Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Eerst voorwoord of eerst inhoudsopgave?

+4
Rebecca
Romee
Lieke128
Zora
8 plaatsers

Ga naar beneden

Eerst voorwoord of eerst inhoudsopgave? Empty Eerst voorwoord of eerst inhoudsopgave?

Bericht  Gast ma 21 feb 2011 - 18:48

Ik heb een stomme vraag: ik ben een paper aan het schrijven voor m'n studie maar nou twijfel ik of je eerst het voorwoord doet en dan de inhoudsopgave of andersom. Wie kan me helpen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eerst voorwoord of eerst inhoudsopgave? Empty Re: Eerst voorwoord of eerst inhoudsopgave?

Bericht  Gast ma 21 feb 2011 - 19:15

Eerst inhoudsopgave.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eerst voorwoord of eerst inhoudsopgave? Empty Re: Eerst voorwoord of eerst inhoudsopgave?

Bericht  Gast ma 21 feb 2011 - 19:16

In je inhoudsopgave staat woorwoord met blz.nummer, dus deze komt daarna Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eerst voorwoord of eerst inhoudsopgave? Empty Re: Eerst voorwoord of eerst inhoudsopgave?

Bericht  Zora ma 21 feb 2011 - 19:17

Ik heb het in mijn masterscriptie volgens mij wel andersom gedaan. Mijn gedachte: het voorwoord vond ik niet bij de inhoud van mijn scriptie horen.
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerst voorwoord of eerst inhoudsopgave? Empty Re: Eerst voorwoord of eerst inhoudsopgave?

Bericht  Gast ma 21 feb 2011 - 21:02

Ik had geen voorwoord in mijn scripties. Lekker makkelijk :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eerst voorwoord of eerst inhoudsopgave? Empty Re: Eerst voorwoord of eerst inhoudsopgave?

Bericht  Gast di 22 feb 2011 - 6:00

Bedankt voor de reacties! Voorwoord is helaas verplicht dus nu nog verzinnen wat ik erin moet zetten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eerst voorwoord of eerst inhoudsopgave? Empty Re: Eerst voorwoord of eerst inhoudsopgave?

Bericht  Lieke128 di 22 feb 2011 - 7:27

Ik baseer dit niet op literatuur ofzo, maar gewoon op ervaringen, maar volgens mij moet eerst het voorwoord en dan de inhoudsopgave.
Tenminste, ik doe/deed altijd op pagina 1 de titelpagina, pagina 2 het voorwoord (en dan echt kort, hoe het product is ontstaan en mensen bedanken), pagina 3 de inhoudsopgave en dan pagina 4 de inleiding (waar gaat het product over, wat wordt er achtereenvolgens beschreven).

Maar pin me er niet op vast!

Lieke128
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 308
Punten : 346
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerst voorwoord of eerst inhoudsopgave? Empty Re: Eerst voorwoord of eerst inhoudsopgave?

Bericht  Romee di 22 feb 2011 - 7:39

Lieke128 schreef:Ik baseer dit niet op literatuur ofzo, maar gewoon op ervaringen, maar volgens mij moet eerst het voorwoord en dan de inhoudsopgave.
Tenminste, ik doe/deed altijd op pagina 1 de titelpagina, pagina 2 het voorwoord (en dan echt kort, hoe het product is ontstaan en mensen bedanken), pagina 3 de inhoudsopgave en dan pagina 4 de inleiding (waar gaat het product over, wat wordt er achtereenvolgens beschreven).

Maar pin me er niet op vast!

Ja, zo doe ik het ook altijd!
Romee
Romee
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 78
Punten : 82
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerst voorwoord of eerst inhoudsopgave? Empty Re: Eerst voorwoord of eerst inhoudsopgave?

Bericht  Rebecca di 22 feb 2011 - 21:46

Ik leer mijn kids van groep 7 dat ze in hun werkstuk eerst voorwoord, dan inhoudsopgave en daarna inleiding moeten zetten
Rebecca
Rebecca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1272
Punten : 1340
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Scherpenzeel GLD

http://www.cakesbyrebecca.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerst voorwoord of eerst inhoudsopgave? Empty Re: Eerst voorwoord of eerst inhoudsopgave?

Bericht  CrazyGrace wo 23 feb 2011 - 4:47

ABSOLUUT EERST HET VOORWOORD!!!

Het voorwoord hoort niet bij je werk, en hoort dus vooraan en niet in je werk. Je hoeft het hiervoor ook niet te noemen in je inhoudsopgave, maar mag wel.

In het voorwoord is het de bedoeling om je persoonlijke motivatie/enthousiasme voor je onderzoek/onderwerp/conclusie te formuleren en de mensen die je geholpen/bijgestaan/gemotiveerd hebben.

Moet je ook een summary schrijven?

IIG:

- Kaft/Cover
- Titelblad (moet soms, ligt aan je kaft design)
- Voorwoord
- Inhoudsopgave
- Inleiding
- Middenstuk (vraagstelling/methode/theorie/onderzoek/argumenten/resultaten/...)
- Conclusie/Eindoordeel
- Bronnenlijst/Bibliografie
- Bijlage
CrazyGrace
CrazyGrace
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 134
Punten : 140
Registratiedatum : 13-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerst voorwoord of eerst inhoudsopgave? Empty Re: Eerst voorwoord of eerst inhoudsopgave?

Bericht  waterkers wo 23 feb 2011 - 5:04

CrazyGrace schreef:ABSOLUUT EERST HET VOORWOORD!!!

Het voorwoord hoort niet bij je werk, en hoort dus vooraan en niet in je werk. Je hoeft het hiervoor ook niet te noemen in je inhoudsopgave, maar mag wel.

In het voorwoord is het de bedoeling om je persoonlijke motivatie/enthousiasme voor je onderzoek/onderwerp/conclusie te formuleren en de mensen die je geholpen/bijgestaan/gemotiveerd hebben.

Moet je ook een summary schrijven?

IIG:

- Kaft/Cover
- Titelblad (moet soms, ligt aan je kaft design)
- Voorwoord
- Inhoudsopgave
- Inleiding
- Middenstuk (vraagstelling/methode/theorie/onderzoek/argumenten/resultaten/...)
- Conclusie/Eindoordeel
- Bronnenlijst/Bibliografie
- Bijlage

Precies zoals dit moest ik afgelopen jaar ook doen met afstudeerscriptie. Vind de volgorde wel logisch zo, maar het kan natuurlijk per hogeschool/uni verschillen hoe ze het willen hebben.
waterkers
waterkers
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 55
Punten : 96
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerst voorwoord of eerst inhoudsopgave? Empty Re: Eerst voorwoord of eerst inhoudsopgave?

Bericht  CrazyGrace wo 23 feb 2011 - 5:11

Er is echt een standaard hoor. Behalve als ze het expliciet anders willen dan melden ze dat in een handleiding/reader/college.

Anders is dit de standaard en ik heb meerdere mensen geholpen en aan meerdere uni's gestudeerd.
CrazyGrace
CrazyGrace
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 134
Punten : 140
Registratiedatum : 13-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerst voorwoord of eerst inhoudsopgave? Empty Re: Eerst voorwoord of eerst inhoudsopgave?

Bericht  Caro wo 23 feb 2011 - 6:51

Absoluut eerst het voorwoord. Geen twijfel over mogelijk.
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerst voorwoord of eerst inhoudsopgave? Empty Re: Eerst voorwoord of eerst inhoudsopgave?

Bericht  girli wo 23 feb 2011 - 7:56

Eerst een voorwoord.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerst voorwoord of eerst inhoudsopgave? Empty Re: Eerst voorwoord of eerst inhoudsopgave?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum