Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vreemde zaak

4 plaatsers

Ga naar beneden

Vreemde zaak Empty Vreemde zaak

Bericht  Paper Crown wo 21 maa 2012 - 19:19

Lang verhaal.. waarschuwing!

Op 30 december kwamen bij binnen bij een keukenzaak hier in onze woonplaats. We hebben er even gezeten en uiteindelijk al onze wensen doorgegeven, omdat het al tegen sluitingstijd liep hebben we afgesproken dat we 31 december oudjaarsdag dus terug zouden komen om de prijs en de offerte in te zien. Zo gezegd, zo gedaan. Wij hadden er wel oren naar en hebben gezegd dat we het een goede prijs vonden en dat we waarschijnlijk de keuken bij hen wilden kopen. Goed zegt de verkoper.. fijn! We hebben niets tetekend. Per mail kregen we een offerte en hij zou nog een offerte op de post doen die wij getekend retour zouden doen. Hebben we nooit gekregen. Ook niet zelf achteraan gegaan. Wij hadden immers geen haast omdat ons huis nog lang niet klaar zou zijn en we de keuken pas als laatst nodig zouden hebben. Tijd ging voorbij.. wij druk bezig met andere dingen, mijn pa kreeg bijv een hartinfarct, dus wij stonden helemaal niet stil bij de keuken. Wel waren we eruit dat dat de keukenboer ging worden. Tot ik op 5 maart op het forum van ons nieuwbouwproject las dat de keukenboer failliet was! Dus niet zo gek dat we nooit de offerte hebben ontvangen van ze! Ik vond het jammer, we hadden een heel goed gevoel erbij.. maar goed.. een failliet bedrijf kan je niet zoveel mee. Dus ja.. geen offerte getekend en ook geen aanbetaling gedaan.

Vervolgens zijn wij toch gaan kijken bij andere keukenboeren en omdat we natuurlijk precies wisten wat wij wilden na al dat vele rondgeshop zijn we gauw geslaagd bij een andere keukenboer! Onze handtekening gezet *bij dit bedrijf werkt ook mijn broertje sindskort op het hoofdkantoor, dus gevoel was ook wel goed* Helemaal blij dus!

Valt gisteren de allereerste brief van een advocatenkantoor en dus de curator op de deurmat. Hier hebben ze het over de 'gesloten overeenkomst'. Het bedrijf zal een tijdelijke doorstart maken door een andere keukenboer. OK. Fijn voor de echte gedupeerden, die een aanbetaling hebben gedaan, maar wij zijn allang weer ergens anders geslaagd. Toch zit het me niet lekker dat er gesloten overeenkomst staat. Een koop is toch pas gesloten als je ergens je handtekening onder zet?! Wij hebben sinds 11/1/2012 niets meer vernomen van de keukenboer (toen heeft hij per mail wat aanpassingen gestuurd).

Ik ga zo bellen naar de curator. Maar ik vraag me af of dit normale gang van zaken is. Iemand op juridisch gebied hier?
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vreemde zaak Empty Re: Vreemde zaak

Bericht  Gast wo 21 maa 2012 - 19:24

Als je niets hebt getekend is er niets aan de hand. Ze hebben lijkt me in het bestand gekeken vanaf een bepaalde datum waar jullie adres bij stond.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vreemde zaak Empty Re: Vreemde zaak

Bericht  Paper Crown wo 21 maa 2012 - 19:27

Lorna mercedez schreef:Als je niets hebt getekend is er niets aan de hand. Ze hebben lijkt me in het bestand gekeken vanaf een bepaalde datum waar jullie adres bij stond.

Ja,dat zei mijn man ook maar is dat echt zo? We hebben ook niets getekend en het lijkt ook op een automatisch verstuurd bericht. Maar gesloten overeenkomst..? Staat trouwens ook ordernummer bij.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vreemde zaak Empty Re: Vreemde zaak

Bericht  Kaat wo 21 maa 2012 - 19:28

Een overeenkomst wordt gesloten door aanbod en aanvaarding. Daar hoeft niet perse iets voor getekend te worden. Maar omdat die verkoper wel heeft gesproken over offertes enzo, ziet het er naar uit dat dat de gang van zaken is bij dat bedrijf. Zou dus idd even bellen en zeggen dat je nooit iets getekend hebt (al hoeft dat eigenlijk ook niet perse voor het sluiten van een overeenkomst).
Kaat
Kaat
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 290
Punten : 312
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vreemde zaak Empty Re: Vreemde zaak

Bericht  Paper Crown wo 21 maa 2012 - 19:30

Kaat schreef:Een overeenkomst wordt gesloten door aanbod en aanvaarding. Daar hoeft niet perse iets voor getekend te worden. Maar omdat die verkoper wel heeft gesproken over offertes enzo, ziet het er naar uit dat dat de gang van zaken is bij dat bedrijf. Zou dus idd even bellen en zeggen dat je nooit iets getekend hebt (al hoeft dat eigenlijk ook niet perse voor het sluiten van een overeenkomst).

Maar dan zou dus bij elke keukenboer dat je gaat zitten voor een offerte zij kunnen beweren dat zij je een aanbod doen en zeggen dat jij dat hebt aanvaard. Dat kan toch niet? Dan zou je niets meer kunnen zeggen.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vreemde zaak Empty Re: Vreemde zaak

Bericht  Kerel wo 21 maa 2012 - 19:38

Dit is gewoon typisch een geval van curator-politiek: die curator moet zo veel mogelijk omzet zien te krijgen van de schuldeisers. Oftewel: die slaat op alles aan. Er is nog nooit meer geweest dan een offerte begrijp ik, dus de aanvaarding van het voorstel van de leverancier is er nooit gekomen. De curator heeft maar te bewijzen dat er een overeenkomst is, dat is het juridische uitgangspunt. Stiekem schat ik in dat 'ie daar nooit aan gaat beginnen, dat brengt veel te veel kosten met zich mee!
Kerel
Kerel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2411
Punten : 2420
Registratiedatum : 22-12-10
Woonplaats : Zeist

Terug naar boven Ga naar beneden

Vreemde zaak Empty Re: Vreemde zaak

Bericht  Paper Crown wo 21 maa 2012 - 19:43

Kerel schreef:Dit is gewoon typisch een geval van curator-politiek: die curator moet zo veel mogelijk omzet zien te krijgen van de schuldeisers. Oftewel: die slaat op alles aan. Er is nog nooit meer geweest dan een offerte begrijp ik, dus de aanvaarding van het voorstel van de leverancier is er nooit gekomen. De curator heeft maar te bewijzen dat er een overeenkomst is, dat is het juridische uitgangspunt. Stiekem schat ik in dat 'ie daar nooit aan gaat beginnen, dat brengt veel te veel kosten met zich mee!

Nee, want de leverancier zou de offerte op de bus doen. Wij zouden die met de bijgevoegde en voorgefrankeerde envelop opsturen,die envelop zat in de map die we meekregen. De offerte in tweevoud nooit ontvangen en hebben het niet ook nooit getekend,laat staan opgestuurd. Daarbij, het bedrijf is sinds 29/2 failliet en gisteren pas brief van de curator. Ze kunnen toch niet van je verlangen dat je helemaal niet verder gaat met je zoektocht en ergens anders niet mag tekenen?
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vreemde zaak Empty Re: Vreemde zaak

Bericht  Kerel wo 21 maa 2012 - 19:45

Als je een overeenkomst zou hebben gehad, moet je de curator in de gelegenheid stellen om die ook uit te voeren. Maar in jullie geval zou ik inderdaad maar schriftelijk aan de curator laten weten dat er in het geheel geen overeenkomst was, en dat je hem ook niet in de gelegenheid hoeft te stellen om iets na te komen. Je kunt uiteraard even bellen, maar voor eventuele bewijsvoering is een briefje altijd handiger!
Kerel
Kerel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2411
Punten : 2420
Registratiedatum : 22-12-10
Woonplaats : Zeist

Terug naar boven Ga naar beneden

Vreemde zaak Empty Re: Vreemde zaak

Bericht  Paper Crown wo 21 maa 2012 - 19:48

Kerel schreef:Als je een overeenkomst zou hebben gehad, moet je de curator in de gelegenheid stellen om die ook uit te voeren. Maar in jullie geval zou ik inderdaad maar schriftelijk aan de curator laten weten dat er in het geheel geen overeenkomst was, en dat je hem ook niet in de gelegenheid hoeft te stellen om iets na te komen. Je kunt uiteraard even bellen, maar voor eventuele bewijsvoering is een briefje altijd handiger!

Ik snap niet goed wat je bedoeld met: 'Als je een overeenkomst zou hebben gehad, moet je de curator in de gelegenheid stellen om die ook uit te voeren' bedoel je hiermee als ik tetekend zou hebben dat het dan wel logisch zou zijn dat de curator het gaat 'eisen'?
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vreemde zaak Empty Re: Vreemde zaak

Bericht  Kerel wo 21 maa 2012 - 19:50

haha sorry smile vakjargon. Ja, als je getekend had, dan moet je ook de curator in de gelegenheid stellen om die keuken te laten plaatsen. Dan verdienen de schuldeisers van het failliete bedrijf tenminste nog iets terug. Maar goed: zoals ik 't nu zie heb je gewoon nog geen overeenkomst. Punt smile
Kerel
Kerel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2411
Punten : 2420
Registratiedatum : 22-12-10
Woonplaats : Zeist

Terug naar boven Ga naar beneden

Vreemde zaak Empty Re: Vreemde zaak

Bericht  Paper Crown wo 21 maa 2012 - 19:52

Kerel schreef:haha sorry Vreemde zaak 561177 vakjargon. Ja, als je getekend had, dan moet je ook de curator in de gelegenheid stellen om die keuken te laten plaatsen. Dan verdienen de schuldeisers van het failliete bedrijf tenminste nog iets terug. Maar goed: zoals ik 't nu zie heb je gewoon nog geen overeenkomst. Punt Vreemde zaak 561177

Ook niet als we hebben gezegd: 'Klinkt goed, we willen waarschijnlijk wel hier kopen!' Want dat weten we niet zo goed meer... we praten over 3 maanden terug en ik had de keuken ook daar willen kopen maar de offerte kwam niet, ook geen telefoontje oid van de firma. Nu deze failliet is ben ik ergens anders geslaagd.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vreemde zaak Empty Re: Vreemde zaak

Bericht  Kerel wo 21 maa 2012 - 19:56

Nee, want over het meest wezenlijke element, de prijs, heb je nog geen overeenstemming bereikt. En zelfs als je een mondelinge overeenstemming had, moet die curator dat maar zien te bewijzen. Mijn inschatting is dat een verkoper je op een lijstje heeft gezet, en dat je daarom nu wordt aangeschreven. Soort blufpoker om te kijken wat ie nog voor elkaar krijgt!
Kerel
Kerel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2411
Punten : 2420
Registratiedatum : 22-12-10
Woonplaats : Zeist

Terug naar boven Ga naar beneden

Vreemde zaak Empty Re: Vreemde zaak

Bericht  Paper Crown wo 21 maa 2012 - 19:58

Kerel schreef:Nee, want over het meest wezenlijke element, de prijs, heb je nog geen overeenstemming bereikt. En zelfs als je een mondelinge overeenstemming had, moet die curator dat maar zien te bewijzen. Mijn inschatting is dat een verkoper je op een lijstje heeft gezet, en dat je daarom nu wordt aangeschreven. Soort blufpoker om te kijken wat ie nog voor elkaar krijgt!

Superbedankt voor je antwoorden Kerel! Hier kan ik wat mee. Ik ga zo de curator maar bellen. Bah heb er slecht van geslapen zelfs vannacht. Straks zitten we vast aan 2 keukens.

Wat ik trouwens heel vreemd vind is toen wij daar waren op de laatste dag in 2011, zei ik tegen de verkoper.. wel balen joh dat we allerlaatste dag van het jaar zitten en dit dan net niet opgeteld zal worden bij jullie target! Zegt hij: 'Wij hebben onze targets allang gehaald voor 2011!' nou mooi niet ei want je bent failliet!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vreemde zaak Empty Re: Vreemde zaak

Bericht  Bubbelicious do 22 maa 2012 - 20:42

En? Weet je al iets meer?
Bubbelicious
Bubbelicious
Prater
Prater

Aantal berichten : 638
Punten : 766
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : Den Haag

Terug naar boven Ga naar beneden

Vreemde zaak Empty Re: Vreemde zaak

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum