Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen?

+58
Urban Naked
StuiterBalletje
Susan
Jip83
_Liv
Auxo
_Lacey_
sokpop
Blond
JD
_Lana_
Rose
Esmee
Pancake
woezel
applestar
Antibes
Isabel_
Huppekee
silly-one
Liadan
Lilypie
Triesje1983
Zonnetje
Manderijn
Fortissimo
Laurientje
Marin
_Blush_
Carra
PeperMunt
Lady Starstruck
Lady4
Bliksem
Snirp
Annouk
Arwyn
Enelya
Hoochie
Summerlovin
madam
Pannetoet
KOL
Vino
Zora
Siamsa
Ragazza
Poubelle
Loes263
Pandora
Pitufo
Leine
Elin
Plien84
Taeda
Ibbeltje
Cow
xxjojootjexx
62 plaatsers

Pagina 25 van 26 Vorige  1 ... 14 ... 24, 25, 26  Volgende

Ga naar beneden

Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen? - Pagina 25 Empty Re: Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen?

Bericht  Tania ma 19 aug 2013 - 7:03

Ik wil deze week eigenlijk beginnen maar ik merk dat ik toch wel echt een drempel over moet en eigenlijk niet durf Embarassed Ik ben nou niet bepaald de slankste en heb echt een slechte conditie dus ik ben echt bang dat ik gewoon uitgelachen wordt als ik daar loop te hijgen op het fietspad.
Meer mensen die daar last van hebben of ben ik gewoon een muts?

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen? - Pagina 25 Empty Re: Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen?

Bericht  Balloon ma 19 aug 2013 - 7:33

Herkenbaar hoor Tania! Gewoon doen!
Balloon
Balloon
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 421
Punten : 407
Registratiedatum : 15-04-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen? - Pagina 25 Empty Re: Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen?

Bericht  Blond di 20 aug 2013 - 2:47

@Tania, gewoon gaan. De allereerste keer is het moeilijkste. Ik denk echt nooit als ik mensen in hardloopkleding zie lopen iets over die mensen. En mocht er iemand wel iets denken, JIJ bent goed bezig omdat je je kont van de bank hebt getrokken om iets te gaan doen.

@ Pannetoet: Ik loop op werkdagen meestal meteen als ik thuiskom, en in het weekend 's ochtends. Ik loop het liefste 's ochtends, maar op werkdagen ga ik er niet eerder voor mijn bed uit. Ik loop op asfalt, heb hier geen "zachtere" paden. En naast hardlopen doe ik ook op de sportschool BodyBalance. 


Ben vandaag bij de fysio geweest. Knie is overbelast, dus ik moet een stapje terug doen. Geen trainingen met Keep Running, maar terug naar 2 keer 10 minuten, of 2 keer 15 minuten, en niet meer 3 keer per week maar 2 keer per week met minimaal 2 rustdagen.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen? - Pagina 25 Empty Re: Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen?

Bericht  Pancake di 20 aug 2013 - 2:47

Haha van jou Jip wist ik inderdaad al dat je andere dingen deed naast het hardlopen Wink . 

Ik heb sinds kort een racefiets dus dat probeer ik er 2 dagen in de week bij te doen. Verder doe ik thuis nog wat krachttraining, beetje met gewichten sjouwen, maar ik moet zeggen dat ik het eigenlijk best wel zwaar vind om allemaal te doen, maar ik vind het wel allemaal leuk. Nou ja, de krachttraining vind ik iets minder leuk, maar dat doe ik meer voor het nuttige. Dus ik vroeg me eigenlijk af hoe anderen meerdere dingen combineren of zoveel sporten ook als waar beschouwen. 

Zonnetje: Balen dat het trainen voor de halve niet goed gaat. Je kunt inderdaad beter wat rust houden voordat je echt dingen kapot maakt. 

Tania, gewoon beginnen joh, we zijn allemaal ooit bij 0 begonnen.
Pancake
Pancake
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 362
Punten : 376
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen? - Pagina 25 Empty Re: Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen?

Bericht  Thunder di 20 aug 2013 - 3:09

Iemand bekend met de hardloopschoenen van Leontien van Moorsel? Ik kreeg pijn in mijn schenen van mijn eigen schoenen. Maar ik weet nog niet of ik het leuk genoeg vind om er speciale schoenen voor aan te laten meten.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen? - Pagina 25 Empty Re: Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen?

Bericht  Balloon di 20 aug 2013 - 3:17

Rataplan, geen ervaring mee. Maar nu ook niet doorrennen hoor! Heb ik wel gedaan met het gevolg dat ik vanaf afgelopen donderdag met twee zere knieën loop. 
Nu rust nemen en weer langzaam opbouwen met goede schoenen....
Balloon
Balloon
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 421
Punten : 407
Registratiedatum : 15-04-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen? - Pagina 25 Empty Re: Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen?

Bericht  Thunder di 20 aug 2013 - 3:18

Ik heb alleen last na het lopen, heel gek. De volgende dag is die pijn weg en tijdens het lopen heb ik er ook geen last van confused 

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen? - Pagina 25 Empty Re: Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen?

Bericht  Balloon di 20 aug 2013 - 3:54

Dat is inderdaad raar. Hier is het gewoon blijven hangen. Maar voor jou wel prettig dat het zo snel over is. Hoewel de pijn wel aangeeft dat je óf op verkeerde schoenen loopt óf te snel opbouwt.
Balloon
Balloon
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 421
Punten : 407
Registratiedatum : 15-04-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen? - Pagina 25 Empty Re: Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen?

Bericht  Thunder di 20 aug 2013 - 4:01

Ik loop 2x per week en ben nu 3 weken bezig. Ik loop nu les 3. Het zullen mn eigen schoenen wel geweest zijn. Merk het verschil vast wel met mn nieuwe schoenen.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen? - Pagina 25 Empty Re: Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen?

Bericht  zomer-zon di 20 aug 2013 - 4:07

Rataplan schreef:Iemand bekend met de hardloopschoenen van Leontien van Moorsel? Ik kreeg pijn in mijn schenen van mijn eigen schoenen. Maar ik weet nog niet of ik het leuk genoeg vind om er speciale schoenen voor aan te laten meten.
Ben niet bekend met die schoenen.Ze zeiden bij mij vanmorgen tijdens het aan meten van de schoenen dat pijnklachten aan schenen kon veroorzaakt worden door te grote stappen te zetten

Nou ik heb mijn eerste les gelopen net, het ging super smile. Schoenen lopen erg fijn.
zomer-zon
zomer-zon
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 20
Punten : 20
Registratiedatum : 02-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen? - Pagina 25 Empty Re: Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen?

Bericht  Liadan di 20 aug 2013 - 6:16

Rataplan schreef:Iemand bekend met de hardloopschoenen van Leontien van Moorsel? Ik kreeg pijn in mijn schenen van mijn eigen schoenen. Maar ik weet nog niet of ik het leuk genoeg vind om er speciale schoenen voor aan te laten meten.
Ja, ik heb er ervaring mee en ik vond het niks. Ik had deze gekocht voordat ik begon met start to run en kreeg al vrij snel last van mijn schenen. Daarna goede schoenen aan laten meten en dat was heel veel verschil, die liepen veel beter.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen? - Pagina 25 Empty Re: Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen?

Bericht  Thunder di 20 aug 2013 - 7:07

Liadan schreef:
Rataplan schreef:Iemand bekend met de hardloopschoenen van Leontien van Moorsel? Ik kreeg pijn in mijn schenen van mijn eigen schoenen. Maar ik weet nog niet of ik het leuk genoeg vind om er speciale schoenen voor aan te laten meten.
Ja, ik heb er ervaring mee en ik vond het niks. Ik had deze gekocht voordat ik begon met start to run en kreeg al vrij snel last van mijn schenen. Daarna goede schoenen aan laten meten en dat was heel veel verschil, die liepen veel beter.
Nou, we zullen zien. Ga er straks voor het eerst mee lopen.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen? - Pagina 25 Empty Re: Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen?

Bericht  Esmee di 20 aug 2013 - 7:11

Tania schreef:Ik wil deze week eigenlijk beginnen maar ik merk dat ik toch wel echt een drempel over moet en eigenlijk niet durf Embarassed Ik ben nou niet bepaald de slankste en heb echt een slechte conditie dus ik ben echt bang dat ik gewoon uitgelachen wordt als ik daar loop te hijgen op het fietspad.
Meer mensen die daar last van hebben of ben ik gewoon een muts?
Gewoon gaan joh! Er staat echt niet een heel publiek aan mensen langs het fietspad naar je te kijken. En daarnaast, als je langsrent weet niemand of je net begint, net klaar bent, 200 meter hebt gelopen of 10 km hebt gelopen. Je doet het voor jezelf he! Gewoon gaan:)
Esmee
Esmee
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 106
Punten : 106
Registratiedatum : 25-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen? - Pagina 25 Empty Re: Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen?

Bericht  Susan wo 21 aug 2013 - 3:49

Ik vond het ook wel een stap om hier in de buurt te gaan lopen, eerst ging ik op de camping op een stuk waar ik bijna niemand tegenkwam. Overigens kom ik nu ook niet heel veel mensen tegen. Het loopt wel lekkerder op de stoep dan op een bospad, al mis ik wel de schaduw van de bomen.

Ik ga nu, zoals ik al had verwacht, minder vaak dan in de vakantie. Minder tijd en ook minder tijd om te rusten. Ik probeer wel 3-4 keer per week te halen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen? - Pagina 25 Empty Re: Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen?

Bericht  Pitufo za 24 aug 2013 - 21:03

Even een blij momentje delen: mijn tempo gaat eindelijk weer langzamerhand omhoog! Vandaag heb ik een half uur gerend met een gemiddelde van 8 km/uur!! Ben echt blij. Ik merk ook dat die intervaltrainingen van Keep Running wel helpen om het tempo omhoog te krijgen.
Pitufo
Pitufo
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 483
Punten : 501
Registratiedatum : 06-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen? - Pagina 25 Empty Re: Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen?

Bericht  zomer-zon za 24 aug 2013 - 22:27

Pitufo schreef:Even een blij momentje delen: mijn tempo gaat eindelijk weer langzamerhand omhoog! Vandaag heb ik een half uur gerend met een gemiddelde van 8 km/uur!! Ben echt blij. Ik merk ook dat die intervaltrainingen van Keep Running wel helpen om het tempo omhoog te krijgen.
Dat is fijn zeg! Hier gaat het ook goed nu 3 lessen gedaan en na de laatste les heb ik geen spierpijn. Erg fijn
zomer-zon
zomer-zon
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 20
Punten : 20
Registratiedatum : 02-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen? - Pagina 25 Empty Re: Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen?

Bericht  Loes263 zo 25 aug 2013 - 0:07

Zo vanmorgen 21 km gelopen als oefening voor de halve marathon. Volgende week ga ik een wedstrijdje lopen (ten miles), dus ik ben wel benieuwd wat voor tijd ik kan lopen, want ik heb al lang geen wedstrijden meer gelopen.
Loes263
Loes263
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 402
Punten : 404
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen? - Pagina 25 Empty Re: Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen?

Bericht  Pitufo zo 25 aug 2013 - 7:53

zomer-zon schreef:
Pitufo schreef:Even een blij momentje delen: mijn tempo gaat eindelijk weer langzamerhand omhoog! Vandaag heb ik een half uur gerend met een gemiddelde van 8 km/uur!! Ben echt blij. Ik merk ook dat die intervaltrainingen van Keep Running wel helpen om het tempo omhoog te krijgen.
Dat is fijn zeg! Hier gaat het ook goed nu 3 lessen gedaan en na de laatste les heb ik geen spierpijn. Erg fijn
Fijn dat je geen spierpijn hebt, dan weet je in ieder geval dat je niet over grenzen aan het gaan bent!

@Loes, tjee wat een eind.... Spannend volgende week dus!
Pitufo
Pitufo
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 483
Punten : 501
Registratiedatum : 06-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen? - Pagina 25 Empty Re: Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen?

Bericht  Balloon ma 26 aug 2013 - 9:41

Iemand tips voor mij? Loop onderhand 1,5 week met zere knieën, voornamelijk aan de binnenkant van mijn been en kom de dag niet door zonder pijnstilling. 

En dat allemaal door drie lessen Evi op verkeerde schoenen.....Mad
Balloon
Balloon
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 421
Punten : 407
Registratiedatum : 15-04-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen? - Pagina 25 Empty Re: Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen?

Bericht  Pannetoet do 29 aug 2013 - 5:26

@ Balloon: Ik heb weinig verstand van hardlopen maar ik denk dat rust het beste medicijn is..


Zo. Ik heb vandaag hardloopschoenen aan laten meten Very Happy Het zijn deze geworden met een extra schuinachtig zooltje omdat ik viel onder de categorie 'extreme overpronatie' met mijn linkervoet..maar ze lopen heerlijk! Zelfs beter dan gewone schoenen Embarassed 

Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen? - Pagina 25 Imagejpeg
Ik moet alleen de moed vinden om letterlijk die drempel over te gaan.. Op de één of andere manier vind ik het gewoon eng! En ik heb geen idee wat een goede route is met de hoeveelheid minuten.. Daar is toch een site voor? Dat je een route kan zoeken?


Laatst aangepast door Pannetoet op do 29 aug 2013 - 6:46; in totaal 1 keer bewerkt
Pannetoet
Pannetoet
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2192
Punten : 2318
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen? - Pagina 25 Empty Re: Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen?

Bericht  Pitufo do 29 aug 2013 - 5:46

Pannetoet, het is in het begin ook best eng, maar ga gewoon rennen! Je zult zien dat niemand je raar aankijkt. Na de derde les maakte ik me nergens meer druk om en voelde ik me prima op mijn gemak.

Qua afstand, dat is lastig in te schatten. Ik liep de eerste paar lessen zo'n 2,5 km, misschien kun je een route van die afstand uitstippelen. Je merkt vanzelf wanneer je de route iets moet uitbreiden. 't Is gewoon een beetje uitproberen.
Pitufo
Pitufo
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 483
Punten : 501
Registratiedatum : 06-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen? - Pagina 25 Empty Re: Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen?

Bericht  Loes263 vr 30 aug 2013 - 21:14

Je kunt eventueel een route uitzetten via afstandmeten.nl

Ik heb vanavond een Ten Miles wedstrijd (16 km dus). Ik ben benieuwd wat voor een tijd ik kan lopen. Ik heb de laatste tijd nl. erg veel lange duurlopen getraind. (Ben ook aan het trainen voor de halve marathon)
Loes263
Loes263
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 402
Punten : 404
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen? - Pagina 25 Empty Re: Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen?

Bericht  Cow vr 30 aug 2013 - 22:50

Zo ik zal ook weer eens schrijven.

Na al het blessure leed en daarna het inplanteren van een implantaat waar ik nog al lang last van had ben ik na de vakantie weer begonnen met lopen.

Gelukkig ging het snel weer lekker en kan ik inmiddels weer bijna 30min lopen. Vorige week ging het zwaar dramatisch, ik kwam er gewoon niet lekker in. Vandaag zelfde ronde gelopen in 24min waar ik er vorige week nog 50min over deed.
Laatste weekend van oktober ga ik weer voor een 5km evenement!
Cow
Cow
Prater
Prater

Aantal berichten : 1066
Punten : 1080
Registratiedatum : 10-12-10
Woonplaats : Mooiste plekje op de wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen? - Pagina 25 Empty Re: Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen?

Bericht  Cow vr 30 aug 2013 - 22:50

Iemand trouwens ervaring met kampferspiritus om je voetzolen steviger te maken??
Cow
Cow
Prater
Prater

Aantal berichten : 1066
Punten : 1080
Registratiedatum : 10-12-10
Woonplaats : Mooiste plekje op de wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen? - Pagina 25 Empty Re: Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen?

Bericht  Pannetoet vr 30 aug 2013 - 23:48

Loes263 schreef:Je kunt eventueel een route uitzetten via afstandmeten.nl
Ja! Die site was het! Dankje Very Happy 


Vanmorgen voor het eerst gelopen in de motregen en het ging best goed..een minuutje hardlopen houd ik écht net vol Embarassed maar vond het wel lekker! Nu lekker op gaan bouwen smile 
Pannetoet
Pannetoet
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2192
Punten : 2318
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen? - Pagina 25 Empty Re: Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 25 van 26 Vorige  1 ... 14 ... 24, 25, 26  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum