Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

In de zomer naar oostenrijk of zwitserland.

+17
Pineco
Weegschaal
Bimbam
Rebecca
Shisha
waterkers
Darius
Schaapke
Susan
Marsy28
Monte
Exogenesis
Zora
Sterre
Chocoholic
rapa nui
Marin
21 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

In de zomer naar oostenrijk of zwitserland. - Pagina 2 Empty Re: In de zomer naar oostenrijk of zwitserland.

Bericht  Marsy28 ma 14 jan 2013 - 15:37

Mijn ex schoonouders (Oostenrijkers) wonen in Karinthie op een berg en ik vind het daar ZO mooi. Mis mijn ex niet maar zijn familie en het leven daar wel heel erg. Ik heb er 6 jaar gewoond en wow.. Zoveel te doen inderdaad, zowel 's winters als zomers echt prachtig. Ik zou voor Oostenrijk gaan. Ben vroeger wel in Zwitserland geweest maar ik vind de Oostenrijkers zoveel meer gastvrij..
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10
Woonplaats : Sydney

Terug naar boven Ga naar beneden

In de zomer naar oostenrijk of zwitserland. - Pagina 2 Empty Re: In de zomer naar oostenrijk of zwitserland.

Bericht  Zora ma 14 jan 2013 - 19:03

Marsy28 schreef:Mijn ex schoonouders (Oostenrijkers) wonen in Karinthie op een berg en ik vind het daar ZO mooi. Mis mijn ex niet maar zijn familie en het leven daar wel heel erg. Ik heb er 6 jaar gewoond en wow.. Zoveel te doen inderdaad, zowel 's winters als zomers echt prachtig. Ik zou voor Oostenrijk gaan. Ben vroeger wel in Zwitserland geweest maar ik vind de Oostenrijkers zoveel meer gastvrij..

Wat cool! Op welke berg? smile
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In de zomer naar oostenrijk of zwitserland. - Pagina 2 Empty Re: In de zomer naar oostenrijk of zwitserland.

Bericht  Marsy28 ma 14 jan 2013 - 22:06

De berg heet 'de Leppen', in het kleine plaatsje Irschen. Ongeveer kwartiertje tijden van Lienz (ik zei Villach maar dat klopt niet, weet even niet hoe ik daar bij kwam haha..) en ze keken tegen de berg aan die Oostenrijk met Italie verbindt. Zo vreselijk mooi, op 1,5 km hoogte met balkon en terras richting het dal. Soms werden we wakker 'smorgens met de wolken onder ons en we hebben ook eens vanuit het slaapkamerraam naar beneden gesnowboard. Maar wat een hel om weer omhoog te lopen! De wegen waren toen nog niet sneeuwvrij gemaakt, dat was dus ook eens maar nooit weer haha.. We zijn ook regelmatig ingesneeuwd, moest ik mijn werk weer bellen om te zeggen dat ik niet kon komen. Ja, ik mis die plek..


Laatst aangepast door Marsy28 op ma 14 jan 2013 - 23:06; in totaal 1 keer bewerkt
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10
Woonplaats : Sydney

Terug naar boven Ga naar beneden

In de zomer naar oostenrijk of zwitserland. - Pagina 2 Empty Re: In de zomer naar oostenrijk of zwitserland.

Bericht  Susan ma 14 jan 2013 - 22:11

Mooie foto's, Exogenesis.

Ik ben heel lang geleden wel eens in Oostenrijk geweest in de zomer, was wel op doorreis naar Italië, maar we bleven toen wel een aantal dagen, toen vond ik het ook mooi. Mijn ouders zijn een aantal jaar terug een paar weken naar Oostenrijk geweest in de zomer, dat is toen ook goed bevallen. Het was toen ook erg warm, net als in Nederland in die weken.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In de zomer naar oostenrijk of zwitserland. - Pagina 2 Empty Re: In de zomer naar oostenrijk of zwitserland.

Bericht  Schaapke di 15 jan 2013 - 5:23

Als wij op vakantie gaan in de zomer dan gaan we óf naar Zwitserland óf naar Oostenrijk (oké op één keer Frankrijk na).
In Zwitserland gaan we meestal richting het zuiden van Zwitserland. En dan met name in de buurt van Sion of Sierre.
Het is daar werkelijk prachtig, maar wat je zelf al zegt: het is duur in Zwitserland, alles is duur.

In Oostenrijk bezoeken wij ook met name het zuiden: Karinthië. Dit hebben meer meiden gezegd, maar het is daar heel erg mooi. Bijvoorbeeld de Ossiacher See, daar liggen veel campings en appartementen/hotels aan.
In de zomer naar oostenrijk of zwitserland. - Pagina 2 Img1061288208

Ook de bergen in de omgeving zijn mooi, bijvoorbeeld de Mölltaler gletsjer, waar in de zomer sneeuw ligt.
In de zomer naar oostenrijk of zwitserland. - Pagina 2 Img1061302297

Zoals Exo al zei: je kunt een pas aanschaffen in Karinthië, die je enorm veel geld scheelt. Het is een toeristenpas die je toegang (gratis, na betaling pas) geeft tot een heleboel attracties in de omgeving. Deze pas haal je er makkelijk uit, bijvoorbeeld al met een bezoek aan de Mölltaler gletsjer.

Let wel: voor beide landen heb je een vignet nodig, voor op de weg.
Ik hoop je zo een beetje geholpen te hebben. Mocht je nog vragen hebben, vraag gerust. Ik kan je misschien nog wat verder op weg helpen, mocht je dat nodig vinden smile

Schaapke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In de zomer naar oostenrijk of zwitserland. - Pagina 2 Empty Re: In de zomer naar oostenrijk of zwitserland.

Bericht  Schaapke di 15 jan 2013 - 5:26

Chocoholic schreef:
rituals schreef:wow wat mooi !!
+1! Nu neem ik het zelfs als optie voor mijn zomervakantie.  laughcry Is 't qua hitte in de zomer wel te doen daar trouwens? Ik ben nl geen fan van +30 graden.
d


Laatst aangepast door Schaapke op zo 1 sep 2013 - 3:05; in totaal 1 keer bewerkt

Schaapke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In de zomer naar oostenrijk of zwitserland. - Pagina 2 Empty Re: In de zomer naar oostenrijk of zwitserland.

Bericht  Gast di 15 jan 2013 - 6:40

Ik neig nu toch wel heel erg naar karinthie al is het voralgebergte mijn eeuwige favoriet maar ben daar al zo vaak geweest.

En wat voor leuke dingen zijn daar allemaal in de buurt te doen? wandelen natuurlijk nerd maar ook nog meer leuke dingen om bijvoorbeeld te bezoeken?


Laatst aangepast door rituals op wo 16 jan 2013 - 0:30; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In de zomer naar oostenrijk of zwitserland. - Pagina 2 Empty Re: In de zomer naar oostenrijk of zwitserland.

Bericht  Darius di 15 jan 2013 - 7:25

Marin schreef:De Dolomieten in Italie schijnen trouwens ook prachtig te zijn!

Dat kan ik alleen maar dubbel en dwars be-amen!!

Zie voor foto's michielendorien.nl

Ik zou voor oostenrijk gaan, zwitserland vind ik erg duur.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

In de zomer naar oostenrijk of zwitserland. - Pagina 2 Empty Re: In de zomer naar oostenrijk of zwitserland.

Bericht  Zora di 15 jan 2013 - 8:13

Marsy28 schreef:De berg heet 'de Leppen', in het kleine plaatsje Irschen. Ongeveer kwartiertje tijden van Lienz (ik zei Villach maar dat klopt niet, weet even niet hoe ik daar bij kwam haha..) en ze keken tegen de berg aan die Oostenrijk met Italie verbindt. Zo vreselijk mooi, op 1,5 km hoogte met balkon en terras richting het dal. Soms werden we wakker 'smorgens met de wolken onder ons en we hebben ook eens vanuit het slaapkamerraam naar beneden gesnowboard. Maar wat een hel om weer omhoog te lopen! De wegen waren toen nog niet sneeuwvrij gemaakt, dat was dus ook eens maar nooit weer haha.. We zijn ook regelmatig ingesneeuwd, moest ik mijn werk weer bellen om te zeggen dat ik niet kon komen. Ja, ik mis die plek..

Wauw, geweldig zeg. Ik ken die specifieke berg geloof ik niet, maar kan me er een voorstelling bij maken I love you
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In de zomer naar oostenrijk of zwitserland. - Pagina 2 Empty Re: In de zomer naar oostenrijk of zwitserland.

Bericht  Zora di 15 jan 2013 - 8:15

Yaj! Leuk dat je 'om' bent Very Happy Het is in de zomer wel lastig het in 1 dag te rijden inderdaad, zeker als je via de Tauerntunnel wil. Daar staat heel vaak file. De laatste keer dat wij er zijn geweest zijn we gewoon op de bonnefooi gaan rijden, en hebben we op 2u van de tunnel (nog in Duitsland geloof ik) een pension gezocht. De volgende ochtend konden we bij de tunnel zo doorrijden en waren we in de ochtend nog op de camping!

Ik ben vroeger veel in Oostenrijk geweest, en een paar jaar geleden weer eens. Over het algemeen is het heerlijk weer, zo'n 25 graden, maar omdat veel plekken tussen de bergen liggen kan een flinke regenbui echt blijven hangen en wordt het ook vaak onweer. Maar goed, da's meestal maar 1 dag smile
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In de zomer naar oostenrijk of zwitserland. - Pagina 2 Empty Re: In de zomer naar oostenrijk of zwitserland.

Bericht  Zora di 15 jan 2013 - 8:17

Haha Schaapke, wij hebben hier op het forum al vaker gekletst over de Ossiacher See I love you

En die Kärnten Karte is inderdaad een heel goede aankoop!
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In de zomer naar oostenrijk of zwitserland. - Pagina 2 Empty Re: In de zomer naar oostenrijk of zwitserland.

Bericht  Gast di 15 jan 2013 - 8:37

Wij gaan niet midden in de zomer.


Laatst aangepast door rituals op wo 16 jan 2013 - 0:29; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In de zomer naar oostenrijk of zwitserland. - Pagina 2 Empty Re: In de zomer naar oostenrijk of zwitserland.

Bericht  waterkers di 15 jan 2013 - 8:56

Wij zijn ook al een aantal keer in oostenrijk geweest en willen dit jaar weer. Dan ook naar Karinthie.
Hebben jullie nog goede tips voor appartementen of vakantiehuizen die niet te duur zijn? Denk aan ongeveer 600 voor 2 weken, voor 2 personen?
Wij willen in de eerste twee weken van september gaan, ook dan is het nog wel redelijk weer.
waterkers
waterkers
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 55
Punten : 96
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In de zomer naar oostenrijk of zwitserland. - Pagina 2 Empty Re: In de zomer naar oostenrijk of zwitserland.

Bericht  Shisha di 15 jan 2013 - 9:49

Hier weer een Zwitserlandfan. Maar mijn tante woont er en daar kunnen we logeren als we er op vakantie gaan dus dat scheelt natuurlijk al een heleboel geld.
Is kamperen dan geen optie? Of dat je in iedere geval zelf kan koken? Want de prijzen in de supermark vond ik wel meevallen.
Mijn tante woont vlak bij de thundersee, is echt een hele mooie omgeving. In de zomer naar oostenrijk of zwitserland. - Pagina 2 561177
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

In de zomer naar oostenrijk of zwitserland. - Pagina 2 Empty Re: In de zomer naar oostenrijk of zwitserland.

Bericht  Rebecca di 15 jan 2013 - 10:42

rituals schreef:

En wat voor leuke dingen zijn daar allemaal in de buurt te doen? wandelen natuurlijk nerd maar ook nog meer leuke dingen om bijvoorbeeld te bezoeken?

Klagenfurt
Minimundus - een soort madurodamachtig iets
Autotocht langs kastelen (te halen bij vvv, ik meen in klagenfurt)
Tscheppaslucht - wandeltocht over trappetjes en bruggetjes langs watervallen, mooie natuur
Pyramidenkogel - vanaf daar heb je mooi uitzicht
Panoramastrassen, daar kun je tegen betaling doorheen rijden, heel mooi!: Goldeck panoramastrasse, grossglockner hochalpenstrasse, nockalmstrasse, malta hochalmstrasse, villacher alpenstrasse
Burg Hochosterwitz
St. Veit an de Glan - middeleeuwse stad, nog deels door stadswallen omgeven
Friesach - oudste stad van Karinthie
Domkirche Maria Himmelfahrt
Raggaslucht - tocht langs watervallen en rotspartijen, over smalle bruggetjes.
Romermuseum Teurnia - ligt verspreid door een dorpje/stadje, er zijn blootgelegde opgravingen te zien en de resten van de oudste kerk van oostenrijk, met een 500 jaar oude intacte mozaïekvloer.
Obir-Tropfsteinhohlen - grot met druipstenen. Nadeel: rondleiding in rap duits, mijn duits is niet zo goed, dus niet alles meegekregen.
Reisseck Bergbahnen - met een soort treintje de bergen in, met op 1 plek een stijging van 82%.
Rebecca
Rebecca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1272
Punten : 1340
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Scherpenzeel GLD

http://www.cakesbyrebecca.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

In de zomer naar oostenrijk of zwitserland. - Pagina 2 Empty Re: In de zomer naar oostenrijk of zwitserland.

Bericht  Gast di 15 jan 2013 - 22:38

Ik heb geboekt een week in een huisje van landal. Een huisje leek me wel makkelijk omdat je alles hebt en zelf kunt beslissen smile

Hopelijk is het een beetje lekker weer eind mei.


Laatst aangepast door rituals op wo 16 jan 2013 - 0:29; in totaal 2 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In de zomer naar oostenrijk of zwitserland. - Pagina 2 Empty Re: In de zomer naar oostenrijk of zwitserland.

Bericht  Darius wo 16 jan 2013 - 0:07

Wij zijn in 2011 vanaf Groningen in 1x doorgereden naar Slovenie (dus nog verder dan Karinthie). We zijn om 01:55 uur vertrokken en om 16:05 uur waren we in Slovenie. En dat met ruime tussenstops ivm de kinderen.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

In de zomer naar oostenrijk of zwitserland. - Pagina 2 Empty Re: In de zomer naar oostenrijk of zwitserland.

Bericht  Darius wo 16 jan 2013 - 0:09

Het reisverslag:

Om 00:45 uur gaat de wekker. Met name Michiel is nog erg moe na een drukke werkweek en even overwegen we om in ons bed te blijven liggen. Toch maar eruit en om 01:55 uur rijden we weg uit Leek. Bij Emmen gaan we de grens over. Na een stukje snelweg besluiten we om te wisselen en gaat Michiel verder rijden. Maar goed ook, want we komen in wegwerkzaamheden terecht, worden van de snelweg afgeleid en moeten dan ergens via binnendoorweggetjes weer terug de snelweg op. Wat een drama, en we verliezen bijna een uur. Dan komen we eindelijk weer de snelweg tegen en dan gaat het snel.

Laurens en Pepijn doen het prima dus we kunnen een heel eind opschieten. We maken nog een aantal ontbijtstops en we snijden de poffert aan. In het begin van de middag staan we net voor Villach heel kort in de file en dat geeft ons dan even de tijd om een camping te kiezen. Dorien had al wat campings opgezocht. We kiezen voor camping Kamne en daar zijn we om 16:05 uur.

We zetten de tent op, en dan begint het keihard te regenen en te onweren….Laurens besluit om om 20:30 uur te gaan slapen, alsmede Pepijn, en dus liggen we zelf ook om 21 uur in onze slaapzakken.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

In de zomer naar oostenrijk of zwitserland. - Pagina 2 Empty Re: In de zomer naar oostenrijk of zwitserland.

Bericht  Zora wo 16 jan 2013 - 0:27

Darius schreef:Wij zijn in 2011 vanaf Groningen in 1x doorgereden naar Slovenie (dus nog verder dan Karinthie). We zijn om 01:55 uur vertrokken en om 16:05 uur waren we in Slovenie. En dat met ruime tussenstops ivm de kinderen.

Wij hebben inderdaad op de terugweg dit ook zo gedaan vanuit Slovenie. Prima te doen. Op de heenweg kwam het helaas zo uit dat we op zaterdag door het zuiden van Duitsland moesten. Dat red je dan niet met files....

edit: ook naar Groningen trouwens smile

TO: ik zou een hotel proberen te vinden vlakbij Munchen. Dat is in 1 dag prima te halen als je vroeg weggaat en rekening houdt met files. Dan hoef je de volgende dag niet zo lang meer, EN ben je vroeg door de tunnel (als je daar doorheen wilt).


Laatst aangepast door Zora op wo 16 jan 2013 - 2:19; in totaal 1 keer bewerkt
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In de zomer naar oostenrijk of zwitserland. - Pagina 2 Empty Re: In de zomer naar oostenrijk of zwitserland.

Bericht  Gast wo 16 jan 2013 - 1:20

waterkers schreef:Wij zijn ook al een aantal keer in oostenrijk geweest en willen dit jaar weer. Dan ook naar Karinthie.
Hebben jullie nog goede tips voor appartementen of vakantiehuizen die niet te duur zijn? Denk aan ongeveer 600 voor 2 weken, voor 2 personen?
Wij willen in de eerste twee weken van september gaan, ook dan is het nog wel redelijk weer.

Ik heb via landal geboekt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In de zomer naar oostenrijk of zwitserland. - Pagina 2 Empty Re: In de zomer naar oostenrijk of zwitserland.

Bericht  Gast wo 16 jan 2013 - 1:22

Ik heb net een hotel bij Munchen geboekt direct aan de snelweg incl ontbijt. (holiday inn)

We hebben er dan 750 km opzitten en een dag erop hoeven we dan nog maar iets meer dan 300 km te rijden maar dat gaat natuurlijk veel langzamer in Oostenrijk.
Het lijkt mij fijner als je het grootste gedeelte er al op hebt zitten.

We kunnen pas om 15:00 uur in ons huisje terecht dus wilde niet heel vroeg vertrekken dan vanuit het hotel want anders sta je daar maar voor de deur te wachten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In de zomer naar oostenrijk of zwitserland. - Pagina 2 Empty Re: In de zomer naar oostenrijk of zwitserland.

Bericht  Gast wo 16 jan 2013 - 1:26

Darius schreef:Wij zijn in 2011 vanaf Groningen in 1x doorgereden naar Slovenie (dus nog verder dan Karinthie). We zijn om 01:55 uur vertrokken en om 16:05 uur waren we in Slovenie. En dat met ruime tussenstops ivm de kinderen.

Ik vind dat heel knap!
Wij kunnen ook allebei rijden maar ik ben absoluut geen held op de snelweg en eerder wat bang dus mijn vriend rijdt het meeste.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In de zomer naar oostenrijk of zwitserland. - Pagina 2 Empty Re: In de zomer naar oostenrijk of zwitserland.

Bericht  Zora wo 16 jan 2013 - 2:20

rituals schreef:Ik heb net een hotel bij Munchen geboekt direct aan de snelweg incl ontbijt. (holiday inn)

We hebben er dan 750 km opzitten en een dag erop hoeven we dan nog maar iets meer dan 300 km te rijden maar dat gaat natuurlijk veel langzamer in Oostenrijk.
Het lijkt mij fijner als je het grootste gedeelte er al op hebt zitten.

We kunnen pas om 15:00 uur in ons huisje terecht dus wilde niet heel vroeg vertrekken dan vanuit het hotel want anders sta je daar maar voor de deur te wachten.

In Oostenrijk kun je ook prima doorrijden hoor. Ik zou gewoon wel op tijd vertrekken van het hotel om niet in files te komen in het zuiden van Duitsland. Je kunt toch bij aankomst ook even een wandelingetje maken of even ergens wat drinken?
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In de zomer naar oostenrijk of zwitserland. - Pagina 2 Empty Re: In de zomer naar oostenrijk of zwitserland.

Bericht  Gast wo 16 jan 2013 - 2:42

Zora schreef:
rituals schreef:Ik heb net een hotel bij Munchen geboekt direct aan de snelweg incl ontbijt. (holiday inn)

We hebben er dan 750 km opzitten en een dag erop hoeven we dan nog maar iets meer dan 300 km te rijden maar dat gaat natuurlijk veel langzamer in Oostenrijk.
Het lijkt mij fijner als je het grootste gedeelte er al op hebt zitten.

We kunnen pas om 15:00 uur in ons huisje terecht dus wilde niet heel vroeg vertrekken dan vanuit het hotel want anders sta je daar maar voor de deur te wachten.

In Oostenrijk kun je ook prima doorrijden hoor. Ik zou gewoon wel op tijd vertrekken van het hotel om niet in files te komen in het zuiden van Duitsland. Je kunt toch bij aankomst ook even een wandelingetje maken of even ergens wat drinken?

Dat is ook weer zo.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In de zomer naar oostenrijk of zwitserland. - Pagina 2 Empty Re: In de zomer naar oostenrijk of zwitserland.

Bericht  Schaapke wo 16 jan 2013 - 3:48

rituals schreef:Ik heb net een hotel bij Munchen geboekt direct aan de snelweg incl ontbijt. (holiday inn)

Dit is perfect. Dat doen wij meestal ook, ja. Je kunt dan lekker uitgerust de tweede dag door. En eigenlijk vind ik de dagen van de reis ook al vakantie smile

Schaapke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In de zomer naar oostenrijk of zwitserland. - Pagina 2 Empty Re: In de zomer naar oostenrijk of zwitserland.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum