Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

In de zomer naar oostenrijk of zwitserland.

+17
Pineco
Weegschaal
Bimbam
Rebecca
Shisha
waterkers
Darius
Schaapke
Susan
Marsy28
Monte
Exogenesis
Zora
Sterre
Chocoholic
rapa nui
Marin
21 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

In de zomer naar oostenrijk of zwitserland. Empty In de zomer naar oostenrijk of zwitserland.

Bericht  Gast zo 13 jan 2013 - 23:45

Wij willen graag een huisje boeken voor een week in oostenrijk of in zwitserland.

De prijzen verschillen wel heel erg in Oostenrijk ben je voor een week +- 425 euro kwijt en in zwitserland al snel rond de +- 800 euro.

Welk land vonden jullie het leukste? (in Oostenrijk ben ik al 5 keer geweest) dus ik neig naar zwitserland maar vind een huisje daar wel erg duur voor maar 2 personen.

groetjes rituals

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In de zomer naar oostenrijk of zwitserland. Empty Re: In de zomer naar oostenrijk of zwitserland.

Bericht  Marin zo 13 jan 2013 - 23:50

Ik ken Oostenrijk niet zo goed want ben daar pas 2 keer geweest, maar ik ben gek op Zwitserland. Ik kwam er zowel zomers vroeger als winters (nu nog steeds in de winter, op wintersport). Altijd als we het land in rijden zeggen we 'he he nou zijn weer thuis', dat dateert nog van uit de tijd dat m'n opa en oma een chalet in Zwitserland hadden :P

Wij gaan vaak naar Wallis, dat vind ik echt een super mooi gebied. Rondom Zermatt en de Matterhorn is het echt heel mooi. Maar ook zijn we wel eens bij de Jungfraujoch geweest en rondom het meer van Geneve (nabij Montreux).

Zwitserland is wel duidelijk duurder dan Oostenrijk, tenminste, dat merk ik met de wintersport altijd, maar ik vind het een heerlijk land. Het heeft ook echt hele leuke steden zoals Geneve en Luzern.

Oh en de Rhaetische Bahn is ook zo leuk, zo'n schattig rood treintje door de bergen.

Ja, hier een Zwitserland fan!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

In de zomer naar oostenrijk of zwitserland. Empty Re: In de zomer naar oostenrijk of zwitserland.

Bericht  Zora zo 13 jan 2013 - 23:58

Hier een OOstenrijkfan, maar meer omdat ik niet zo vaak in Zwitserland ben geweest:D

Ik ben met name fan van Karinthie, heerlijke streek, over het algemeen prachtig weer, en het is daar zoooo mooi!
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In de zomer naar oostenrijk of zwitserland. Empty Re: In de zomer naar oostenrijk of zwitserland.

Bericht  Gast zo 13 jan 2013 - 23:59

Karinthie is de enige plek waar ik nog nooit ben geweest in oostenrijk.

Wat kun je daar allemaal doen en zien?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In de zomer naar oostenrijk of zwitserland. Empty Re: In de zomer naar oostenrijk of zwitserland.

Bericht  Zora ma 14 jan 2013 - 0:09

rituals schreef:Karinthie is de enige plek waar ik nog nooit ben geweest in oostenrijk.

Wat kun je daar allemaal doen en zien?

Oh ik vind het daar juist het mooist! Wij waren vaak bij de Ossiacher See. Heel mooi meer, waar je heerlijk kunt zwemmen, maar ook naar schattig stadje Ossiach, of grotere stad Villach. Eromheen liggen mooie bergen die je kunt beklimmen, je kunt er paragliden, rodelen... Het is ook erg dicht bij de grens met Slovenie, dus je kunt makkelijk een dagje door de tunnel en daar eens rondkijken!
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In de zomer naar oostenrijk of zwitserland. Empty Re: In de zomer naar oostenrijk of zwitserland.

Bericht  Gast ma 14 jan 2013 - 0:25

Ik vind montafon/gargellen echt de allermooiste plek.


Laatst aangepast door rituals op wo 16 jan 2013 - 0:31; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In de zomer naar oostenrijk of zwitserland. Empty Re: In de zomer naar oostenrijk of zwitserland.

Bericht  rapa nui ma 14 jan 2013 - 0:57

Ik ben 2 jaar geleden 3 weken naar Zwitserland geweest, met de trein/openbaar vervoer rondgetrokken en overnacht in jeugdherbergen (is tegenwoordig voor alle leeftijden). Dit laatste omdat hotels nog veel duurder waren en een huisje ook niet echt betaalbaar omdat we maar met 2 personen waren. Ik wilde echt een keer naar Zwitserland en we hebben ook zo'n beetje alles gezien en gedaan wat ik wilde zien. Het was echt heel mooi, aardige mensen maar er zit wel een kostenplaatje aan. Ik weet niet precies hoe de Zwitserse Frank nu staat tov de euro maar ik ben toen wel eens een restaurant uitgelopen omdat ik het in 1x belachelijk vond om 30 euro te betalen voor een eenvoudige lunch. Een fantastische vakantie en het land is zeker een aanrader maar voor dat zelfde geld had ik ook 3 weken naar China gekunt.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In de zomer naar oostenrijk of zwitserland. Empty Re: In de zomer naar oostenrijk of zwitserland.

Bericht  Gast ma 14 jan 2013 - 1:25

Ik wil echt wel heel graag naar zwitserland maar voor een huisje ben je het dubbele kwijt in tegenstelling tot oostenrijk en dan vraag ik me af is het zoveel mooier of een beetje van hetzelfde.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In de zomer naar oostenrijk of zwitserland. Empty Re: In de zomer naar oostenrijk of zwitserland.

Bericht  Gast ma 14 jan 2013 - 1:51

rituals schreef:Ik vind montafon/gargellen echt de allermooiste plek maar ben nog nooit in karynthie geweest.
Wat leuk, daar kom ik echt al 20 jaar voor wintersport!

Ik vind Oostenrijk en Zwitserland allebei heel erg mooi. Maar Zwitserland is wel een stuk duurder als je bijvoorbeeld uit eten wilt, dus ik zou je keuze een beetje laten afhangen van wat voor soort vakantie je wilt. Bergwandelen en in meren zwemmen kun je in allebei de landen goed. Maar als je ook stadjes in wilt, op een terras wil zitten, uit eten enzo, dan is Oostenrijk wel een stuk goedkoper!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In de zomer naar oostenrijk of zwitserland. Empty Re: In de zomer naar oostenrijk of zwitserland.

Bericht  Exogenesis ma 14 jan 2013 - 2:01

Ik ben afgelopen zomer in Oostenrijk geweest, in Karinthië. We hebben daar heel veel kunnen doen, zoals met de kabelbaan een gletcher op, naar een enorme dam, naar watervallen, naar de Weissensee, de grens over naar Italië, etc.

Je kunt bij de lokale VVV een Karinthië-pas kopen voor 35 euro (een week geldig) en daar krijg je een boekje bij met enorm veel excursies en uitjes en bijna overal kun je dan gratis in of krijg je grote kortingen voor. Sommige excursies zijn bijna even duur als het pasje zelf, dus dat loont absoluut!

We zaten 4 nachten in een pension, dat we via vakantieveilingen voor 80 euro bemachtigd hebben. Misschien staat hij er nog op? Je kunt gewoon 2 keer achter elkaar aan boeken, zodat je 8 nachten hebt. Echt een koopje! Maar zo'n mooie omgeving en zulke leuke pensioneigenaren kom je niet snel tegen. Moet je maar eens kijken op Pension Müllmann, te Kötschach-Mauthen.

Wij willen over een paar jaar zeker weten terug!
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

In de zomer naar oostenrijk of zwitserland. Empty Re: In de zomer naar oostenrijk of zwitserland.

Bericht  Marin ma 14 jan 2013 - 2:08

De Dolomieten in Italie schijnen trouwens ook prachtig te zijn!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

In de zomer naar oostenrijk of zwitserland. Empty Re: In de zomer naar oostenrijk of zwitserland.

Bericht  Exogenesis ma 14 jan 2013 - 2:17

Ik ben trouwens nog nooit echt in Zwitserland geweest. Alleen doorheen gereisd. En in april, als we naar Egypte gaan, maken we er een tussenlanding. Het lijkt me een prachtig land, al lijkt Oostenrijk me veelzijdiger en goedkoper, zodat je meer mogelijkheden hebt.

Wij gingen in Oostenrijk trouwens ook door een kloof lopen, dat was fantastisch mooi... Raggaschlucht, heet 'ie. Erg indrukwekkend.
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

In de zomer naar oostenrijk of zwitserland. Empty Re: In de zomer naar oostenrijk of zwitserland.

Bericht  Gast ma 14 jan 2013 - 2:30

Ik wil ook naar zwitserland maar karinthie begint nu ook wel wat te kriebelen.

Hebben jullie zelfgemaakte foto's die ik kan bekijken?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In de zomer naar oostenrijk of zwitserland. Empty Re: In de zomer naar oostenrijk of zwitserland.

Bericht  Gast ma 14 jan 2013 - 2:30

Jente schreef:
rituals schreef:Ik vind montafon/gargellen echt de allermooiste plek maar ben nog nooit in karynthie geweest.
Wat leuk, daar kom ik echt al 20 jaar voor wintersport!

Ik vind Oostenrijk en Zwitserland allebei heel erg mooi. Maar Zwitserland is wel een stuk duurder als je bijvoorbeeld uit eten wilt, dus ik zou je keuze een beetje laten afhangen van wat voor soort vakantie je wilt. Bergwandelen en in meren zwemmen kun je in allebei de landen goed. Maar als je ook stadjes in wilt, op een terras wil zitten, uit eten enzo, dan is Oostenrijk wel een stuk goedkoper!

In dat gebied heb ik echt een thuiskom gevoel laughcry heerlijk!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In de zomer naar oostenrijk of zwitserland. Empty Re: In de zomer naar oostenrijk of zwitserland.

Bericht  Exogenesis ma 14 jan 2013 - 2:39

Waterval richting het Maltatal.

Het Maltatal:


Raggaschlucht:




En ik blijf altijd met verbazing naar deze foto kijken.. Ik vind hem zo onvoorstelbaar mooi, dat het nep lijkt. Maar hier is geen bewerking aan te pas gekomen. Het ís er echt zo mooi..

In de zomer naar oostenrijk of zwitserland. 480075_480790931931042_1452713608_n
Ik heb geen foto's van de verblijfsomgeving online staan, dus eerst deze even...


Laatst aangepast door Exogenesis op wo 6 feb 2013 - 8:43; in totaal 1 keer bewerkt
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

In de zomer naar oostenrijk of zwitserland. Empty Re: In de zomer naar oostenrijk of zwitserland.

Bericht  Gast ma 14 jan 2013 - 2:42

wow wat mooi !!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In de zomer naar oostenrijk of zwitserland. Empty Re: In de zomer naar oostenrijk of zwitserland.

Bericht  Chocoholic ma 14 jan 2013 - 3:55

rituals schreef:wow wat mooi !!

+1! Nu neem ik het zelfs als optie voor mijn zomervakantie. laughcry Is 't qua hitte in de zomer wel te doen daar trouwens? Ik ben nl geen fan van +30 graden.
Chocoholic
Chocoholic
Prater
Prater

Aantal berichten : 1290
Punten : 1459
Registratiedatum : 12-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

In de zomer naar oostenrijk of zwitserland. Empty Re: In de zomer naar oostenrijk of zwitserland.

Bericht  Gast ma 14 jan 2013 - 4:17

Chocoholic schreef:
rituals schreef:wow wat mooi !!

+1! Nu neem ik het zelfs als optie voor mijn zomervakantie. laughcry Is 't qua hitte in de zomer wel te doen daar trouwens? Ik ben nl geen fan van +30 graden.

Het is daar heel wisselend in de bergen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In de zomer naar oostenrijk of zwitserland. Empty Re: In de zomer naar oostenrijk of zwitserland.

Bericht  Sterre ma 14 jan 2013 - 4:42

Wij willen van de zomer ook die kant op, en zitten nu te denken aan een kleine week Oostenrijk in een pension en een kleine week Zwitserland op een meer low budget manier. Mijn vriend ging als kind altijd naar Oostenrijk en ik naar Zwitserland (Graubunden, prachtig daar!!) in de zomers. Leuk om het weer eens te beleven smile

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In de zomer naar oostenrijk of zwitserland. Empty Re: In de zomer naar oostenrijk of zwitserland.

Bericht  Zora ma 14 jan 2013 - 5:06

Ik plaats vanavond ook nog even wat foto's om je over te halen naar Oostenrijk te gaan! Very Happy
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In de zomer naar oostenrijk of zwitserland. Empty Re: In de zomer naar oostenrijk of zwitserland.

Bericht  Exogenesis ma 14 jan 2013 - 6:42

Wij waren er begin augustus en toen was het rond de 25 graden. We troffen niet heel warm weer, het was ongeveer net zoals in Nederland, maar het regende niet/nauwelijks.
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

In de zomer naar oostenrijk of zwitserland. Empty Re: In de zomer naar oostenrijk of zwitserland.

Bericht  Exogenesis ma 14 jan 2013 - 6:52

Nog eentje van de dam bij het Maltatal:





Zo zien veel van de dorpjes er daar uit. Dit is vanaf het balkon van het pension:


Laatst aangepast door Exogenesis op wo 6 feb 2013 - 8:46; in totaal 1 keer bewerkt
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

In de zomer naar oostenrijk of zwitserland. Empty Re: In de zomer naar oostenrijk of zwitserland.

Bericht  Monte ma 14 jan 2013 - 8:09

Ik ben inmiddels als zo'n 6 keer in Oostenrijk geweest in de zomer, 3x in Zwitserland. Oostenrijk vind ik drukker, toeristischer, maar wel een gezelligere cultuur dan in Zwitserland. Je mist soms het open gezellige sfeertje dat Oostenrijk wel heeft. En daarbij staat de frank nu erg hoog en ga je dus flinke wisselkoersen betalen. Dan is het eten, kabelbanen ed erg duur. Ik ben 3 jaar geleden op de jungfraujoch geweest, was toen 160 frank(100 euro), nu is het gewoon bijna 160 euro. Oostenrijk heeft ook zeer mooie plekken, ik ben in Salzburgerland, vorarlberg en tirol geweest. Zeker tirol ken ik eigenlijk alles van. In zwitserland ben ik in berner oberland/jungfrau regio geweest. Zowel Zwitserland als Oostenrijk zijn prachtig in de zomer, maar vanwege de hoge koers zou ik nu niet naar Zwitserland gaan.

Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust(ook als je wat wil weten van de omgevingen of ervaringen)
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

In de zomer naar oostenrijk of zwitserland. Empty Re: In de zomer naar oostenrijk of zwitserland.

Bericht  Zora ma 14 jan 2013 - 8:54

Oostenrijk!! I love you






Laatst aangepast door Zora op di 15 jan 2013 - 21:32; in totaal 1 keer bewerkt
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In de zomer naar oostenrijk of zwitserland. Empty Re: In de zomer naar oostenrijk of zwitserland.

Bericht  Monte ma 14 jan 2013 - 9:31

Oostenrijk:
In de zomer naar oostenrijk of zwitserland. IMG_4902
In de zomer naar oostenrijk of zwitserland. IMG_4523
In de zomer naar oostenrijk of zwitserland. IMG_4968
In de zomer naar oostenrijk of zwitserland. IMG_2626
In de zomer naar oostenrijk of zwitserland. IMG_4781
Zwitserland
In de zomer naar oostenrijk of zwitserland. IMG_7935-1
In de zomer naar oostenrijk of zwitserland. IMG_4573-1
In de zomer naar oostenrijk of zwitserland. IMG_3853-1
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

In de zomer naar oostenrijk of zwitserland. Empty Re: In de zomer naar oostenrijk of zwitserland.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum