Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat hebben jullie dan geregeld voor als een van jullie als

+4
studiebol
Fiwen
Parisienne
Coco
8 plaatsers

Ga naar beneden

Wat hebben jullie dan geregeld voor als een van jullie als  Empty Wat hebben jullie dan geregeld voor als een van jullie als

Bericht  Coco do 24 jan 2013 - 9:33

ouders komt te overlijden?

Mijn man heeft een anw hiaatverzekering waardoor ik jaarlijks een x bedrag uitgekeerd krijg bovenop mijn eigen inkomen zodat ik niet zou hoeven verhuizen en niet fulltime zou hoeven te werken. Wanneer ik kom te overlijden stellen mijn ouders een X bedrag beschikbaar waardoor hij meer thuis bij de kinderen kan zijn, zolang ik zelf nog geen anw hiaatverzekering heb.

Verder volgens mij niets momenteel.

We moeten nog wel iets gaan vastleggen ivm een begrafenis omdat de familie van mijn man hem dan in Marokko zou willen begraven, mijn man wil gewoon in NL begraven worden, maar daar nog niet over in discussie met zijn ouders. En ik wil die discussie ook niet gaan voeren als het ooit zover zou komen.

Hebben jullie bijv. ook al gesprekken gevoerd over wat als en wat je dan graag zou zien hoe het gaat als de ander er niet meer is? Bijv bepaalde dingen die niet zouden mogen gebeuren? Of juist moeten gebeuren?
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hebben jullie dan geregeld voor als een van jullie als  Empty Re: Wat hebben jullie dan geregeld voor als een van jullie als

Bericht  Parisienne do 24 jan 2013 - 9:35

Hier hebben wij het nog niet echt over gehad. We weten wel van elkaar dat we het erg belangrijk vinden dat N. de opa's en oma's van beide kanten blijft zien.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hebben jullie dan geregeld voor als een van jullie als  Empty Re: Wat hebben jullie dan geregeld voor als een van jullie als

Bericht  Fiwen do 24 jan 2013 - 9:39

Wij hebben beide een levensverzekering en we hebben testamenten op laten stellen. Dat eerste met name voor als er met 1 van ons iets gebeurd en dat laatste met name voor wanneer we beide zouden overlijden t.a.v. voogdij.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hebben jullie dan geregeld voor als een van jullie als  Empty Re: Wat hebben jullie dan geregeld voor als een van jullie als

Bericht  studiebol do 24 jan 2013 - 9:39

Daar hebben we denk ik niks voor geregeld behalve een levensverzekering die een dusdanig bedrag uitkeert dat ik hier in het huis kan blijven wonen.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hebben jullie dan geregeld voor als een van jullie als  Empty Re: Wat hebben jullie dan geregeld voor als een van jullie als

Bericht  Tania do 24 jan 2013 - 9:41

Wij hebben alleen geregeld dat het huis dan afbetaald is. En de kosten die er dan nog zijn zijn voor ons allebei wel op te brengen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hebben jullie dan geregeld voor als een van jullie als  Empty Re: Wat hebben jullie dan geregeld voor als een van jullie als

Bericht  Lonely Goatherd do 24 jan 2013 - 9:48

Als mijn man komt te overlijden, wordt het volledige hypotheekbedrag afgelost en ik heb ook recht op een flink bedrag aan weduwenpensioen. Als ik kom te overlijden krijgt mijn man het volledige hypotheekbedrag vrij beschikbaar, daardoor kan hij een stuk minder gaan werken. Dus het financiële deel is goed geregeld. Over de rest hebben we geen afspraken gemaakt, mijn man zal gewoon doen wat hem het beste lijkt en ik ook.
Lonely Goatherd
Lonely Goatherd
Prater
Prater

Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hebben jullie dan geregeld voor als een van jullie als  Empty Re: Wat hebben jullie dan geregeld voor als een van jullie als

Bericht  maiadebij do 24 jan 2013 - 9:49

Mijn man heeft ook een leve verzekering en op ons pensioen zit ook een uitkering voor de weduwe/wezen. Mijn man wilt zelf in Marokko begraven worden, maar het zal me niet verbazen alsdat in de komende jaren veranderd. Mocht er iets met de kinderen gebeuren dan blijven ze in NL (brrrr vind het al verschrikkelijk om dat te typen) hier was in het begin bij ons nog wel discussie over maar daar zijn we nu uit. We zijn er niet uit wat we willen als ons beide iets overkomt. Ons families staan zo ver van elkaar af dat we hierin geen keuze kunnen maken.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hebben jullie dan geregeld voor als een van jullie als  Empty Re: Wat hebben jullie dan geregeld voor als een van jullie als

Bericht  Highway do 24 jan 2013 - 9:51

studiebol schreef:Daar hebben we denk ik niks voor geregeld behalve een levensverzekering die een dusdanig bedrag uitkeert dat ik hier in het huis kan blijven wonen.

Dit en verder nog niks, misschien dat we daar nog eens naar moeten kijken.
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hebben jullie dan geregeld voor als een van jullie als  Empty Re: Wat hebben jullie dan geregeld voor als een van jullie als

Bericht  Gast do 24 jan 2013 - 9:55

Hier vervalt de gehele hypotheek wanneer 1 van ons komt te overlijden.. beide inkomens zijn toereikend om de rest van de kosten opzich te nemen.

Wanneer er om bepaalde redenen zijn (die goed te bedenken zijn) dat degene niet in staat is om te blijven werken is er voor de eerste 3a4 jaar genoeg geld om van rond te komen (komt een mooi bedrag vrij van de verzekering wanneer 1 van ons overlijd). Dus financieël is het zo goed mogelijk geregeld zodat er geen verhuizingen ect. bij komen kijken omdat het moet!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hebben jullie dan geregeld voor als een van jullie als  Empty Re: Wat hebben jullie dan geregeld voor als een van jullie als

Bericht  Coco do 24 jan 2013 - 9:58

maiadebij schreef:Mijn man heeft ook een leve verzekering en op ons pensioen zit ook een uitkering voor de weduwe/wezen. Mijn man wilt zelf in Marokko begraven worden, maar het zal me niet verbazen alsdat in de komende jaren veranderd. Mocht er iets met de kinderen gebeuren dan blijven ze in NL (brrrr vind het al verschrikkelijk om dat te typen) hier was in het begin bij ons nog wel discussie over maar daar zijn we nu uit. We zijn er niet uit wat we willen als ons beide iets overkomt. Ons families staan zo ver van elkaar af dat we hierin geen keuze kunnen maken.

Doel je daarmee dan ook op de cultuur en het geloof?
Mijn man wilde voor de kinderen er waren ook nog in Marokko begraven worden maar is daar inmiddels op teruggekomen omdat hij wil dat de kinderen hem kunnen "bezoeken" als ze daar de behoefte aan hebben, zonder er eerst voor naar Marokko te hoeven vliegen. Kinderen worden ook in NL begraven, al wil ik daar idd ook nog helemaal niet over nadenken.

Oh ja, op het pensioen heeft hij het inderdaad ook. Ik moet dat echt allemaal eens in mappen gaan doen en alles bij elkaar leggen wat dit soort zaken betreft.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hebben jullie dan geregeld voor als een van jullie als  Empty Re: Wat hebben jullie dan geregeld voor als een van jullie als

Bericht  maiadebij do 24 jan 2013 - 10:23

Ja cultuur en geloof maar sowieso hun hele houding met betrekking tot het leven... daarnaast wonen zij hier niet in de buurt. Mij lijkt het voor de kinderen verschrikkelijk als ze naast het verliezen van hun ouders ook nog moeten veranderen van woonplaats school en hun vertrouwde omgeving.

Maar daar ga ik nu niet teveel aan denken want ik ben zo labiel en emotioneel als wat (hormonen) en wil zo lekker slapen ;-)

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hebben jullie dan geregeld voor als een van jullie als  Empty Re: Wat hebben jullie dan geregeld voor als een van jullie als

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum