Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoeveel spaar jij per maand?

+52
eigenwijs
Rouxxxe
Arwyn
Punk'd
Winegum
Treasure
Sarah1985
NoName88
Sam
Roxi3
Aziraphale
mzcharlotte
Star007
Cow
_Lacey_
Parisienne
luenca
Luce
Manderijn
Bacio
rapa nui
loura
Theeleut
Eponine
Fortissimo
Pruim
Zonnetje
Hoochie
madam
Pommes
Marin
Shisha
Appeltje
nina
Rush
Paper Crown
girli
Chocoholic
Atelier Madame
Joli86
Caramba
Linda
Carra
Fayebella
Taeda
Lot
Highway
Ilovethe90s
Viva
Reeza
Bliss
Lady4
56 plaatsers

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Hoeveel spaar jij per maand? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel spaar jij per maand?

Bericht  luenca wo 23 jan 2013 - 10:38

tussen de 200 en 300 euro per maand
luenca
luenca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1134
Punten : 1458
Registratiedatum : 01-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel spaar jij per maand? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel spaar jij per maand?

Bericht  Parisienne wo 23 jan 2013 - 10:41

Er gaat automatisch 100 euro per maand naar de spaarrekening, maar meestal moet dit weer teruggeboekt worden.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel spaar jij per maand? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel spaar jij per maand?

Bericht  _Lacey_ wo 23 jan 2013 - 10:44

Gemiddeld € 400,- per maand (in mijn eentje).

_Lacey_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2441
Punten : 2489
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel spaar jij per maand? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel spaar jij per maand?

Bericht  Cow do 24 jan 2013 - 2:39

Sinds ik BudgetBeheer heb spaar ik €148 iedere maand. Er is dan al geld voor eigenrisico Ziektekosten gereserveerd dus daar hoef ik verder ook geen rekening mee te houden. :cheering:
Cow
Cow
Prater
Prater

Aantal berichten : 1066
Punten : 1080
Registratiedatum : 10-12-10
Woonplaats : Mooiste plekje op de wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel spaar jij per maand? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel spaar jij per maand?

Bericht  Star007 do 24 jan 2013 - 3:47

De laatste tijd helemaal niets. We hebben ontzettend veel aanslagen over 2009/2010/2011 en 2012 gekregen van de BD, dus daar gaat maandelijks veel heen Neutral. Ook zijn we best wat kwijt aan de kinderopvang, terwijl we maar 2 dagen afnemen. Binnenkort heb ik tijdelijk een hogere functie ( met bijhorend loon) , dan hoop ik dat we minimaal weer 250 p maand weg kunnen zetten. Van de elek. en gas krijgen we in juni nog een moi bedrag terug , want we betalen nu veelste veel p maand. Dat bedrag meteen naar de spaarrekening.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel spaar jij per maand? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel spaar jij per maand?

Bericht  Gast do 24 jan 2013 - 4:14

Rood schreef:Ik spaar 200 euro per maand. En als ik op mijn gewone rekening boven de 500 heb staan, sluis ik de rest ook door.

Een jaar geleden stond ik nog 1000 in de min. Nu sta ik het dubbele in de plus. Ik ben zo blij en opgelucht dat ik spaar!

Goed bezig! 1,5 jaar geleden stond ik 1500 euro rood, daar ben ik nu ook vanaf, ook zo blij mee! Voelt echt als een opluchting.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel spaar jij per maand? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel spaar jij per maand?

Bericht  mzcharlotte do 24 jan 2013 - 6:17

Ik spaar vast 400 euro pm, dat gaat over twee jaar richting mijn hypotheek. Daarnaast is het variabel en moet ik het nog gaan zien, omdat ik nét met dat traject ben gestart. De hoogte van mijn spaarrekening is momenteel veel lager dan normaal en dan moeten de gemeentelijke belastingen er nog af.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel spaar jij per maand? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel spaar jij per maand?

Bericht  Gast do 24 jan 2013 - 20:03

Ik spaar zelf 150 euro per maand, op de gezamenlijke rekening sparen we 200 euro per maand en mijn vriend spaart gemiddeld denk ik 100 à 150 euro per maand.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel spaar jij per maand? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel spaar jij per maand?

Bericht  Gast do 24 jan 2013 - 22:05

Wat spaart iedereen toch relatief veel. Zou niet eens weten waar ik dat bedrag om te sparen vandaan moet halen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel spaar jij per maand? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel spaar jij per maand?

Bericht  Cow do 24 jan 2013 - 22:26

Stofzuiger schreef:Wat spaart iedereen toch relatief veel. Zou niet eens weten waar ik dat bedrag om te sparen vandaan moet halen.

Het lukt mij ook alleen maar omdat ik BudgetBeheer heb aangevraagd om beter met mijn geld te kunnen rondkomen.
Ik zie nu pas hoeveel ik over kan houden als ik maar streng ben.
Cow
Cow
Prater
Prater

Aantal berichten : 1066
Punten : 1080
Registratiedatum : 10-12-10
Woonplaats : Mooiste plekje op de wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel spaar jij per maand? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel spaar jij per maand?

Bericht  Linda do 24 jan 2013 - 22:37

Stofzuiger schreef:Wat spaart iedereen toch relatief veel. Zou niet eens weten waar ik dat bedrag om te sparen vandaan moet halen.

Lukt ons ook echt niet meer sinds we een kind en een duur huis hebben.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel spaar jij per maand? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel spaar jij per maand?

Bericht  Aziraphale do 24 jan 2013 - 23:41

Wij sparen €500 per maand op de gezamenlijke rekening, vaak nog iets meer. In ieder geval sparen we nu meer i.v.m. onze bruiloft. Dan letten we extra op onze andere uitgaven, want we zijn vrij makkelijk en goed in geld uitgeven Wink
Verder sparen we vaak ook alle extra's zoals vakantiegeld, eindejaarsuitkering en de belastingteruggave. Maar we sparen vaak voor een doel en geven dit geld uiteindelijk weer uit. We hebben wel een minimum wat we graag gewoon op de rekening willen hebben voor nood.
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel spaar jij per maand? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel spaar jij per maand?

Bericht  Zonnetje do 24 jan 2013 - 23:53

Linda schreef:
Stofzuiger schreef:Wat spaart iedereen toch relatief veel. Zou niet eens weten waar ik dat bedrag om te sparen vandaan moet halen.

Lukt ons ook echt niet meer sinds we een kind en een duur huis hebben.

Ik vind dat het ons nu wel moet lukken, omdat we met z'n tweeen fulltime werken, mijn vriend werkt zelfs nog wel meer dan fulltime. Als we ooit kinderen hebben, gaan we minder werken en verwacht ik ook veel minder te kunnen sparen dan nu. We vinden het prettig om voor die tijd een buffertje op te bouwen.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel spaar jij per maand? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel spaar jij per maand?

Bericht  Gast vr 25 jan 2013 - 0:08

Stofzuiger schreef:Wat spaart iedereen toch relatief veel. Zou niet eens weten waar ik dat bedrag om te sparen vandaan moet halen.
Als wij twee kinderen hadden, zou ik ook niet meer kunnen sparen. Sterker nog, wij willen graag een kindje, maar als dat ons gegund is, houdt het ook direct op met sparen ben ik bang, aangezien ik dan een dag minder wil gaan werken en we 4 dagen kinderopvang moeten gaan betalen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel spaar jij per maand? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel spaar jij per maand?

Bericht  Linda vr 25 jan 2013 - 0:14

Zonnetje schreef:
Linda schreef:
Stofzuiger schreef:Wat spaart iedereen toch relatief veel. Zou niet eens weten waar ik dat bedrag om te sparen vandaan moet halen.

Lukt ons ook echt niet meer sinds we een kind en een duur huis hebben.

Ik vind dat het ons nu wel moet lukken, omdat we met z'n tweeen fulltime werken, mijn vriend werkt zelfs nog wel meer dan fulltime. Als we ooit kinderen hebben, gaan we minder werken en verwacht ik ook veel minder te kunnen sparen dan nu. We vinden het prettig om voor die tijd een buffertje op te bouwen.

Heel verstandig hoor!
Wij konden ook veel sparen toen we nog geen kind hadden en beide fulltime werkten. Alleen hebben we toen een auto gekocht, dure kinderspullen en de verhuizing en toen was het bijna op. Ik baal er achteraf erg van dat we niet nog meer hadden gespaard, dat had namelijk makkelijk gekund.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel spaar jij per maand? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel spaar jij per maand?

Bericht  Roxi3 vr 25 jan 2013 - 0:22

Ik ben pas begonnen omdat ik sinds kort een baan heb maar ik spaar rond de 1000 euro per maand. Ik dwing mezelf ook echt om dat bedrag te sparen omdat wij dat echt overhouden, als ik het op de normale rekening zou laten staan dan zou het snel op zijn.

Roxi3
Prater
Prater

Aantal berichten : 1099
Punten : 1130
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel spaar jij per maand? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel spaar jij per maand?

Bericht  Sam vr 25 jan 2013 - 0:45

600 euro of meer per maand.
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel spaar jij per maand? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel spaar jij per maand?

Bericht  NoName88 vr 25 jan 2013 - 1:03

Ik vind ook dat sommige best wel een enorm bedrag sparen!

Wij sparen sinds 2012 € 150 vast per maand. Daarnaast probeer ik het salaris van de overuren van mijn vriend ook ongeveer door te sluizen. Dat zat in 2012 gemiddeld op € 250 p/m denk ik. Sinds afgelopen juni ben ik van een baan van 40 u naar een baan van 28 u gegaan, we zijn toen wel hetzelfde kunnen blijven sparen. (Vanaf toen ging ik wel met de fiets naar het werk, daarvoor elke dag ong 20 km enkele reis.)
Ik snap ook niet dat mensen hun belastingteruggave kunnen sparen. Wij hebben de teruggaaf IB (hypotheekrenteaftrek) gewoon elke maand nodig!
Vakantiegeld en eindejaarsuitkeringen proberen we in eerste instantie wel te sparen.

Na mijn zwangerschapsverlof ga ik 4 uur minder werken en moeten we een halve dag KDV gaan betalen. Daarnaast gebruik ik sinds kort de auto weer veel meer, omdat ik K nog niet op de fiets mee kan nemen. Ik hoop dat we toch in ieder geval de € 150 per maand wel vol kunnen houden.

Wat sommige al zeggen, probeer zoveel mogelijk te sparen als het nog kan. Dus beiden fulltime werken en nog geen kinderen. Al moet ik zeggen dat begin 2012 de situatie bij ons ook nog zo was, maar toen werd er ook niet echt veel gespaard. De periode dat ik echt veel gespaard heb was ong vanaf nov 2010 tot het voorjaar 2011. Januari 2011 hebben we ons huis gekocht en toen was het al gedeeltelijk gedaan met de pret. Daarna zijn we in augustus getrouwd en daar moesten natuurlijk ook al steeds dingen voor betaald worden, en ook voor meubels e.d. Toch heb ik in die laatste paar maanden wel het meeste geld opzij kunnen zetten. DAt zag je natuurlijk niet aan m'n spaarrekening omdat er ondertussen ook een hoop (dure) dingen betaald moesten worden. Ik woonde toen nog thuis, dat scheelt echt wel heel veel!! Het moment dat je thusi woont en een baan hebt is echt het moment dat je moet sparen! Al kwam dat besef bij mij ook wat laat, en bij mijn man is het nooit geland geloof ik
NoName88
NoName88
Prater
Prater

Aantal berichten : 849
Punten : 900
Registratiedatum : 31-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel spaar jij per maand? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel spaar jij per maand?

Bericht  Gast vr 25 jan 2013 - 1:17

Haha die tijd hebben wij nooit gehad want eenmaal een baan bleek ik zwanger en vanaf toen hadden we gelijk de lasten van een huis,auto's, kinderopvang ect. En beide jong dus verdienden we ook nog niet veel Wink we hebben nu wel goed kunnen sparen omdat mijn man een paar x op uitzending geweest maar 1000 euro pm sparen in de tijd dat je thuis woont was hier niet van toepassing!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel spaar jij per maand? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel spaar jij per maand?

Bericht  NoName88 vr 25 jan 2013 - 1:25

Petra* schreef:Haha die tijd hebben wij nooit gehad want eenmaal een baan bleek ik zwanger en vanaf toen hadden we gelijk de lasten van een huis,auto's, kinderopvang ect. En beide jong dus verdienden we ook nog niet veel Wink we hebben nu wel goed kunnen sparen omdat mijn man een paar x op uitzending geweest maar 1000 euro pm sparen in de tijd dat je thuis woont was hier niet van toepassing!

€ 1000 heb ik in (gewone) maanden ook nooit gered hoor Wink
NoName88
NoName88
Prater
Prater

Aantal berichten : 849
Punten : 900
Registratiedatum : 31-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel spaar jij per maand? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel spaar jij per maand?

Bericht  Gast vr 25 jan 2013 - 1:31

It's me schreef:Ik spaar zelf 150 euro per maand, op de gezamenlijke rekening sparen we 200 euro per maand en mijn vriend spaart gemiddeld denk ik 100 à 150 euro per maand.
Toen we nog kleiner woonden en allebei fulltime werkten, spaarden we trouwens samen makkelijk 1000 euro per maand, maar alles wat we toen in een jaar of 3 hebben gespaard, is opgegaan aan de kosten koper van ons huidige koophuis omdat die hier in België niet in de hypotheek kunnen worden opgenomen.

En alles wat we op dit moment sparen, gaat door het jaar heen ook weer op aan verbouwingen en andere grote uitgaven, dus we hebben geen gigantische spaarrekening.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel spaar jij per maand? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel spaar jij per maand?

Bericht  Rush vr 25 jan 2013 - 2:05

Ik verdiende amper €1000 toen ik thuis woonde, dus zoveel spaarde ik toen ook absoluut niet.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel spaar jij per maand? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel spaar jij per maand?

Bericht  Sarah1985 vr 25 jan 2013 - 2:29

Momenteel niet zoveel. We hebben nu 50 euro budget per week voor alles en wat ik daar van over hou doe ik apart, en ook mijn woensdagbaantje waar ik contant geld krijg spaar ik. Zo heb ik sinds nov al 300 euro gespaard.

Als mijn man normaal werk en inkomen heeft sparen we ongeveer 250 euro per maand
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel spaar jij per maand? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel spaar jij per maand?

Bericht  Treasure vr 25 jan 2013 - 2:37

Wij sparen echt veel te weinig! We leven er op los en hebben een koophuis en 2 kids. We nemen ons telkens voor om te gaan sparen maar dan komt er altijd wel weer iets tussen. Ik weet het een slechte reden maar het gebeurd...

Treasure
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 6
Punten : 6
Registratiedatum : 21-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel spaar jij per maand? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel spaar jij per maand?

Bericht  Winegum vr 25 jan 2013 - 7:16

Wij sparen best wel veel en dat wordt ook alleen maar meer. We hebben ons huis gekocht op het starterssalaris van mijn vriend. Inmiddels heeft hij flink wat promotie gemaakt en ben ik naast mijn studie ook steeds meer gaan verdienen. Ik hoop dit schooljaar afstuderen en dan ook een (fulltime) baan te vinden waar ik een stuk meer ga verdienen. Ik vind het wel fijn om genoeg te kunnen sparen. Net als wat jullie zeggen, straks komen er misschien kinderen, we willen een groter huis, dat kost toch allemaal veel geld en wellicht kun je dan wat minder sparen. Dan heb ik nu liever een buffer.

We kunnen echter nog veel meer sparen dan we nu doen, maar we geven nog best wel veel geld uit aan leuke dingen. Je moet ook genieten nu het kan, vinden wij.

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel spaar jij per maand? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel spaar jij per maand?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum