Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

In de zomer naar oostenrijk of zwitserland.

+17
Pineco
Weegschaal
Bimbam
Rebecca
Shisha
waterkers
Darius
Schaapke
Susan
Marsy28
Monte
Exogenesis
Zora
Sterre
Chocoholic
rapa nui
Marin
21 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

In de zomer naar oostenrijk of zwitserland. - Pagina 3 Empty Re: In de zomer naar oostenrijk of zwitserland.

Bericht  Schaapke wo 16 jan 2013 - 3:55

Rebecca schreef:
rituals schreef:

En wat voor leuke dingen zijn daar allemaal in de buurt te doen? wandelen natuurlijk nerd maar ook nog meer leuke dingen om bijvoorbeeld te bezoeken?

Klagenfurt
Minimundus - een soort madurodamachtig iets

Autotocht langs kastelen (te halen bij vvv, ik meen in klagenfurt)
Tscheppaslucht - wandeltocht over trappetjes en bruggetjes langs watervallen, mooie natuur
Pyramidenkogel - vanaf daar heb je mooi uitzicht
Panoramastrassen, daar kun je tegen betaling doorheen rijden, heel mooi!: Goldeck panoramastrasse, grossglockner hochalpenstrasse, nockalmstrasse, malta hochalmstrasse, villacher alpenstrasse
Burg Hochosterwitz
St. Veit an de Glan - middeleeuwse stad, nog deels door stadswallen omgeven
Friesach - oudste stad van Karinthie
Domkirche Maria Himmelfahrt
Raggaslucht - tocht langs watervallen en rotspartijen, over smalle bruggetjes.
Romermuseum Teurnia - ligt verspreid door een dorpje/stadje, er zijn blootgelegde opgravingen te zien en de resten van de oudste kerk van oostenrijk, met een 500 jaar oude intacte mozaïekvloer.
Obir-Tropfsteinhohlen - grot met druipstenen. Nadeel: rondleiding in rap duits, mijn duits is niet zo goed, dus niet alles meegekregen.
Reisseck Bergbahnen - met een soort treintje de bergen in, met op 1 plek een stijging van 82%.

De dingen die ik dik gedrukt heb, vind ik echte aanraders. Mölltaler gletsjer (plaatste ik al eerder een foto van) is ook prachtig. Ligt sneeuw terwijl het beneden 30 graden is.
Dan heb je Villach. Dit is een stad, niet heel groot, maar wel leuk om te bezoeken. Net buiten Villach zit een groot winkelcentrum, waar je lekker kan winkelen.
Ook zit in Villach een mooi kasteel 'Burg Landskron', daar heb je een mooi uitzicht en een roofvogelshow.

Waar heb je een huisje geboekt? In welke plaats?

Schaapke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In de zomer naar oostenrijk of zwitserland. - Pagina 3 Empty Re: In de zomer naar oostenrijk of zwitserland.

Bericht  Schaapke wo 16 jan 2013 - 3:56

Zora schreef:Haha Schaapke, wij hebben hier op het forum al vaker gekletst over de Ossiacher See I love you

En die Kärnten Karte is inderdaad een heel goede aankoop!

Ja, dat klopt!! Very Happy

Schaapke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In de zomer naar oostenrijk of zwitserland. - Pagina 3 Empty Re: In de zomer naar oostenrijk of zwitserland.

Bericht  Gast wo 16 jan 2013 - 4:43

Ik ben zo blij met jullie dames echt hartstikke bedankt!!
Alle tips in dit topic heb ik opgeslaan in een documentje en wil ik ook echt gaan doen.

Dit is de plek wat/waar ik heb geboekt:

Landal Bad Kleinkirchheim
Maibrunnenweg 16
A-9546 Bad Kleinkirchheim
Oostenrijk

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In de zomer naar oostenrijk of zwitserland. - Pagina 3 Empty Re: In de zomer naar oostenrijk of zwitserland.

Bericht  Gast wo 16 jan 2013 - 4:44

Schaapke schreef:
rituals schreef:Ik heb net een hotel bij Munchen geboekt direct aan de snelweg incl ontbijt. (holiday inn)

Dit is perfect. Dat doen wij meestal ook, ja. Je kunt dan lekker uitgerust de tweede dag door. En eigenlijk vind ik de dagen van de reis ook al vakantie smile

ja smile

terug doen we wel ineens kunnen we altijd in de middag nog een dutje doen in de auto en weer verder met veel stoppen want dan is het niet erg dat we laat en moe aankomen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In de zomer naar oostenrijk of zwitserland. - Pagina 3 Empty Re: In de zomer naar oostenrijk of zwitserland.

Bericht  Zora wo 16 jan 2013 - 7:45

Superleuk Rituals! Goed dat je voor Oostenrijk hebt gekozen, haha Very Happy

Ik zou zeker een tripje richting de Ossiacher See aanraden. Ik zie dat dat maar 45 minuten rijden is. Je kunt daar naar het schattige dorpje Ossiach (mooie kerk, klooster en begraafplaats, maar ook leuke terrasjes en mooi groen overal), en de berg daar op. Dat is de Gerlitzen, heeeeel mooi en prima te bewandelen allemaal.

Van die berg ben ik afgesprongen met parasailen! smile
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In de zomer naar oostenrijk of zwitserland. - Pagina 3 Empty Re: In de zomer naar oostenrijk of zwitserland.

Bericht  Exogenesis wo 16 jan 2013 - 7:49

Wij gingen rond 5.00uur weg en waren rond 19.00uur in Oostenrijk bij het pension. Het reed heel vlot door ondanks dat het augustus was.
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

In de zomer naar oostenrijk of zwitserland. - Pagina 3 Empty Re: In de zomer naar oostenrijk of zwitserland.

Bericht  Schaapke do 17 jan 2013 - 23:15

Nou, mooi dat je er wat aan gehad hebt. Bad Klein Kirchheim is erg leuk!!
Mooi stadje ook en mooie omgeving.

Schaapke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In de zomer naar oostenrijk of zwitserland. - Pagina 3 Empty Re: In de zomer naar oostenrijk of zwitserland.

Bericht  Gast vr 18 jan 2013 - 6:47

Schaapke schreef:Nou, mooi dat je er wat aan gehad hebt. Bad Klein Kirchheim is erg leuk!!
Mooi stadje ook en mooie omgeving.

fijn!! Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In de zomer naar oostenrijk of zwitserland. - Pagina 3 Empty Re: In de zomer naar oostenrijk of zwitserland.

Bericht  Gast za 19 jan 2013 - 4:43

Schaapke schreef:
Rebecca schreef:
rituals schreef:

En wat voor leuke dingen zijn daar allemaal in de buurt te doen? wandelen natuurlijk nerd maar ook nog meer leuke dingen om bijvoorbeeld te bezoeken?

Klagenfurt
Minimundus - een soort madurodamachtig iets

Autotocht langs kastelen (te halen bij vvv, ik meen in klagenfurt)
Tscheppaslucht - wandeltocht over trappetjes en bruggetjes langs watervallen, mooie natuur
Pyramidenkogel - vanaf daar heb je mooi uitzicht
Panoramastrassen, daar kun je tegen betaling doorheen rijden, heel mooi!: Goldeck panoramastrasse, grossglockner hochalpenstrasse, nockalmstrasse, malta hochalmstrasse, villacher alpenstrasse
Burg Hochosterwitz
St. Veit an de Glan - middeleeuwse stad, nog deels door stadswallen omgeven
Friesach - oudste stad van Karinthie
Domkirche Maria Himmelfahrt
Raggaslucht - tocht langs watervallen en rotspartijen, over smalle bruggetjes.
Romermuseum Teurnia - ligt verspreid door een dorpje/stadje, er zijn blootgelegde opgravingen te zien en de resten van de oudste kerk van oostenrijk, met een 500 jaar oude intacte mozaïekvloer.
Obir-Tropfsteinhohlen - grot met druipstenen. Nadeel: rondleiding in rap duits, mijn duits is niet zo goed, dus niet alles meegekregen.
Reisseck Bergbahnen - met een soort treintje de bergen in, met op 1 plek een stijging van 82%.

De dingen die ik dik gedrukt heb, vind ik echte aanraders. Mölltaler gletsjer (plaatste ik al eerder een foto van) is ook prachtig. Ligt sneeuw terwijl het beneden 30 graden is.
Dan heb je Villach. Dit is een stad, niet heel groot, maar wel leuk om te bezoeken. Net buiten Villach zit een groot winkelcentrum, waar je lekker kan winkelen.
Ook zit in Villach een mooi kasteel 'Burg Landskron', daar heb je een mooi uitzicht en een roofvogelshow.

Waar heb je een huisje geboekt? In welke plaats?

Ik heb de dik gedrukte dingetjes opgeschreven om te gaan doen.
Met zon card krijg je dus overal korting/ gratis entree?

Met een treintje de bergen in is dat niet ontzettend eng?
Kun je daar misschien wat meer over vertellen smile vind de info op internet niet zo.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In de zomer naar oostenrijk of zwitserland. - Pagina 3 Empty Re: In de zomer naar oostenrijk of zwitserland.

Bericht  Bimbam za 19 jan 2013 - 8:54

Zora schreef:Superleuk Rituals! Goed dat je voor Oostenrijk hebt gekozen, haha Very Happy

Ik zou zeker een tripje richting de Ossiacher See aanraden. Ik zie dat dat maar 45 minuten rijden is. Je kunt daar naar het schattige dorpje Ossiach (mooie kerk, klooster en begraafplaats, maar ook leuke terrasjes en mooi groen overal), en de berg daar op. Dat is de Gerlitzen, heeeeel mooi en prima te bewandelen allemaal.

Van die berg ben ik afgesprongen met parasailen! In de zomer naar oostenrijk of zwitserland. - Pagina 3 561177

Dat heb ik daar ook gedaan, vond het supergaaf! Very Happy
Bimbam
Bimbam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2318
Punten : 2352
Registratiedatum : 24-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

In de zomer naar oostenrijk of zwitserland. - Pagina 3 Empty Re: In de zomer naar oostenrijk of zwitserland.

Bericht  Zora za 19 jan 2013 - 21:51

Bimbam schreef:
Zora schreef:Superleuk Rituals! Goed dat je voor Oostenrijk hebt gekozen, haha Very Happy

Ik zou zeker een tripje richting de Ossiacher See aanraden. Ik zie dat dat maar 45 minuten rijden is. Je kunt daar naar het schattige dorpje Ossiach (mooie kerk, klooster en begraafplaats, maar ook leuke terrasjes en mooi groen overal), en de berg daar op. Dat is de Gerlitzen, heeeeel mooi en prima te bewandelen allemaal.

Van die berg ben ik afgesprongen met parasailen! In de zomer naar oostenrijk of zwitserland. - Pagina 3 561177

Dat heb ik daar ook gedaan, vond het supergaaf! Very Happy

Oh wat cool!! Hoog he?? Very Happy Had jouw -hoeheetzo'nman- vliegmeneer ook een camera op een stokje mee? Ik heb er echt de meest geniale foto's van, zo leuk!
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In de zomer naar oostenrijk of zwitserland. - Pagina 3 Empty Re: In de zomer naar oostenrijk of zwitserland.

Bericht  Weegschaal za 20 jul 2013 - 0:51

Bedankt voor de tips over Karinthie/Ossiachersee! Dat is onze vakantiebestemming over 3 weken.
Nog mensen die naar Oostenrijk gaan deze zomer?
Weegschaal
Weegschaal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1851
Punten : 1893
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In de zomer naar oostenrijk of zwitserland. - Pagina 3 Empty Re: In de zomer naar oostenrijk of zwitserland.

Bericht  Pineco za 20 jul 2013 - 1:01

Leuk Weegschaal! Wij zijn al geweest, eind mei, we zaten in de buurt van Zell am See (Embach, Salzburgerland). We hadden helaas heel slecht weer, maar het was supermooi en we gaan in september nog een keertje terug :cheering:
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

In de zomer naar oostenrijk of zwitserland. - Pagina 3 Empty Re: In de zomer naar oostenrijk of zwitserland.

Bericht  JustMeDaan za 20 jul 2013 - 6:50

Ik zit er nu. Heeeeeerlijk weer. 25-32 graden. Zit in de buurt van Ischl.

JustMeDaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In de zomer naar oostenrijk of zwitserland. - Pagina 3 Empty Re: In de zomer naar oostenrijk of zwitserland.

Bericht  Weegschaal za 20 jul 2013 - 18:21

@ Pineco; Daar ben ik een paar jaar geleden in de zomer ook eens geweest, erg mooie omgeving en veel te doen. Goed vooruitzicht dat je in september nog een keer gaat!

@ JustmeDaan; Daar heb ik zowel in de winter als zomer als voorjaar ook eens in de buurt gezeten. Schoonouders hebben daar een vaste caravan staan. Fijn dat het er nu goed weer is. Wij hebben er in de zomer ook veel regen en kou gehad. Vandaar dat we nu wat zuidelijker gaan. Geniet nog van je vakantie!

Ik heb de karntencard app, via die informatie ben ik al een planning aan het maken. Ideaal die kaart!
Weegschaal
Weegschaal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1851
Punten : 1893
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In de zomer naar oostenrijk of zwitserland. - Pagina 3 Empty Re: In de zomer naar oostenrijk of zwitserland.

Bericht  Amber- za 20 jul 2013 - 19:04

Oostenrijk is zo mooi!! En dan vooral het gebied karinthie/ossiachersee/worthersee. Ben er als kind een keer of 6 geweest en twee jaar geleden met mijn man weer.
Amber-
Amber-
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4069
Punten : 4135
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In de zomer naar oostenrijk of zwitserland. - Pagina 3 Empty Re: In de zomer naar oostenrijk of zwitserland.

Bericht  JustMeDaan za 20 jul 2013 - 20:38

Ben er nu voor de 14e of 15e keer. Ben de tel kwijt haha. Genieten doe ik zeker. Hier zijn voelt meer als thuis zijn en komen dan op vakantie zijn. Dit is echt mijn land. Wij gaan altijd naar Tirol. En dan verschillende plaatsjes of in ieder geval een ander appartement. Vandaag naar wattens, swarovski bezoeken en wat kopen Wink. En nog ff rattenberg in. Van de week naar hintertux geweest. Geen ijsgrot gezien, denk de verkeerde kabelbaan genomen. Staan nu nieuwe met dubbele kabels, was niet toen ik er voor het laatst was. Wel op 3250 meter tot de enkels in de sneeuw gestaan.

JustMeDaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In de zomer naar oostenrijk of zwitserland. - Pagina 3 Empty Re: In de zomer naar oostenrijk of zwitserland.

Bericht  Serena za 20 jul 2013 - 21:29

Wij gaan over 2weken ook naar Oostenrijk, ben benieuwd hoe het zal zijn, maar komt vast goed. Wij gaan naar Salzburgerland geloof ik.
Serena
Serena
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1653
Punten : 1694
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In de zomer naar oostenrijk of zwitserland. - Pagina 3 Empty Re: In de zomer naar oostenrijk of zwitserland.

Bericht  Schaapke zo 21 jul 2013 - 5:36

Wat leuk, Weegschaal!
Geniet ervan, Daan.

Schaapke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In de zomer naar oostenrijk of zwitserland. - Pagina 3 Empty Re: In de zomer naar oostenrijk of zwitserland.

Bericht  Weegschaal di 23 jul 2013 - 7:53

@ Amber; Heb je nog tips voor me? Wat moeten we echt gaan doen/bekijken en waar kan je lekker eten? Waar gaan jullie dit jaar heen?

@ JustMeDaan; Fijne vakantie nog!
Weegschaal
Weegschaal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1851
Punten : 1893
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In de zomer naar oostenrijk of zwitserland. - Pagina 3 Empty Re: In de zomer naar oostenrijk of zwitserland.

Bericht  JustMeDaan di 23 jul 2013 - 21:15

Dank je. Helaas nog maar 3 dagen. Zaterdag weer naar huis Sad

JustMeDaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In de zomer naar oostenrijk of zwitserland. - Pagina 3 Empty Re: In de zomer naar oostenrijk of zwitserland.

Bericht  Rituals_ za 27 jul 2013 - 0:03

Ik vond karinthie niet zo leuk en mooi.

Ik vind de buurt van zell am see en het voral gebergte echt vele vele malen leuker en mooier.
Rituals_
Rituals_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 81
Punten : 113
Registratiedatum : 12-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

In de zomer naar oostenrijk of zwitserland. - Pagina 3 Empty Re: In de zomer naar oostenrijk of zwitserland.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum