Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoeveel spaar jij per maand?

+52
eigenwijs
Rouxxxe
Arwyn
Punk'd
Winegum
Treasure
Sarah1985
NoName88
Sam
Roxi3
Aziraphale
mzcharlotte
Star007
Cow
_Lacey_
Parisienne
luenca
Luce
Manderijn
Bacio
rapa nui
loura
Theeleut
Eponine
Fortissimo
Pruim
Zonnetje
Hoochie
madam
Pommes
Marin
Shisha
Appeltje
nina
Rush
Paper Crown
girli
Chocoholic
Atelier Madame
Joli86
Caramba
Linda
Carra
Fayebella
Taeda
Lot
Highway
Ilovethe90s
Viva
Reeza
Bliss
Lady4
56 plaatsers

Pagina 4 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4

Ga naar beneden

Hoeveel spaar jij per maand? - Pagina 4 Empty Re: Hoeveel spaar jij per maand?

Bericht  Zonnetje vr 25 jan 2013 - 8:25

Winegum schreef:Wij sparen best wel veel en dat wordt ook alleen maar meer. We hebben ons huis gekocht op het starterssalaris van mijn vriend. Inmiddels heeft hij flink wat promotie gemaakt en ben ik naast mijn studie ook steeds meer gaan verdienen. Ik hoop dit schooljaar afstuderen en dan ook een (fulltime) baan te vinden waar ik een stuk meer ga verdienen. Ik vind het wel fijn om genoeg te kunnen sparen. Net als wat jullie zeggen, straks komen er misschien kinderen, we willen een groter huis, dat kost toch allemaal veel geld en wellicht kun je dan wat minder sparen. Dan heb ik nu liever een buffer.

We kunnen echter nog veel meer sparen dan we nu doen, maar we geven nog best wel veel geld uit aan leuke dingen. Je moet ook genieten nu het kan, vinden wij.

Dat laatste doen wij ook zeker. Als we niet op vakantie zouden gaan, nooit uit eten zouden gaan, weinig kleding zouden kopen, geen nieuwe meubels voor ons nieuwe huis hadden gekocht en weinig leuke dingen zouden doen, zouden we nog meer kunnen sparen, maar we willen er ook van genieten.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel spaar jij per maand? - Pagina 4 Empty Re: Hoeveel spaar jij per maand?

Bericht  Punk'd vr 25 jan 2013 - 8:44

Ik hoop met mijn salaris straks €300 te kunnen sparen op mijn eigen rekening. En dan nog €200 om af te lossen aan de IB Groep. Maar dat ga ik zelf een jaar sparen en dan in een klap doen aan het einde van het jaar (en dat voor een aantal jaar waarschijnlijk haha). Ambitieus plan, hopelijk gaat het lukken.

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel spaar jij per maand? - Pagina 4 Empty Re: Hoeveel spaar jij per maand?

Bericht  Gast vr 25 jan 2013 - 8:44

Doe je dat buiten de betaling die verplicht is om dan Indigo?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel spaar jij per maand? - Pagina 4 Empty Re: Hoeveel spaar jij per maand?

Bericht  Arwyn vr 25 jan 2013 - 8:49

Dat vroeg ik me ook al af, zou ik wel knap vinden!

Ik probeer altijd te sparen, maar raak altijd ergens halverwege kwijt wat ik nu gespaard heb..
Wil vanaf februari het volgende doen: per maand krijg ik ongeveer 4 keer loon (elke week). De eerste keer mag op mijn betaalrekening blijven, de andere keren gelijk naar m'n spaarrekening, zodat dat dan aan het eind van de maand naar de gezamenlijke rekening kan (2 weeklonen). Dan houd ik 1 weekloon over om te sparen. Hopelijk lukt dat, zou toch moeten kunnen! En anders moet ik echt werken aan dat gat in mijn hand.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel spaar jij per maand? - Pagina 4 Empty Re: Hoeveel spaar jij per maand?

Bericht  Bacio vr 25 jan 2013 - 9:59

Ik vind dat iedereen veel spaart. Vooral omdat er vaak word "geklaagd" op het forum dat mensen krap zitten of weinig geld voor leuke dingen hebben.

Ik spaar helemaal niks, behalve de belasting teruggave. Die geef ik dan ook weer jaarlijks uit aan een fijne verre vakantie.

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel spaar jij per maand? - Pagina 4 Empty Re: Hoeveel spaar jij per maand?

Bericht  Rouxxxe vr 25 jan 2013 - 10:07

Bij mij verschilt het echt per maand. Het hangt heel erg af van welke kosten ik die maand heb gehad. Het wisselt tussen niks en €400 per maand.
Rouxxxe
Rouxxxe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1316
Punten : 1342
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel spaar jij per maand? - Pagina 4 Empty Re: Hoeveel spaar jij per maand?

Bericht  eigenwijs vr 25 jan 2013 - 11:47

Niks momenteel
eigenwijs
eigenwijs
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 405
Punten : 420
Registratiedatum : 20-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel spaar jij per maand? - Pagina 4 Empty Re: Hoeveel spaar jij per maand?

Bericht  Taeda vr 25 jan 2013 - 20:32

Arwyn schreef:Dat vroeg ik me ook al af, zou ik wel knap vinden!

Ik probeer altijd te sparen, maar raak altijd ergens halverwege kwijt wat ik nu gespaard heb..
Wil vanaf februari het volgende doen: per maand krijg ik ongeveer 4 keer loon (elke week). De eerste keer mag op mijn betaalrekening blijven, de andere keren gelijk naar m'n spaarrekening, zodat dat dan aan het eind van de maand naar de gezamenlijke rekening kan (2 weeklonen). Dan houd ik 1 weekloon over om te sparen. Hopelijk lukt dat, zou toch moeten kunnen! En anders moet ik echt werken aan dat gat in mijn hand.

Ook ik krijg wekelijks betaald, voor sparen niet het handigste plan. Wanneer ik geld heb, geef ik het ook snel uit. Dus ik kijk elke week of er grote uitgaven zullen zijn, buiten boodschappen en benzine om. Als dat zo is, houd ik het hele weeksalaris. Zo niet, stort ik alles boven de €200 over naar onze gezamenlijke rekening (die van mijn man). Mocht er toch iets tussenkomen is het geld zo teruggestort. Het zorgt bij mij wel dat ik beter moet nadenken over wat ik koop, zeker ala ik nog boodschappen moet doen en/of tanken.
Taeda
Taeda
Prater
Prater

Aantal berichten : 1295
Punten : 1305
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel spaar jij per maand? - Pagina 4 Empty Re: Hoeveel spaar jij per maand?

Bericht  mzcharlotte vr 25 jan 2013 - 20:48

De reden waarom ik (nog) kan sparen is omdat ik ten eerste (nog) geen kinderen heb en ten tweede (nog) met ontzettend lage woonlasten woon. Het is mijn keuze om nog twee tot vier jaar hier te wonen (kleine flat). De 400 euro die ik vast spaar, zie ik als een soort tweede hypotheek. Het geld van die rekening (doelsparen) is bedoeld om mijn huis met schuld te kunnen verkopen en die schuld meteen te kunnen inlossen.

Hiernaast heb ik nog een significant bedrag dat ik maandelijks overhoud. Ik geef nu eenmaal niet zo heel veel uit, althans buiten reizen om. Het spaargeld wordt steevast aan woningverbetering, reizen en belastingen uitgegeven.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel spaar jij per maand? - Pagina 4 Empty Re: Hoeveel spaar jij per maand?

Bericht  Punk'd vr 25 jan 2013 - 22:01

Dat is ook mijn gedachte MZcharlotte.

Ik moet ongeveer €500 storten op de gez. rekening en de rest kan ik uitgeven/sparen/aflossen. Ik vind 2 dingen vooral heel belangrijk aankomend jaar en dan zijn op vakantie gaan :P en beginnen met aflossen. Nu hoef ik officieel nog niet af te lossen (pas over 2 jaar), maar die rente loopt wel gewoon door (toch?) en dat vind ik zonde. Verder ben ik ook het type wat niet van 'schulden' houdt op welk niveau dan ook, als je gewoon inkomen hebt. Daarmee wil ik zeggen dat toen ik student was en een jaar werkloos was, ik opzich wel had kunnen werken, maar koos voor een lening. Nu ik een baan heb met inkomen vind ik dan wel dat ik er gelijk voor moet zorgen dat het afgelost word en niet eerst even 2 jaar ga genieten van wat ik ga verdienen. Dat is een keus die ik voor mijzelf al maakte toen ik koos voor een lening.

Ik wil dus €300 p.m sparen voor vakantie en als er dingen kapot gaan o.i.d. (puur voor mijzelf) en los daarvan €200 p.m sparen voor de IB groep. Zodat ik aan het einde van het jaar hopelijk mijn eerste €2400 kan aflossen.

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel spaar jij per maand? - Pagina 4 Empty Re: Hoeveel spaar jij per maand?

Bericht  girli vr 25 jan 2013 - 23:31

Indigo schreef:Nu hoef ik officieel nog niet af te lossen (pas over 2 jaar), maar die rente loopt wel gewoon door (toch?) en dat vind ik zonde.
Dat klopt, rente loopt gewoon door.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel spaar jij per maand? - Pagina 4 Empty Re: Hoeveel spaar jij per maand?

Bericht  SoGood za 26 jan 2013 - 0:06

Ik los die stomme IB gewoon maandelijks af, gewoon als een vaste vervelende terugkerende last iedere maand. Straks na 15 jaar wordt de restschuld toch vrijgescholden? Geld wat ik nu spaar kan ik beter gebruiken voor andere dingen zoals een huis kopen, dan aan aflossen aan de IB. En alles wat op mijn spaar staat, daar vang ik ook weer rente over.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel spaar jij per maand? - Pagina 4 Empty Re: Hoeveel spaar jij per maand?

Bericht  Punk'd za 26 jan 2013 - 0:09

Daar heb je ook wel een punt, maar als het goed is moet ik het binnen 15 jaar kunnen aflossen. En dan duurt het 15 jaar inc. rente. En blijft er dus niets over om kwijtgescholden te worden.

Dan los ik het liever sneller af, en met minder rente. (snap je het nog haha, het staat er nogal warrig).

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel spaar jij per maand? - Pagina 4 Empty Re: Hoeveel spaar jij per maand?

Bericht  Bacio za 26 jan 2013 - 0:12

SoGood schreef:Ik los die stomme IB gewoon maandelijks af, gewoon als een vaste vervelende terugkerende last iedere maand. Straks na 15 jaar wordt de restschuld toch vrijgescholden? Geld wat ik nu spaar kan ik beter gebruiken voor andere dingen zoals een huis kopen, dan aan aflossen aan de IB. En alles wat op mijn spaar staat, daar vang ik ook weer rente over.
Dit doe ik ook. Ik los per maand af wat ze willen. Zag het overzicht weer voorbij komen en er komt zo ontzettend veel rente bij dat wat je aflost bijna niet zichtbaar is!

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel spaar jij per maand? - Pagina 4 Empty Re: Hoeveel spaar jij per maand?

Bericht  SoGood za 26 jan 2013 - 0:15

Eerlijk gezegd stop ik op dit moment ook gewoon mijn kop in het zand met die domme IB want ik heb me daar al zo druk om gemaakt, het is wel best. Ik los inderdaad liever zo maandelijks af dan dat ik nu ineens alles af los. Dat kan ik wel doen, maar geld wat ik nu heb wil ik liever voor onze toekomstplannen gebruiken. Als we eenmaal helemaal volgens het plan 'gesetteld' zijn kan ik altijd nog kijken. Maar eigenlijk vind ik het wel best zo. Very Happy
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel spaar jij per maand? - Pagina 4 Empty Re: Hoeveel spaar jij per maand?

Bericht  Arwyn za 26 jan 2013 - 3:36

Indigo: Je hebt wel een mooi jaar om met de aanloopfase te beginne, nou heb je een rentepercentage van 0,6% voor de komende 5 jaar! De rente loopt inderdaad gewoon door, maar 0,6% op jaarbasis valt nog wel mee meestal.
Als je al weet dat je alles wel af kan lossen, is het inderdaad wel handig om er vast mee te beginnen. Stel dat je rente over 5 jaar veel hoger wordt, loopt het daar iig niet meer over.

SoGood: Waar maak je je precies druk over dan ivm IBG?
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel spaar jij per maand? - Pagina 4 Empty Re: Hoeveel spaar jij per maand?

Bericht  SoGood za 26 jan 2013 - 3:46

Het woord 'schuld' bevalt me sowieso al niet. Het is best wel een aardig bedrag vind ik zelf. De studie die ik er van gevolgd heb is afgerond alleen ik kan er niets mee. Voor mijn gevoel is het dus een best zware last voor iets waar ik nu niet zoveel mee kan. Ik heb ook een privestudie gedaan dus ik heb mezelf ook vaak afgevraagd of dat wel zo slim was achteraf.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel spaar jij per maand? - Pagina 4 Empty Re: Hoeveel spaar jij per maand?

Bericht  Arwyn za 26 jan 2013 - 3:48

Ah ja, dat snap ik..
Heb zelf ook een opleiding gedaan waarvan ik me inmiddels afvraag waarom. Vind het werkveld nu eigenlijk toch niet zo leuk, maar iets anders kan ik er ook niet mee (pabo).
Ben daarom wel heel blij dat ik nooit geleend heb, dat niet heb hoeven doen. Anders zou ik er ook echt dubbel van balen.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel spaar jij per maand? - Pagina 4 Empty Re: Hoeveel spaar jij per maand?

Bericht  Gast ma 28 jan 2013 - 22:39

Ik spaar op dit moment bijna niets, vriend spaart wel goed. Ik ben nog student, ben blij als ik aan het einde van de maand alles heb kunnen betalen. Nog een paar jaar en dan kan ik eindelijk fulltime werken. Dan zitten we financieel waarschijnlijk erg riant, omdat onze vaste lasten niet hoog zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel spaar jij per maand? - Pagina 4 Empty Re: Hoeveel spaar jij per maand?

Bericht  Snirp di 29 jan 2013 - 1:22

Mijn vriend en ik sparen nu maandelijks 400,-op onze gezamenlijke spaarrekening, en als we aan het eind van de maand nog wat over hebben, gaat dit er ook naar toe.

Ik spaar zelf nog eens 200,- per maand op mijn eigen privérekening en 200,- per maand op mijn werk-spaarrekening. Een soort van pensioenopbouw is dat laatste, aangezien ik zzp'er ben!
Snirp
Snirp
Prater
Prater

Aantal berichten : 1132
Punten : 1142
Registratiedatum : 06-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel spaar jij per maand? - Pagina 4 Empty Re: Hoeveel spaar jij per maand?

Bericht  Jeanette di 29 jan 2013 - 4:21

Nu nog 1000 euro in de maand, dadelijk als het huisje klaar is ben ik bang niks haha
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel spaar jij per maand? - Pagina 4 Empty Re: Hoeveel spaar jij per maand?

Bericht  Lien di 29 jan 2013 - 7:41

Ik woon nu net in mn huisje, vorige maand wel lekker €800 kunnen sparen door mn dertiende maand. Dat ga ik nu natuurlijk niet redden. Ga aan het einde van de maand even kijken hoeveel ik ga overhouden. Ik wil proberen €300 in de maand te sparen en dat moet denk ik wel lukken.
Lien
Lien
Prater
Prater

Aantal berichten : 559
Punten : 1229
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel spaar jij per maand? - Pagina 4 Empty Re: Hoeveel spaar jij per maand?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 4 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum