het om gaat waarin ouderschapsverlof is opgenomen. Er mag dus best een inkomensstijging zijn, als die maar niet hoger uitvalt dan het loon zonder ouderschapsverlof.

Misschien is dit een tip voor een financiele meevaller voor meer mensen hier.

Oh wat fijn Twellie! 'Helaas' is mijn vriend mét ouderschapsverlof meer gaan verdienen dan zonder ouderschapsverlof. Hier gaat t dus definitief aan onze neus voorbij.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vreemde brief over ouderschapsverlofkorting Empty Re: Vreemde brief over ouderschapsverlofkorting

Bericht  Laurientje ma 3 jun 2013 - 3:41

Ik heb t wel gekregen, wat een lekker bedrag joh!
Laurientje
Laurientje
Prater
Prater

Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Vreemde brief over ouderschapsverlofkorting Empty Re: Vreemde brief over ouderschapsverlofkorting

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum